Jak zareklamować telewizor Sharp LC-65CUG8052E

tefinho

New member
Witam. Nabyłem w EURO RTV AGD tv Sharp LC-65CUG8052E.

Telewizor byl zachwalany przez sprzedawce w EURO. Odwiódł mnie on od pomyslu zakupienia Panasonica w tej samej cenie, z matryca 58".

Sprzedawca ten deklarowal, iż tv Sharp, ma z cala pewnoscia 100 Hz oraz matryce IPS.

Po 2 tygodniach uzytkowania - rozczarowany obrazem w telewizorze, zacząłem szukac w internecie informacji odnosnie jego specyfikacji technicznej. Okazalo się, że tv ma matryce 50 hz, matryce TFT i praktycznie brak opcji kalibracji obrazu.

Chcę teraz zwrócic towar, z tytułu wprowadzenia mnie w błąd przez sprzedawce.

W jaki sposób moge udowodnic to? Isc do sklepu z dyktafonem, i poprosic tego samego "fachowca", zeby raz jeszcze zrecenzował mi ten tv? Czy wystarczy pismo, w którym opisze sytuacje, powolujac sie na reklamację z tytułu rękojmi za wady ar 556 i 560/561 KC ?

Proszę o pomoc ! pozdrawiam
 

destructor

New member
Bez reklam
Zrób jak piszesz, idź z dyktafonem i ze świadkiem. Kiedy kupiłeś ten tv? A może podczas opowieści o tym tv byłeś z kimś kto to słyszał?
 

slawko_23

New member
Bez reklam
Napisz pismo. Albo najpierw spróbuj wymienić na inny tv. Z tym nagrywaniem to śliski temat. Racja jest po Twoje stronie jak piszesz. Nie będą chcieli wymienić dobrowolnie to złóż reklamację z opisem sytuacji.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Musisz im udowodnić, że w momencie zakupu zostałeś wprowadzony w błąd przez sprzedawcę.
To raczej łatwe nie będzie.
No chyba, że sami z dobrej woli uwierzą w Twoje słowa,przeproszą za zaistniałą sytuację i TV odbiorą.
Ja bym na początek poszukał tego samego sprzedawcy i spróbował od niego po raz drugi uzyskać zapewnienia o tych nieprawidłowych parametrach TV. I tu albo w obecności świadka a najlepiej za zarejestrować.
 

decode21

New member
Ciekawe czy uznają twoje argumenty. Kupiłem niedawno tv i nie ma na nim napisane ile ma hz i rodzaj matrycy zdaje się że też nie jest podany. Po rozmowach ze sprzedawcami stwierdzam że producenci też ich rzetelnie nie informują. Poza tym sam jesteś sobie winien bo kupiłeś bez wypróbowania telewizor albo mogłeś wybrać sklep gdzie można oddać tv np. do dwóch tygodni od zakupu bez podania przyczyny. Przynajmniej mogłeś model wpisać w wyszukiwarkę i coś o nim poczytać w necie. Tyle jest teraz możliwości ale lepiej się żalić niż samemu się trochę wysilić.

Model który podałeś ma nawet 400hz ale nie jest to natywna częstotliwość odświeżania. Ten numer jest od dawna stosowany u wszystkich producentów więc wątpię żeby był to powód do reklamacji.
 
Ostatnia edycja:

tefinho

New member
doradca zachowal sie bardzo wporzadku. Przyznal ze nieswiadomie wprowadzil mnie najprawdopodobniej w blad. Chodzilo zwlaszcza o imput lag, ktory byl w tym tv potęzny, oraz brak jakichkolwiek ustawien na tryb "gra" - a zostal mi polecony, jako matryca z minimalnym imput lagiem.

Tak wiec sprzedawca przeprowadzil cala procedure. TV zostal przyjety na zwrot. Wszystko obylo sie zgodnie z regulaminem - zwrocilem w ciagu 2 tygodni i do tego przysluguje mi prawo. TV nie nosil zadnych sladow uzytkowania, wszystko zwrocilem zapakowane jak oryginalnie.

temat do zamkniecia, dziekuje za pomoc ;)

ps, wybralem w cenie 3800 Panasonic TX-58EX703E - mimo iz hdr z uwagi na relatywnie niewielka wartosc cd/m2 nie powala (330-350), to kontrast jest rewelacyjny (matryca VA vs TFT - bez komentarza ;) ) a imput lag bardzo przyjazy - niewyczuwalny. No i kolorki - Panasonic tutaj jest naprawde niezly, i zdecydowanie lepszy niz sony i samsung w klasie cenowej do 4k pln.
 
Do góry