Marantz NR1601- zdechł

gromog

New member
Witam
Posiadam Marantza NR1601 od listopada 2011. Był używany dosyć rzadko, jako dodatek do tv, głównie z odtwarzaczem Blu-Ray. Najpierw przestał działać przy tv, nie zwróciłem na to uwagi, bo rzadko oglądałem. Dziś odpaliłem Blu-Ray i nie działa, pomyślałem, że może jakieś kable HDMI się odłączyły, ale nie. Spróbowałem przez wejście USB włączyć muzykę, ale pokazuje tylko loading inic więcej.
Nie chce mi się wierzyć, że sprzęt tej klasy padł po roku. Mam stare Onkyo i hula.
Możecie coś doradzić bo nie stety 12-miesięczna gwarancja skończyłasię w w listopadzie 2012.
 

werf

Active member
Bez reklam
Rękojmia od sprzedawcy ma 24 miesiące więc masz jeszcze rok na dochodzenie swoich praw

Kto był gwarantem Audio Klan czy już Horn? Czy może jeszcze ktoś inny
 

gromog

New member
Gwarantem był Audio Klan, ich serwis odesłał mnie do Horna, tam powiedzieli że mogą pomóc, ale odpłatnie bo sprzęt nie był z ich dystrybucji i nie będą odpowiadać za sprzęt, który nie wyszedł od nich. Na stronie Marantza piszą że sprzęt klasy Premium podlega 3-letniej gwarancji, a pozostałe 2-letni okres gwarancji.
Jestem rozczarowany postawą dystrybutora i chyba mam prawo czuć się oszukany przez producenta Marantz
 
D

Deleted member 141725

Guest
Przepisy wyraźnie mówią, że uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z umową wynikają z ustawy konsumenckiej i jest to regulowane ustawą. Za niezgodność towaru z umową przez dwa lata odpowiada sprzedawca. Więc nie ponoś kosztów tylko napisz ładne pismo (niech kopia z podpisem zostanie u Ciebie) Oddaj im sprzęt i muszą się tym zająć.

Co do producenta to nie jego wina. Pytanie czy kupiłeś z polskiej dystrybucji (HORN) - jak tak to nie ma problemu i gwarancja jest.
Jeżeli nie jest z polskiej dystrybucji to oczywiście gwarancja może nie obowiązywać i producent ma do tego prawo. Ale właśnie po to jest ochrona konsumenta i masz 2 lata na dochodzenie swoich praw.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

werf

Active member
Bez reklam
Dokładnie wal do sprzedawcy z tytułu rękojmi niech on się martwi

Z drugiej strony dziwie się że Audio klan cie spuścił na drzewo bo po Hornie to wszystkiego można się z podziewać
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Mnie rozwalił Horn kilka dni temu
W czerwcu zakupilem zestaw kolumn Dali (5 lat Horn), w wrzesniu Marantz (3 lata Horn), teraz rowniez klocki Marantz (3 lata Horn). Jak wiadomo, by skorzystac z przedluzonej gwarancji dwuletniej nalezy zarejstrowac zakupione produkty. Stworzyc nalezy konto na specjalnej stronie i podac wyczeprujace informacje. Po weryfikacji numery Twoich kart gwarancujnych zostaja przedluzone o odpowiedni okres, zostaja oczywiscie na Twoim koncie.
Jakiez rozczarowanie mnie spotkalo, gdy kilka dni temu chcialem dodac nowe numery kart gwarancyjnych na swoim koncie; loguje sie i nic; bledny login lub haslo, chce skorzystac z opcji przypomnij - nic z tego - komunikat podaje, ze nikt o takim adresie email nie istnieje w bazie.
Z nie malym zdenerwowaniem dzwonie na info. Po kilkunastu probach dowiedzialem sie, ze moge dzwonic tylko od 12 do 15 (trzy godziny pracy??????). OK, dodzwonilem sie i mily pan wyjsnil mi iz byla zmieniana strona i wszystko zostalo zresetowane. Teraz jak chce, ale nie musze, moge jeszcze raz wszystkie produkty zarejestrowac, ale nie jest to konieczne, bo dla serwisu liczy sie tylko karta gwarancyjna, a nie jakies tam logowanie i rejestracja. Ta rejestracja byla tylko dla tego by zdobyc moj adres email, na ktory bedą mnie spamowac z ofertami - tak powiedzial konsultant (no moze nie doslownie).
ALe kij ich tam wie, jesli po 5 latach (odpukac) zmienia zasady, albo zapomna o tym, lub moze konsultant robil sobie jaja?
 

werf

Active member
Bez reklam
Zarejestruj wszystko jeszcze raz i zrób kopie Świders...... jeszcze nigdy nic nikomu nie dał za darmo

Bo jak przyjdzie co do czego i Horn będzie musiał za coś zapłacić to już nie bedzię tak miło
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Tez tak mysle, tylko ciekaw jestem, jak zarejesruje karte sprzed kilku m-cy, kiedy widnieje tam jakis zapis, ze do ilus tam dni od zakupu :)
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Mam tam przynajmniej z 7 produktow, w tym kolumny.
Teraz: Login, haslo nieprawidlowe. (?!)
Jutro tam zrobie porzadek, nie zamierzam bawic sie w wpisywanie 1h wszystkiego od nowa.
Btw.
Raz zarejestrowalem sprzet gdzie okres gwarancyjny wynosil 5 lat, oni natomiast przyznali 2.
Dopiero po interwencji zmienili na 5l, taki psikus.
 

gromog

New member
Ja niestety nie rejestrowałem się, dystrybutorem w tamtym czasie był Audio Klan. Jakoś nigdy nie słyszałem o obowiązkach rejestracji sprzętu, aby uzyskać gwarancję. Moim zdaniem jest to wyłudzanie danych. Kupuję sprzęt i powinienem mieć gwarancję. Kupiłem z dystrybucji Audio Klan w sklepie RMS. Ze sprzętem marketowym jest tak, że kupujesz, reklamujesz i nikt nie robi ci problemu. Z jeszcze tańszym sprzętem, to po prostu wymieniają na nowy. Napisałem do producenta, chociaż wątpię czy doczekam się odpowiedzi. Niestety tak już jest, że Polaków dymają wszyscy, nawet swoi.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Oczywiscie ze glupota jest wymuszanie rejestracji produktu, tylko po to aby "extra" przedluzyc gwarancje. Takie rzeczy powinny byc na dzien dobry, jest mozliwosc 3/5letniej gwarancji, to niech bedzie z automatu w momencie zakupu, a nie kombinowanie z rejestrowaniem na czas.
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Mam tam przynajmniej z 7 produktow, w tym kolumny.
Teraz: Login, haslo nieprawidlowe. (?!)
Jutro tam zrobie porzadek, nie zamierzam bawic sie w wpisywanie 1h wszystkiego od nowa.
Btw.
Raz zarejestrowalem sprzet gdzie okres gwarancyjny wynosil 5 lat, oni natomiast przyznali 2.
Dopiero po interwencji zmienili na 5l, taki psikus.

Daj znac co tam z kolei Tobie powidzieli, bo tez nie chce mi sie znow wklepywac tego od nowa. Ciekawe, czy w razie czego honorowane beda emaile potwierdzajace przedłuzenie gwarancji?
 

MKa11

New member
to nie tak ;) NIP nie ma z tym nic wspólnego. Faktura równie dobrze może być wystawiona z NIPem na osobę fizyczną.

Jeżeli została wystawiona fakturę na firmę, wtedy przepisy o niezgodności towaru z umową nie mają zastosowania.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Daj znac co tam z kolei Tobie powidzieli, bo tez nie chce mi sie znow wklepywac tego od nowa. Ciekawe, czy w razie czego honorowane beda emaile potwierdzajace przedłuzenie gwarancji?

Porazka na calej lini! Tak, trzeba wpisac jeszcze raz, nie zapytalem o maile (sluszna uwaga)
ale sie dowiem.
Nie rozumiem jak mozna tworzyc system gdzie kazdy z nas wpisuje
dane tracac przy tym czas, a potem bez slowa cala baze ot tak wyeliminowac.
Brak poszanowania dla klienta, szkoda gadac.
Mialem poglad na sprawy gwarancyjne, kazdy element osobno kupowany - centra, tyl, fronty, klocki itp. przy tym wymiana maili z upomnieniami, bo nie zawsze poprawnie gwarancja byla naliczana, a teraz co, od nowa wygrzebywanie papierow i zabawa, dziekuje.
To gdzie oni trzymaja te wszystkie dane potwierdzajace "bonusowe dodatkowe lata gwarancji", skad mam wiedziec ze w tym wszystkim sie nie pogubili, a mam prawo tak twierdzic bo zdarzalo im sie zle naliczyc gwarancje.
Co z tymi co nie maja juz maili (czasem kilkuletnich), rozumiem ze teraz kazdy wczesniejszy zakup ktory "wymuszal" rejestracje w celu uzyskania dodatakowej gwarancji, bedzie traktowany jako naliczony.
Bede informowal na biezaco.
 
Do góry