LG B8 55" - problem z WiFi oraz rozjaśniony panel przy lewej krawędzi.
Cześć. Powoli kończy mi się gwarancja na B8 - kupiony w sierpniu 2019 w Media Expert z rozszerzoną gwarancją o jeden rok.
Mam dwa problemy w sprawie których chciałbym Was prosić o opinie, również pod kątem reklamacji (gdzie i jak).
1. Od bardzo długiego czasu (może nawet od początku) przy lewej krawędzi, bardziej na dole ekranu, na ciemnych planszach (czarnych i jej odcieniach, ale i podobnych) wyraźnie widać jaśniejsze miejsce. Wygląda to tak jak w telewizorze LCD prześwietlanie podświetlenia. Poza tym jest ok.
2. Od jakiegoś czasu zauważyłem istotne problemy z wydajnością WiFi przy streamingu, głównie w HBO GO, rzadziej w Netflix, a najmocniej to widać przy odtwarzaniu treści 4K UHD w YouTube. Wiem, że w HBO główną przyczyną może być wydajność serwerów, ale w YouTube? Przykładowo na swoim telefonie - OnePlus 7T Pro - który też odtwarza treści w 4K z HDR problemy nie występują. Krótki research i wnioski, że wydajności połączenia 5 GHz jest mizerna - w okolicach kilku, kilkunastu Mb/s. Dla porównania na sieci 2,4 GHz wydajności jest przynajmniej 2x wyższa. Wiem, że to może być wina sieci i infrastruktury w moim mieszkaniu - aczkolwiek wykluczam tą okoliczność, bo urządzenia mam przyzwoite - Asus RT-AC85P, połączenie 600/60, router stoi około 2 - 3 metry od TV, oddzielony dwoma gipsowymi ściankami. Nie ma za bardzo co zakłócać tego połączenia. Miałem ustawiony kanał automatyczny, przy ostatnich testach na kanale 103, aktualnie na ręcznie ustawionym 60, nie ma zbyt wiele sieci 5 GHz w okolicy, a wydajności i tak jest mierna.
Telewizor właśnie zresetowałem do ustawień technicznych i będę testował czy coś się zmieniło.
Co o tym myślicie? Reklamować? Gdzie, jak?
Edit:
Zrobiłem reset i wykonałem po 3 następujące po sobie skanowania prędkości używając dostępnej w sklepie aplikacji Internet Speed 2. Oto wyniki:
5GHz
18,8/3,3
10,4/6,6
1,6/9,3
2,4GHz
51,3/23,5
71,3/13,9
47,6/28,4
Cześć. Powoli kończy mi się gwarancja na B8 - kupiony w sierpniu 2019 w Media Expert z rozszerzoną gwarancją o jeden rok.
Mam dwa problemy w sprawie których chciałbym Was prosić o opinie, również pod kątem reklamacji (gdzie i jak).
1. Od bardzo długiego czasu (może nawet od początku) przy lewej krawędzi, bardziej na dole ekranu, na ciemnych planszach (czarnych i jej odcieniach, ale i podobnych) wyraźnie widać jaśniejsze miejsce. Wygląda to tak jak w telewizorze LCD prześwietlanie podświetlenia. Poza tym jest ok.
2. Od jakiegoś czasu zauważyłem istotne problemy z wydajnością WiFi przy streamingu, głównie w HBO GO, rzadziej w Netflix, a najmocniej to widać przy odtwarzaniu treści 4K UHD w YouTube. Wiem, że w HBO główną przyczyną może być wydajność serwerów, ale w YouTube? Przykładowo na swoim telefonie - OnePlus 7T Pro - który też odtwarza treści w 4K z HDR problemy nie występują. Krótki research i wnioski, że wydajności połączenia 5 GHz jest mizerna - w okolicach kilku, kilkunastu Mb/s. Dla porównania na sieci 2,4 GHz wydajności jest przynajmniej 2x wyższa. Wiem, że to może być wina sieci i infrastruktury w moim mieszkaniu - aczkolwiek wykluczam tą okoliczność, bo urządzenia mam przyzwoite - Asus RT-AC85P, połączenie 600/60, router stoi około 2 - 3 metry od TV, oddzielony dwoma gipsowymi ściankami. Nie ma za bardzo co zakłócać tego połączenia. Miałem ustawiony kanał automatyczny, przy ostatnich testach na kanale 103, aktualnie na ręcznie ustawionym 60, nie ma zbyt wiele sieci 5 GHz w okolicy, a wydajności i tak jest mierna.
Telewizor właśnie zresetowałem do ustawień technicznych i będę testował czy coś się zmieniło.
Co o tym myślicie? Reklamować? Gdzie, jak?
Edit:
Zrobiłem reset i wykonałem po 3 następujące po sobie skanowania prędkości używając dostępnej w sklepie aplikacji Internet Speed 2. Oto wyniki:
5GHz
18,8/3,3
10,4/6,6
1,6/9,3
2,4GHz
51,3/23,5
71,3/13,9
47,6/28,4
Ostatnia edycja: