Jakość obrazu na TCL 65C815

Gpear

New member
Kupiłem TCL 65C815 bo czytałem o nim dosyć pochlebne recenzje. Mam go w domu od 05.08.2020, i od tego dnia próbuje wyregulować jakość obrazu i nie jestem w stanie uzyskać zadowalających rezultatów.

Mam telewizor podłączony kablem HDMI do dekodera Canal+ Ultrabox 4K. Jakość obrazu jest tragiczna - bez względu na ustawienia kolory są przejaskrawione, na jasnych obrazach w ogóle nie widać szczegółów tylko białą plamę. Twarze osób np na programach informacyjnych (TVN, Polsat) są przebarwione i rozświetlone na żółto. Z kolej ciemne sceny w filmach są tak ciemne że prawie nic nie widać.

Inna sprawa to przebarwienia na matrycy (clouding) przy wyświetlaniu czarnego ekranu.

Przy czym gdy oglądam programy na YouTube lub Netflix to jakość obrazu jest zadowalająca. Mam wrażenie, że tylko obraz z dekodera Ultrabox 4K podaje takiej kiepskiej jakości sygnał.

Proszę o pomoc, gdzie szukać problemu? po stronie TV czy dekodera?

Mam sporo zdjęć pokazujących ten kiepski obraz i clouding, ale niestety nie da się umieścić linka bo dopiero po 5 wypowiedziach system pozwala...
 
Ostatnia edycja:

marciniozo

Well-known member
Bez reklam
Widziałem Twoje zdjęcia. Jakość obrazu porażka. Zobacz jak możesz jeszcze inny przewód HDMI. A najlepiej oddaj ten TV...
 

Pawisnia

New member
Witam
Mam tak samo. Telewizor widzi że kanały nadawane są z hdr10 a nie są i dobiera paletę barw dla HDR. Czekam na soft który ma poprawić komunikacje pomiędzy dekoderami 4k a tv.

Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
 

Pawisnia

New member
Mam soft 333. Problem jest jak mi się wydaje nie z HDR a komunikacja pomiędzy dekoderem 4k a tv. Obraz na kanale 4k jest ok bo tv widzi że jest Hlg, resztę kanałów widzi ją by były nadawane z HDR a nadawane są bez HDR. Podobno wymiana na dekoder itca ( ja mam jada przed kodem kreskowym) pomaga. Spróbuję w tym tyg jak dekodery pojawiają się w punkcie cyfry.

Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
 

Gpear

New member
Widziałem Twoje zdjęcia. Jakość obrazu porażka. Zobacz jak możesz jeszcze inny przewód HDMI. A najlepiej oddaj ten TV...


Dla pewności kupiłem dzisiaj nowy kabel HDMI, aby mieć pewność, że obsługuje 4K - stary miałem z poprzedniego TV i nie mam pojęcia jakiej był wersji, choć obraz dawał zawsze świetny.
 

marciniozo

Well-known member
Bez reklam
I podłączyłeś tym nowym przewodem? Jest jakaś różnica?
A tak przy okazji przy instalacji/ustawieniach nowego TV sklep/dom - wybrałeś dom? Idąc dalej Twoje zdjęcia wskazują na złe ustawienie gammy. Masz w zaawansowanych ustwieniach możliwość regulacji tego parametru?
 

Gpear

New member
I podłączyłeś tym nowym przewodem? Jest jakaś różnica?
A tak przy okazji przy instalacji/ustawieniach nowego TV sklep/dom - wybrałeś dom? Idąc dalej Twoje zdjęcia wskazują na złe ustawienie gammy. Masz w zaawansowanych ustwieniach możliwość regulacji tego parametru?

No wiesz, że mam wrażenie, że po wymianie kabla obraz jest jakby lepszy.
Ustawienia mam na "DOM".
Te zdjęcia robiłem po zresetowaniu ustawień na fabryczne.
Regulację gamma mam, ale ona nie wpływa na przejaskrawienie kolorów, raczej na rozjaśnienie ekranu.
Regulację robię na stopklatce i żadne z ustawień nie jest w stanie polepszyć jakości obrazu.
W ogóle zauważyłem, że największe "rozstrojenie" barw jest na kanale Kuchnia+, który, jak na złość, ogląda moja żona...
 

marciniozo

Well-known member
Bez reklam
Gpear, no kanał Kuchnia to podstawa, moja żona też ogląda. Za Twoim pozwoleniem wrzucę tutaj Twoje zdjęcia niech koledzy zobaczą jak to wygląda...
 

Attachments

  • IMG_20200809_221612.jpg.cc64abbc18828661c24995fd2a690c0c.jpg
    IMG_20200809_221612.jpg.cc64abbc18828661c24995fd2a690c0c.jpg
    34,6 KB · Wyś: 76
  • IMG_20200809_221913.jpg.cc80e9cf4d13c69911060d0d042cd4dd.jpg
    IMG_20200809_221913.jpg.cc80e9cf4d13c69911060d0d042cd4dd.jpg
    21,9 KB · Wyś: 95
  • IMG_20200809_222335.jpg.dee309f32129d1e5d19633c2efa60045.jpg
    IMG_20200809_222335.jpg.dee309f32129d1e5d19633c2efa60045.jpg
    15,4 KB · Wyś: 55
  • IMG_20200809_222435.jpg.71405ac2e5daf4a9a0911ec611596f48.jpg
    IMG_20200809_222435.jpg.71405ac2e5daf4a9a0911ec611596f48.jpg
    17,1 KB · Wyś: 53
  • IMG_20200809_222516.jpg.d3ed14bb0dc4f90f5f66a47213fb9d5e.jpg
    IMG_20200809_222516.jpg.d3ed14bb0dc4f90f5f66a47213fb9d5e.jpg
    13,3 KB · Wyś: 53
  • IMG_20200809_232332.jpg.4f1507738fa66e7a83869032a4c414df.jpg
    IMG_20200809_232332.jpg.4f1507738fa66e7a83869032a4c414df.jpg
    26,4 KB · Wyś: 61
  • IMG_20200810_002205.jpg.7b09043a2d1a6d8602ae5e925459ded1.jpg
    IMG_20200810_002205.jpg.7b09043a2d1a6d8602ae5e925459ded1.jpg
    11,7 KB · Wyś: 92
  • IMG_20200810_002217.jpg.0e13c2745c1493ef3e90dd29e3811ec7.jpg
    IMG_20200810_002217.jpg.0e13c2745c1493ef3e90dd29e3811ec7.jpg
    12,3 KB · Wyś: 65
  • IMG_20200810_002231.jpg.8f94176612e64de77fa331d686a28e18.jpg
    IMG_20200810_002231.jpg.8f94176612e64de77fa331d686a28e18.jpg
    14,5 KB · Wyś: 51
  • IMG_20200810_005316.jpg.87a80c13745870fe983c9b0ff048ce29.jpg
    IMG_20200810_005316.jpg.87a80c13745870fe983c9b0ff048ce29.jpg
    26,5 KB · Wyś: 57

kerm85

New member
Zanim odeslesz tv [emoji6]. Zobacz soft v288. Jest tez nowy v363, ale prawdopodobnie na 288 obraz bedzie lepszy. Po instalacji zrob reset all reset shop. Jak 288 nie pomoze kiki podesle 333, tylko napisz mu pw.

Wysłane przy użyciu Tapatalka
 
Ostatnia edycja:

tranzystor82

New member
Problem współpracy z TCL niektórymi dekoderami, był na forum poruszany nie raz. Nie wiem, czy metoda wrzucania kolejnych softów na zasadzie prób i błędów jest właściwa w kontekście zwrotu telewizora. A i właściwości matrycy raczej nie zmieni. Ja bym oddał z wyszczególnieniem wszelkich wad.


Dokładnie jak pisze kolega jeśli możesz nie dokonuj zmian w oprogramowaniu . Po prostu spakuj zwróć i kup inny
Ja swoje 5 min z TCL już miałem z C715 i starczy póki nie ogarną się w kontekście QC przed wypuszczeniem na rynek to nie manco brać


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Do góry