LG B8 55" - problem z WiFi oraz rozjaśniony panel przy lewej krawędzi.

x X x

New member
Mam gwarancję do 22go. Kontaktowałem się z RPK i poradził mi zgłosić reklamacje z tytułu gwarancji do producenta - tak też dziś zrobiłem, czekam na kontakt. Jeżeli mi nie naprawią lub nie wymienią (odrzucą) to będę kontynuował wątek rękojmi w sklepie. Jak wymienią to sprawa jasna, nowy ekran, nowa gwarancja na ekran. Lepiej by było wymienić cały sprzęt na nowy, bo jak mi wymienią ekran a za jakiś czas padnie mi elektronika? No ale nie liczę na to, a jak już to będzie ciężko.

Ogólnie w przypadku nie rozwiązanej reklamacji z tyt. rękojmi można reklamacje ponawiać, jest na to rok od pierwszej reklamacji. Chyba pisaliście o tym w wątku, lub jest gdzieś w innym na forum.
 

x X x

New member
Cześć, wracam z aktualizacją.

Reklamacja z tytułu gwarancji, o której mowa była w moim poprzednim poście w pierwszej próbie została odrzucona przez LG, które kolejny raz oparło swoją decyzję na błędnej diagnozie serwisu. Przyznaję, że wkurzyli mnie tym niemiłosiernie, ponieważ to był kolejny raz w którym strona przeciwna opierała się na tej decyzji. Ogólnie reklamacje zgłaszałem na stronie internetowej LG, zostałem poproszony o przesłanie zdjęć wady. Po czym temat ucichł. Udało mi się jednak złapać bardzo kompetentnego człowieka na czacie LG który sam zaproponował mi, że napiszę reklamację do działu reklamacji opisując dokładnie całą zaistniałą sytuację. Także jak widać można, tylko trzeba dobrze trafić. Niestety ta reklamacja jak już wyżej wspomniałem została odrzucona. Dostałem mailową odpowiedź co i dlaczego. To było w czwartek 19 sierpnia o równej godzinie 17, czyli zapewne na sam koniec pracy działu reklamacyjnego ;) Na przesłaną odpowiedź kolejny raz przesłałem moje niezadowolenie z powodu ignorowania mojej sprawy (i w kółko opierania się przez nich na tej nieszczęsnej diagnozie) i poprosiłem o ponowne jej rozpatrzenie (reklamacji, od początku). Odpowiedzi w ten dzień niestety nie otrzymałem. Na drugi dzień wysłałem im kolejnego maila z informacją, że z uwagi na odrzucenie kolejny raz reklamacji i brak odpowiedzi na poprzednią wiadomość zgłosilem sprawę na interwencję do RPK. I cóż, chyba to podziałało, ponieważ w dniu 22 sierpnia, czyli ostatnim dniu gwarancji na urządzenie skontaktował się ze mną dział reklamacji LG i zaproponowano mi diagnozę i naprawę ww. wad. Zgodziłem się (szczerze mówiąc to chciałem to już mieć z głowy...). Serwis skontaktował się w następnym tygodniu, również zaproponowali naprawę obu części (wymianę na nowe), na moją prośbę przysłali również innego technika do realizacji ;) Dokonała się ona pod koniec zeszłego tygodnia, ale efekty były dość ciekawe. Dostałem nowy ekran, data na opakowaniu to marzec 2021 (nie wiem czy produkcji czy pakowania, ale ogólnie to dość świeży wytwór). Po zamontowaniu i pierwszym uruchomieniu była istna tragedia! Cały panel świecił nierównomiernie z przewagą dwóch ciemnych obszarów na środku ekranu. Aczkolwiek widać było, że z każdą minutą sytuacja się poprawia. Na tą chwilę ekran świeci dość równomiernie aczkolwiek te dwa ciemniejsze obszary na środku ekranu są nadal zauważalne (nieznacznie). Ciekawe też jest to, że serwisant kontaktował się z bazą i mu powiedziano, że nie muszę się zgadzać na tą wymianę, ale będzie to jednoznaczne z tym, że zostawią mi stary panel "skoro jest lepszy". Dziwne, czy to raczej nie ma obowiązku aby wymieniać dopóki efekt będzie zadowalający? Znowu dochodziło by do sytuacji, że trzeba brać co dają. Na tą chwilę ekran i mnie został na testy i w tym tygodniu będą się kontaktować ze mną jaka jest decyzja.

I teraz przechodzę do meritum sprawy. Bo okazało się, że RPK zgłosił w moim imieniu interwencję do sklepu, w którym telewizor został zakupiony, z uwzględnieniem wszystkich okoliczności itd. przyznaję, pismo jest solidne. Jeszcze się z nim nie konsultowałem, niebawem to zrobię. Ale zastanawiam się co dalej z tym będzie i co zrobić (poza tym co poleci sam Rzecznik). Czy ciągnąć sprawę i liczyć, że w końcu się ugną i wymienią sprzęt na nowy lub zwrócą kasę (o co wnioskuje Rzecznik) czy wycofywać się i zostać z tym co mam.
 

x X x

New member
W zasadzie to sprawa się rozwiązała, bo nawet jeżeli mogą mi cofnąć tą naprawę do stanu pierwotnego (a nie wymieniać do skutku) to sam fakt ingerencji w sprzęt może być podstawą dla sklepu dla odrzucenia reklamacji. A nawet jeżeli nie to pewnie o tak by się to skończyło w ten sposób (wymianą panelu), więc pasuje.

Teraz jest dużo lepiej niż było, to co jest na środku nie rzuca się w oczy podczas używania. Mam tylko nadzieję, że nie będzie się to pogłębiać (do stanu jak było na początku). No ale wtedy mam przecież gwarancję na nowy panel ;)

Macie jakieś doświadczenia z nowymi panelami, aby zachowywały się w taki sposób jak mój? Wygląda to trochę tak jak wygrzewanie sprzętów audio (wszelakich), które dopiero po czasie osiągają swoją docelową charakterystykę pracy.
 

mati_luk

Klub HDTV.com.pl
VIP
Niezłe przygody, ale fajnie, że do przodu udało się popchnąć w dobrą stronę :)

Co do kwestii "wygrzewania" zauważyłem, że u niektórych praktycznie nie ma zmian w czasie, a u niektórych są i to potrafią być naprawdę niezłe.
Nawet na moim przykładzie Ci powiem - w CX praktycznie nie widziałem żadnych zmian. A oglądałem, puszczałem przez wiele godzin demówki. Robiłem kompensacje godzinne. Po wizycie serwisanta i za jego radą, nawet kilka w ciągu kilku dni. Nie widziałem progresu.
Dostałem nową sztukę C1. Tu zaznaczę, że na normalnym materiale filmowym nic mi nie przeszkadzało. Jedynie na planszach 5% szarości i mniej było trochę nierównomiernie, część ekranu jakby jaśniejsza itp. Następne odpalenie planszy zrobiłem po ok 6h grania i jednym krótkim cyklu odświeżania. Jaka poprawa na plus :) plansza zrobiła się bardzo równa. W jednym miejscu mam trochę ciemniejszy niewielki obszar i sam mały fragment prawego dolnego rogu. Teraz z perspektywy ok 100h grania, kilkunastu cykli automatycznych i jednego pełnego już progresu za bardzo nie widzę. Może minimalnie się jeszcze polepszyło, ale na razie zostało na jakimś tam minimalnym poziomie widoczne tylko i tak na planszy 5% szarego.
Nie mam czego się czepiać w obrazie, więc przestałem się dopatrywać i sprawdzać plansze testowe :)

Na podstawie mojego C1 i różnych opinii w internecie widać, że często pierwsze godziny dla nowego tv/panelu potrafią zrobić niezłą poprawę.
 

x X x

New member
Mam tylko nadzieję, że to nie pójdzie w drugą stronę. Ale bądźmy dobrej myśli :)

U mnie różnice było widać już po kilkunastu minutach sprawdzania wraz z serwisantem :) Postaram się podrzucić wieczorkiem zdjęcie jak wygląda nowy ekran, niestety nie zrobiłem zaraz po montażu, ale przynajmniej porównamy sobie do starego :)
 

Adrslo

New member
U mnie z B8 też wystąpił choć inny problem. Dokładnie 2lata 1miesiąc i 28dni od zakupu. Czyli już po gwarancji. Pasek pionowy na 2 piksele szerokości, kolor pikseli ten co powinien być tylko jaśniejszy, widoczny mniej lub bardziej w zależności od sceny. Oficjalny suport lg umywa ręce i wysyła do swojego autoryzowanego serwisu. Werdykt - matryca do wymiany. Koszt? 4700pln. Nowy lg b1 można kupić za 4100. Bardzo ekologiczne podejście producenta:) chciałem kupić 77 do salonu a 55 przenieść do sypialni ale chyba zdecyduje się na konwencjonalny ledowy tv, bo jakbym miał 77 matryce wymieniać co 2 lata to mnie coś strzeli. Sprzęty XXI wieku w pełnej krasie - jak mówi stare powiedzenie „tylko do bramy a dalej się nie znamy”.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Powinieneś zgłosić do serwisu , z mojej wiedzy - mogą Ci wymienić matrycę w ramach gwarancji.
Wielu osobom tak zrobili.
Oszczędzisz 4700 zł.
Możesz kupić spokojnie nowego oleda.
Tym bardziej, że dostaniesz dodatkowe informacje.
 

SDman

Banned
U mnie z B8 też wystąpił choć inny problem. Dokładnie 2lata 1miesiąc i 28dni od zakupu. Czyli już po gwarancji. Pasek pionowy na 2 piksele szerokości, kolor pikseli ten co powinien być tylko jaśniejszy, widoczny mniej lub bardziej w zależności od sceny. Oficjalny suport lg umywa ręce i wysyła do swojego autoryzowanego serwisu. Werdykt - matryca do wymiany. Koszt? 4700pln. Nowy lg b1 można kupić za 4100. Bardzo ekologiczne podejście producenta:) chciałem kupić 77 do salonu a 55 przenieść do sypialni ale chyba zdecyduje się na konwencjonalny ledowy tv, bo jakbym miał 77 matryce wymieniać co 2 lata to mnie coś strzeli. Sprzęty XXI wieku w pełnej krasie - jak mówi stare powiedzenie „tylko do bramy a dalej się nie znamy”.
Ewidentnie widać, że 2021-22 to będzie rok B8 i wcześniejszych B7. Cóż to wada tej technologii.
Spokojnie nowe LCD LED czy tym bardziej mini-LED zagrają rewelacyjnie i bez specjalnego traktowania i wiecznego stresu "uda się czy nie uda" załapać na gwarancji z wymianą panelu.
Opisywane deklasowanie czy lata świetlne różnicy na korzyść OLED to zwykła paplanina osób, które nie widziały na oczy poprawnie ustawionego topowego LCD.
Szkoda, że zalicza się do nich również @kiki.
 

VitoCx

Member
Ewidentnie widać, że 2021-22 to będzie rok B8 i wcześniejszych B7. Cóż to wada tej technologii.
Spokojnie nowe LCD LED czy tym bardziej mini-LED zagrają rewelacyjnie i bez specjalnego traktowania i wiecznego stresu "uda się czy nie uda" załapać na gwarancji z wymianą panelu.
Opisywane deklasowanie czy lata świetlne różnicy na korzyść OLED to zwykła paplanina osób, które nie widziały na oczy poprawnie ustawionego topowego LCD.
Szkoda, że zalicza się do nich również @kiki.

Czy Ty potrafisz odróżnić ocenę jakości wyświetlanego obrazu od usterki/wady danego egzemplarza? Uprawiasz tą samą paplaninę w każdym możliwym wątku.
Skończ już z tym hasłem ze nikt nie widział poprawnie ustawionego LCD skoro sam na oko to robiłeś. Miej trochę godności człowieku..
 

SDman

Banned
Dobrze skalibrowany fabrycznie TV oraz odpowiednie materiały wideo wystarczają, przykładem mogą być TV Panasonica, Sony, dołączył do nich Samsung.
Poczytaj zanim oskarżasz i chyba nie masz na myśli tej "kalibracjiii" dla niebieskich :)
 
Ostatnia edycja:

VitoCx

Member
O jakiej kalibracji fabrycznej Ty piszesz? Uważasz ze każdy z produkowanych tv przechodzi później indywidualna kalibrację obrazu zanim trafi do dystrybutorów?
Żeby skalibrować tv do wzorca, trzeba to zrobić za pomocą profesjonalnego sprzętu. Nikt nie jest w stanie zrobić tego tylko za pomocą „odpowiednich materiałów wideo” przy użyciu gałki ocznej. Nie kumasz tego?
 
Ostatnia edycja:

Adrslo

New member
Powinieneś zgłosić do serwisu , z mojej wiedzy - mogą Ci wymienić matrycę w ramach gwarancji.
Wielu osobom tak zrobili.
Oszczędzisz 4700 zł.
Możesz kupić spokojnie nowego oleda.
Tym bardziej, że dostaniesz dodatkowe informacje.

No mi nie chcą tak zrobić, zero dobrej woli ze strony lg. Zgłaszałem to do supportu lg oraz do autoryzowanego serwisu do którego numer o supportu dostałem. Twierdzą, że to już tak długo po gwarancji, że nic nie da się zrobić. Swoją drogą b8slc kupiony 08/2019 i wyprodukowany 08/2019 więc nie leżak magazynowy tylko prawie z taśmy produkcyjnej do domu nówka. Także obsługa śmiech na sali. Bo z wadami technologii się liczyłem. Miałem nadzieję, nie że wymienią za darmo po gwarancji ale chociaż skoro usterka jest technologiczna czyli po ich stronie to dadzą preferencyjne warunki naprawy dla sprzętu tak świeżo po gwarancji.
 

mati_luk

Klub HDTV.com.pl
VIP
Spróbuj uderzyć do sklepu gdzie kupowałeś i zgłoś z tytułu rękojmi. Masz wg przepisów rok na zgłoszenie wady. Więc ja bym na Twoim miejscu spróbował zgłosić do sklepu z rękojmi i jako datę zauważenia wady podałbym coś co się mieści w okresie 2 lat od kupna.
 
Do góry