Myślę, że temat zasługuje na osobny post, ponieważ dużo osób zastanawia się nad importem kamery NTSC np. z USA lub Japonii i często padają podobne pytania. Mam prośbę do osób, które już wypowiadały się na forum w tej sprawie o powtórne zabranie głosu, zbierzmy w jednym miejscu różne argumenty za i przeciw. Liczę na wypowiedzi praktyków, którzy mają kamerę full HD z NTSC.
Chodzi o takie sprawy jak: gwarancja (może ktoś ma jakieś doświadczenia lub rozwiązanie problemu gwarancji), zasilanie kamery, jakość rejestracji jeśli jest różnica, obróbka materiału w komputerze, możliwość oglądania na nowoczesnych telewizorach (stare i tak się nie nadają), zgodność materiału NTSC z europejskimi odtwarzaczami bluray itp.
Na początek zaprezentuje argument za NTSC, bo znalazłem świetny materiał porównawczy. Chodzi o porównanie jakości rejestracji w trybie 30p, która występuje tylko w NTSC z trybem 24p.
Tu jest test filmowy: http://file.meyersproduction.com/hf10/comp-20k.mov nakręcony kamerami NTSC - HF10 24p, 30p. 60i, HV20 i HG10.
Twierdzę, że jest duża różnica w płynności materiału nagranego w trybie 30p w porównaniu z 24p, którego płynność jak sądzę jest zbliżona do palowskiego 25p. Tak przypuszczałem, ale teraz mogłem to zobaczyć. Rożnica między 30p a 60i nie dotyczy tematu ale sami oceńcie.
Test przedstawia stojący wentylator wykonujący cykliczne ruchy w lewo i prawo z nałożonym kapeluszem o fakturze materiału w jodełkę. Scena jest filmowana kolejno z tego samego ujęcia wszystkimi kamerami
Chodzi o takie sprawy jak: gwarancja (może ktoś ma jakieś doświadczenia lub rozwiązanie problemu gwarancji), zasilanie kamery, jakość rejestracji jeśli jest różnica, obróbka materiału w komputerze, możliwość oglądania na nowoczesnych telewizorach (stare i tak się nie nadają), zgodność materiału NTSC z europejskimi odtwarzaczami bluray itp.
Na początek zaprezentuje argument za NTSC, bo znalazłem świetny materiał porównawczy. Chodzi o porównanie jakości rejestracji w trybie 30p, która występuje tylko w NTSC z trybem 24p.
Tu jest test filmowy: http://file.meyersproduction.com/hf10/comp-20k.mov nakręcony kamerami NTSC - HF10 24p, 30p. 60i, HV20 i HG10.
Twierdzę, że jest duża różnica w płynności materiału nagranego w trybie 30p w porównaniu z 24p, którego płynność jak sądzę jest zbliżona do palowskiego 25p. Tak przypuszczałem, ale teraz mogłem to zobaczyć. Rożnica między 30p a 60i nie dotyczy tematu ale sami oceńcie.
Test przedstawia stojący wentylator wykonujący cykliczne ruchy w lewo i prawo z nałożonym kapeluszem o fakturze materiału w jodełkę. Scena jest filmowana kolejno z tego samego ujęcia wszystkimi kamerami