nC+

Lemil

Banned
Skalowanie do 1080p nie ma żadnego znaczenia. To, że jakiś sprzęt potrafi przeskalować do 1080p nic nie znaczy i nic nie daje, często wiąże się jedynie z pogorszeniem obrazu!

Trochę teorii.

Jeśli chodzi o filmy, to są one zapisane w standardzie 1080i. Nie ma żadnych filmów na płytach Blu-ray, które są w 1080p. Na płytach jest zapis dwóch połówek danej klatki z przeplotem 1080i. Klatkaż filmu to 24 a częstotliwość w telewizorze to 50/60Hz. W związku z tym zapisuje się półobrazy z podwójną ilością klatek w stosunku do oryginału, a telewizor lub odtwarzacz je składa w całość. Nie mylić z usuwaniem przeplotu. Była już na tym forum dyskusja na ten temat, nie ma sensu pisać wszystkiego od początku. W każdym razie na Blu-ray'u jest taka sama sytuacja co na DVD, gdzie również są zapisane półobrazy ale z szybkością 50/s, a tu jest 48/s.

Tak więc jeśli chodzi o filmy skalowanie do 1080p nie ma znaczenia, gdyż są w rozdzielczości 1080, to raz, a dwa są w standardzie 1080i. Więc nie jest potrzebne przerabianie na 1080p. Telewizor zrobi to sam.

Jeśli chodzi o produkcje telewizyjne, to są one w 1080i50. Tu by się wydawało, że potrzeba to przerobić na 1080p czyli usunąć przeplot. Jest jedno ale i to duże ale.

Czy uważacie, że jakiś zdechły tuner, który daje jakaś platforma i który jest faktycznie wart może 100zł potrafi lepiej usunąć przeplot niż wasz LCD za 4000zł lub plazma za 5000zł?

Stawiam dolary przeciwko żołędziom, że dobrej klasy telewizor na nieporównywalnie lepszy układ usuwania przeplotu niż jakiś zdechły tuner enki czy jak to się teraz nazywa.

Dlatego jeśli ktoś ma w tunerze opcję 1080p to koniecznie powinien to przestawić na 1080i bo wtedy przetwarzaniem obrazu zajmie się wasz wysokiej klasy telewizor, a nie jakiś złom.

I dlatego właśnie ustawienie w tunerze, który ma opcję 1080p powoduje jedynie pogorszenie jakości odbioru. To tylko marketingowy trick i ściema dla tych, którzy się nie znają.
 
Ostatnia edycja:

Lemil

Banned
Można sobie poczytać o standardach trochę tu : http://www.hdtv.com.pl/forum/odtwar...vd-czy-warto-doplacic-do-lepszego-modelu.html Jeśli jednak komuś się nie chce czytać wszystkich postów, bo w zasadzie tyczą one czegoś innego, to w skrócie można napisać w taki sposób.

Nie ma absolutnie żadnej przewagi sprzęt typu tuner lub odtwarzacz jeśli ma opcję 1080p nad takim, który jest 1080i. Powody są 2. Jeśli chodzi o filmy, to są one zawsze zapisane 1080i24 co oznacza, że każdy telewizor poskłada dwie połówki kadru w całość bez najmniejszego porblemu i bez względu na klasę telewizora. Jeśli zaś chodzi o produkcje telewizyjne to są one w 1080i50. I tu rzeczywiście trzeba usunąć przeplot. Ale wątpliwe jest że jakiś tuner, który daje w dzierżawę jakaś platforma będzie lepszy niż porządny telewizor pod względem usuwania przeplotu. A już na pewno nie będzie lepszy niż wysokiej klasy telewizor lub procesor obrazu.

Mimo wszelkiej maści zapewnień, że sprzęt nc+ jest dobry, to tak naprawdę, to jest on najtańszy możliwy i naprawdę daleko mu do klasy dobrych tunerów, które niektórzy z nas sobie zakupili.

Tak więc, wracając do tematu wątku, nc+ nie jest platformą dla amatorów obrazu wysokiej jakości, bo sprzęt który oferuje nie jest wysokiej klasy. To naprawdę przeciętny i tani szmelc. W sumie jedyną jego zaletą jest w miarę ładny wygląd.
 

rilicek

New member
Oj Lemil, Lemil.
Mój turbo dekoder N-ki nie ma trybu 1080p. 1080i to jest max :) więc nie wiem czemu się gorączkujesz ;)
Jeżeli dekodery N-ki do dno, to dekodery CP, to dno wklęsłe.
Najgorsze jest to, że jak ktoś nie ma dostępu do kablówki nie ma wyboru, może wybrać CP albo NC+.
Gdyby nie słaba oferta sprzętowa CP pewnie bym się nie zastanawiał nad przejściem, ale sposób rozwiązania multiroom i VOD oraz Sagemcom ESI-88 wyraźnie wskazują, że CP jest technologicznie zdecydowanie w tyle.
Oferta programowa to już indywidualna sprawa, dla jednych ważniejsza piłka, dla innych filmy, dla innych programy dla dzieci.
Ja chyba zostanę w NC+, bo w moim wątku nie pojawiła się do tej pory żadna konkretna odpowiedź.
 

mat74

Well-known member
Bez reklam
Jeśli chodzi o filmy, to są one zawsze zapisane 1080i24 co oznacza, że każdy telewizor poskłada dwie połówki kadru w całość bez najmniejszego porblemu i bez względu na klasę telewizora.

Nie przeczytałem całego watku bo z pierwszych postów wynika raczej ,ze jest zupełnie o czym innym- powiedziałbym ,co ma piernik do wiatraka ?!
Może któryś konkretny post mówi o tym o co mi chodzi - prosiłbym o zacytownie .
Skąd informacja , ze wszystkie filmy, szczególnie na BD sa zapisywane w 1080i24 ?
Z resztą i24 dałoby nam 12 kl/s ! skąd więc ten pomysł formatu ?!
Produkcje telewizyjne mozliwe ze są zapisywane w formacie 1080i50 , kwestia jeszcze jak wszystkie są rejestrowane bo rejestracja obrazu a jego zapis to tez dwie odmienne sprawy.
Możesz w podac wiarygodne żródło tych informacji ? Chyba ,ze pracujesz w TV , wtedy rozumiem ,że masz info z pierwszej ręki ?

btw. tv i tak wyswietla obraz zawsze w trybie progresywnym, róznica polegac będzie jedynie w tym które urzadzenie usuwa przeplot- tuner czy tv. Oczywiscie widoczna róznica mogłaby wystapic gdyby sygnał nadawany byłby w formacie 1080p- wtedy tuner przekazywałby go w trybie natywnym.O ile mi jednak wiadomo (choc przyznaję na bierzaco nie jestem) żaden nadawca jeszcze takiego formatu nie nadaje.
 

Lemil

Banned
Ja się nie gorączkuję, ja się nudzę:)

1080i24 to się nie tłumaczy na 12 klatek/s tylko na 1080p50(w przypadku telewizji) lub 1080p24 względnie 1080p60.

To taki offtop, ale może to kogoś zainteresuje. To wszystko dotyczy płyt BD. Zatem telewizor standardowo działa w tempie 50 kadrów na sekundę. Natomiast film kinowy na taśmie to 24 klatki na sekundę. Jak to zapisać? Można by zapisać progresywną klatkę dwa razy, ale wtedy byśmy mieli wagę filmu 2x większą. No więc zapisuje się po pół klatki. Najpierw nieparzyste 1080i potem parzyste1080i. Telewizor składa te połówki w całość i wyświetla w systemie 24Hz lub 60Hz.

Telewizja to wyłącznie 1080i i tu się nic nie zmieni. Tunery 1080p nie mają w zasadzie racji bytu. To nie ma sensu po prostu. Telewizja nadaje 1080i i telewizor taki sygnał przyjmuje. I przerobi go na 1080p znacznie lepiej niż jakikolwiek tuner.

A wracając do nc+ i Polsatu, to powiem tak. Jeśli chodzi o jakość, to Polsat oferuje teraz znacznie lepsze warunki niż nc+. Można wziąć CAM Polsatu i używać go we własnym wysokiej klasy tunerze. Jeśli ktoś ma porządny tuner z gniazdem CI to Polsat to jedyna szansa, żeby zrobić z tego sprzętu użytek. A zatem fani jakości pójdą do Polsatu. W końcu transpondery nc+ i Polsat mają przeważnie te same. A porządny własny tuner można mieś tylko w Polsacie.
 

mat74

Well-known member
Bez reklam
Ja się nie gorączkuję, ja się nudzę:)

1080i24 to się nie tłumaczy na 12 klatek/s tylko na 1080p50(w przypadku telewizji) lub 1080p24 względnie 1080p60.

To taki offtop, ale może to kogoś zainteresuje. To wszystko dotyczy płyt BD. Zatem telewizor standardowo działa w tempie 50 kadrów na sekundę. Natomiast film kinowy na taśmie to 24 klatki na sekundę. Jak to zapisać? Można by zapisać progresywną klatkę dwa razy, ale wtedy byśmy mieli wagę filmu 2x większą. No więc zapisuje się po pół klatki. Najpierw nieparzyste 1080i potem parzyste1080i. Telewizor składa te połówki w całość i wyświetla w systemie 24Hz lub 60Hz.

Skąd wziałes te rewelacje ?! Jeszcze raz poprosze o wiarygodne zródło !
Skąd wziąłes te informacje o wyswietlaniu "standardowo" 50 kadrów ?!
Skoro wyswietla 50 kl/s to dlaczego pracuje z czestotlliwością 24hz ?!
Mój projektor wyswietla podany sygnał i50 z czestotliwościa 25hz , i60 z 30hz, natomiast p24 z czestotliwoscia 24hz - jakies wytłumaczenie ?
 

LukeSky

Member
Bez reklam
@Lemil

Z tego co mi wiadomo to większość materiałów na BR jest w 1080p/24. Pierwsze słyszę aby na BR trafiał materiał w wersji 1080i, który natywnie jest w 1080p.

Co do 1080i to akurat jest to "pain in the ass" w TV, która z racji migracji ze starej TV, która musiała być z przeplotem z racji takiej a nie innej technologii, weszła w ten pseudo HD format, aby dostarczyć jednocześnie sygnał na urządzenie jedne i drugie.
 
Ostatnia edycja:

Monkin

New member
Bez reklam
Rzecz w tym, że oni sobie doskonale zdają sprawę z tego na jakiej pozycji stoją. A wygląda to tak, że mają monopol na sport oraz brak im jakiejkolwiek konkurencji z wyjątkiem blokowisk w których działają kablówki. Polsatowi pozostają mniej zamożni klienci i niewymagający emeryci. Oferty Orange, Netii czy TV naziemnej nie ma co porównywać. Są Wielkim Pieprzonym Monopolistą - w skrócie WPM, więc klienci będą i tak w pozycji takiej: :blagam:
Nie jestem jeszcze niewymagającym emerytem :wink: , ani bidokiem, ale nie lubię jak ktoś mnie chce wydutkać bez pytania mnie o zdanie z mojej ciężko zapracowanej kasy. Byłem abonentem zarówno n-ki ( dla sportu) jak i C+( też dla sportu czyli piłki nożnej). Otrzymałem propozycję migracji w n-ce za prawie 100 proc. drożej. W C+ płaciłem za najwyższy pakiet 122 zł z multiroomem, powiedzieli, że mogę przejśc do nc+ za 199 zł, potem w "łaskawości" za 179 złotych i na dodatek nie mam kanałów, ktore miałem w starym pakiecie z Cyfry, za to dorzucają mi czy chcę, czy nie kilka programów z pornolami. W nc+ jest kilkadziesiąt programów niegwarantowanych w tym eurosporty. Ja się na coś takiego nie piszę. Złożyłem obu platformom wymówienie.
Dałem zarobić Solorzowi. Straciłem ligi piłkarskie, fakt, ale to nie problem aby oglądać transmisje z lig przez neta :wink: . Płacę w CP za full pakiet Premium z multiroomem po uwzględnieniu gratisów za przejście niecałe 8 dych miesięcznie . Sprzęt mam własny, więc na jakość odbioru nie narzekam. Od Solorza wziąłem moduł CI za złotówkę i jeden dekoder. To jest wyjście dla tych, którzy obawiają się dziadowskich dekoderów tej platformy. Na jakośc sygnału nie narzekam. Nie widzę różnicy oglądając kanały nadawane w nc+ i CP. Owszem najlepszą jakość z uwagi na bitrate miały kanały nPremium w starej n-ce. Ale tam leciało de facto jedno i to samo i program był tylko przesunięty w czasie. Nie uważam się za ofiarę. Zaoszczędziłem tylko na przejściu sporo kasy.
P.S. No i najważniejsze - głównym powodem rezygnacji z usług nc+ w moim przypadku nie była kasa, ale sposób traktowania. Czeski film, nikt nic nie wie, co rozmowa z konsultantem to inne informacje, czyli... brak jakiejkolwiek rzetelnej informacji.
 
Ostatnia edycja:

Zielony_M

Member
Co do 1080i to akurat jest to "pain in the ass" w TV, która z racji migracji ze starej TV, która musiała być z przeplotem z racji takiej a nie innej technologii, weszła w ten pseudo HD format, aby dostarczyć jednocześnie sygnał na urządzenie jedne i drugie.

Dokładnie, jest sporo na ten temat w internecie a mianowicie że 720p jest lepsze niż 1080i dla TV. Na zachód od PL tak praktykują.
 

mat74

Well-known member
Bez reklam
720p jest lepsze niż 1080i dla TV. Na zachód od PL tak praktykują.

Nie ! Wszystko zalezy jak został zarejestrowany obraz i jaki : w przypadku gdy rejestracja nastepowala w trybiie progresywnym 1080p i przeplot został dodany tylko w celach przesyłowych 1080i bedzie lepsze, w przypadku rejestrowania z przeplotem obrazów w miarę statycznych, 1080i bedzie lepsze , w przypadku rejestrowania obrazów bardzo dynamicznych (sport np.) rejestracja w 720p bedzie lepszym wyborem niz 1080i ze względu na artefakty powstajace podczas usuwania przeplotu (tak w najwiekszym uproszczeniu).
 

Lemil

Banned
Napisałem coś takiego: 1080i24 to się nie tłumaczy na 12 klatek/s tylko na 1080p50(w przypadku telewizji) lub 1080p24 względnie 1080p60.
A to strasznie się nie spodobało koledze
a to to już kompletna bzdura.
No ciekawe czemu? To ja się spytam tak. Czy ty w ogóle masz Blu-raya?

Otóż jeśli się ma i odtwarza sobie różne płyty BD, to na ekranie telewizora; nie wiem jak to jest we wszystkich telewizorach, w moim tak jest w każdym razie; pojawiają się takie informacje jak np. "1920x1080i@50Hz", "1920x1080@50Hz", "1920x1080@60Hz", "1920x1080i@24Hz". Przy czym 1920x1080i@50Hz pokaże się jeśli odtwarzamy płytę BD w standardzie 1080i50, a 1920x1080@50Hz pokaże się wtedy, gdy włączymy w odtwarzaczu, że na wyjściu HDMI ma być rozdzielczość 1080p. Z kolei 1920x1080@60Hz wyświetli się, jeśli odtwarzamy płytę nagraną w standardzie filmowym, czyli 24klatki na sekundę, ale w odtwarzaczu nie włączymy sobie ramki filmu 24 na sekundę. Natomiast info 1920x1080i@24Hz pokaże się w wypadku tej samej płyty, ale jak sobie ramkę 24 na sekundę włączymy.

To nie są więc żadne kompletne bzdury, tylko zwyczajna codzienna praktyka:smile:

Jeśli zaś chodzi o telewizję i tunery satelitarne, to sytuacja jest taka, że nie ma sensu, żeby tuner przerabiał 1080i na 1080p, bo niemal na pewno zrobi to gorzej niż telewizor. Zwłaszcza sprzęt platform sat. ma najtańsze możliwe podzespoły i nie może się równać z jakością tego, czym dysponują dobre plazmy czy LCD z wyższych serii.

Z kolei jeśli chodzi o kanały nadające w 720p to ten standard jest lepszy dla sportu i scen z dynamicznym ruchem. Jeśli sport jest w 1080i, to w praktyce sprzęt zredukuje nam rozdzielczość do 500-600 linii. Tylko nieliczne telewizory potrafią w scenie z dynamicznym ruchem tak usunąć przeplot, żeby rozdzielczość była na poziomie 800 linii. A mając 720p to mamy rozdzielczość pionową zawsze na poziomie 720, a to jest jednak znacznie lepiej niż 500 linii.

A już zupełnie na temat nc+ to mam takie pytanie. Jeśli ktoś jest abonentem Cyfry i wyjedzie za chlebem za granicę na miesiąc, a w tym czasie jego nieobecności cyfra go zmigruje, to jest ujajony na 18 miechów, czyż nie? I czy to aby nie jest nie w porządku, że daje się ludziom tak mało czasu na reakcję? Wydaje mi się, że 30 dni to byłoby minimum.
 

Monkin

New member
Bez reklam
Co do ostatniego pytania - decyzję najprawdopodobniej czy jest to legalna praktyka poznamy po opinii UOKiK, który rozpatruje skargi abonentów n-ki. Na razie z Cyfry+ nikt nie dostał oficjalnego pisma o przymusowej migracji. Paczki z pismami leżą na magazynach poczty i są wstrzymane przez encepenceplus.
 

mat74

Well-known member
Bez reklam
No ciekawe czemu? To ja się spytam tak. Czy ty w ogóle masz Blu-raya?

Otóż jeśli się ma i odtwarza sobie różne płyty BD, to na ekranie telewizora; nie wiem jak to jest we wszystkich telewizorach, w moim tak jest w każdym razie; pojawiają się takie informacje jak np. "1920x1080i@50Hz", "1920x1080@50Hz", "1920x1080@60Hz", "1920x1080i@24Hz". Przy czym 1920x1080i@50Hz pokaże się jeśli odtwarzamy płytę BD w standardzie 1080i50, a 1920x1080@50Hz pokaże się wtedy, gdy włączymy w odtwarzaczu, że na wyjściu HDMI ma być rozdzielczość 1080p. Z kolei 1920x1080@60Hz wyświetli się, jeśli odtwarzamy płytę nagraną w standardzie filmowym, czyli 24klatki na sekundę, ale w odtwarzaczu nie włączymy sobie ramki filmu 24 na sekundę. Natomiast info 1920x1080i@24Hz pokaże się w wypadku tej samej płyty, ale jak sobie ramkę 24 na sekundę włączymy.

Pytania o posiadanie odtwarzacza BD komentowac nie bede....moze poczytaj moje posty tak z przed kilku lat..?
Przede wszystkim trzeba rozumiec opis formatu.
Tak więc: pierwsza cyfra oznacza rozdzielczosc obrazu, litera po niej nastepująca to sposób zapisu klatki gdzie "p" oznacza pelna klatke bez przeplotu a "i" półobraz z przeplotem (tu moga byc dwa rodzaje przeplotu w zaleznosci od sposobu zarejestrowania obrazu) , ostatnia cyfra to framrate czyli ilosc klatek obojetnie czy sa to pełne czy tez pólobrazy.W przypadku odtwarzania formatu 24 kl/s 1080p24 w sposób natywny , sygnal podawany i odtwarzany jest w tym własnie formacie .Nie wiem co Ci tam wyswietla TV ,jeśli jednak dla materiału 1080p24 pokazuje 1080i24 - to pokazuje bzdury.Powtórzę:litera "i" oznacza sygnał przekazywany jako półobrazy z przeplotem ! Tak więc gdyby istniał (bo takowego nie ma !) format i24 byłby wyswietlany jako 12 pełnych obrazów (po usunięciu przeplotu)
Pozostałe przypadki są oczywiste, w przypadku 1080i60 dla materiału 24 kl/s bez właczenia tej funkcji w odtwarzaczu spowodowane jest to tym,ze ani odtwarzacz ani TV nie jest w stanie wyswietlić w sposob prawidłowy materiału 24kl/s w tempie 25 kl/s (obojetnie czy podane to bedzie z przeplotem czy progresywnie) chcociazby z tego względu ,ze dzwiek rozjechałby Ci się z obrazem !
Natepuje więc interpolacja klatek (jak poszukasz toznajdziesz tu na forum dyskusję , tez z przed kilku lat wyjasniająca dokładnie jak sie to odbywa) do formatu 30kl/s.
 

mat74

Well-known member
Bez reklam
@Lemil

Z tego co mi wiadomo to większość materiałów na BR jest w 1080p/24. Pierwsze słyszę aby na BR trafiał materiał w wersji 1080i, który natywnie jest w 1080p.

Co do 1080i to akurat jest to "pain in the ass" w TV, która z racji migracji ze starej TV, która musiała być z przeplotem z racji takiej a nie innej technologii, weszła w ten pseudo HD format, aby dostarczyć jednocześnie sygnał na urządzenie jedne i drugie.

W wersji "i" sa najcześciej koncerty, czasem filmy przyrodnicze (robione kamerami cyfrowymi) i polskie wydania BD (kiedys tak bylo ,nie wiem jak teraz patrz np. "Qantum of Solace" w wersji oryginalnej i na polski rynek).

Dokładnie format "i" a więc przeplot wymyslony został na potrzeby telewizji, zarówno ze względu na mniejsze potrzeby przy przesyle jak i sposobie pracy ówczesnych TV.Przy czym nie mozna zakładac ,że "i" zawsze oznacza gorszy - wszytsko zalezy od sposobu rejestracji materiału.
 

LukeSky

Member
Bez reklam
Masz rację, choć nie na każdym filmie jest informacja podana. Pomijając jednak materiał, który źródłowo został zapisany w 1080i to jednak większość na BR jest w 1080p, jeśli są transferowane z taśmy filmowej.

Natepuje więc interpolacja klatek (jak poszukasz toznajdziesz tu na forum dyskusję , tez z przed kilku lat wyjasniająca dokładnie jak sie to odbywa) do formatu 30kl/s.

Chyba do 25 klatek?
 

mat74

Well-known member
Bez reklam
Chyba do 25 klatek?

Nie- wrzuc w odtwarzacz płyte BD z materiałem 1080p24 , wyłącz opcję wyswietlania 24kl/s i sprawdż jaki sygnal wchodzacy pokazuje TV :wink:
Było to kiedys dosc dokladnie tłumaczone w jakiejs dyskusji na forum ale to juz pare lat temu- nie dogrzebie się (przyznaję-nie chce mi się tego szukac).

ps. w kazdym bądz razie taka konwersja to cos w rodzaju odwróconego pull down- z 24kl/s mozna zrobić 60i (60 półobrazów wyswietlanych jako 30 kl/s) jednak nie 25 kl/s , nie mozna poprostu dodac sobie jednej klatki.przy czym te 60i nie jest równoznaczne z 30p- półobrazy nie pochodza z tej samej klatki.taka sama sytuacja jest w przypadku konwersji filmów kinowych na potrzeby telewizyjne.
nie mozna również przyspieszyć wyświetlania klatek (24kl/s w tempie 25kl/s) , czas odtwarzania obrazu i czas odtwarzania dzwieku byłyby rózne, przyspieszenie odtwarzania dzwięku powoduje zmianę tonacji (pamietasz jak pracował magnetofon po podkręceniu obrotów?)
 
Ostatnia edycja:
Do góry