Nowe kamery Panasonic'a HDC-SD700, Tm700, HS700

tobot

Member
Aptos: super. Dzięki za wszystkie próbki! Jak będziesz mógł, dorzuć coś w świetle sztucznym.

Posejdon82: link świetny. Trochę :) stary, ale... coś tam wyjaśnia.

Nie słuchajmy samopocieszeń użytkowników Sony. Trzeba iść do przodu i teksty typu "jeszcze nie czas"... nie komentuję. Pamiętam czasy, kiedy HDD w komputerze było dużo mniejsze niż CD. Miałem taki komputer i wszyscy łapali się za głowę po co mi taka pojemność nośnika. Wcale nie było to aż tak dawno! :) To, że tv nie nadaje w w 1080p też nie jest argumentem. Czasy, w których tv była wyznacznikiem jakości obrazu też minęły jakiś czas temu.

W następnym roku pozostali liczący się producenci będą zapewne już dorównywać do Panasa.
Być może (na pewno!) będą też następne nowinki, udoskonalenia i wtedy też ktoś powie "po co? -wystarczy mi to, co ma TM700". Wniosek: czekać można w nieskończoność. Walczę jeszcze ze sobą czy ma to być TM700 czy HF S21 (Canon), ale na teraz priorytetem jest Panasonic. Mniej więcej 8:2. Dam sobie jeszcze tydzień, może dwa. I pilnie będę czytał wypowiedzi za i przeciw.
(Tylko dajcie sobie spokój z Sonym. To sztuka oszukiwania, iluzja! :fool:)
 

Shinzon

New member
Nie słuchajmy samopocieszeń użytkowników Sony. Trzeba iść do przodu i teksty typu "jeszcze nie czas"... nie komentuję. Pamiętam czasy, kiedy HDD w komputerze było dużo mniejsze niż CD. Miałem taki komputer i wszyscy łapali się za głowę po co mi taka pojemność nośnika. Wcale nie było to aż tak dawno! :) To, że tv nie nadaje w w 1080p też nie jest argumentem. Czasy, w których tv była wyznacznikiem jakości obrazu też minęły jakiś czas temu.

Nie wiem co masz na myśli mówiąc o samopocieszeniach użytkowników SONY. Tryb 50p, który oferuje Panasonic nie jest jakimś powszechnie obowiązującym standardem. Na chwilę obecną jest prawie z niczym niekompatybilny. Życzę powodzenia nagrywania w niekompatybilnym standardzie. Do dziś mam kamerę SANYO Xacti HD2. Nagane nią pliki to jakiś koszmar do przerobienia na cokolwiek i to już po 4 latach od jej zakupu.

Uważam, że 50p w przyszłości będzie powszechne jednak nie napalam się na coś co jeszcze nie stało się standardem. Znam takich co się napalają na wszelkie nowości, a potem mają problem. Kolega mój obkupił się w odtwarzacze HD-DVD dla całej rodziny i masę płyt, a teraz sprzęt mu się poniewiera po domu, bo nie ma co z nim zrobić. Jak lubisz być pionierem i łapać wszystko co tylko się pokazało to powodzenia.

Skoro te 50p w wydaniu Panasonica to taka super rewelacyjna przyszłość to po co Panasonic zostawił w TM700 pozostałe tryby nagrywania w tym 50i. Powinni byli je wywalić bo to już jest staroć i zamierzchła przeszłość. Nie wywalili bo nie wiedzą czy ich standard 50p się przyjmie czy może będzie jakiś inny.
 

tobot

Member
1. 50p nie jest formatem Panasonica! Jest to wyższa półka, kolejny szczebel MPEG-4/AVC.
"Przejście" na stopień wyżej jest naturalnym dążeniem do poprawy, doskonalenia jakości, a nie widzi mi się Panasonica!

2. Porównanie do HD-DVD nie jest chyba najszczęśliwsze, chociażby z tego powodu, że ten format skazany był od swojego urodzenia na zagładę. To była tylko kwestia czasu. Nawet jeśliby się przyjął, to zapewniam, nie na wiele dłużej niż był. Za mało rozwojowy przyszłościowo.

3. Po co Panasonic zostawił "niższe", może, żeby nie podsycać, powiedzmy: "inne" możliwości?
Myślę, że sam sobie odpowiedziałeś. Ano, żeby przyszły użytkownik nie miał problemów, jeśli nie będzie mu się chciało szukać nowatorskich rozwiązań, żeby dostosować się do obecnie używanych mocy obliczeniowe komputerów itd., ale... daje więcej żeby uświadomić jak to powinno wyglądać.
Po za tym jeszcze raz: to nie jest żaden nowy format!!! To jest ciągle MPEG-4/AVC. Tyle, że bardziej zbliżony do natury, mniej "oszukujący" nasze oko.

Hm... ale... mogę się oczywiście mylić. To wszystko co piszę, wiem tylko z lektury! Tyle, że nie trzeba być specjalnie przewidujący, żeby wybrać coś, mniej kantuje nasze zmysły. I trudno w takiej sytuacji nazywać siebie pionierem. Chociaż bardzo mi się to podoba! Mam w sobie odrobinkę snobizmu i chciałbym mieć to, co najlepsze, biorąc pod uwagę możliwości finansowe oczywiście. Zainwestować w 50i (tylko i wyłącznie) i za rok tego żałować? Dzięki.
 

Phuong

New member
Zapodaj jakies dynamiczne sceny, typu ruchliwa ulica.
Jakies ujecia w slabym i bardzo slabym swietle aby zobaczyc dzialanie autofokusa podczas zabawy zoomem.
Przydalyby sie tez kontrastowe sceny (wychodzisz z balkonu do lazienki sztucznie oswietlonej)
Super by bylo gdybys uwiecznil to samo ujecie w 50i oraz w 50p (jakies dynamiczne najlepiej)

sorry ,ze takie wymagania.
Bez pospiechu - na spokojnie :)
 
Ostatnia edycja:

tobot

Member
Wysłałem do Panasonica pytanie o problem wiatraczka. Na razie odpowiedź dość (będę grzeczny) wymijająca.

cyt:
"Uprzejmie informujemy, że kamera HDC-TM700 nie pojawiła się jeszcze w naszej ofercie. Ale na pewno przyjrzymy się temu problemowi.


Pozdrawiam,
Maciej Zwierzchowski
Info / Panasonic Polska"


Myślę, że tym, którym zależy powinni też zacząć molestować leniuchów.
 

Shinzon

New member
Aptos odwaliłeś kawał dobrej roboty z tymi samplami. Nareszcie można zobaczyć trochę więcej nagrań z Panasonica. Wielkie dzięki.
 

Aptos

New member
Ja nie widze żadnego problemu, byc może wiatraczek jest lekko słyszalny podczas całkowitej ciszy, no ale co z tego? mi to całkowicie nie przeszkadza, nie bede nagrywał filmików typu " jak włosy rosna":)wiekszosc bedzie krecona na zewnatrz, gdzie nie ma szans go usłyszec, a nawet jesli bede miał cos nagrane w ciszy to i tak nie zostawie tego bez podkładu muzycznego:) jak do tej pory kilkanascie filmików juz nakreciłem i gdyby nie ta cała afera o wiatraczek to nawet nie wiedziałbym, że taki problem istnieje.
 

Phuong

New member
... gdyby nie ta cała afera o wiatraczek to nawet nie wiedziałbym, że taki problem istnieje.
To samo z blue dot w SONY, wiele osob nie wiedzialo o tym problemie dopoki nie wyczytali o tym na forum !, teraz kazdy wszedzie widzi te kropy ;)
To jest jak z bad-pixelem, gdy juz go zobaczysz to wzrok caly czas go wypatruje, mimo ,ze nie przeszkadza on w pracy ;)
Z drugiej strony, place to wymagam :?
 

Aptos

New member
ok to jeszcze jeden sample, tym razem jeziorko + dwie kaczki, które sie wtrymboliły do wody, troche du..iato trzymałem kamere wiec wyszło jak wyszło:)
pozdrawiam

kaczki.MTS
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
posejdon82
nie no spoko nie tweirdze ze jestes Mietek-podnietem, zauwaz a pewnie wiesz, ze wiekszosc osob jest na chwile i zaraz zniknie
Kamera przyciaga tym ze jak narazie wyglada OK i ma dobra cene, za 6miesiecy bedziemy wiedziec cos wiecej, nigdy tematy Panasonic nie byly zywe, moze sie cos zmieni, w tym tez staram sie pomoc, choc jej nie mam i nie planuje kupic, uwazam ze dopiero nastepca tej bedzie godny, obawiam sie procesora, a pozatym 60p nie jest mi potrzebne, wole 200p :)
Wiec moze 2011 bede mial na oku cos kupic moze SOny 2011 moze Panas 2011 (nastepca TM700) no chyba ze TM700 bedzie hitem, na razie nie widzialem nie bawilem sie.


tobot
odp.1 rownie dobrze 200p tez mozna dac, w tej technologi jaka mamy nie ma takiej potrzeby
z duza iloscia klatek robi sie tylko krotkie filmy testowe, np do sprawdzania broni itd, nie do domu

co do odpowiedzi panas, no skoro nie sprzedaja to nie ma problemu :)
 

tobot

Member
Słuchajcie zażarci obrońcy wszelakiego "i".

Wam naprawdę nie przeszkadza rozmazanie czy drżenie poruszających się (nie pędzących!) samochodów, liści na wietrze z bliskiej odległości czy całości obrazu podczas ruchu kamerą?

Wytłumaczcie mi, bo może ja błędne założenie przyjąłem, czy można takie rzeczy wyeliminować filmując w trybie półobrazów?

Czy nie tracimy na rozdzielczości (połowa natywnej) filmując w trybie "i"?

Poważnie nie mam nic przeciw temu trybowi - chciałbym tylko wyeliminować powyższe, przeszkadzające mi niedogodności.

Pomożecie? ;)

:niewiem::cry:
 

Shinzon

New member
Słuchajcie zażarci obrońcy wszelakiego "i".

Wam naprawdę nie przeszkadza rozmazanie czy drżenie poruszających się (nie pędzących!) samochodów, liści na wietrze z bliskiej odległości czy całości obrazu podczas ruchu kamerą?

Wytłumaczcie mi, bo może ja błędne założenie przyjąłem, czy można takie rzeczy wyeliminować filmując w trybie półobrazów?

Czy nie tracimy na rozdzielczości (połowa natywnej) filmując w trybie "i"?

Poważnie nie mam nic przeciw temu trybowi - chciałbym tylko wyeliminować powyższe, przeszkadzające mi niedogodności.

Pomożecie? ;)

:niewiem::cry:

A na czym oglądasz nagrania 50i? Ja na swoim TV Samsung, który konwertuje interlaced na progressive nie mam żadnych problemów kiedy występuje ruch kamerą. Obraz jest czysty i płynny. Nie widzę potrzeby, aby zmienić kamerę i obrabiać 2x większe pliki, kiedy obraz który mam jest moim zdaniem idealny. Rozsądnie łącze efekty i związane z nimi koszty. Nie należe do grupy osób, którzy z lupą w ręku analizują każdą klatkę filmu.

Chciałem tu mocno podkreślić, iż w cale nie twierdzę, że 50i jest lepsze od 50p. Nigdy 50i nie będzie lepsze, bo 50p ma 2x tyle danych, które lepiej odwzorowują obraz. Ja tylko zadaje sobie pytanie czy koszty posiadania 50p (odpowiedni sprzęt i 2x tyle danych) są warte tej różnicy. Dla mnie nie. Ale są entuzjaści najnowszych rozwiązań, dla których poprawa w jakość jest warta każdej ceny.
 
Do góry