Jaką kamerkę kupić PAL czy NTSC z USA, wszystko za i przeciw.

MarcinJ

New member
1.Spotkałem się z opinią, że NTSC ma gorsze kolory.
Po obrobieniu jeszcze bardziej się traci na jakości.
czy to prawda?

2. Czy ktos wie czy w USA można kupic kamerę PANASONIC NV GS 500 w wersji PAL i o ile jest droższa od NTSC ??
 
Ostatnia edycja:

aj.

New member
[FONT=Times New Roman CE, serif]Właśnie kupiłem HF10 NTSC w http://www.buy.com/listing/sellerlistings.asp?sku=206808434&buy=1 za 989$ co w przeliczeniu daje 2103,00 zł. Kamera dotrze do mnie w maju. [/FONT]
[FONT=Times New Roman CE, serif]Ceny spadają, ale jeśli ktoś oferuje zbyt niską cenę dokładnie sprawdźcie sprzedawce np. na [/FONT][FONT=Times New Roman, serif]www.resellerratings.com[/FONT] [FONT=Times New Roman CE, serif]i ogólnie na forach. Uważajcie na ebay, tam sprzedają często kamery japońskie, wtedy oprogramowanie jest po japońsku, menu kamery japońskie i angielskie, ale będziecie musieli iść do tłumacza, żeby przełączyć na angielski.[/FONT]


Nie spotkałem się z opinią że NTSC ma gorsze kolory, nie warto nawet porównywać "jakości" kolorów, barwy itp. robionych niejednocześnie, zresztą jet to ocena subiektywna.
Ale można by się pokusić o porównanie NTSC i PAL pod kontem płynności nagrania podczas panoramowania, ruchu i jakości kodowania (NTSC ma więcej do zakodowania przy tym samym bitrate).
Może ktoś ma pomysł na powtarzalny test, żeby każdy mógł wykonać go u siebie. Później wspólnie porównamy wyniki.
Coś w stylu: filmowanie z okna samochodu jadącego ulicami miasta z ustaloną prędkością, w słoneczny dzień lub tańczący tłum na dyskotece w świetle stroboskopowym (to wymusi max bitrate)
[FONT=Times New Roman CE, serif][/FONT]
[FONT=Times New Roman CE, serif][/FONT]
[FONT=Times New Roman CE, serif][/FONT]
 

Huzar

New member
aj. napisał:
Nie spotkałem się z opinią że NTSC ma gorsze kolory, nie warto nawet porównywać "jakości" kolorów, barwy itp. robionych niejednocześnie, zresztą jet to ocena subiektywna.
Ale można by się pokusić o porównanie NTSC i PAL pod kontem płynności nagrania podczas panoramowania, ruchu i jakości kodowania (NTSC ma więcej do zakodowania przy tym samym bitrate).
Może ktoś ma pomysł na powtarzalny test, żeby każdy mógł wykonać go u siebie. Później wspólnie porównamy wyniki.
Coś w stylu: filmowanie z okna samochodu jadącego ulicami miasta z ustaloną prędkością, w słoneczny dzień lub tańczący tłum na dyskotece w świetle stroboskopowym (to wymusi max bitrate)

Pomysł ciekawy. Żeby coś takiego wyłapać to raczej trzeba by mieć 2 kamery "pal" i "ntsc" w tym samym momencie na statywach.

Co do kolorów, większość ludzi nie kalibruje profesjonalnie czy amarsko-świadomie swoich wyświetlaczy.

Pozdrawiam
Huzar
 

bankrootghost

New member
aj. napisał:
Nie spotkałem się z opinią że NTSC ma gorsze kolory, nie warto nawet porównywać "jakości" kolorów, barwy itp. robionych niejednocześnie, zresztą jet to ocena subiektywna.
To dziwne, że nie słyszałeś.
Jest to bardzo częsta opinia i co najważniejsze miarodajna, bo pochodzi z ust techników i inżynierów. Never The Same Color to tylko jedno ze złośliwych tłumaczeń skrótu.
W tym systemie zmiana fazy sygnału (spowodowana np. zwiększonym tłumieniem) powoduje zmianę barwy. Ma to oczywiście b. małe znaczenie przy przesyłaniu sygnału na krótkie odległości (np. z kamery do TV).
System NTSC oferuje równiez mniejsze pasmo sygnału wizyjnego, co jednoznacznie wskazuje na niższą jakość obrazu niz PAL.

Pragnę jeszcze raz przypomnieć Szanownym Forumowiczom, że dyskutowanie o NTSC w wątku dotyczącym HD jest całkowitym nieporozummieniem
 

slimak

New member
Bez reklam
Napisał aj.


Nie spotkałem się z opinią że NTSC ma gorsze kolory, nie warto nawet porównywać "jakości" kolorów, barwy itp. robionych niejednocześnie, zresztą jet to ocena subiektywna.

HUZAR Co do kolorów, większość ludzi nie kalibruje profesjonalnie czy amarsko-świadomie swoich wyświetlaczy.

Ale kamery HD „NTSC” i „PAL” kodują kolor w identyczny sposób, bo tak naprawdę nie ma HD NTSC i PAL jest tylko HD 1080/50i lub 1080/60i. Czyli różnica jest tylko w ilości klatek.

P.S. Niedawno pisałem by się nie czepiać skrótu myślowego HD NTSC, teraz widzę, że niektórzy mogą go naprawdę źle zrozumieć.
 
Ostatnia edycja:

jaroslawzzz

New member
A ja czytam i nie trybię
Spróbujmy dla amatorów odpowiedzieć tak:

1.Obojętne jaką kupisz kamęrę HD z NTSC czy PAL (wiem, wiem ale baardzo często ten system jest wpisany w specyfikacji technicznej) i tak bez problemów obejrzysz nagranie (czy z karty czy z kasetki miniDV) na każdym telewizorze obojetnie czy PAL czy NTSC

PRAWDA CZY FAŁSZ?

2.Obojetnie jaką kupisz kamerę HD z NTSC czy PAL i tak będziesz mógł z niej nagrać film na stacjonarnej nagrywarce DVD z sytemem PAL , na płycie DVD w systemie PAL.

PRAWDA CZY FAŁSZ?


Z góry dziękuję w imieniu swoim i laików
 

bankrootghost

New member
jaroslawzzz napisał:
A ja czytam i nie trybię
Spróbujmy dla amatorów odpowiedzieć tak:

1.Obojętne jaką kupisz kamęrę HD z NTSC czy PAL (wiem, wiem ale baardzo często ten system jest wpisany w specyfikacji technicznej) i tak bez problemów obejrzysz nagranie (czy z karty czy z kasetki miniDV) na każdym telewizorze obojetnie czy PAL czy NTSC

PRAWDA CZY FAŁSZ?

2.Obojetnie jaką kupisz kamerę HD z NTSC czy PAL i tak będziesz mógł z niej nagrać film na stacjonarnej nagrywarce DVD z sytemem PAL , na płycie DVD w systemie PAL.

PRAWDA CZY FAŁSZ?


Z góry dziękuję w imieniu swoim i laików

ad.1 PRAWDA pod warunkiem, że kamerę podłączysz do TV kablem HDMI lub Component. Wyjście Kompozyt to wyjście dla SD i tutaj system koloru ma znaczenie (ale nie rozmawiamy o SD).

Kolor w HD jest kodowany albo w RGB albo w YUV (YCrBr).
Podanie sygnału kablem HDMI lub Component omija dekodery SD w telewizorze.

Ad.2 PRAWDA
 
Ostatnia edycja:

jaroslawzzz

New member
życie nie jest takie łatwe , a już młodego HD-aniaka to...

1.Czyli kamera HD (każda!)tylko z miniDV bo pójdzie na naszych telewizorach (z PAL) bez problemów po HDMI i Component
2.Nie dla HD kamer z USA z kartami SD , bo w TV z PAL oglądamy przez
wyjście kompozyt (szkoda bo miałem hrapkę na panasona dzięwiątkę,będzie Canon)
3.Nie przegram nagrania z kamery HD na PAL-owskie DVD BEZPOŚREDNIO łącząc te sprzęty.
4.By wykonać pkt 3 muszę przetworzyć w większym zakresie niż z HDV PAL do DVD PAL -no ni czarta nie łapię - muszę przetworzyć nagrany materiał?:(

pozdrowienia

i dzięki w imieniu swoim i koleżeńswa
 
Ostatnia edycja:

bankrootghost

New member
jaroslawzzz napisał:
życie nie jest takie łatwe , a już młodego HD-aniaka to...

1.Czyli kamera HD (każda!)tylko z miniDV bo pójdzie na naszych telewizorach (z PAL) bez problemów po HDMI i Component
FAŁSZ. Skąd taki wniosek ?

jaroslawzzz napisał:
2.Nie dla HD kamer z USA z kartami SD , bo w TV z PAL oglądamy przez
wyjście kompozyt (szkoda bo miałem hrapkę na panasona dzięwiątkę,będzie Canon)
FAŁSZ. Skąd taki wniosek ?

jaroslawzzz napisał:
3.Nie przegram nagrania z kamery HD na PAL-owskie DVD BEZPOŚREDNIO łącząc te sprzęty.
PRAWDA.

jaroslawzzz napisał:
4.By wykonać pkt 3 muszę przetworzyć w większym zakresie niż z HDV PAL do DVD PAL -no ni czarta nie łapię - muszę przetworzyć nagrany materiał?:(
TAK
 

jaroslawzzz

New member
no amatorska głowa to może i wnioskowanie nie najlepsze
(ale ja o tym wiem! i jestem z tego dumny!
,że wiem oczywiście-a jak wiem to szybciej "kumnę",a nie że żle wnioskuję)
ot stąd:
"ad.1 PRAWDA pod warunkiem, że kamerę podłączysz do TV kablem HDMI lub Component. Wyjście Kompozyt to wyjście dla SD i tutaj system koloru ma znaczenie (ale nie rozmawiamy o SD).

Kolor w HD jest kodowany albo w RGB albo w YUV (YCrBr).
Podanie sygnału kablem HDMI lub Component omija dekodery SD w telewizorze"

ja rozumiem to tak:
1.Jak kamerę HD (każdą!) podłączę do naszego telewizora kablem HDMI lub Componentem NIE MA PROBLEMU Z OBEJRZENIEM nagrania
2.Jak podłączę Kompozytem to JEST PROBLEM.
3.Kompozyt jest dla kart SD
4.Ergo-kamera HD (NTSC) z kartą SD=kompozyt=PROBLEM
5.miniDV HD (NTSC) wyjście kablem HDMI lub Componentem=RADOCHA!DZIAŁA!


Co do przegrania na DVD
1.Materiał z kamery HD muszę zwalić na komputer.
2.Przerobić go (rozumiem ,że na inny format)
3.Nagrać na stacjonarnym DVD


Teraz:
1.Mój TV ma 3 wejscia/wyjścia Eurozłącze
2.Mogę nagrywać na stacjonarne DVD to co leci na ekranie podłączając stacjonarną nagrywarkę li TYLKO do telewizora (a np. starą kamerę do telewizora , -obojętnie na które wejsćie, lub dekoder podłączony do jednego eurozłącza w TV a nagrywarka do drugiego- nagrywarka jest podłączona TYLKO do TV).Nie widać różnicy w nagraniu wprost dekodera a w nagraniu wprost z TV.
3.Stacjonarna nagrywarka DVD nie nagra mi tego co puszczę na TV z kamery HD?Obraz pobiera z ekranu, to po co się mam bawić w przerabianie materiału HD?
(pisałem ,że w HD ponagrywam sobie póżniej, narazie chcę nagrac i w niższej jakości ,w najprostszy sposób).





"Nie ma złych żołnierzy ,są żli dowódcy"
Nie ma złych uczniów,.......;)
 
Ostatnia edycja:

bankrootghost

New member
jaroslawzzz napisał:
ja rozumiem to tak:
1.Jak kamerę HD (każdą!) podłączę do naszego telewizora kablem HDMI lub Componentem NIE MA PROBLEMU Z OBEJRZENIEM nagrania
2.Jak podłączę Kompozytem to JEST PROBLEM.
3.Kompozyt jest dla kart SD
4.Ergo-kamera HD (NTSC) z kartą SD=kompozyt=PROBLEM
5.miniDV HD (NTSC) wyjście kablem HDMI lub Componentem=RADOCHA!DZIAŁA!

1 i 2 zgoda.
3. ??? czy ja coś takiego napisałem ? SD, które opisałem to Standard Definition (czyli PAL lub NTSC) a nie nośnik w kamerze. FAŁSZ
4. j.w. FAŁSZ
5. nie do końca rozumiem opis "miniDV HD(NTSC). Dla kamer HD nagrywających na taśmie używa się skrótu HDV. Kamera HDV po podłaczeniu HDMI lub Komponent oczywiście działa.


jaroslawzzz napisał:
Co do przegrania na DVD
1.Materiał z kamery HD muszę zwalić na komputer.
2.Przerobić go (rozumiem ,że na inny format)
3.Nagrać na stacjonarnym DVD

1 i 2 TAK
3. niekoniecznie na stacjonarnym (wygodniej i szybciej na nagrywarce DVD w kompie)


jaroslawzzz napisał:
Teraz:
1.Mój TV ma 3 wejscia/wyjścia Eurozłącze
2.Mogę nagrywać na stacjonarne DVD to co leci na ekranie podłączając stacjonarną nagrywarkę li TYLKO do telewizora (a np. starą kamerę do telewizora , -obojętnie na które wejsćie, lub dekoder podłączony do jednego eurozłącza w TV a nagrywarka do drugiego- nagrywarka jest podłączona TYLKO do TV).Nie widać różnicy w nagraniu wprost dekodera a w nagraniu wprost z TV.
3.Stacjonarna nagrywarka DVD nie nagra mi tego co puszczę na TV z kamery HD?Obraz pobiera z ekranu, to po co się mam bawić w przerabianie materiału HD?
(pisałem ,że w HD ponagrywam sobie póżniej, narazie chcę nagrac i w niższej jakości ,w najprostszy sposób).

1. Kup TV HD Ready, to nie są duże pieniądze. Bez tego nagrywanie HD nie ma najmniejszego sensu.
3. Nagrywarka nie "pobiera" niczego z ekranu. Sygnał z kamery przejdzie do nagrywarki z pominięciem dekodera w telewizorze, zatem nagrasz materiał zakodowany w NTSC





jaroslawzzz napisał:
"Nie ma złych żołnierzy ,są żli dowódcy"
Nie ma złych uczniów,.......;)

nie zgadzam sie z tym stwierdzeniem (zdaje się, że to powiedział Napoleon).
Najlepszy dowódca z tchorzliwymi i niedoświadczonymi żołnierzami nic nie zrobi. Obraził swoich oddanych żołnierzy :)
 

jaroslawzzz

New member
Idę poczytać jeszcze (choć na forum zarejestrowałem się dawno , z domu wyniosłem szacunek dla mądrych ludzi, więc staram się im nie zabierać czasu) ,by zadać mądre pytania.

Hmmm... jak nagram z TV w NTSC skoro pisaliście ,że do HD nima znaczenia czy NTSC czy PAL.?








"Przychodzi czas ,że uczeń trafia na mistrza"
 

jaroslawzzz

New member
Trybnąłem!:)

1. Każdą kamerę HD mogę podłaczyć do naszego telewizora z PAL
i będę oglądał nagranie jezeli pójdzie po HDMI lub Component.
Kamera musi mieć oba lub jedno z tych wyjść!
Koniec kropka!

Mogę kupywać kamerę w USA!Canon ma polskie menu , ale Panason-nienawidzę go za to!
(właśnie tu jestem , jest godz. 6.22 rano , a ja od 2.00 w nocy na hdtv forum)


2.No ale skrót SD dotyczy też kart;)


3.Oj ,polemizowałbym czy szybciej i wygodniej na nagrywarce na kompie
Do stacjonarnej tylko podłączam i ..wszycho!

4.TV HD Ready to nie problem , tylko i tak nie nagram z niego na stacjonarną DVD w jakości HD więc..?

5.No i nie trybię znowu:(
Skoro pisaliście wcześniej -ogólnie: przy HD nie mówimy o NTSC czy PAL,
to dlaczego jak podłączę kamerę do TV i stacjonarną nagrywarkę do TV mam mieć nagranie w NTSC?





"Im więcej potu na ćwiczeniach tym mniej krwi w boju"
Im więcej na forum hdtv tym...lepsze zakupy!
 
Ostatnia edycja:

bankrootghost

New member
jaroslawzzz napisał:
Trybnąłem!:)

1. Każdą kamerę HD mogę podłaczyć do naszego telewizora z PAL
i będę oglądał nagranie jezeli pójdzie po HDMI lub Component.
Kamera musi mieć oba lub jedno z tych wyjść!
Koniec kropka!
trybnąłeś !

jaroslawzzz napisał:
Mogę kupywać kamerę w USA!
Jarku ! kupować a nie kupywać ;)



jaroslawzzz napisał:
4.TV HD Ready to nie problem , tylko i tak nie nagram z niego na stacjonarną DVD w jakości HD więc..?
mieszasz znów pojęcia. Telewizor nie ma ŻADNEGO udziału w nagrywaniu. On odtwarza obraz. Kupujesz kamerę HD po to , aby odtwarzać w HD inaczej nie ma to najmniejszego sensu.

jaroslawzzz napisał:
5.No i nie trybię znowu:(
Skoro pisaliście wcześniej -ogólnie: przy HD nie mówimy o NTSC czy PAL,
to dlaczego jak podłączę kamerę do TV i stacjonarną nagrywarkę do TV mam mieć nagranie w NTSC?
opis na kamerze (PAL czy NTSC) ma znaczenie TYLKO I WYŁĄCZNIE dla sygnału SD. My rozmawiamy tu o HD (forum HDTV).
Wypuszczając nagrany materiał HD po złączu kompozyt, kolor jest kodowany w PAL lub SECAM (czyli w SD), zmienia się również liczba linii wyświetlanego obrazu (480 dla NTSC i 576 dla PAL).
 

razorleaf

New member
Co z opłatami...

Hmm... dobra czyli w sumie wszystko jedno czy kupisz NTSC czy PAL jeśli obraz odtwarzasz głównie na kompie... ale... ta różnica w ilości linii... to nie jest czasem tak że im więcej linii tym lepsza jakość?

Co z opłatami celnymi?
Z USA - są na bank
Z Wielkiej Brytanii? - chciałbym to wiedzieć! Z WB bliżej i ceny podobne do USA :D HV30 za 2200zł.. ( z przesyłką ) - wydaje mi się że nie powinno być cła bo przecież jesteśmy w Unii Europejskiej... :/ proszę odpiszcie.
 

jaroslawzzz

New member
Oczywiście ,że "kupować" , ale spójrz kiedy to pisałem , to i błąd się wkradł.
Co do przegrywania "pozgaduję" potem .
O telewizorze nic nie piszę bo i o to nie pytałem (choć dziekuję za radę;) , będzie Sharp 52 ).
Byłem wczoraj w sklepie.Pobajerowałem panią z Węgier i mogę kupić:
Canona HV-30 za 380 dolarów!!!
Znajomek znajomka gotów opylić Panasona SD 9 (z menu polskim,kupiona w Holandii) ,nieużywana!!! za 700 dolarów.
I w innym sklepie Canon HF 100 za niecałe 400 dolarów.
Trzy rzecz jasna z gwarancjami.
No i weż wybierz człowieku?
Canon na miniDV a Panason ..16GB karta SD ponad 300 dolarów....
a za 300 to ja kupię odtwarzacz Blue ray multisystem.
Oj i w USA nie lekko coś wybrać...

Pozdrowienia.

Szykuję się do zabójczych pytań.;)
 
Ostatnia edycja:

jaroslawzzz

New member
Chyba nie będę pisał więcej o tak póżnej porze... oczywiście miałem na mysli kartę SD 32 GB. Nowa Panasonica ponad 300 dolarów.

Pozdrawiam.Dobranoooc.....
 

MarcinJ

New member
ale... ta różnica w ilości linii... to nie jest czasem tak że im więcej linii tym lepsza jakość? [/quote napisał:
Witam
No własnie, jak to jest?
czy kupując HD z USA będe miał jakies migotania albo inne dziwne sytuacje n atelewizorze?
Będe obrabiał filmy na komputerze.
czytałem gdzieś, że obraz migocze przy nagrywaniu przy świetle żarowym. Wynika to z różnicy częstotliwości napięcia w sieci a szybkości rejestracji obrazu przez kamerę.
Jak to jest z tym ? Ma ktoś doświadczenie ?
 

wojti12

New member
...ciekawosta - kamera ma mini hdmi ? spotkaliscie sie z czyms takim? czy porzebne sa jakies przejscowki by podlaczyc do normalnego sloty hdmi w TV?...


napisał pooh1968 - potrzebny CI jest kabel z jedną końcówka miniHDMI i drugą zwykłą

możesz np kupić tu

http://www.allegro.pl/item374759774_kabel_hdmi_mini_hdmi_3m_hq.html

wojti12 - NAJMOCNIEJ przepraszam, miałem zacytować Twoją wypowiedź, a zrobiłem edycję i wykasowałem ją niechcący. Wybacz. PZDR
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
Do góry