Gwarancja Samsunga. UWAGA!

  • Thread starter Deleted member 121090
  • Rozpoczęty

dj.doc

New member
A ja??:wink::wink:
kol. pewal::
F6400-46 zakup-15.12.2013, pierwszy raz 04.2014, drugi 12.2014, trzeci 04.2015
:)
Liczyłem właśnie, że się odezwiesz.
Nie zapomniałem o tobie, szukałem twojego wpisu na forum ale coś nie chciały się strony otwierać, już dopisuję. Sprawdź jeszcze jeśli możesz 8 i 9 pozycję numeru seryjnego i napisz, zobaczymy kiedy wyprodukowano twój TV.
Podałeś typ matrycy: 46A1AF1S po rozszyfrowaniu wychodzi, że producentem jest Samsung.
Pozdrawiam

Lista :
kol. rafaa:
H6700 - 48 - h0wt3slf500480d ( wychodzi mi maj 2014 ), matryca Samsung
kol. marcopolo26:
H6400 - 48 - data zakupu październik 2014
kol. makr:
H6400 - 48
kol. lukasz177:
F6400 - 46 - po 9 miesiącach od daty zakupu, wg nr seryjnego data produkcji luty 2014
kol. pewal
F6400 - 46 - zakup-15.12.2013, pierwszy raz 04.2014, drugi 12.2014, trzeci 04.2015, daty wymiany matrycy. Data produkcji wg nr seryjnego listopad 2013
kol. maroko:
F6320 - 46 - po 7 miesiącach od daty zakupu, wg nr. seryjnego data produkcji maj 2014
kol. Okocz
F6320 - 46 - po 12 miesiącach od daty zakupu

Dane aktualne na dzień 21 kwietnia 2015.
 
Ostatnia edycja:

sagik

New member
dostałem info na maila, że moja sprawa była rozpatrywana ponownie przez dział reklamacji i że sprawą ma się zająć w celu naprawy serwis z sosnowca.

... bliżej się nie wczytywałem w maila bo nie mam czasu.

później na pewno odpiszę.


pierwszy krok do przodu.
 

dj.doc

New member
Dobre wieści.
Jak widać sens naszej pisaniny i założenia tego tematu jednak był!
Udało się wymusić na producencie nasze prawo do naprawy padniętego na gwarancji bubla.
Jednak namawiam do tego, żeby to się odbyło jako zgłoszenie usterki sprzedawcy i usunięcię niezgodności towaru z umową. Bo jak się to powtórzy to nie macie żadnej gwarancji że następnym razem Samsung znowu Wam to ,, łaskawie'' raczy usunąć. Mogą się wypiąć jak to wyglądało do tej pory, przed założeniem tego tematu.

Dlatego, należy się zastanowić co dalej?
Koledzy, którzy dzięki swojej determinacji już coś wywalczyli powinni się zastanowić, zanim oddadzą swój sprzęt do serwisu.
W piśmie, którym otrzymaliście od firmy Samsung pisze:
"[FONT=Times New Roman,serif]Po analizie zagadnienia okazało się, że zjawisko to nie wynika z wady własnej urządzenia a jest efektem pyłu znajdującego się w otoczeniu w jakim pracuje nasz produkt.[/FONT][FONT=Times New Roman,serif]"[/FONT]

Czy po wymianie matrycy macie zamiar się przeprowadzić, aby zmienić otoczenie w jakim będzie pracował wasz naprawiony sprzęt?
Przypuszczam, że nie.

Dlatego wydaje mi się, że teraz należałoby się skontaktować z kimś kto zna prawo (Rzecznik Praw Konsumenta, Prawnik), i zapytać czy na podstawie tego pisma nie żądać od sklepu zwrotu gotówki.
Tak jak napisał kol. HQ150 teraz wam usuną usterkę a za pół roku?
Wyraźnie napisali w piśmie do kol. okocz:

"Jednocześnie chcąc wyjść naprzeciw Pana oczekiwaniom firma Samsung Electronics Polska wyraża zgodę na jednorazową naprawę warunkową bezpłatną telewizora polegającą na usunięciu zmian, które powstały.
W celu realizacji jednorazowej naprawy warunkowej proszę o kontakt z Autoryzowanym Serwisem."

Przysłowie mówi:
"Pośpiech jest wskazany tylko przy łapaniu pcheł"

Pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:

sagik

New member
Panowie, pospieszylem się. W mailu jest napisane, że uwzglednili po 3 odmowach moja prośbę o konsultacje sprawy w innym serwisie niż ten, który odmówił naprawy...

...
Zobaczymy co dalej, może będzie to tożsame z informacją która ktoś wyżej w poście otrzymał.
A może znów będzie komedia :)
 

rafaa

New member
Rano dzwonili do mnie z Sosnowca, teraz dostałem oficjalne pismo z Samsunga, że mam dzwonić do Rudy na serwis. Masakra.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
 

sagik

New member
A ja dostałem skierowanie ma Sosnowiec...
Słuchajcie, podzwonilem po serwisach- okazuje się, że samsung rzekomo nakazał nie wymieniać-a czyscic matrycę.
Jeśli taka będzie decyzja- to ja się na to nie zgadzam.
Jutro się okaże.
 

pewal

New member
A ja dostałem skierowanie ma Sosnowiec...
Słuchajcie, podzwonilem po serwisach- okazuje się, że samsung rzekomo nakazał nie wymieniać-a czyscic matrycę.
Jeśli taka będzie decyzja- to ja się na to nie zgadzam.
Jutro się okaże.
Może im wreszcie brakło matryc :niewiem: ? Bo mojego TV już nie produkują na pewno. :wink:
 
D

Deleted member 121090

Guest
A ja dostałem skierowanie ma Sosnowiec...
Słuchajcie, podzwonilem po serwisach- okazuje się, że samsung rzekomo nakazał nie wymieniać-a czyscic matrycę.
Jeśli taka będzie decyzja- to ja się na to nie zgadzam.
Jutro się okaże.
A korzystasz z gwarancji czy Ustawy?
I na jakiej podstawie chcesz się na to nie zgodzić?
Nawet jak oddasz sprzedawcy i skorzystasz z Ustawy, to za pierwszym razem mogą Ci naprawić TV.
Zakupione po grudniu dopiero przy drugiej usterce możesz wymienić za zwrot kasy.
Te przed grudniem nie pamiętam ale chyba dopiero przy trzeciej, ale tu niech mnie naprostuje ktoś kto wie to na 100%.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Rano dzwonili do mnie z Sosnowca, teraz dostałem oficjalne pismo z Samsunga, że mam dzwonić do Rudy na serwis. Masakra.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Ciekawy jestem czy oni panują nad tym czy tak się już zakręcili że nie wiedzą co i jak... matryc im już pewnie brakuje bo to są modele z tamtego roku więc już od jakiegoś czasu pewnie tłuką nowe matryce do nowych modeli z tego roku.. więc ciekaw jestem skąd te matryce chcą brać na wymianę :)
 

astw

New member
Dotknął Cię bezpośrednio problem? Nie ma się co dziwić ludziom, że robią burzę. Samsung ma to na własne życzenie. Naprawiałby, wymieniał bez problemu to i nikt nie robiłby z tego sprawy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

A nie lepiej skorzystać z uprawnień wobec sprzedawcy i odstąpić od umowy? Ta wada tv jest od początku, była zatem także w chwili zakupu.
 

sagik

New member
Ja niestety póki co korzystam z gwarancji.

Na jakiej podstawie?
Racja..
Ale mam prawo przypuszczać, że naprawa w postaci wyczyszczenia to nie naprawa, tylko działanie doraźne - skoro była i jest nieszczelna .. To problem dalej będzie występował.
Chyba można domagać się - choćby w teorii wymiany matrycy na teoretycznie hermetyczna.

Ale wszyscy wiemy jak bedzie
 

slawko_23

New member
Bez reklam
A nie lepiej skorzystać z uprawnień wobec sprzedawcy i odstąpić od umowy? Ta wada tv jest od początku, była zatem także w chwili zakupu.

Tak, tylko że na podstawie "USTAWY" to jeżeli reklamujesz do pół roku od zakupu to tak, a po pół roku ty musisz udowodnić, że wada była. Dlatego ustawę zmienili i od 25 grudnia 2015 jest inna, korzystniejsza. :)
 
D

Deleted member 121090

Guest
Ciekawy jestem czy oni panują nad tym czy tak się już zakręcili że nie wiedzą co i jak... matryc im już pewnie brakuje bo to są modele z tamtego roku więc już od jakiegoś czasu pewnie tłuką nowe matryce do nowych modeli z tego roku.. więc ciekaw jestem skąd te matryce chcą brać na wymianę :)
Ciekawe czy mają w gwarancji taki zapis jak Sony.
Oni mogą dać klientowi na wymianę używaną część zamienną, lub nawet używany inny TV.
Tkzw. odnowiony.
Przy naprawie gwarancyjnej, chyba nie ma podstaw żeby im cokolwiek zarzucić, jak wyczyszczą i będzie O.K. No chyba że po wyczyszczeniu plamy nie znikną, wtedy to co innego.
Ja bym jednak oddał go sprzedawcy. Nawet przy starej ustawie chyba sprzedawca ma prawo tylko dwa razy naprawiać. Potem zwrot.
 

pewal

New member
Ciekawe czy mają w gwarancji taki zapis jak Sony.
Oni mogą dać klientowi na wymianę używaną część zamienną, lub nawet używany inny TV.
Tkzw. odnowiony.
Przy naprawie gwarancyjnej, chyba nie ma podstaw żeby im cokolwiek zarzucić, jak wyczyszczą i będzie O.K. No chyba że po wyczyszczeniu plamy nie znikną, wtedy to co innego.
Ja bym jednak oddał go sprzedawcy. Nawet przy starej ustawie chyba sprzedawca ma prawo tylko dwa razy naprawiać. Potem zwrot.
Niestety w starej ustawie nie ma takiego zapisu, inaczej mó byłby już wymieniony. Pani w serwisie coś bąkała, że po trzecim razie usuwania tej samej usterki czyli jak wystąpi to samo czwarty raz ale ja się nigdzie takiego zapisu nie doszukałem.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Wiesz nie wiem jaki mają zapis ale na 99% nie mają już matryc z tamtego roku... oczywiście mam na myśli nowych zapakowanych - funkiel nówka nie ruszanych.. wiec jak komuś "nową matrycę" to ....
Natomiast co tego czy to się powtórzy to na 99,9999% znowu za jakiś czas Koledzy będą mieć problem bo Ty wiesz ja wiem i inni wiedzą że to nie kwestia gdzie stoi tv tylko kwestia że coś jest nie tak zrobione że ten kurz się tam dostaje i dalej on się będzie tam dostawał bo przecież nic z tym nie zrobią nie licząc że wyczyszczą lub wymienią matrycę...
Znam kilka przykładów wśród znajomych jak matryce szły po 1,5 roku od kupna i wymieniali im tv na nowe jak jeszcze gdzieś były albo na modele o porównywalnych parametrach - bo już fizycznie nie było nigdzie matryc.. a z forum choćby daleko nie trzeba szukać Kolega któremu Sony dwa razy po kolei wymieniał tv na nowy ze względu na matrycę.. o nowe matryce po pewnym czasie jest już ciężko i to bez względu na firmę.. ich się nie robi na zapas żeby następnym pokoleniom starczyło..:)
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
Niestety w starej ustawie nie ma takiego zapisu, inaczej mó byłby już wymieniony. Pani w serwisie coś bąkała, że po trzecim razie usuwania tej samej usterki czyli jak wystąpi to samo czwarty raz ale ja się nigdzie takiego zapisu nie doszukałem.
Bardzo możliwe, że może być tak jak piszesz.
Przy okazji poszukiwań doszukałem się ciekawej informacji.
Po uznaniu niezgodności towaru z umową, sprzedawca ma roszczenie zwrotne do poprzedniego sprzedającego! Czyli jak sprzedawca odda nam kasę za padnięty TV, to Samsung musi mu oddać pieniądze za ten bubel!


,,W przypadku zaspokojenia roszczeń konsumenta, wynikających z niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, sprzedawca może dochodzić odszkodowania od któregokolwiek z poprzednich sprzedawców, jeżeli wskutek jego działania lub zaniechania towar był niezgodny z umową sprzedaży konsumenckiej.

Do odpowiedzialności odszkodowawczej stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego o skutkach niewykonania zobowiązań.

Sprzedawca może dochodzić odszkodowania w pełnym wymiarze, zarówno wyrównania poniesionych strat, jak również zwrotu utraconych korzyści, o ile szkoda stanowi normalne następstwa stwierdzonej niezgodności.

Ale należy pamiętać, że sprzedawca detaliczny może dochodzić roszczeń w stosunku do któregokolwiek z poprzedników prawnych tylko w przypadku, gdy sam zaspokoi roszczenia konsumenta z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową.''


I jeszcze jedna rzecz. Jak dostaniemy od sprzedawcy nowy towar na wymianę, to okres dwuletniego okresu biegnie na nowo.
To następny argument po temu, żeby korzystać z Ustawy.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Z tym jest chyba różnie.
W Sony miałem w gwarancji napisane, że w przypadku wymiany na ten wymieniony dają tyle gwarancji ile brakowało poprzednikowi do końca gwarancji.
 
Do góry