...jeszcze troszkę by zamieszać (bo w nigdy nie jest za prosto) to macie ciekawy namiar techniczny (oparte o standardy, nie np. wikipedię, bo ona przez"pospolite ruszenie "pisana i czasami błedy sie wkradają):
>>>Sygnał Komponent technicznie...<<<
i tam w rozdzialach opisane (ja zwykle nie po naszemu) i o wzorcowym
Komponecie RGB i o jego obróbce i przesyłaniu......
(kto troszkę czasu poświeci na wszystkie rozdziały - to jasno wynika dlaczego w NTSC z RGB zrezygnowali...(włąśnie klopot z przesyłem...), ale żauważcie, że to 1990rok...i technicznie sporo się zmieniło (oprócz tego, że RGB na We. i RGB na Wy. ...)
(oczywiście wstęp zawiera opis jakości RGB - bo to wzorzec i krótka adnotację, ze w sprzecie lepszej klasy na wyjściu jest RGB...reszta juz konsekwencją przesyłu itp.
Panowie - byśmy sie zrozumieli (dlaczego jest tak roznie , choc podobnie)...ano, ze np (ze wzgladu na te obostrzenia dla RGB) różnie rzeczy przesyłane (DVD_Video zakodowane całkiem inaczej) , do tego mnogość: kodeków, systemów itp - taki mętlik powoduje.
Mnie (i przypuszczalnie przedmówcę") urazilo tylko to, ze ktoś określa te sprawy jednoznacznie, bo jeżeli dalej w tym tkwi , to znaczy ,że (faktycznie) bzdury pisze.
(stąd czasami ździwienia ludzi, ze zakupiwszy najlepsze kable komponentowe - otrzymali obraz znacznie gorszy (nawet z progressive - niz na dobrym RGB).
Nie ma na to reguły - choć w złączach nie ulega wątpliwości ,ze sygnał prowadzony osobno powinien być czystszy (na tyle , ile to będzie widać , lecz z drugiej strony, jeżeli ma kiepską konwersje robić z RGB na "component Y..." (czy OTV do RGB) - efekt może być marny).
Panowie - jaki sygnał musi trafić w końcu na :działo kineskopu i inny sprzet (matrycę....)??
(dla ułatwienia dodam,ze każda konwersja to zawsze strata dla oryginału (choć moze niewidoczna).
Chyba odpowiedź znacie (a: co/jak po drodze, to juz sie dowiecie w praktyce u siebie....).