Gwarancja Samsunga. UWAGA!

  • Thread starter Deleted member 121090
  • Rozpoczęty

astw

New member
Tu na temat sytuacji sprzedawcy w przypadku skorzystania przez konsumenta z rękojmi:

K. c. Art. 576 (1). § 1. Jeżeli rzecz nie miała właściwości, które powinna mieć zgodnie ze swoim przeznaczeniem lub zgodnie z publicznie składanymi zapewnieniami, o których mowa w art. 5561 § 2, lub została wydana w stanie niezupełnym, sprzedawca, który poniósł koszty w wyniku wykonania uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy przez konsumenta, może żądać naprawienia poniesionej szkody od tego z poprzednich sprzedawców, wskutek którego działania lub zaniechania rzecz stała się wadliwa.
§ 2. Odpowiedzialność określoną w § 1 ponosi także poprzedni sprzedawca, który wiedząc o wadzie rzeczy, nie poinformował o niej kupującego lub sporządził instrukcję montażu i uruchomienia dołączoną do rzeczy, jeżeli wada powstała na skutek zamontowania i uruchomienia rzeczy przez konsumenta zgodnie z tą instrukcją.
§ 3. Odszkodowanie, o którym mowa w § 1, obejmuje zwrot wydatków niezbędnych w celu realizacji uprawnień konsumenta, w szczególności związanych z wymianą lub usunięciem wady rzeczy sprzedanej, jej demontażem, transportem i ponownym zamontowaniem, a ponadto kwotę, o którą została obniżona cena rzeczy, oraz utracone korzyści.
Art. 5762. § 1. Roszczenie sprzedawcy przedawnia się z upływem sześciu miesięcy. Bieg terminu przedawnienia rozpoczyna się z dniem poniesienia kosztów przez sprzedawcę w wyniku wykonania uprawnień z tytułu rękojmi przez konsumenta, nie później jednak niż w dniu, w którym sprzedawca powinien wykonać swoje obowiązki wobec konsumenta.
§ 2. Jeżeli sąd oddali powództwo o naprawienie szkody, stwierdzając, że strona pozwana nie była odpowiedzialna za powstanie wady rzeczy, bieg terminu przedawnienia w stosunku do wszystkich pozostałych sprzedawców nie może zakończyć się przed upływem sześciu miesięcy od dnia, w którym orzeczenie oddalające powództwo stało się prawomocne.
Art. 5763. Przepisy niniejszego działu nie uchybiają innym przepisom o obowiązku naprawienia szkody.
Art. 5764. Odpowiedzialności przewidzianej w niniejszym dziale nie można wyłączyć ani ograniczyć.”

https://prokonsumencki.pl/blog/praw...ca-w-przypadku-uznania-reklamacji-konsumenta/
Dawniej (przed 25 grudnia 2014 r.):
https://prokonsumencki.pl/blog/regr...powodu-reklamacji-skladanej-przez-konsumenta/
Niezgodność towaru z umową - www.niezgodnosc.pl
 

luwa

New member
Dzięki astw za pokazanie jak to mniej więcej wygląda z drugiej strony - wniosek z tego jest jeden - nie będzie łatwo uzyskać wymianę bo to zmusza sprzedawcę do całego procesu działań w celu zwrotu kosztów produktu od dostawcy.
Obawiam się że łatwiej będzie im wyczyścić bądź wymienić matrycę. Niestety jestem pewien że to będzie skutkowało tylko usunięciem skutku a nie przyczyny powstawania tych plam i temat powróci za parę miesięcy. Ehh nigdy więcej Samsunga.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Dzięki astw za pokazanie jak to mniej więcej wygląda z drugiej strony - wniosek z tego jest jeden - nie będzie łatwo uzyskać wymianę bo to zmusza sprzedawcę do całego procesu działań w celu zwrotu kosztów produktu od dostawcy.
Obawiam się że łatwiej będzie im wyczyścić bądź wymienić matrycę. Niestety jestem pewien że to będzie skutkowało tylko usunięciem skutku a nie przyczyny powstawania tych plam i temat powróci za parę miesięcy. Ehh nigdy więcej Samsunga.
Piszę Wam to od początku tego tematu.
W tym wypadku tylko reklamacja u sprzedawcy.
Raz sobie może wyczyścić, jak wada pojawi się po raz kolejny to wtedy zażądacie zwrotu gotówki.
 

luwa

New member
HQ150 czytałem cały wątek i widziałem Twoją radę - między innymi dlatego wysłałem reklamację do sprzedawcy z tytułu rękojmi.
Pytanie tylko jakie są szanse na wymianę na inny model i to w dodatku przy pierwszej reklamacji? Wydaje mi się że niewielkie - a szkoda bo wziąłbym Sony 50W755C dopłacając im parę stówek i miał spokój z plamami kurzu.
Minęło 7 dni roboczych od przyjęcia towaru i pozostaje mi czekać dalej. Gdzieś czytałem że sprzedawca musi ustosunkować się do żądań do 14 dni (jeśli tego nie zrobi musi spełnić roszczenia klienta) i wymienić bądź naprawić towar bez nadmiernych niedogodności dla zgłaszającego reklamację.
Piszę tutaj aby się dowiedzieć jak to jest w praktyce ale jak narazie nikt nie odniósł się do tego na podstawie własnych doświadczeń. Byłoby miarodajnie gdyby ktoś taki tu opisał swoją sytuację.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Przy pierwszym zgłoszeniu sprzedawca może usunąć wady w produkcie( naprawić np.)
Przy drugiej naprawie takiej możliwości, jeśli zażądasz zwrotu kasy, już nie ma.
Masz rację, sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do żądania reklamacyjnego. Jeśli tego terminu nie dotrzyma Twoje roszczenie uznaje się za zasadne.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

.:Marcin:.

New member
Dołączam się do klubu zakurzonych.

Telewizor UE40H6400AWXXH zakupiony w grudniu 2014. We wrześniu plamy zaczęły być już widoczne.
Ponieważ telewizor jest tu rodziców to zwlekałem ze zgłoszeniem.
W końcu jednak zgłoszone do serwisu i czekamy na przyjazd panów z matrycą. Po zgłoszeniu mailowym oddzwonili i powiedzieli, że zamawiają matryce i jak ją otrzymają to umówią się na wymianę.

Chciałem teraz kupić telewizor dla siebie. Miał być ue50h6400, ale rozumiem, ze należny całą serie 6 omijać łukiem? Czy może jednak przez ten rok uporali się z ta wadą?
 

Attachments

  • 20160215_114325.jpg
    20160215_114325.jpg
    443,3 KB · Wyś: 90
Ostatnia edycja:

przeeemek

New member
No wygląda to tragocznie. Dobra fotka ci wyszła. U mnie niby mam na większej powierzchni ale muszę się dobrze przyjrzeć, żeby na tle google to zobaczyć - jakby plamy są bledsze.

Taka mała teoria mnie naszła. Czy często wycieracie kurze ze swojego tv? Czy nie jest tak, że i częściej szorujemy ekran, dociskamy matrycę to wtedy te plamy wychodzą?
Mam dziwne wrażenie, że plamka kurzu pojawiła mi sie na środki ekranu. W miejscu gdzie najbardziej meczylem się z brudem, chyba odchodach muchy.
 

luwa

New member
Moja saga z "kurzem" w 48H6400 zakończyła się parę dni temu (przynajmniej na parę miesięcy). Nie występował on aż tak bardzo jak u kolegi Marcina i dotyczył głównie prawego dolnego rogu ekranu.
Ale do rzeczy. Była to pierwsza reklamacja u sprzedawcy (Agito) z tytulu rękojmi - z roszczeniami wymiany na nowy wolny od wad. Po niespełna 2-óch tygodniach sklep przychylił się do mojej reklamacji wymieniając na nowy z nową 2-letnią gwarancją. Po szybkich testach na materiałach od TDX stwierdzam że dany egzemplarz pozbawiony jest większości problemów LED-ów - niestety DSE występuje ale nie jest on aż tak bardzo uciążliwy.
Jedna rzecz mnie tylko ciekawi a mianowicie wgrany najnowszy soft co świadczyło by o tym iż albo produkcja tego modelu trwa nadal albo dostałem nie do końca nowy tv choć fabrycznie zapakowany. Jednak nie jest to aż tak istotne gdyż uważam że trafił mi się całkiem udany egzemplarz a nowa 2-letnia gwarancja rekompensuje te pare niedoskonałości.
Jeśli ktoś jeszcze ma wątpliwości w jaki sposób reklamować wadliwy towar to mam nadzieję że mój przypadek je rozwiewa - chociaż zapewne wiele zależy również od sklepu i jego podejścia do klienta.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
No wygląda to tragocznie. Dobra fotka ci wyszła. U mnie niby mam na większej powierzchni ale muszę się dobrze przyjrzeć, żeby na tle google to zobaczyć - jakby plamy są bledsze.

Taka mała teoria mnie naszła. Czy często wycieracie kurze ze swojego tv? Czy nie jest tak, że i częściej szorujemy ekran, dociskamy matrycę to wtedy te plamy wychodzą?
Mam dziwne wrażenie, że plamka kurzu pojawiła mi sie na środki ekranu. W miejscu gdzie najbardziej meczylem się z brudem, chyba odchodach muchy.

Wg mnie nie ma to znaczenia żadnego ile razy się wyciera tv z kurzu - to tylko dzieje się w samsungu w tym konkretnym modelu... w żadnym innym tej wady nie było.. a przynajmniej nikt tutaj nie pisał.. więc wg mnie jest to wada technologiczna tej serii.
 

Rafal7

Banned
Trzy lata po premierze a oni go dalej produkują :)
Chyba że zwroty ulepszają i chcą się pozbyć reklamowanych sztuk.


Lolek w serii H 5 też trafia się kurz.
 

rokob33

New member
ja kupiłem 3 dni temu dla rodziców ue48h6400 z końcówka AW czyli taki jak idzie na Polskę bo większość teraz sklepów opyla z końcówka AK agito tez chyba tylko AK soft przedostatni 2790 nówka fabrycznie zapakowana wiec wychodzi ze tv jest świeżo wyprodukowany podświetlenie ok żadnych bad pixeli na teście dse coś tam widać ale nie ma możliwości żeby nie było nic widać w każdym razie przy chodzącej kamerze w poziomie w trakcie meczu czy po blekicie nieba pięknie czyściutko żadnego bandingu tez nie widać trafiłem fajna sztuke a co do kurzu mój drugi ue48h6400 wisi na ścianie od roku i zero kurzu,u mnie problem nie istnieje a wlasnie mija rok od zakupu i sprzecik sprawuje sie ekstra poprzedni moj tv z seri F6500 odstawal jakoscia obrazu od H6400 nie bylem z niego zadowolony ,tak jak nowa seria ogolona z dodatkow wiec wybor padl na drugiego H6400 ,ale oczywiscie kazdy wybiera pod swoj gust
 
Ostatnia edycja:

rokob33

New member
Dołączam się do klubu zakurzonych.

Telewizor UE40H6400AWXXH zakupiony w grudniu 2014. We wrześniu plamy zaczęły być już widoczne.
Ponieważ telewizor jest tu rodziców to zwlekałem ze zgłoszeniem.
W końcu jednak zgłoszone do serwisu i czekamy na przyjazd panów z matrycą. Po zgłoszeniu mailowym oddzwonili i powiedzieli, że zamawiają matryce i jak ją otrzymają to umówią się na wymianę.

Chciałem teraz kupić telewizor dla siebie. Miał być ue50h6400, ale rozumiem, ze należny całą serie 6 omijać łukiem? Czy może jednak przez ten rok uporali się z ta wadą?

nie wierz ze to tylko seria H miala takie wpadki rowniez w F6400 a nawet w starej seri D pokazala sie plamka u mojego kuzyna ale nie tak jak ta tragedia jak na twojej matrycy nie wiem od czego to zalezy ja nie mam po roku z tym zadnego problemu a tv wyswietla na tyle fajny obraz ze po seri c650 ktora mam rowniez da sie go ogladac a to juz zasluguje na pochwale
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Trzy lata po premierze a oni go dalej produkują :)
Chyba że zwroty ulepszają i chcą się pozbyć reklamowanych sztuk.


Lolek w serii H 5 też trafia się kurz.

Nie trafiłem na takie przypadki .... dobrze że w wysokich modelach tego nie ma...
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Kumam już o co chodzi... ja w tych niższych seriach nie bardzo jestem rozeznany bo nie interesowałem się nimi i dlatego troszkę mi się to kręci.. :) ale nie słyszałem o tym co piszesz ... także mamy dwie serie z kurzem..
 
Do góry