Marantz SR5008 - przerywane szumy w głosnikach.

CzarnaPłyta

New member
7010 jeżeli już ;) a tak na serio to pewnie skończę z 5010 a większą część kasy wydam na integrę PM8005... no ale to plany, pewnie na późny następny rok.
 

Turek81

New member
Czołem,



Borykam się z podobnym problem czyli szumami od roku. Niestety, ja tyle szczęścia nie miałem. Oddałem ampli do Horna i w odpowiedzi pisemnej poinformowali mnie, że na podstawie przeprowadzonych testów i pomiarów zgłaszana usterka jest cechą sprzętu oraz, że zgłaszany przeze mnie problem to szum własny wzmacniacza i każdy wzmacniacz charakteryzuje się takim parametrem. Parametr jest zgodny ze specyfikacją techniczną producenta, co można sprawdzić w instrukcji na stronie 222.
Staram się udawać, że tego nie słyszę…, bo nie chcę sprzedawać komuś bubla żeby mnie przeklinał do końca życia ;). Wieczorową porą kiedy panuje zupełna cisza i np. zrobię pauzę podczas słuchania muzy, czy oglądania filmu szum słychać nawet w przedpokoju. Fakt, nie mam ogromnego mieszkania, ale w moim przekonaniu taka opcja jest niedopuszczalna. Ponadto, na niektórych kanałach (m.in. Aux1, Media Serever, CD) przy podkręceniu głośności na około 70-80 słychać w głośnikach dużo bardziej nasilony szum oraz trzaski, coś na kształt smażonego boczku na wolnym ogniu :( Szczególnie kiedy ustawię mutlichanel stereo.
Zraziłem się do Marantza strasznie, pomimo że z walorów brzmieniowych jestem bardzo zadowolony. Z Zenosrami 7 zgrywa się jak dla mnie bardzo dobrze. Zaznaczę, że podczas słuchania szum jest nie do wychwycenia, ale już podczas oglądania filmu kiedy nastają chwilowe momenty całkowitej ciszy z tylnych głośników, które stoją dość blisko głowy, dobiega ten irytujący szum.
Poradźcie proszę, co mogę z tym fantem zrobić… W jaki sposób mogę przekonać fachowców z Horna, że nie jest to normalna sytuacja. Dodam, że udało mi się sprawdzić taką samą konfigurację w jednym z salonów i takiego „parametru” w innym sprzęcie nie stwierdziłem. Po przyłożeniu ucha do głośnika, faktycznie coś tam delikatnie szumiało, ale na pewno tak jak u mnie, że słychać to z 5 metrów. Czy oddać sprzęt do innego serwisu, a jeśli tak, to do jakiego. Taka akcja pewnie będzie skutkować utratą gwarancji i wiązać się z dodatkowymi kosztami, ale jeśli mam pozbyć się tych szumów, to jestem chyba w stanie zaryzykować.
 

Rafal7

Banned
Kiedy ampli był w Horn-ie?
Ja bym go oddał znów do nich a mailem wysłał im link tego tematu, i wtedy zobaczymy jak zareagują, tym bardziej że tu kolega do nich wysłał swój ampli a oni stwierdzili że to przypadłość tych ampli i wymieniali to co trzeba było.
Zobaczysz czy zaprzeczą swoim słową


Ciekawe czy autor tematu dostał od nich jakiś protokół naprawy i co w nim napisali.
 

werf

Active member
Bez reklam
Miałem kiedyś model z 8 na końcu. Spie....się dwa razy w krótkim czasie ,naprawa to aktualizacja oprogramowania : )
 

Turek81

New member
Resety, kalibracje, wymiana listwy, podłączanie do różnych obwodów, filtr sieciowy, odłączanie kabli - nic nie pomogło. Oprogramowanie mam najnowsze więc to na pewno nie jest lekarstwo.
Chyba zrobię, tak jak mówisz. Zawiozę im sprzęt i zobaczymy, co mi odpowiedzą. Najlepiej gdybym osobiście w serwisie wykonał demonstrację "parametru", bo tak podłączą do jednego źródła i znowu odpowiedzą zdawkowo, że ten typ tak ma...
 

CzarnaPłyta

New member
Mi się wydaje, że trochę inaczej patrzą jak osobiście się do nich stawi ze sprzętem i przedstawi szczegółowo problem z elektroniką. Ja na Taborową mam bardzo blisko więc luz. Co ciekawe bo nie wiem czy wspomniałem ale u mnie szumy i trzaski pojawiały się jak sprzęt troche chodził i łapał temperaturę. Uśmiałem się jak pan technik powiedział, że wstępnie usterki nie mogli wykryć ale jak już sztucznie podgrzali amplituner to wszystko było jasne, swoją drogą ciekawe metody.
 
Ostatnia edycja:

Turek81

New member
Ja za pierwszym razem też byłem osobiście. Opowiedziałem dokładnie w czym problem, ale odpowiedź z ich strony była tak jak kilka postów wyżej. Mam tam kawałek drogi, ale na pewno się wybiorę. Tym razem napiszę pismo i poproszę o pisemną odpowiedź. W moim przypadku nic sztucznie podgrzewać nie trzeba, szum i trzaski występują od włączenia sprzętu. Po świętach zawiozę ampli i zobaczymy, co będzie tym razem. Wg mnie jest to ewidentna usterka, a nie parametr, którym charakteryzuje się sprzęt za 2600 PLN.
 
Do góry