LG B8 55" - problem z WiFi oraz rozjaśniony panel przy lewej krawędzi.

x X x

New member
LG B8 55" - problem z WiFi oraz rozjaśniony panel przy lewej krawędzi.

Cześć. Powoli kończy mi się gwarancja na B8 - kupiony w sierpniu 2019 w Media Expert z rozszerzoną gwarancją o jeden rok.

Mam dwa problemy w sprawie których chciałbym Was prosić o opinie, również pod kątem reklamacji (gdzie i jak).

1. Od bardzo długiego czasu (może nawet od początku) przy lewej krawędzi, bardziej na dole ekranu, na ciemnych planszach (czarnych i jej odcieniach, ale i podobnych) wyraźnie widać jaśniejsze miejsce. Wygląda to tak jak w telewizorze LCD prześwietlanie podświetlenia. Poza tym jest ok.

2. Od jakiegoś czasu zauważyłem istotne problemy z wydajnością WiFi przy streamingu, głównie w HBO GO, rzadziej w Netflix, a najmocniej to widać przy odtwarzaniu treści 4K UHD w YouTube. Wiem, że w HBO główną przyczyną może być wydajność serwerów, ale w YouTube? Przykładowo na swoim telefonie - OnePlus 7T Pro - który też odtwarza treści w 4K z HDR problemy nie występują. Krótki research i wnioski, że wydajności połączenia 5 GHz jest mizerna - w okolicach kilku, kilkunastu Mb/s. Dla porównania na sieci 2,4 GHz wydajności jest przynajmniej 2x wyższa. Wiem, że to może być wina sieci i infrastruktury w moim mieszkaniu - aczkolwiek wykluczam tą okoliczność, bo urządzenia mam przyzwoite - Asus RT-AC85P, połączenie 600/60, router stoi około 2 - 3 metry od TV, oddzielony dwoma gipsowymi ściankami. Nie ma za bardzo co zakłócać tego połączenia. Miałem ustawiony kanał automatyczny, przy ostatnich testach na kanale 103, aktualnie na ręcznie ustawionym 60, nie ma zbyt wiele sieci 5 GHz w okolicy, a wydajności i tak jest mierna.

Telewizor właśnie zresetowałem do ustawień technicznych i będę testował czy coś się zmieniło.

Co o tym myślicie? Reklamować? Gdzie, jak?

Edit:

Zrobiłem reset i wykonałem po 3 następujące po sobie skanowania prędkości używając dostępnej w sklepie aplikacji Internet Speed 2. Oto wyniki:

5GHz
18,8/3,3
10,4/6,6
1,6/9,3

2,4GHz
51,3/23,5
71,3/13,9
47,6/28,4
 
Ostatnia edycja:

filcek

Member
1 To akurat jest norma w oledach nic z tym nie zrobisz niestety loteria ...

2 Asus RT-AC85P to nie jest demon szybkości delikatnie mówiąc ... Jak chcesz strumieniować 4k to polecam przynajmniej asus AC5300 . Wifi jest kapryśne w tanich routerach i wpływa na to wiele czynników , poza tym karta wifi wbudowana w B8 jest słaba , polecam przetestować kanał 44 u mnie działa na nim najlepiej
 

x X x

New member
1 To akurat jest norma w oledach nic z tym nie zrobisz niestety loteria ...

2 Asus RT-AC85P to nie jest demon szybkości delikatnie mówiąc ... Jak chcesz strumieniować 4k to polecam przynajmniej asus AC5300 . Wifi jest kapryśne w tanich routerach i wpływa na to wiele czynników , poza tym karta wifi wbudowana w B8 jest słaba , polecam przetestować kanał 44 u mnie działa na nim najlepiej
Ad 2. jest wystarczający do moich potrzeb, tylko odbiornik kuleje. Na telefonie mam kilka razy wyższe prędkości z tego samego miejsca. Kanał przetestuję, dzięki!

Czyli nie bardzo mam podstawy do reklamacji?
 

mati_luk

Klub HDTV.com.pl
VIP
Ja bym na Twoim miejscu jednak próbował reklamować. Najwyżej Ci nie uznają. Reklamowałem 2 tyg temu do sklepu z tytułu rękojmi 65CX kupiony na początku maja tego roku. Był vertical banding i ciemniejsze plamy. Ale to w codziennym użytkowaniu rzadko było widać. Najgorsze były obie pionowe krawędzie, które rozświetlały obraz podobnie jak u Ciebie w ciemnych scenach. Uznali mi i miałem do wyboru naprawę przez wymianę panelu lub wymianę tv na nowszy model, bo CX już nieprodukowany.
Także czekam teraz na dostawę 65C1.
 

x X x

New member
Ja bym na Twoim miejscu jednak próbował reklamować. Najwyżej Ci nie uznają. Reklamowałem 2 tyg temu do sklepu z tytułu rękojmi 65CX kupiony na początku maja tego roku. Był vertical banding i ciemniejsze plamy. Ale to w codziennym użytkowaniu rzadko było widać. Najgorsze były obie pionowe krawędzie, które rozświetlały obraz podobnie jak u Ciebie w ciemnych scenach. Uznali mi i miałem do wyboru naprawę przez wymianę panelu lub wymianę tv na nowszy model, bo CX już nieprodukowany.
Także czekam teraz na dostawę 65C1.

@mati_luk - z tytułu rękojmi w sklepie? Czyli to sklep wydał opinie pozytywną o reklamacji, nie LG - prawda? To tu może być różnie. Nie wiem, może lepiej bezpośrednio do LG? Może się skonsultuje z supportem LG i zobaczę co mi powiedzą. Gwarancja się kończy, pasowało by coś z tym zrobić. Dodatkowo mam wrażenie, że jakby słabiej świeci ostatnio. Niby to cecha oledów, no ale mimo wszystko jeszcze 2 lata od zakupu nie minęło, a też nie jest używany non stop...
 

mati_luk

Klub HDTV.com.pl
VIP
@mati_luk - z tytułu rękojmi w sklepie? Czyli to sklep wydał opinie pozytywną o reklamacji, nie LG - prawda? To tu może być różnie. Nie wiem, może lepiej bezpośrednio do LG? Może się skonsultuje z supportem LG i zobaczę co mi powiedzą. Gwarancja się kończy, pasowało by coś z tym zrobić. Dodatkowo mam wrażenie, że jakby słabiej świeci ostatnio. Niby to cecha oledów, no ale mimo wszystko jeszcze 2 lata od zakupu nie minęło, a też nie jest używany non stop...

Tak, z tytułu rękojmi. Zrobiłem tak, ponieważ przysługuje Ci więcej praw. Trochę bałem się loterii paneli, przy wymianie. Czytałem o przypadkach 2-3 krotnej wymiany panelu zanim trafił się dobry egzemplarz. Z rękojmi sklep ma 14 dni na decyzję i już przy pierwszej reklamacji zaznaczasz czego żądasz. Sklep może odmówić, ale u mnie poszło ok. No i z rękojmi przy drugiej naprawie już możesz żądać zwrotu kasy.
W przypadku rękojmi sklep wydaje opinie, ale na podstawie tego co stwierdzi serwis LG. Sklep i tak zgłasza reklamację do serwisu LG. Oni się z Tobą kontaktują, żebyś przysłał zdjęcia, albo umawiają się na wizytę w celu potwierdzenia usterki i wydają opinie do sklepu. Więc potencjalnie może być trudniej.
Ale jakby mi sklep odrzucił, to pewnie spróbowałbym jeszcze raz zgłosić, ale już wtedy bezpośrednio do LG.
 

x X x

New member
Tak, z tytułu rękojmi. Zrobiłem tak, ponieważ przysługuje Ci więcej praw. Trochę bałem się loterii paneli, przy wymianie. Czytałem o przypadkach 2-3 krotnej wymiany panelu zanim trafił się dobry egzemplarz. Z rękojmi sklep ma 14 dni na decyzję i już przy pierwszej reklamacji zaznaczasz czego żądasz. Sklep może odmówić, ale u mnie poszło ok. No i z rękojmi przy drugiej naprawie już możesz żądać zwrotu kasy.

W przypadku rękojmi sklep wydaje opinie, ale na podstawie tego co stwierdzi serwis LG. Sklep i tak zgłasza reklamację do serwisu LG. Oni się z Tobą kontaktują, żebyś przysłał zdjęcia, albo umawiają się na wizytę w celu potwierdzenia usterki i wydają opinie do sklepu. Więc potencjalnie może być trudniej.

Ale jakby mi sklep odrzucił, to pewnie spróbowałbym jeszcze raz zgłosić, ale już wtedy bezpośrednio do LG.
O spoko, czyli zgłosiłeś reklamacje przez internet/telefon/mailowo? Nie zanosiłeś telewizora do sklepu? Wysłałeś zdjęcia, czy przyszli do Ciebie na oględziny? I w jakim sklepie kupowałeś?

I dzięki z góry za odpowiedzi. Spróbuję, co szkodzi :)
 

mati_luk

Klub HDTV.com.pl
VIP
O spoko, czyli zgłosiłeś reklamacje przez internet/telefon/mailowo? Nie zanosiłeś telewizora do sklepu? Wysłałeś zdjęcia, czy przyszli do Ciebie na oględziny? I w jakim sklepie kupowałeś?

I dzięki z góry za odpowiedzi. Spróbuję, co szkodzi :)

Przepisy mówią tak, że reklamację z rękojmi składasz w sklepie, w którym kupowałeś. U mnie to był zakup internetowy z MM, ale sam tv był dostarczony z ich sklepu w Jankach. Miałem wysyłać poleconym, ale nie mam daleko, więc złożyłem osobiście. Zawsze to też szybciej :)
No i tv nie zanosisz :) już teraz chyba większość sklepów jak nie wszystkie ma taką politykę, że przy większym gabarycie jest to załatwiane door 2 door. Na stronie MM nawet chyba wprost jest to gdzieś napisane, żeby nie przywozić tv i tym podobnych gabarytów.
Ja wolałem załatwić weryfikację serwisu zdjęciami, ponieważ w ciągu dnia mam sporo słońca, okna od południa i plisy średnio kryjące. A wady, które reklamowałem widoczne są jak oglądam po zmroku. Przy pierwszym kontakcie zacząłem właśnie te niedogodności wymieniać, wspomniałem serwisantowi, że mam zdjęcia. I najpierw zaczęło to iść właśnie mailowo i przez zdjęcia. Ale serwisant jednak musiał się pojawić i zrobić dodatkowe foty, ponieważ wybrałem w rękojmi wymianę i tak chciał sklep. Wizyta była ok 9:30, więc żeby serwisant zobaczył w czym problem okleiłem wszystkie okna w salonie czarnym strechem przed wizytą :) i warunki do oględzin były jak w nocy.
Po tej wizycie czekałem niecały tydzień na kontakt ze sklepu.

Także próbuj, nic nie tracisz :)
 

x X x

New member
Zrobiłem wczoraj test ekranu na filmie na YouTube, wygląda to jak w załączonym albumie:

https :// photos. app. goo. gl/ LnkdEx771Lhs63V7A

Jak się okazuje do bocznego święcenia doszły jeszcze pionowe pasy na środku ekranu...

Ciężko zrobić zdjęcia aparatem aby oddawały rzeczywisty stan i aby parametry były takie same (chyba się nie da), dlatego zrobiłem na tych samych ustawieniach z lekką korektą ISO aby problem był bardziej widoczny - na zdjęciach, bo na żywo jest oczywiście bardziej widoczny.

(usuńcie spacje z linku bo niestety forum /lub Tapatalk/ nie pozwala mi wkleić w normalnej formie)
 
Ostatnia edycja:

x X x

New member
Dzwoniłem do sklepu, w którym kupiłem TV aby zapytać o rękojmię i zasugerowano mi aby zgłosić sprawę bezpośrednio na support LG - bo tak będzie szybciej. Ok, to dość jasne, ale powiedziano mi też, że zgłoszenie z tytułu gwarancji i ew. odmowa producenta nie wyklucza moich uprawnień z tyt. rękojmi - czyli w takiej sytuacji mogę z tego tytułu reklamować tv u sprzedawcy. Czy to prawda? Co powinienem zrobić, co radzicie?

Z rękojmi mam chyba więcej uprawnień, bo z tytułu gwarancji jestem chyba skazany na decyzję producenta.

I jeszcze jedno: czy data powstania wady ma jakieś znaczenie w obu przypadkach?
 
Ostatnia edycja:

x X x

New member
Dobrze Ci powiedzieli.
Serwis LG jest świetny.
Też bym tak skorzystał.
Dzwonili do mnie dzisiaj z Sanserwisu w Rzeszowie (który jest autoryzowanym serwisem LG tutaj) i trochę mi posapali, że te przebarwienia i pasy to normalne w LG i raczej nikt mi tego nie zaakceptuje w ramach gwarancji. To ja się pytam skąd tak rozbierze opinie po jednej i drugiej (czyt. Waszej) stronie?

TV będą oglądać, również pod kątem problematycznego WiFi. Zobaczymy, ale łatwo nie odpuszczę.
 

mati_luk

Klub HDTV.com.pl
VIP
Widać, że dużo zależy od serwisu/ludzi na jakich trafisz. Ja mam pozytywne doświadczenia zarówno ze strony sklepu jak i serwisu LG.
Walcz o swoje i dawaj znać jak postępy.
 

x X x

New member
Dam znać co i jak ;) Jak nie ustalą nic ciekawego na miejscu to mogą też wziąć na testy - jeżeli podejdą rzetelnie do tych testów i sprawdzą tv w odpowiednich warunkach to jak sami widzieliście, sprawa jest raczej jasna. W dodatku zdjęcia nie oddają skali tak bardzo jak rzeczywistość. Bo u mnie w mieszkaniu, w ciągu dnia, to raczej nic nie będzie widać.

Zgłaszałem też problem z WiFi 5Ghz bo od jakiegoś czasu działa u mnie mega mizernie (tak z 10x wolniej niż 2,4 GHz), to może przynajmniej to mi zrobią :D No ale nie powiem, że fajnie by było dostać nowy panel lub tv.
 
Do góry