Gwarancja Samsunga. UWAGA!

  • Thread starter Deleted member 121090
  • Rozpoczęty

KSG GLIWICE

New member
W związku z Państwa zgłoszeniem informuję, iż zleciliśmy kuriera w
celu odebrania reklamowanego towaru. Kurier powinien pojawić się u
Państwa w dniu: 23.04.15 w godzinach 11.00 – 16.00.

Proszę o dołączenie do przesyłki następujących dokumentów:
* instrukcji obsługi towaru
* karty gwarancyjnej
* podpisanego zgłoszenia reklamacyjnego, stanowiącego załącznik do
niniejszego maila.

Proszę o solidne i bezpieczne zapakowanie przesyłki w taki sposób, aby
nie uległa uszkodzeniu w czasie transportu (najlepiej w opakowanie
zastosowane przez producenta lub zapakowanie przesyłki w karton
zewnętrzny wraz z wypełnieniem styropianowym, dodatkowe opakowanie
przesyłki z zewnątrz papierem lub folią oraz opisanie opakowania "uwaga
szkło").

Jednocześnie informuję, iż przekazane przez nas dokumenty (zgłoszenie
reklamacyjne oraz list przewozowy) należy wydrukować. Podpisane
zgłoszenie reklamacyjne należy dołączyć do przesyłki, natomiast list
przewozowy proszę wręczyć kurierowi wraz z przygotowaną przesyłką;)
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Z tym jest chyba różnie.
W Sony miałem w gwarancji napisane, że w przypadku wymiany na ten wymieniony dają tyle gwarancji ile brakowało poprzednikowi do końca gwarancji.

Teraz jest już inaczej zadzwoniłem do Kolegi, jego brat miał wymianę tv po 3 latach i 11 miesiącach - poprosiłem o sprawdzenie i dostał dwuletnią gwarancję pomimo że do 5 lat brakowało mu 13 miesięcy... Też zadzwoniłem na infolinię i pani skontaktowała się ze swoim przełożonym tak mi powiedziała i również to potwierdziła - jeśli tv popsuje się np. w drugim roku to gwarancja jest przepisywana i trwa do 5 -ciu lat , a jeśli popsuje się w czwartym roku to gwarancja jest dwuletnia pomimo że do pięciu lat brakuje tylko jeden rok ... to samo tyczy się jeśli ma się standardową gwarancję dwuletnią - jeśli tv się rozwali po 1,5 roku to od momentu dostarczenia nowego tv do domu biegnie gwarancja na nowo - dwuletnia.
Zaznaczyła i to jest ważne że tak jest przy wymianie tv.

Więc Samsung musi tak samo postępować z dwuletnią gwarancją - kumpel powiedział mi, że gdzieś jest to zapisane w jakiejś Ustawie czy coś w tym stylu i to nie tylko chodzi o rtv..
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
Więc Samsung musi tak samo postępować z dwuletnią gwarancją - kumpel powiedział mi, że gdzieś jest to zapisane w jakiejś Ustawie czy coś w tym stylu i to nie tylko chodzi o rtv..
Chyba wcale nie musi.
Gwarancja jest dobrowolną deklaracją producenta.
Może dawać rok gwarancji, albo tylko miesiąc.
Nie jestem przekonay, czy jakaś ustawa reguluje zapisy dobrowolnej deklaracji producenta.
Jak masz tą ustawę to podaj link. Byłaby przydatna.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Już wszystko wiem - tak mi się wydaję :) a więc HQ miałeś rację to jest dobrowolne ile gwarancji da Producent jeśli popsuje się nam np. tv po 1,5 roku a gwarancję mamy dwuletnią - w cale nie jest powiedziane że da na dwa lata a nie na pozostałe 6 miesięcy...
Więc teraz się zastanawiam dlaczego Sony tak robi ??? Czyżby chcieli wizerunek poprawić czy jednak ktoś im to nakazał pomimo tego co napisałem wcześniej.....ale nie istotne dobrze że tak robią i oby z tego nie wycofali się ...

Ale nie jest aż tak do końca źle - bo jeśli tv powiedzmy w tym wypadku Samsunga zgłosimy na podstawie Ustawy do sklepu to wtedy i UWAGA :) Prawo musi być po naszej stronie :) wtedy jest coś takiego jak " odpowiedzialność ustawowa Sprzedawcy" i jeśli mamy dwuletnia gwarancje a tv się rozwali po 1,5 roku to od wymiany tego tv biegnie nam dwa lata odpowiedzialności ustawowej sprzedawcy i jest on zobowiązany do przyjęcia zgłoszenia o usterce i naprawienia jej..

Generalnie tak jak pisałem wcześniej i tak jak Ty piszesz wszyscy powinni najpierw zgłaszać tv w sklepie na podstawie Ustawy, a już na 150% jeśli mamy tylko dwuletnią, bo wtedy jesteśmy do przodu jak wymienią tv na nowy.. W przeciwnym wypadku Samsunga po wymianie tv np. po 1,5 roku może dać tylko 6 miesięcy na nowy odbiornik.
 
Ostatnia edycja:

rafaa

New member
To kto się podejmie poinformowania uokiku o zapiskach gwarancyjnych samsunga? Ja po tych wszystkich elaboratach na fb, do samsunga i euro chwilowo się wypaliłem :)


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
 
D

Deleted member 121090

Guest
No to musiała by być osoba, która dostała od Samsunga słynnego gotowca.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Popatrzcie na ten artykuł.
Za ,, ciekawe'' zapisy w karcie gwarancyjnej UOKiK nałożył karę na producenta butów! Za utrudnianie reklamacji klientom.
Myślę, że paragrafy z karty gwarancyjnej Samsunga spokojnie też można by zaskarżyć jako naruszające prawa konsumenta.
Deichmann i Bata utrudniały reklamacje obuwia. UOKiK zakwestionował praktyki sklepów

Ja dzisiaj zadzwoniłem najpierw do UOKiK zacząłem mówić o gwarancji itp i Pani od razu niemalże odesłała mnie do Rzecznika PK. Ale jakby wszyscy co tu mieli problem napisali do nich to kto wie...
 
D

Deleted member 121090

Guest
Ja dzisiaj zadzwoniłem najpierw do UOKiK zacząłem mówić o gwarancji itp i Pani od razu niemalże odesłała mnie do Rzecznika PK. Ale jakby wszyscy co tu mieli problem napisali do nich to kto wie...

Ile razy mam to napisać?
Jeśli chcemy ,, zachęcić'' do działania jakąś instytucję czy cokolwiek wyegzekwować, nie robimy tego telefonicznie tylko piszemy oficjalne pismo polecone z żądaniem odpowiedzi.
Wtedy tej Pani będzie się musiało chcieć.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
To racja... wtedy nie mają wyjścia zgadza się w 100% - telefonicznie to jest taka a nie inna reakcja.. ale odnośnie samej gwarancji to Rzecznik wszystko wyjaśnił...
 

astw

New member
Ile razy mam to napisać?
Jeśli chcemy ,, zachęcić'' do działania jakąś instytucję czy cokolwiek wyegzekwować, nie robimy tego telefonicznie tylko piszemy oficjalne pismo polecone z żądaniem odpowiedzi.
Wtedy tej Pani będzie się musiało chcieć.

Bardzo słuszne zdanie. Ponadto - UOKiK chroni zbiorowe a nie indywidualne interesy konsumentów, tj. 10, 20 konsumentów a nie 1 konsumenta. Można pisać do UOKiK-u także mailem, ale trzeba w nim podać pełne dane osobowe i adres konsumenta.
 

lukasz177

New member
Witam,

W związku z tym, iż przeglądanie tego forum jest bardzo uciążliwe (nie otwierają się strony) kilka dni mnie tu nie było. Melduję jednak o mojej sprawie.
17.04.2015 kurier zabrał TV do sprzedawcy.
23.04.2015 info od ELCTRO.pl:
"W nawiązaniu do zgłaszanej reklamacji informuję, że formą zakończenia sprawy będzie zwrot środków w formie przelewu bankowego.

W związku z powyższym proszę w odpowiedzi na tą wiadomość podać niezbędne dane tj. nr rachunku bankowego oraz dane adresowe właściciela rachunku. Po ich uzyskaniu wykonamy stosowny zwrot .

Jednocześnie przepraszamy za wszystkie niedogodności związane z reklamacją."

23.04.2015 info 2 od ELECTRO.pl
"Uprzejmie informuję, iż dokumenty zostały przekazane do księgowości w celu wystawienia faktury korygującej oraz zwrotu środków na konto bankowe.
Reklamacja zostaje zakończona."

Także u mnie problem się zakończy w przyszłym tygodniu jak wpłynie kasa na konto.
Życzę powodzenia pozostałym. W razie pytań służę pomocą.

P.S. Co mam teraz kupić ? ;p
 
D

Deleted member 121090

Guest
Gratuluje pozytywnego zakończenia sprawy.
Co do Twojego pytania natomiast, to niestety łatwo na nie odpowiedzieć nie będzie.
Podaj cenę i przekątną jaka Cię interesuje.
Fajnie się zachował sklep Elektro.pl. Jakże inne jest takie podejście do sprzedanego bubla niż polityka OleOle np.
Wiadomo od razu gdzie szukać sprzętów na przyszłość.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

dj.doc

New member
Co mam teraz kupić ? ;p

Gratuluje szczęśliwego finału. Sklep Electro.pl :eek:k: wzorowa postawa wobec klienta.
Ja też mam ten dylemat. Myślę nad Samsungiem (pomimo wtopy z modelami, o których tu piszemy) UE55JU6400, UE55JU6640 lub Panasonic TX-50CX700E. Czekam na obniżenie cen.

Lista :
kol. rafaa:
H6700 - 48 - h0wt3slf500480d ( wychodzi mi maj 2014 ), matryca Samsung
kol. marcopolo26:
H6400 - 48 - data zakupu październik 2014
kol. makr:
H6400 - 48
kol. lukasz177:
F6400 - 46 - po 9 miesiącach od daty zakupu, wg nr seryjnego data produkcji luty 2014. Reklamacja w sklepie Electro.pl załatwiona pozytywnie, zwrot pieniędzy.

kol. pewal
F6400 - 46 - zakup-15.12.2013, pierwszy raz 04.2014, drugi 12.2014, trzeci 04.2015, daty wymiany matrycy.
Data produkcji wg nr seryjnego listopad 2013
kol. maroko:
F6320 - 46 - po 7 miesiącach od daty zakupu, wg nr. seryjnego data produkcji maj 2014
kol. Okocz
F6320 - 46 - po 12 miesiącach od daty zakupu

Aktualizacja listy 23 kwiecień 2015.

Pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:

Piwek80

Member
Ja bym tak nie wychwalał sklepu, nie zajęli stanowiska w sprawie reklamacji w ciągu 14 dni więc nie mieli wyjścia. W każdym razie gratuluję:)
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Gratuluje pozytywnego zakończenia sprawy.
Co do Twojego pytania natomiast, to niestety łatwo na nie odpowiedzieć nie będzie.
Podaj cenę i przekątną jaka Cię interesuje.
Fajnie się zachował sklep Elektro.pl. Jakże inne jest takie podejście do sprzedanego bubla niż polityka OleOle np.
Wiadomo od razu gdzie szukać sprzętów na przyszłość.

A kiedyś byłem przekonany że ole ole to fajny sklep a bardziej bym sie obawial sklepu Elektro a tu proszę bardzo - super i oby innym takie propozycje dawali bo to najlepsze rozwiązanie z tymi modelami od Samsunga.

Piwek a co to ma za znaczenie czy w ciągu 14 dni zajeli stanowisko czy też nie- wazne że dla konsumenta po tym czasie jest na korzyść - to ole ole też niech tak samo robią i będzie po problemie..
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
Ja bym tak nie wychwalał sklepu, nie zajęli stanowiska w sprawie reklamacji w ciągu 14 dni więc nie mieli wyjścia. W każdym razie gratuluję:)
Nieprawdą jest, ze nie mieli wyjścia. Gdyby mieli zamiar coś kombinować to dwa tygodnie czasu bym im starczyło na odpowiedź. Jak ją mieli zamiar uznać to i nie musieli się spieszyć z odpowiedzią.
 
Do góry