HD w UPC

mistrzunio

New member
Zastanawiam sie nad wzieciem pakietu telewizji z karta CI+ w UPC, ale sprawdzilem niekodowane kanaly na LG CX 65 i jakosc jest co najwyzej srednia. Bez wlaczonego usuwania szumow obraz ma migajace ziarno (mocno szumi). Ktos ma podobne doswiadczenia? Z tego co czytalem oledy bardziej uwypuklaja mankamenty slabych zrodel, ale kanaly HD powinny wygladac w miare dobrze. Zastanawiam sie, czy nie lepiej bedzie kupic pakiet w NC+ z dekoderem 4k (moze LG slabo sobie radzi z przetwarzaniem, a moze UPC ma slabsza jakosc tv). Wg wiekszosci opinii, z ktorymi sie spotkalem, NC+ ma zazwyczaj lepsza jakosc obrazu od UPC. Co o tym myslicie?
 
Ostatnia edycja:

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Macie jakieś problemy z tym dekoderem 4k?
Ciekawe info z forum, pytanie, czy to jest typowy lament garstki, czy faktycznie jest jakiś większy problem. Może dlatego konsultanci wspominają o braku boxów, właśnie z uwagi na problemy i czasowe wstrzymanie. Aczkolwiek inni twierdzą, że dekodery są. Pytanie o co chodzi.

"Zadzwoniłem dziś do BOK UPC. Dział sprzedaży proponował mi ofertę z tym dekoderem 4K i dodatkowe pakiety filmowe oraz sim ale nie byłem chętny na dodatkowe pakiety. Przełączyli mnie do Działu Utrzymania Klienta. Tam ku mojemu zdziwieniu dowiedziałem, że dekoder miał być naprawiony do końca roku 2020, ale ciagle są błędy, ze m. In. Gubi sieć, itp. Sporo zgłoszeń o jego olbrzymiej awaryjności od użytkowników i wstrzymali oferty na niego i może dopiero za miesiąc uda się go poprawić. Powiedział , żeby się nie spieszyć, bo może to potrwać nawet z pół roku."
 

DrWredman

Active member
Niestety, ale tego typu nowości najlepiej testuje się na użytkownikach. Wrzucili jakąś pulę na rynek i rejestrują jakie problemy są najczęściej zgłaszane.
 

zochu91

Klub HDTV.com.pl
VIP
Ja mam ten dekoder od samego początku, chodzi codziennie i nic się z nim jeszcze nigdy nie stało. Ze wszystkich dekoderów dotychczasowych z tego jestem najbardziej zadowolony. Jedyny minus-nie można nagrywać niektórych kanałów (ale jest replay TV, wiec nie korzystam z nagrywania) i nie można przewijać reklam na nagranych materiałach, trzeba czekać tak jakby leciała TV na żywo
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Dlatego go biorę. Przekonamy się co to warte. 14 dni na zwrot, myślę, że wystarczy aby się przekonać czy faktycznie jest jakiś problem, czy znowu ci, co im faktycznie coś padło krzyczą najgłośniej. 12msc. to też, nie 2 lata, a archaiczność Horizona mnie już zwyczajnie znudziła. Szczególnie na tle reszty sprzętów które posiadam.
Taki box 4k, w sam raz wpisuje się w obecne standardy. Zobaczymy.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Ponoć 4 kanały. Mi akurat na tym nie zależy, w przeciwieństwie do prędkości działania i odświeżenia tego badziewia pt. Horizon.
 

Kamil_89

Member
Ja po złym doświadczeniu z Mediaboxem od kilku lat korzystam z karty CI+, nad 4K mógłbym się zastanowić ale jak widzę ceny to nie ma to uzasadnienia. Mam taką ofertę że jak bym chciał przedłużyć na to samo to płacił bym jakieś 20-30zl więcej.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Mediabox, to stary grat, który jako tako działa, do czasu jak nie zacznie świrować. U mnie już ich było kilka, a jeden leży martwy.
Nie wszystkie zmiany są też opłacalne, jeżeli nie zależy nam na nowszych sprzętach.
W moim przypadku, HBO które mam bodajże z 5zł promocyjnie, podniosłoby teraz cenę. Dlatego rezygnuję z niego i kupię zewnętrznie dostęp za 10zł, co w sumie da 95zł razem z boxem 4k i 500Mb/s. Kartę CI można dokupić za 15zł, więc max wyjdzie 110zł, więc tyle co płacę obecnie na starych gratach, z tym, że już z nowym sprzętem. Dodatkowo po zakończeniu umowy i tak podnieśli do 120zł, więc nie ma się nad czym zastanawiać. Jeszcze na 12msc. a nie 2 lata.

Problem polega na tym, że trzeba oddać sprzęt i zrezygnować zupełnie.
DUK tutaj rżnie głupa i wciska kit, że się nic nie da zrobić.
No to trzeba zrezygnować i bez łaski jako nowy klient.
 
Ostatnia edycja:

drosophilia

Active member
Bez reklam
No i to jest kompletne nieporozumienie.
Po co utrzymywać cały ten dział DUK?
Ja już nie chce nic w ramach "lojalności", chce jedynie bez kombinowania to co jest na stronie dla każdego od ręki. Bezsens kompletny.

Btw. Ktoś może potwierdzić, czy wniosek złożony na początku stycznia skutkuje wypowiedzeniem na początku lutego? Z tego co przed chwilą usłyszałem, dokładnie tak. Natomiast, kiedyś (również w jakiś poradnikach) obowiązywał pełny okres - czyli złożony wniosek np. w w połowie stycznie, skutkował rozwiązaniem dopiero po pełnym miesiącu lutym.

30 dni do konca nastepnego okresu rozliczeniowego nastepujacego od daty zlozenia wypowiedzenia. Prawdopodobnie tak jest
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Już doczytałem.
Czyli u mnie już było po umowie, umowa zakończyła się 4 grudnia, a wypowiedzenie złożyłem 4 stycznia. W lutym 4 dnia, zakończy się umowa.

- Jeśli jesteś w trakcie zobowiązania promocyjnego lub zawarłeś umowę bez zobowiązania

Jeżeli okres rozliczeniowy trwa od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca, a rezygnację otrzymaliśmy np. 20 lipca, miesięczny okres wypowiedzenia trwać będzie od 1 do 31 sierpnia. Wypowiedzenie Umowy Abonenckiej przyjmiemy ze skutkiem na 31 sierpnia.


- Jeśli korzystasz z umowy po zakończeniu zobowiązania promocyjnego

Okres wypowiedzenia wynosi 1 miesiąc, np. jeśli rezygnację otrzymamy 21 grudnia, umowę rozwiążemy 21 stycznia.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Ktoś próbował podłączać kabel UPC do TV w ramach darmowego dostępu do niekodowanych kanałów cyfrowych?

Otóż ja próbowałem i nie bardzo rozumiem o co tutaj chodzi.
Wprowadziłem odpowiednie parametry ID sieci/Częstotliwość, wyszukiwanie kanałów cyfrowych z sieci kablowej i owszem, wyszukało, ale ponad 100 kanałów. Z czego naturalnie większość zakodowana i pytanie brzmi, jak odseparować ten zakodowany śmietnik, od darmowych kanałów.

Druga sprawa,
Udało mi się znależć zaledwie kilka, nie widzę TVN, Polsatu itp. Może w tym śmietniku nie doszukałem, nie wiem.

Jest jakiś sposób aby wyszukać tylko te, które są darmowe?

Dodam, że obecnie mam na tym kablu multiroom, ale to tylko kabel idący z rozgałężnika do dekodera (który już nie działa), rozumiem, że nie ma to znaczenia.
Logika podpowiada, że nie. Dekoder dekoduje reszte, a ten sam kabel wpięty bezpośrednio do tv powinien dawać darmowe kanały (bez dekodera)
 
Ostatnia edycja:

DrWredman

Active member
armanig, ja mam umowę z UPC na jedną kartę CI+. Mieszkanie okablowane i w pozostałych kablach jest na pewno TVP 1,2, TVN, POLSAT chyba Tele5 i jeszcze kilka albo nawet kilkanaście innych, ale to wszystko analogowe na TV 22 cale, który czasem podłączamy w sypialni można się pogapić na Fakty.

Jeśli Ci zależy to jutro mogę wyjąć kartę CI+ z TV i sprawdzić co zostało. Pamiętam, że był Polsat 2 jako testowy i może jeszcze kilka innych, ale na pewno nie kilkanaście.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
UPC jest zobowiązany ustawowo, do ogólnie dostępnych kanałów na swoim kablu. Wykaz darmowych kanałów poniżej, zgodnie z tabelką UPC.
Większość w HD. Dlaczego uważasz, że prawie wszystkie analogowe, jak już wg. instrukcji UPC, wyszukiwanie kanałów ma być w opcji cyfrowej?

Cyfrowych kanałów jest ponad 30.
https://pytania.upc.pl/?q=fact_1006940

Pytanie, dlaczego wpinając kabel do tv, wyszukuje mi grubo ponad setke kanałów (zakodowanych), przez co, nie mogę swobodnie korzystać z darmowych (burdel na kółkach). Gdybym wpiął swój kabel, to nie byłoby takiego problemu. Wówczas (jak się domyślam, bo dawno nie korzystałem ze swojej anteny), mamy to co jest darmowe w PL i nic więcej.

 
Ostatnia edycja:

wysio

Member
Bez reklam
Po pierwsze pytanie, czy będziesz wykorzystywać tak szybki internet, czy tylko będziesz płacić żeby móc się pochwalić szybkością wyrażoną w cyferce? Z Horizon jest tak, że jedne działają nieźle, inne często się wieszają. Ogólnie te dekodery zabija tryb oszczędności, przez który często potrafią się zawiesić i bardzo długo się uruchamiają. Samo jego działanie też pozostawia wiele do życzenia, bo dekoder wolno reaguje na polecenia z pilota, a czasem nawet trzeba powtórzyć którąś z czynności, żeby załapał. Jednak ja mam go cały czas, bo dużo z niego nie korzystam i zdążyłem się przyzwyczaić do jego humorów. Jakość obrazu liczy się dla mnie najbardziej, a ta jest bardzo dobra - choć to oczywiście zależy też dużo od kanału.
 

brodacz

Active member
Bez reklam
Ktoś próbował podłączać kabel UPC do TV w ramach darmowego dostępu do niekodowanych kanałów cyfrowych?

Mam tak od dawna. Po wyszukaniu wystarczy posortować kanały w telewizorze. TVN, TVN7 i Polsaty są. Jest wszystko co być powinno w dodatku ponad 20 pozycji w HD i jeszcze w gratisie na czas pandemii dorzucili trochę kanałów dziecięcych. Poza tym jest aplikacja Horizon TV, więc pozostałe 100programów też chodzą bez dekodera czy karty CI.
 

Petru23

Banned
Ktoś próbował podłączać kabel UPC do TV w ramach darmowego dostępu do niekodowanych kanałów cyfrowych?

Otóż ja próbowałem i nie bardzo rozumiem o co tutaj chodzi.
Wprowadziłem odpowiednie parametry ID sieci/Częstotliwość, wyszukiwanie kanałów cyfrowych z sieci kablowej i owszem, wyszukało, ale ponad 100 kanałów. Z czego naturalnie większość zakodowana i pytanie brzmi, jak odseparować ten zakodowany śmietnik, od darmowych kanałów.

Druga sprawa,
Udało mi się znależć zaledwie kilka, nie widzę TVN, Polsatu itp. Może w tym śmietniku nie doszukałem, nie wiem.

Jest jakiś sposób aby wyszukać tylko te, które są darmowe?

Dodam, że obecnie mam na tym kablu multiroom, ale to tylko kabel idący z rozgałężnika do dekodera (który już nie działa), rozumiem, że nie ma to znaczenia.
Logika podpowiada, że nie. Dekoder dekoduje reszte, a ten sam kabel wpięty bezpośrednio do tv powinien dawać darmowe kanały (bez dekodera)

Raczej jest to związane z tv. Podpinałem wiele różnych tv pod sam kabel i mp xh85 nie wyszukuje programów bez ci+. Hx940 czy xh80 już widział wszystkie, które potrzeba.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
To co najmniej dziwne, tv jest nowy i obsługuje wszystkie wymagane standardy do odbioru tv. No i dlaczego tv wyszukuje całą mase zakodowanych kanałów z kabla UPC?
Przecież wciskając zwyczajny kabel, wyszuka tylko te które złapie (cyfrowe) - nie próbowałem na drugim kablu, ale mam stary niezależnie puszczony który był kiedys używany i na innym tv działało wszystko.
Problem polega na tym, że jest za krótki i trzeba antenę dokupić, a nie widze sensu, skoro UPC ma dostarczyć na swoim kablu.

Czytałem też, że trzeba przy wyszukiwaniu ustalić odpowiednią wartość w częstotliwościach.
Generalnie UPC ma swoje parametry i trzeba odpowiednio wszystko pozaznaczać.
Na forach też piszą o jakimś filtrze w skrzynce...
Starałem się wpisywać różne wartości, ale tak długo skanuje, że zwyczajnie nie mam na to czasu.
Potrzebuje jedno konkretne rozwiązanie, zdaje cały sprzęt od UPC 5 lutego, to się dowiem.
 
Ostatnia edycja:
Do góry