Nowe kamery Panasonic'a HDC-SD700, Tm700, HS700

Galczych

New member
"wrzucasz na plytke blu-ray i ogladasz na TV, ja was nie rozumiem po co tyle zabawy"

A po to ze obrobione sie duzo lepiej oglada.
- wyrzucamy zle nakrecone fragmenty
- skracamy ujecia za dlugie (generalnie jak nakrece 1,30h to mi zostaje okolo 50min)
- podkladamy muzyke
- podkladamy napisy(informacyjne, smieszne komentarze itp)
- robimy przejscia pomiedzy scenami - (oglada sie duzo lepiej)
- ja np z kazdego wyjazdu montuje taki skrot z muzyka, taki jakby teledysk, gdyz czesto nie mam czasu aby obejzec film z wakacjii. A tak to mam tak 5-10 minutowke. Jak ktos wpadnie i chce obejzec jak tam bylo na wakacjach, to nie bede przeciez pokazywal 2h godzin filmu.
- ponadto pliki sobie laczę aby wyszly jakies dajace sens czesci, potem w menu na blurayu nie mam 100 plikow tylko np 6 z szesciu miejsc.
 
Ostatnia edycja:

Galczych

New member
"tak więć jeśli się chce robić w najlepszej jakości to proponuję jednak Sony Vegas, co potwierdzają w różnych postach nasi forumowicze."

Ja uzywam sony vegas i 1080 50p obrobiac sie da, trzeba tylko w miare szybkiego kompa. Troche jest problem z eksportem. W vegasie nie ma mozliwosci zapisania avchd z wiekszym bitratem niz 16 mbit.
Dla mpeg2 bitrate max to 30mbit.
Jest takze problem z plynnoscia, wygenerowane filmy troszke jakby klatkuja - nie dorownuja plynnosci oryginalnym w 50i. Najmniejsze klatkowanie jest po wygenerowaniu do nowego formatu mp4 25 lub 35Mbit, z tym ze chyba mozna je odtwarzac tylko na komputerze.
Z tego co poeksperymentowalem to generalnie żaden z mozliwosci eksporu plikow z vegasa nie dorownuje jakoscia plikow z programu "tmpegenc authoring works"(w szczególności chodzi o płynność), ktorego także posiadam. Tam jak sie ustawi ponowne pełne przekodowywanie do mpeg2 (39 Mbit) obraz jest bardzo dobry i jak na 25p bardzo plynny. Jezeli chodzi o jakosc to jest roznica pomiedzy oryginalem, ale naprawde z 2m na 55 calach trzeba sie przypatrywac.
Tak wiec aby w 100% wykorzystywac 1080 50p w vegasie musimy poczekac na nowsze uaktualnienie od sony. Mam nadzieje ze po wypuszczenie CX550 sony creative software doda do vegasa mozliwosc zapisu AVCHD 24Mbit.

Jezeli chcesz obrabiac 50i to sony vegas versja platinum mysle ze jest super rozwiazaniem (na stronie mozesz porownac jej mozliwosci do versii PRO). Naprawde super stabilny program za troche wiecej niz 200zł.
Zciagnij triala ze strony sony i sie pobaw.

Odnosnie robienia wrazenia przy ogladaniu na tv to zalezy na jak duzym tv i z jakiej odleglosci ogladane, oraz kto bedzie ogladal.
Dodam ze jak anlizowalem zakup kamery to roznica pomiedzy kamerami w jakosci z 4m na 55 calach byla niezauwazalna, no moze troszke balans bieli byl inny.
 
Ostatnia edycja:

andrzejsch

New member
Dzięki Galczych

Dokładnie chodzi mi o to, o czym pisałeś o 9.13.
Filmy mają być pamiątką i będą oglądane głównie przez rodzinę i znajomych a nie przez "VODEOFILÓW".:)
 

Anhinga

New member
Trochę ogólnie:
Podejście do tematu „robić czy nie robić coś z plikami 50i” jest zwykle subiektywne, a dyskusja o nim podobna do tej o gustach. Jeden woli tak, drugi tak. Potrzeby są różne.
A i poczucie estetyki każdy ma inne. Surowy materiał, jeśli jest w miarę starannie nakręcony,
jest często ciekawszy, ma swój niepowtarzalny klimat, widzimy i czujemy bardziej bezpośrednio co chciał zobaczyć i co czuł kamerzysta. Materiał „przetrawiony”, jeśli jest w miarę starannie obrobiony, jest często ciekawszy, pozbawiony wadliwych i niechcianych ujęć,
wzbogacony o muzę, napisy i przejścia (które niekiedy wypadają lepiej niż ostre przejścia –
1. w sytuacji gdy kadr nie ulega istotnej zmianie, a nastąpił upływ czasu, 2. gdy następuje w filmie znaczna przerwa czasowa lub tematyczna, 3. gdy przechodzimy z panoramy do panoramy, itp., itd., 4. i w ogóle gdy nas coś „gryzie” w ostrym przejściu).
Kamery posiadam od dwudziestu lat i zauważyłem, u mnie oczywiście, taką dziwną tendencję (podobną jak przy aparatach foto). Kiedyś bardzo starannie podchodziłem do kręcenia każdego materiału. Stabilizowałem kamerę (nie było wtedy oczywiście stabilizacji) „ramieniem i oddechem”, kontrolowałem nie tylko obiekt ale i tło, precyzyjniej dobierałem moment rozpoczęcia i zakończenia ujęcia, pilnowałem długości scen (o ile to było możliwe, nie każdy temat na to pozwala) i szybkości panoramy i takie tam inne.
Czym dalej w las, czyli czas, tym ujęcia stają się coraz bardziej „nonszalanckie”. Stabilizacja poprawi, więc ujęcia z biegu (a nie poprawi!), zoom przybliży, więc nie podejdę do obiektu.
Nieostro, za długo, za szybko – nie szkodzi, przy edycji poprawi się....
A jak już kamera na karty pamięci – ho, ho, hulaj dusza...
Ktoś na innym forum pisał, że i komórką zrobić można super film. Z obróbką lub bez. Jak kto woli. To jest racja.
Teraz robię podobnie jak Galczych i Seba_Fan (sic!).
surowy materiał na dysk lub płytę.(PSP3 i PC) i tak kilka miesięcy (to też jako archiwum)
(to dla mnie i zainteresowanych)
potem jak chwila wolna: z 1h zostaje ok. 40 min. (to dla mnie i zainteresowanych),
z 40 min. robię skrót do ok 20 min. (to dla gości i dla mnie)
z 20 min. robię teledysk (max. 10 min) (to dla GOŚCI i czasem dla mnie)
 

smolnicki

New member
tak trzymać przy obróbce

[QUOTE=Galczych;514007]"wrzucasz na plytke blu-ray i ogladasz na TV, ja was nie rozumiem po co tyle zabawy"

A po to ze obrobione sie duzo lepiej oglada.
- wyrzucamy zle nakrecone fragmenty
- skracamy ujecia za dlugie (generalnie jak nakrece 1,30h to mi zostaje okolo 50min)
- podkladamy muzyke
- podkladamy napisy(informacyjne, smieszne komentarze itp)
- robimy przejscia pomiedzy scenami - (oglada sie duzo lepiej)
- ja np z kazdego wyjazdu montuje taki skrot z muzyka, taki jakby teledysk, gdyz czesto nie mam czasu aby obejzec film z wakacjii. A tak to mam tak 5-10 minutowke. Jak ktos wpadnie i chce obejzec jak tam bylo na wakacjach, to nie bede przeciez pokazywal 2h godzin filmu.
- ponadto pliki sobie laczę aby wyszly jakies dajace sens czesci, potem w menu na blurayu nie mam 100 plikow tylko np 6 z szesciu miejsc.[/QUOTE]

bravo Galczych
tak trzymać, widać, że jesteś profesjonalistą. Pozdrawiam
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
"wrzucasz na plytke blu-ray i ogladasz na TV, ja was nie rozumiem po co tyle zabawy"

A po to ze obrobione sie duzo lepiej oglada.
- wyrzucamy zle nakrecone fragmenty
- skracamy ujecia za dlugie (generalnie jak nakrece 1,30h to mi zostaje okolo 50min)

mozna to zrobic juz w kamerze, mozna zrobic to w programie od kamery, zajmuje to pare sekund bez kodowania, nastepne plik z kamery to kontener wiec muzyke mozna dodac w pare sekund, wiec nie podzielam Twojego pogladu, robisz wszystko na okolo
material godzinny mi zajmie zrobienie pare minut, Tobie pewnie ponad 2 godziny.

przejscia podobaja sie osobie robiacej, inny czesto nie, duzo tutaj bylo nawet na ten temat, jaka to kaszana pozniej wychodzi z filmow jak maja nadmiar dodatkow

smolnicki
swietnie, widac masz pojecie ze im dluzej cos sie robi tym bardziej profesjonalista, ciekawe ile nagrales w zyciu, troche moze wiecej z doswiadczenia zyciowego a nie Internetu
dla mnie film nagrany to im wiecej roznych rzeczy tym wiecej frajdy niz wyciety i okrojony (sztuczny), mam nagrania ktore sa kiepsko nagrane, lata obraz itd ale sa o mnie i jest to pamiatka dla mnie


Anhinga
tutaj popieram, inne nagranie dla gosci inne dla mnie, wiekszosc co napisales to racja

To co pokazal Galczych to droga przez meke, widze ze wiekszosc tutaj osob nie rozumie co to jest kontener (m2ts)
po to jest to tak swietnie rozwiazane zeby robic szybko i przyjemnie (oczywiscie pisze o mts,m2ts) bez ponownego kodowania. Dobrze ze jednak swoja wiedze opieram na doswiadczeniu w praktyce, a nie czytaniu.

MIlego wielo-godzinnego-czekania
 
Ostatnia edycja:

Galczych

New member
Seba_Fan mysle ze juz inni to napisali ze jeden ma gust taki a drugi taki i niewiem po co jeszcze raz piszesz to samo, jak bys wszystkie rozumy pozjadal i wszyscy powinni robic tak jak ty. Tym bardziej ze dla mnie ogladanie z krotkich plikow jest porazką, ty tak lubisz OK.
Mnie i wielu innym odpowida obrobka i tyle. Fakt zchodzi jakies 2 godziny na obrobke godziny materialu, ale ja to robie 3 - 4 razy do roku po wakacjach czy nartach i jest to dla mnie przyjemnosc.
Po drugie nie jest to wątek o gustach na temat zapisu materalu z kamery tak wiec wróćmy do tematu o panasie 700 gdyz zrobiłes bałagan piszac ludzia po co kupuja program do obroki gdyz najlepiej sie oglada z plikow przegranych na plyte BD, co nie bylo odpowiedzia na zadane pytanie. To tak jak ktos by zapytal jaki kupic samochod aby dojezdzac do pracy, a ty bys napisal ze poco kupowac, bo ty jezdzisz autobusem lub metrem i go nie rozumiesz bo tak jest najlepiej.

Odnosnie zamiany dzwiku w kontenerze to uwazam ze takze piszesz bzdury, mam duzo scen w których przeplata sie rozmowa z krajobrazem i wtedy możesz sobie wyciszyc muzyke gdy jest rozmowa w polowie pliku.
Podejzewam takze ze masz takie zdanie gdyz nigdy nie widziales fajnie zmontowanego filmu z wakacjii.
 
Ostatnia edycja:

smolnicki

New member
smolnicki
swietnie, widac masz pojecie ze im dluzej cos sie robi tym bardziej profesjonalista, ciekawe ile nagrales w zyciu, troche moze wiecej z doswiadczenia zyciowego a nie Internetu
dla mnie film nagrany to im wiecej roznych rzeczy tym wiecej frajdy niz wyciety i okrojony (sztuczny), mam nagrania ktore sa kiepsko nagrane, lata obraz itd ale sa o mnie i jest to pamiatka dla mn

MIlego wielo-godzinnego-czekania[/QUOTE]

Witaj
każdy ma swój gust i z tym ja nie dyskutuję. Zwracam jedynie uwagę, że gdyby tworzenie filmu było tak bajecznie proste - to bylibyśmy zasypani samymi arcydziełami a żadne festiwale filmowe niepotrzebne, a widzowie by nie marudzili, -że coś im się nie podoba. Jednak tak nie jest co pokazuje samo życie a tworzenie filmu z prostych surowych ujęć jest dziełem artystycznym na miarę (różną) manier twórcy filmu. Nad filmem potrafi pracować sztab ludzi ok. 100 przez pół roku a ty drogi kolego chcesz pobić rekord Ginesa, robiąc film już nie w miesiącach lecz w minutach. Gratuluję.
Odnośnioe ile zrobiłem filmów - odpowiadam, tyle, że dziś nie jestem w stanie policzyć. Henryk Smolnicki pozdrawiam.
 

Anhinga

New member
Anhinga,
jakim narzędziem najwygodniej (szybko, sprawnie i bez łez :)) Ci się pracuje?

Pinnacle Studio Ultimate 12, działa tak jak w nawiasie. Rewelacja. Ale...
Format AVCHD zawitał pod moją strzechę dopiero nieco ponad miesiąc temu.
Do tej pory pracowałem z HDV i DV i tych to formatów dotyczy mój zachwyt.
Sprawa jest prosta: szybka, łatwa bo intuicyjna edycja i zgranie materiału
wyjściowego na taśmę, ew. po ponownym zassaniu jako plik na BD lub HD (PSP3, PC).
Płyt w formacie DVD (nie mylić z plikiem jako dane na DVD) nigdy nie robiłem,
strata jakości.
No a teraz? Teraz nie robię nic. No, prawie nic. HD Writer albo nic i na płytkę AVCHD/BD
i wio.... drinkuś, oglądanko i wspomnienia.
Nie jestem ostatnim lamerem, lubię dobry materiał i myślę że potrafię go zrobić (oczywiście nie
tak dobrze jak niektórzy spece, choćby obecni na tym forum), ale sorry, szlag by mnie
chyba trafił, jakbym miał poświęcić miły ciepły wieczór na grzebanie w niedopracowanym
sofcie(tach), często z wątpliwą jakością materiału wyjściowego,
spowodowaną ograniczeniami komercyjnych aplikacji.
No więc póki nie pojawi się na rynku program (spoko - to tylko kwestia czasu, już niedługo),
który z AVCHD zrobi to samo co Pinnacle z HDV i DV (to samo to znaczy nie tylko brak przekodowywania itp. itd.,
ale również przyjazny interfejs), to stosuję "metodę na Seba_Fan".
Jak się coś takiego pojawi, przejdę do mojej metody z postu poprzedniego,
coś a`la "metoda na Galczych", ale już szybko, łatwo i przyjemnie....
 

smolnicki

New member
jakie parametry ma plik z kamery Panasonica HDC-SD700 i następne

Witajcie forumowicze
To jest temat o tej właśnie kamerze Panasonica i tu powinno się o tym pisać. Mnie ta kamera bardzo odpowiada ale w informacjach o tej kamerze nie ma danych jaki format - Przypuszcam AVCHD -MPEG-4 no i nie ma jakie bitrate mają pliki z tej kamery. A przecież to ważne dla programu do obróbki.
Tak więc proszę po raz drugi o informację najlepiej od użytkowników. Pozdrawiam i czekam.
 

Anhinga

New member
Witajcie forumowicze
To jest temat o tej właśnie kamerze Panasonica i tu powinno się o tym pisać. Mnie ta kamera bardzo odpowiada ale w informacjach o tej kamerze nie ma danych jaki format - Przypuszcam AVCHD -MPEG-4 no i nie ma jakie bitrate mają pliki z tej kamery. A przecież to ważne dla programu do obróbki.
Tak więc proszę po raz drugi o informację najlepiej od użytkowników. Pozdrawiam i czekam.

Zapewne wiesz (a i gdzieś na tym forum ktoś podawał), ale godna pochwały zmiana tematu..
Podaję za instrukcją:
tryb 1080/50p: ok. 28 Mbps
tryb HA: ok. 17 Mbps
tryb HG: ok. 13 Mbps
tryb HX: ok. 9 Mbps
tryb HE: ok. 5 Mbps
 

smolnicki

New member
Zapewne wiesz (a i gdzieś na tym forum ktoś podawał), ale godna pochwały zmiana tematu..
Podaję za instrukcją:
tryb 1080/50p: ok. 28 Mbps
tryb HA: ok. 17 Mbps
tryb HG: ok. 13 Mbps
tryb HX: ok. 9 Mbps
tryb HE: ok. 5 Mbps

Okey wielkie dzięki tego mi było trzeba. teraz już wiem prawie wszystko. Pozdrawiam.
 

martivip

New member
No właśnie i wszystkim nam kórzy chcą coś wicej zrobić poza zgraniem materiału bezpośrednio z kamerki na BL

przychodzi cierpieć z uwagi na AVCHD, kodek zrobiony dla leniuchów i ludzi co nie mają zielonego pojęcia o montażu, bądż ludzi którzy nie chcą wogóle zgłębiać tematu montażu, a jakże trudny do obróbki przez profesjonalistów, i do tego kodek pchany na siłe do wszystkich nowych kamerek konsumenckich. Czyżby promowanie na siłe Blu-Ray i AVCHD ???

Ja osobiscie uważam ze dużo lepszym kodekiem jest Mpeg2 z 35Mbps.

Zamówiłem właśnie TM700 bo nie miałem wyjścia, kamerek do 4000 pln z HDV już prawie nie ma, wymiera już stary Canon HV40, Sony HDR-HC9E, są to modele przestażałe, wybrałem TM700 bo ma dużo funkcji manualnych, i tak będę filował w 50i i konwertował do Apple Prores4222. choć wolałbym tego panasa w HDV :p

W obecnej sytuacji można już natywnie edytować AVCHD profesionalnie w CS5 tylko kompa trza za jakieś 5000 pln :( plus 1500 pln oprogramowanie CS5 - wersja dla studentów.

Seba_Fan i inni fan boye zgrywki na pytę i filmowaniu na Auto, prosze pooglądajcie trochę filmów ludzi z wakacji itp... na Vimeo, to zobaczycie w czym rzecz :

przykład : Ganesh Spirits on Vimeo

Peace
 
Ostatnia edycja:

Anhinga

New member
Mpeg2 jest na pewno bardziej przyjaznym kodekiem (formatem). To fakt. Ale dlaczego tak
sądzimy? Bo jest łatwiejszy w edycji, bardziej "przyswajalny" przez soft. Może się mylę, ale
stanowczo twierdzę, że przyszłość, ta najbliższa, będzie należeć do AVCHD. I to właśnie
przez jego promowanie przez wielką dwójkę. A to z tego powodu, że za rok, dwa, nie zobaczycie
na półkach sklepowych kamer nie obsługujących tego kodowania. I co z tego? Ano to, że
jak grzyby po deszczu zaczną pojawiać się programy do edycji (tej o jaką nam wszystkim
chodzi) AVCHD.
I wtedy "nastanie jasność" ;))
I AVCHD stanie się dużo lepszy.
A że teraz sprawia problemy? No cóż......

Ganesh Spirit - powala na kolana.
Chciałbym mieć takie spojrzenie na temat. Niestety...
ALE!!! To nie jest dobry przykład na filmy z wakacji.
Gostek jest profesjonalistą. Filmy kręcone są (akurat ten) lustrzanką (stąd ta mała głębia
ostrości - niesamowity efekt). To agencja reklamowa. Jego klienci to I liga światowego biznesu.

Nie żebym się czepiał, ale wszystko dla wszystkich. Niekiedy tryb AUTO i dla wyśmienitych znawców jest doskonałym wyjściem. Np. dzieciak biegający po parku, a to na ławkę wskoczy,
więc perspektywa żabia i niebo jako tło widać, a to między drzewka czy krzaczki wleci, kontrast scen diametralnie różny. Albo wakacje, jesteśmy w obcym mieście, może w egzotycznym kraju, a
tu nagle jakaś ciekawa sytuacja. Nie wiemy co dalej, jak reporter wyciągamy kamerkę i GO.
Ale może się mylę.
Na spoko, owszem, to wiem z doświadczenia, AUTO nie daje najlepszych efektów.
Pozdrawiam wszystkich.
 

Jacek144

New member
Zapewne wiesz (a i gdzieś na tym forum ktoś podawał), ale godna pochwały zmiana tematu..
Podaję za instrukcją:
tryb 1080/50p: ok. 28 Mbps
tryb HA: ok. 17 Mbps
tryb HG: ok. 13 Mbps
tryb HX: ok. 9 Mbps
tryb HE: ok. 5 Mbps

Podam już z praktyki-momentami w trybie 50p przekracza 30 Mbit/s,choć średnio jest na poziomie 27-28
 

neoezn

New member
Widzial Ktos moze HS700 w sieci duzych marketów typu : Saturn , nie dla idiotów itp.? Jesli tak ,to poprosze namiar i cene

Nie ma ani w Euro RTV AGD ani w Media Markt ani w Electroworld ani w Saturnie. "Czaję" się już od 3 tygodni. Myślałem, że w tych sklepach nie wiedzą o tym, że te kamery są już na rynku. Zadzwoniłem do centrali Euro RTV a tam mi kobita powiedziała, że wiedzą i żeby śledzić ich ofertę bo się niebawem pojawią ;) Ale 2 tygodnie minęły i dalej nie ma. Trzeba będzie więc zamówić przez internet skoro markety nie są zainteresowane tym sprzętem.
 

martivip

New member
bo w Polsce oficjalnie jeszcze nie ma, to co jest to import z Niemiec sam z tego źródła nabyłem :)

żadna różnica bo gwarancja Europejska i w Polsze obowiązuje :)

Panasonic Polska dała ciała, Panasonic Niemcy zarbią troszkę.

Oficjalnie w Polsce ma się pojawić koniec kwietnia początek czerwca :(
 
Ostatnia edycja:
Do góry