Marantz PM 6005 +Dali zensor 7

dzik87

New member
Ciekawe na czym zależy autorowi tematu, jakiego brzmienia oczekuje i czy miał okazję słuchać przyzwoitego stereo, żeby wiedzieć co ewentualnie traci.

Do takiego pomieszczenia jeśli komuś zależy na jakości stereo poleciłbym raczej kolumny podstawkowe, które są tańsze, zatem można mieć w tym przedziale cenowym lepszą przestrzenność oraz barwę dźwieku. Jeśli natomiast autor potrzebuje czegoś do dyskotekowej łupanki do Zensory będą dobre.
 

czarek13

New member
Mam niestety problem z odsłuchami, jak już pisałem aby posłuchać zensorów 7 z marantzem musiałem jechać do Poznania. A nie chciałbym nic kupować bez wcześniejszego posłuchania i dotknięcia sprzętu.
 

dzik87

New member
Możesz zamówić sprzęt do domu kurierem i odsłuchać u siebie. Potem ewentualnie zwrócić. Salon z Pabianic takie coś oferuje. Płacisz tylko za kuriera przy odsyłce do sklepu. Nie wiem natomiast, jak u nich z rabatami.

Ja Zensory miałem nówki przez 5 mcy. Jakbym się miał cofnąć w czasie, to drugi raz bym ich nie kupił. Słabą stereofonię mają, scena kiepska. Bas się ciągnie jak flaki z olejem. Podstawkowe kolumny z wyższej półki koszujące podobnie co Zensory zagrają lepiej. Ale nie wiadomo, czego oczekujesz od brzmienia.
 
Ostatnia edycja:

czarek13

New member
czarek13 przed zakupem jeszcze sam posłuchaj. W cenie PM6005 jest jeszcze kilka fajnych wzmacniaczy. Będziesz miał porównanie.
Mam niestety problem z odsłuchami, jak już pisałem aby posłuchać zensorów 7 z marantzem musiałem jechać do Poznania. A nie chciałbym nic kupować bez wcześniejszego posłuchania i dotknięcia sprzętu.

Ciekawe na czym zależy autorowi tematu, jakiego brzmienia oczekuje i czy miał okazję słuchać przyzwoitego stereo, żeby wiedzieć co ewentualnie traci.
Do takiego pomieszczenia jeśli komuś zależy na jakości stereo poleciłbym raczej kolumny podstawkowe, które są tańsze, zatem można mieć w tym przedziale cenowym lepszą przestrzenność oraz barwę dźwieku. Jeśli natomiast autor potrzebuje czegoś do dyskotekowej łupanki do Zensory będą dobre.
Nie słucham dyskotekowej łupanki ani techno. Nie słucham również jazzu. Głównie muzyka filmowa (np. Hans Zimmer), trochę poważnej. Generalne spokojne granie z domieszką współczesnego popu (Beyonce czy Richanna) Ostatnio np. zakochałem się w albumie Oh Wodner.
Kolumny podstawkowe odpadają ze względu na dziecko w domu które taki wynalazek przewróci w mig.
[youtube]qjgnOP8f5NU[/youtube]
lub takie coś
[youtube]dEw_t9jR8Yc[/youtube]
 
Ostatnia edycja:

jochan1234

New member
Nie zgodzę się co do zensorów,ja je mam i są świetne.Bas jest dobry środek wokale świetne.Ale to jest moje wrażenia,mam je już około 2 lat.Kupiłbym je jeszcze raz,piszemy oczywiście w tym przedziale cenowym.Odsłuchiwałem inne kolumny ,ale jak te mi podłączyli i je usłyszałem wiedziałem że je musze mieć.Opisy że grają jak dyskotekowe hahahha trzeba mieć troszkę pojęcie i nie pisać takich bzdur.Przepraszam jeżeli ktoś się poczuje urażony.Zensory 7 sa fajnie grającymi kolumnami.
 

czarek13

New member
Dalczego Zensory 7. Po pierwsze czytałem o nich dobre opinie i że nadają się do muzyki którą lubię. Po drugie, to jedyne kolumny których słuchałem i bardzo spodobało mi się ich granie, nie wiem może jestem głuchy i nie słyszę że są słabe, może jestem mało doświadczonym słuchaczem (to akurat prawda) i nie słyszę ich defektów dzwiękowych. Po trzecie kolumny muszą być podłogowe i dość stabilnie ze względu na dziecko w domu. Będą stały blisko ściany (znów ze względów bezpieczeństwa) więc bass reflex lepiej aby był z przodu. To wszstkie argumenty które brałem po uwagę wybierając te właśnie zensory.
To tak gwoli wyjaśnienia :)
 

dzik87

New member
Jeśli nie zależy Ci na dużej ilości basu, a bardziej na jego jakości, lepszej stereofonii i równiejszym pasmie, to proponuję Tannoy Revolution DC 6 podstawkowe. Powinieneś się zmieścić w cenie nawet bez rabatu. Jeśli natomiast masz kogoś bliskiego w Anglii, to możesz nawet kupić Tannoy Revolution dc 6 podłogowe, które są tam w pomocji za 250 funtów para albo Tannoy Revolution dc 6 T SE w cenie 400 funtów para podłogowe. TANNOY
REVOLUTION DC6 podstawkowe są też tanio 180 funtów. Oferta ze skelu richer sounds.

Jeśli porównać pod kątem jakości brzmienia, to te Tannoye wypadają lepiej niż Ikony od Dali o Zensorach nie wspominając.

Połączenie ich z marantzem jest ok. To zestaw w miarę uniwersalny i bezpieczny. pm6005 spokojnie je uciągnie ale z wyższym modelem pokażą więcej. Więc w przyszłości miałbyś jeszcze zapas jakościowy w kolumnach. Generalnie te kolumny nawet w swoim standardowym przedziale cenowym wypadają super na tle konkurencji, więc nie musze chyba dodawać, że w cenie w jakiej są w promocji nic nowego, lepszego nie kupisz.

Używane Revolution DC 6 T http://olx.pl/oferta/tannoy-revolution-dc6t-zamiast-dali-ikon-6-mk2-CID99-ID8Yb65.html#f45a6aaa4b w UK nowe podobnie kosztują
 
Ostatnia edycja:

czarek13

New member
Nie zgodzę się co do zensorów,ja je mam i są świetne.Bas jest dobry środek wokale świetne.Ale to jest moje wrażenia,mam je już około 2 lat.Kupiłbym je jeszcze raz,
Ja Zensory miałem nówki przez 5 mcy. Jakbym się miał cofnąć w czasie, to drugi raz bym ich nie kupił. Słabą stereofonię mają, scena kiepska. Bas się ciągnie jak flaki z olejem.
Bo w tym jest właśnie rzecz że jednemu podoba się Picasso a drugiemu Dali (Salwador oczywiście:)) bo tak to bywa z ludzkimi upodobaniami na sztukę że każdy szuka swojej drogi i do każdego coś innego przemawia.
Słucham więc waszych opinii bo w sztuce stereo to ja jestem straszny nowicjusz :)
 

dzik87

New member
Ogólnie to jesteś na etapie, na jakim byłem rok temu. Dokładnie 10 listopada kupiłem pierwsze kolumny właśnie Zensory 7. Jeśli chodzi o barwę dźwięku to nie miałem zastrzeżeń, gorzej było ze sceną i stereofonią. Tak jak jest w ich recenzji napisane "...zabawa w pełną gradację planów i dokładne lokalizacje zaczyna się na wyższym pułapie cenowym, ale Dali daje nam przynajmniej swobodny, szerokopasmowy i lekkostrawny dźwięk. " Właśnie ta kwestia w Zensorach jeszcze kuleje. Najbardziej oddalone dźwięku słuchać z metra za kolumn, scena nie jest głęboka i nie słychać, jaki instrument jest bliżej nas, a który dalej. Jedynie można zlokalizować to co jest na pierwszym planie, czyli wokalistę przeważnie po środku i między wokalistom, a kolumną gitara, jeśli akurat była tam w nagraniu. Instrumenty które były dalej na scenei przy nagrywaniu są rozmyte i nie można wskazać, gdzie każdy z nich ma swoje miejsce.
 

Henry

Active member
Bez reklam
Moim zdaniem połączenie Marantza z Dali, to bardzo dobry wstęp do przygody z dobrym stereo.
Pewnie bardziej "osłuchane" osoby znajdą w tym zestawie pewne niedoskonałości, jednak niewątpliwą zaletą tego zestawu jest neutralność i uniwersalność.
Wg mnie sprawdzą się zarówno w muzyce spokojniejszej, klasycznej, filmowej jak i mocniejszych brzmieniach.
 

jochan1234

New member
A to dobre dzik87 czytając ten opis powinieneś być dyrygentem w orkiestrze symfonicznej.Ja mam zgoła odmienne zdanie o tych kolumnach.Bądz tu madry hahaha.
 

lobos

New member
Bez reklam
Podzielam opinię Henrego. Zensory są uniwersalne i sprawdzą się w prawie każdym gatunku muzycznym na przyzwoitym poziomie.
Nie ma takiej opcji, żeby na "naszym" poziomie zasobności portfela mieć kolumny idealne. Jak jedno pasmo jest mocniejsze to inne znowu mniej... Jak jest więcej basu to np. góra mniej szczegółowa i detaliczna a średnica wycofana. Jak jest fajna górą i wyraźny środek to znowu niskich mało...
Do tego dochodzi połączenie z elektroniką... Dlatego tak ważny jest odsłuch, bo wtedy weryfikujemy co dla naszego ucha jest ważniejsze...? Co przyjemniejsze i bardziej efektowne...?
Ja np. jestem na etapie całości, która ma być spójna. Ma być fajny bas, przyjemna i wyraźna średnica i wysokie, które nie są natarczywe.
Doskonale wiem, że kolumny za niecałe 3 tys. nie są idealne, ale w tym budżecie i na moje potrzeby dany sprzęt mi pasuje i tyle.
Czytając wypowiedzi Kolegi Dzik87 odnoszę wrażenie, że jest co najmniej level wyżej jeśli chodzi o możliwości i wymagania ;-)
Dla wielu osób sprzęt ma grać ładnie i przyjemnie dla ucha bez większej analizy i rozkładania na czynniki pierwsze... Z resztą mając na sprzęt nawet milion i tak mieli byśmy wybór i musieli podjąć decyzję co jest dla nas lepsze i brzmi lepiej, bo nawet i wtedy byłoby kilka opcji, które pozostawiają wybór...
Każda marka ma swoje produkty top premium i nie sposób wybrać jeden, jedyny słuszny dla wszystkich ;-)
 

abdul0412

New member
Bez reklam
Podzielam opinię Henrego. Zensory są uniwersalne i sprawdzą się w prawie każdym gatunku muzycznym na przyzwoitym poziomie.
Nie ma takiej opcji, żeby na "naszym" poziomie zasobności portfela mieć kolumny idealne. Jak jedno pasmo jest mocniejsze to inne znowu mniej... Jak jest więcej basu to np. góra mniej szczegółowa i detaliczna a średnica wycofana. Jak jest fajna górą i wyraźny środek to znowu niskich mało...
Do tego dochodzi połączenie z elektroniką... Dlatego tak ważny jest odsłuch, bo wtedy weryfikujemy co dla naszego ucha jest ważniejsze...? Co przyjemniejsze i bardziej efektowne...?
Ja np. jestem na etapie całości, która ma być spójna. Ma być fajny bas, przyjemna i wyraźna średnica i wysokie, które nie są natarczywe.
Doskonale wiem, że kolumny za niecałe 3 tys. nie są idealne, ale w tym budżecie i na moje potrzeby dany sprzęt mi pasuje i tyle.
Czytając wypowiedzi Kolegi Dzik87 odnoszę wrażenie, że jest co najmniej level wyżej jeśli chodzi o możliwości i wymagania ;-)
Dla wielu osób sprzęt ma grać ładnie i przyjemnie dla ucha bez większej analizy i rozkładania na czynniki pierwsze... Z resztą mając na sprzęt nawet milion i tak mieli byśmy wybór i musieli podjąć decyzję co jest dla nas lepsze i brzmi lepiej, bo nawet i wtedy byłoby kilka opcji, które pozostawiają wybór...
Każda marka ma swoje produkty top premium i nie sposób wybrać jeden, jedyny słuszny dla wszystkich ;-)

Bardzo dobrze powiedziane :)

Co do odsłuchów i jakości sprzętów audio to powiem tyle, że istotne jest czy ma się warunki - przestrzeń odpowiednią w domu - wielkość pokoju w granicach 30-50 m jest bardzo fajną sprawą , bo często łatwiej jest ustawić wszystko w większym pokoju i uzyskać znacznie lepsze efekty od dobrej adaptacji akustycznie pomieszczenia niż wyciągnąć ze sprzętu droższego.

ważne jest co dla nas jest słyszalne a co za tym idzie czy osiągniemy to z połączenia wzmacniacza z kolumnami itp.

Pozdro dla rozsądnych i wytrwałych
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Ja też twierdzę, ze Zensory mają wręcz charakterystyczny bas, miękki, rozlazły, ciągnący i mało kontrolowany. Są wg mnie mało szczegółowe. Ze wzmakiem klasy PM6005 prawdopodobnie będzie się tak zachowywać. Aby nieco zlikwidować ten efekt trzeba elektroniki oczko wyżej. Mimo to twierdzę, że to bardzo dobre kolumny w swojej klasie i na początek mogą być, ale bez odsłuchu się nie obejdzie.
 

vectra1

Member
Bez reklam
Również nie mogę się zgodzić z opinią kolegi dzik87.
Dla bardziej wymagających użytkowników Zensory na pewno będą miały dużo wad, ale w swojej klasie cenowej to naprawdę świetne głośniki - oferują lekki i przyjemny dźwięk z przyzwoitym dołem.
Wygląd jest kwestią indywidualną, dla mnie wyglądają zajeb....e, oczywiście mogłyby mieć boki również w połysku ale wymagania można zwiększać w nieskończoność.
Większość moich znajomych stwierdziła, że podnoszą design nowoczesnych pomieszczeń, dodatkowo możliwość wyboru kolorów.
Również uważam, że trzeba im dobrego wzmacniacza aby pokazały co potrafią, ja przez długi czas męczyłem się z amplitunerem kina i było cienko, brak dynamiki, takie pukanie.
Konkretnie wyglądają teraz Rubicony ale cena jest kosmiczna.
 

Henry

Active member
Bez reklam
Ile osób, tyle opinii i każdy ma rację, bo opisuje swoje odczucia, w jednym natomiast się zgadzamy, że to świetne kolumny w swojej klasie cenowej i na początek przygody z dobrym audio ;)

Czarek, do listy odsłuchów dorzuć jeszcze Indiana Line Nota 550 i Monitor Audio BX 5/ Bronze 5
 
Do góry