Gwarancja Samsunga. UWAGA!

  • Thread starter Deleted member 121090
  • Rozpoczęty
D

Deleted member 121090

Guest
Taaa, prawdopodobnie.
Pokaż nam skan pisma od sprzedawcy, że uznali, że Twój TV był zepsuty i go w ramach rękojmi naprawili.
Jak tego nie masz, to wiesz...
 
D

Deleted member 121090

Guest
Może, producent. Do niego pytanie bo on jest gwarantem.
Np. Sony przy wymianie ekranu telefonu, który odpada w wodoszczelnym smartfonie, nie przedłuża gwarancji. Uznaje to za mało istotną naprawę:)
 

Roster93

New member
Witam, dostałem dopiero teraz odpowiedź od sklepu cytuję:
Pisemnie ustosunkowaliśmy się do Pana roszczenia.

Wyslalismy na wskazany adres list w odpowiedzi na Pana reklamacje



Sprzedawca nie bierze udziału w pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich w rozumieniu ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. 2016 poz. 1823 z późn. zm.)”

Na razie czekam na ten list.
 

Roster93

New member
List w którym napisali że moje żądanie zwrotu gotówki nie może być uwzględnione ponieważ, sprzedawca usunął wadę bądź wymienił na wolną od wad, etc Co było raczej wiadome przy pierwszej rękojmi.
 

Kirek50

Moderator
Bez reklam
Może ktoś prawnie zorientowany ewentualnie coś doradzi. Zapytałem Samsunga, czy po wymianie matrycy w tv jej gwarancja liczy się od momentu wymiany. Otrzymałem odpowiedź:

Opisana przez Pana sytuacja nie jest obecnie ujęta w zapisach karty gwarancyjnej. Oznacza to, że w tej sytuacji dla telewizorów zakupionych po 25.12.2014 obowiązują przepisy art. 556-581 Kodeksu cywilnego, mówiące o tym, że gdy zostanie wymieniona istotna część produktu jak na przykład matryca w telewizorze obowiązuje ją nowa dwu letnia gwarancja.
Przepisy te nie mają zastosowania dla odbiorników zakupionych przed 25.12.2014, w tym przypadku nie jest udzielana żadna nowa gwarancja na nowe części, następuje jedynie wydłużenie gwarancji liczonej od daty zakupu o czas serwisowania sprzętu.

Mój H6400 kupiłem w czerwcu 2014, matryca została wymieniona w kwietniu 2016, czyli w okresie trwania gwarancji (oczywiście kurz). Czy rzeczywiście nie obowiązują w tym przypadku przepisy przywołanego wyżej art. 556-581 Kodeksu cywilnego - wymiana została dokonana po wejściu w życie przepisu i w okresie obowiązywania gwarancji.
 

kosimazaki12

New member
No i dziś wymiana matrycy. Po raz kolejny. Jako, że rekojmia skończyła się wymiana gwarancyjna. Jedyny plus w tej sytuacji to to, że sama matryca ma nową gwarancję.
 

robertos83

New member
Na początku witam wszystkich forumowiczów.
Rozpoczęliśmy naszą batalię ze sklepem satysfakcja obecnie al.to. Wysłaliśmy reklamację powołując się na kodeks cywilny, opisaliśmy wadę, dołączyliśmy zdjęcia, od razu domagaliśmy się odstąpienia od umowy ze względu na naszym zdaniem istotną wadę, poprosiliśmy również o wskazanie sposobu zwrotu wadliwego telewizora. List z reklamacją odebrali 13.02. Odpowiedź doszła do nas 09.03 czyli dużo po terminie. W skrócie odpisali, że nie mogą zająć stanowiska bo nie dostali TV i mamy odesłać. Z tego co zapoznałem się z kodeksem cywilnym brak odpowiedzi oznacza, że uznali wadę produktu i sposób rozwiązania czyli zwrot. Nigdzie nie ma wymogu dostarczenia ze zgłoszeniem reklamacji samego produktu. Telewizor był cały czas dostępny i na każde wezwanie zostałby im udostępniony. Jeżeli się mylę poprawcie mnie? Wysłaliśmy im kolejny list z informacją, że nie odpowiedzieli w terminie przez co uznali wadę i reklamację, prośbą o wskazanie adresu do zwrotu i pytaniem kiedy nastąpi zwrot pieniędzy na konto. Całą korespondencję wysyłamy listami poleconymi z potwierdzeniem odbioru.
Czy ktoś ma doświadczenie z reklamacjami w tym sklepie? Zastanawiam się czy będą się bardzo opierać i brnąć w swoją wersję.
Będę informował jak się sprawa potoczy.
 

mic888

New member
Witam.

Telewizor zakupiłem w sieci Auchan we wrześniu 2015r., na początku tego roku zauważyłem plamy na matrycy. Czytając ten temat postanowiłem reklamować w Auchan z tytułu rękojmi.
Telewizor oddałem kilka dni temu, dzisiaj dostałem taki list:
Nie mogę wstawić zdjęcia dlatego link.
fotosik.pl/zdjecie/d0fd674fd1146429
Czy mogę jeszcze coś ugrać w tym temacie? Oczywiście TV nie stoi blisko kaloryfera.
Nie dzwonili jeszcze z Auchan, że jest do odbioru.
Pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:

sodalit1990

New member
d0fd674fd1146429gen.jpg



Ja bym reklamował do skutku bo w tym wątku można przeczytać że telewizory jednak naprawiono.
Napisz że nie zgadzasz się na negatywne rozwiązanie problemu . W przyszłości kupisz sprzęt innej marki.
 

mic888

New member
Tak pierwsza, tylko że zmienili z rękojmi i wygląda jakby nie było problemu, a mnie łaskę zrobili i wyczyścili. Chciałem przez sklep zrobić, żeby mieć jakąś podkładkę, we wrześniu minie gwarancja i wtedy jak powróci kurz, plamy to się będę bujał.
 
Ostatnia edycja:

men203

New member
Na początku witam wszystkich forumowiczów.
Rozpoczęliśmy naszą batalię ze sklepem satysfakcja obecnie al.to. Wysłaliśmy reklamację powołując się na kodeks cywilny, opisaliśmy wadę, dołączyliśmy zdjęcia, od razu domagaliśmy się odstąpienia od umowy ze względu na naszym zdaniem istotną wadę, poprosiliśmy również o wskazanie sposobu zwrotu wadliwego telewizora. List z reklamacją odebrali 13.02. Odpowiedź doszła do nas 09.03 czyli dużo po terminie. W skrócie odpisali, że nie mogą zająć stanowiska bo nie dostali TV i mamy odesłać. Z tego co zapoznałem się z kodeksem cywilnym brak odpowiedzi oznacza, że uznali wadę produktu i sposób rozwiązania czyli zwrot. Nigdzie nie ma wymogu dostarczenia ze zgłoszeniem reklamacji samego produktu. Telewizor był cały czas dostępny i na każde wezwanie zostałby im udostępniony. Jeżeli się mylę poprawcie mnie? Wysłaliśmy im kolejny list z informacją, że nie odpowiedzieli w terminie przez co uznali wadę i reklamację, prośbą o wskazanie adresu do zwrotu i pytaniem kiedy nastąpi zwrot pieniędzy na konto. Całą korespondencję wysyłamy listami poleconymi z potwierdzeniem odbioru.
Czy ktoś ma doświadczenie z reklamacjami w tym sklepie? Zastanawiam się czy będą się bardzo opierać i brnąć w swoją wersję.
Będę informował jak się sprawa potoczy.

Wystarczyło odwiedzić stronę internetową sklepu i za jej pośrednictwem złożyć reklamację. W moim przypadku w ciągu 24h dostawałem odpowiedź ze sklepu z wskazówkami co robić, jak zareklamować sprzęt. Pierwszą reklamację składałem w listopadzie zeszłego roku. Cały proces trwał miesiąc czasu, ale rękojmia została uznana i producent wymienił matrycę na nową. Teraz jestem w trakcie załatwiania drugiej rękojmi, ponieważ plamy wróciły i odsyłam tv do sklepu w poniedziałek. Mam nadzieję że teraz mogę już się ubiegać o odstąpienie od umowy, gdyż jest to druga rękojmia i oczywiście tego żądam w piśmie reklamacyjnym do sklepu.
 

men203

New member
Moja druga rękojmia jest już w serwisie sklepu. Oczywiście napisałem oświadczenie odstąpienia od umowy ze względu na drugą rękojmie. Dam znać jak poszło w sklepie al.to.
 

slawekmod

New member
Dostałem właśnie odpowiedź od Federacji Konsumentów. Wezwała samsunga do rozpatrzenia jeszcze raz całej sprawy i jasno określiła że to ja ustalam jak chcę załatwić tą sprawę a nie samsung. Tak jak się zadeklarowałem, będę podawał szczegóły w miarę rozwoju sytuacji.
 

slawekmod

New member
Dostałem właśnie odpowiedź od Federacji Konsumentów. Wezwała samsunga do rozpatrzenia jeszcze raz całej sprawy i jasno określiła że to ja ustalam jak chcę załatwić tą sprawę a nie samsung. Tak jak się zadeklarowałem, będę podawał szczegóły w miarę rozwoju sytuacji.


Ehhh, wezwała nie samsunga tylko sprzedawcę.
 
Do góry