Hdr cx700 v e

ArtiW

New member
witam.można wiedzieć czy na filtrach są gwinty po 2 stronach "szkła"? szukam jakiegoś UV 37 mm. z gwintami po obu stronach - aby można było zamocować osłonę p.słoneczną na UVkę . widocznie zanim kupię lepiej to sprawdzić .;) . pozdrawiam.

No to jest porażka sony. I nie jest związana (chyba) z filtrami, a z osłoną. Ja kupiłem oryginalny filtr szary. Założyłem osłonkę bezbarwną i niestety nie można zamocować osłony.

Filtr szary i bezbarwny ma oczywiście gwint z obu stron.
 

Zibi W

Member
...Do 50p musisz mieć dość silny komputer. No i nie odtworzysz na BD.
Nie wiem czy nie lepiej przejść na 50i...

Można odtworzyć, ja takowe dla próby robiłem i odtwarzałem ( LG BD570). Na pewno nie we wszystkich ale obecnie część BD ma już w specyfikacji obsługę 50p. Była o tym już mowa w którymś temacie na forum.A 50p można odtwarzać(nawet na PentiumIV)za pomocą programu do odtwarzania, wykorzystującego wspomaganie karty graficznej.
 
Ostatnia edycja:

ArtiW

New member
A czy można nagrywać w 50p (w celach archiwizacji), a podczas obróbki konwertować do 50i?
Jeśli tak, to występuje strata jakości? Znaczy czy przekonwertowane 50i z 50p ma taką samą jakość co oryginalne nagranie zrobione w 50i?
 

Zibi W

Member
Nie konwertowałem z 50p do 50i , musiałby to opisać ktoś inny ale strasznej różnicy nie widziałem na podobnych próbkach. No chyba , że się jest perfekcjonistą z natręctwami.
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
pliki z kamerki wypalam na dvd 4,7gb poprzez program MULTIAVCHD i BPM w formacie AVCHD .problem dotyczy tylko 25p . filmy nagrane w 50i lub działają bezproblemowo .wygląda to jakby 25p nie było "lubiane" w AVCHD . pozdrawiam.

jaki bitrate jest, wypal na BD jak wszesniej pisałem i zobacz, zreszta sam sprawdze pozniej

ja miedzy 50p a 50i na TV nie widze duzej roznicy, ale w mojej jest genialne 50i w porownaniu z 50i w nowych kamerach

wrzuc mi pare plikow 25p normalnie nagranych z dzwiekiem, zrobie test i dam znac, obawiam sie to co pisalem ze nie wnikasz DVD AVCHD ma ograniczenia, pozatym na jednym filmie widzialem ze machasz kamera i jakby stabilizacja z dzwiekiem cos miesza, ale to na marginesie, wrzuccie mi dzisiaj pliki to wieczrem zrobie test.

jakie te filrty masz dokladnie model i nazwa, masz moze jakies nagranie w swietle z i bez?
 
Ostatnia edycja:

pokoss

New member
jaki bitrate jest, wypal na BD jak wszesniej pisałem i zobacz, zreszta sam sprawdze pozniej

ja miedzy 50p a 50i na TV nie widze duzej roznicy, ale w mojej jest genialne 50i w porownaniu z 50i w nowych kamerach

wrzuc mi pare plikow 25p normalnie nagranych z dzwiekiem, zrobie test i dam znac, obawiam sie to co pisalem ze nie wnikasz DVD AVCHD ma ograniczenia, pozatym na jednym filmie widzialem ze machasz kamera i jakby stabilizacja z dzwiekiem cos miesza, witam.pliki nagrane w 25p czy to ze statywu czy normalnie zachowuja sie tak samo po 'przerobieniu'na AVCHD .specjalnie ruszalem kam. aby uwidocznionic efekt 'paüzy' . co mnie zaciekawilo . .. . pliki z 25p nagle staly sie na AVCHD (w SONY SOFTWARE) 25i . . . moze tu jest problem..? jak wroce do domu poprobuje na spokojnie . pzdr.:???:
 

Arek

Member
Przez wątek przewija się teza, że w tytułowej kamerze tryb 50i jest gorszy niż w modelach starszych. Czy jest ktoś kto ostatnio robił takie porównanie i mógłby napisać czym to się objawia?
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
weź stara kamerę i nowa i sam tego doświadcz, dla mnie jest gorszy obraz widoczny gołym okiem, ale każdy sie może mylić, wystarczy. że jedna opcja nawala i po ptakach.
 

Galczych

New member
Do odtwarzania nie trzeba miec silnego kompa, bardzo dobry program to splash player.
Silny komp trzeba miec do obróbki jezeli ktos sie chce w to bawic.
Chlopaki co kupili cx700 lub 560, prosil bym abyscie jeszcze cos nagrali i puscili na siec - w 50i i 50p.
Tylko aby to bylo cos takiego normalnego(co sie kreci np. na wakacjach) w dobrych warunkach oswietleniowych(najlepiej slonce) , troche nieba , troche trawy moze jakis zoom na jakies drzewo w oddali. Zchecia bym to porównal jakosciowo 50p i 50i.
Gdyz te filmy ktore sa wrzucone sa troche specyficzne - np zachod slonca to nie wiadomo jak tam naprawde bylo ciemno, odnosnie psow mozna okreslic plynnos ruchu, ale cieżko dokladnie ocenic rozdzielczosc filmu gdyz kadr jest ruchomy - a na ocenie rozdzielczosci najbardziej mi zalezy.
Z góry dziekuje.
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
Jest taka prosta sprawa, jak ktoś kupi to już mu wisi chwalenie się i wrzucanie plików, wszyscy chcą przed kupnem a później mają w dupie.
 

limes_infr

New member
Witam!

W zeszłym roku dyskutowałem troszkę w wątku o CX550, planując jej zakup. Wyszło tak, że ostatecznie się nie udało (jako namiastka pozostał TX5, który i tak radził sobie lepiej (rozdzielczość oraz praca w słabym oświetleniu) niż 4 letnia kamera JVC (filmująca w SD)).

Od wczoraj jestem natomiast szczęśliwym (chyba) posiadaczem CX700, chęte więc podzielę się spostrzeżeniami ORAZ próbkami filmów.
Dlatego chcę się zapytać - gdzie wrzucać ewentualne filmy. Jaki serwer byłby/jest najbardziej optymalny. Mogę zasugerować filesonic lub (ewentualnie) netload, ale chciałbym, żeby to było wygodne dla większości - stąd pytanie.

Kolega dwa posty wyżej napisał juz co by chciał zobaczyć, ale jestem oczywiście otwarty na inne propozycje.
 

limes_infr

New member
Kilka sampli

Kilka filmików nakręconych w ten sam sposób:
-kamera ustawiona na statywie, start i stop oraz zoom z pilota
-stabilizacja obrazu wyłączona (poza ostatnim filmem, w trybie iAuto, w którym domyślnie włącza się aktywny tryb stabilizacji)
-pogoda - słonecznie, temp około 23 stopni, niestety czarne pokrycie dachu na zabudowaniach przed szeregiem domów nagrzało się dosyć silnie i na filmach widać delikatne falowanie tym spowodowane
-każdy film to około 1 minuta

Linki:
1. 50p 28mbit 195MB
2. 50i 24mbit 167MB
3. 50i 17mbit 122MB
4. 25p 24mbit Cinematone 167MB
5. 50p 28mbit iAuto 200MB

Wbrew temu co czytałem na tym forum, róznice między trybem 50p oraz 50i są bardzo subtelne - na powyższych filmach widać nieco wyraźniej białe żaluzje w oknie na wprost oraz gałęzie dwóch drzewek nieco na lewo.
Jak siedzę metr od 46 calowego TV to różnica jest widoczna, jak siąde "normalnie" (ok 3-4 metry) to raczej musiałbym zgadywać...

Oczywiście nie ma tu dużo ruchu, postaram się wrzucić coś takiego następnym razem, może wtedy różnica będzie bardziej widoczna...

Póki co - po dwóch dniach zabawy nie zauważyłam jakoby "fatalnej" jakości w trybie 50i - również w porównaniu do sampli z CX550 kolegi Phuonga, które zamieścił rok temu...
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
Ale jakbyś miał inną kamerę z "50i" to już miałbyś problem z odróżnieniem swojego 50p z 50i z innej kamery, tam gdzie jest w standardzie i i p to widać różnice.
Oczywiście mówie tutaj, że swojego doswiadczenia i testów, wcale tak nie musi być.

Statyczne ujęcia są zawsze ładne :)
 

limes_infr

New member
Porównywałem 50i z mojej CX700 z 50i z CX550 Phuonga.
Podobne sceny - spacer, krajobraz, zdjęcia w domu itd. - nie ma różnicy, więc nie uważam żeby 50i w CX700 było jakoś skopane - a przynajmniej nie bardziej niż w CX550 ;)

Porównując z Canonem HF11 - bardziej stonowane kolory, ostrość i rozdzielczość bardzo zbliżona (na tyle na ile można powiedzieć bez pomiarów).

W porównaniu do Panasonica 700/750/900 jest zdecydowanie słabiej jeśli chodzi o rozdzielczość - ale to żadna nowość i wiedziałem o tym przed zakupem - moim zdaniem nie jest źle, a szeroki kąt, stabilizacja i LowLight z nawiązką to rekompensują...
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
dobrze coś nagrać w ruchu, właśnie sciągam pliki, później obejrzę, to co napisałeś na końcu zdania jest ważne.
 
Do góry