Gwarancja Samsunga. UWAGA!

  • Thread starter Deleted member 121090
  • Rozpoczęty

Wesley1

Member
Bez reklam
Wracam do sprawy - reklamacja w MM złożona -> 15 dni cisza -> złożona rękojmia -> po 2 dniach wizyta serwisu Samsunga, stwierdzone uszkodzenie matrycy. Panowie z Samsunga powiedzieli, że jeszcze tego samego dnia będą wysyłać info do MM. Mija już tydzień i sklep milczy. Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją? Jakie kroki mogę podjąć, jeżeli po raz kolejny sklep "nie wyrobi" się w 14 dni z reakcją?
 
Ostatnia edycja:

czarek46

Banned
Wracam do sprawy - reklamacja w MM złożona -> 15 dni cisza -> złożona rękojmia -> po 2 dniach wizyta serwisu Samsunga, stwierdzone uszkodzenie matrycy. Panowie z Samsunga powiedzieli, że jeszcze tego samego dnia będą wysyłać info do MM. Mija już tydzień i sklep milczy. Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją? Jakie kroki mogę podjąć, jeżeli po raz kolejny sklep "nie wyrobi" się w 14 dni z reakcją?
Ja złożyłem rekojmie w sklepie RTV EURO , to było we wtorek , w środę dzwoni gość że akurat jest gdzieś w okolicy i chce obejrzeć tv ,,,, ok ,,,,,
Przyjechał porobił fotki i mów że chce wysłać maila by zamówić matryce ,,,, super ...W poniedziałek telefon = pyta czy wyrazam zgode na naprawę .... ok zgoda ....A w piątek miałem tel. od sklepu czy ktoś z serwisu kontaktował się ze mną już ,,,,,, Gosc przyjechał z matryca i osłona tylną nowa ..... wymienił w 20 minut , porobiłe fotki i super .... Ogólnie wszystko super , powiem ci że później miałem tel . z Samsunga z ankieta jak oceniam pomoc serwisu .... a w piątek dostałem pismo z EURO AGD że nie mogą przystać na to co napisałem w rękojmi czyli wymiane na nowy telewizor tylko proponują naprawę itd.... Nie wiem co poszło u ciebie nie tak ,,,,,, ktoś zawinił .... sam widzisz że sklep-serwis załatwiły mi problem elegancko ..... mysle że to zależy od serwisu //// w każdym miescie są inni ludzie inaczej podchodzą do sprawy .... jest jeszcze Samsung który traci dobre imie ,,,,, dzwon do Samsunga i pytaj co jest grane .... a w między czasie idz do Rzecznika praw konsumenta .....
 

Wesley1

Member
Bez reklam
Nigdzie nie mam zamiaru dzwonić i się przypominać. Jest termin 14 dni, którego muszą się trzymać. Nie mogę odpowiadać za czyjąś opieszałość czy niekompetencję :) Samsung stwierdził, że przekazuje sprawę do sklepu. Na infolinii Samsunga potwierdziłem, że mają 14 dni od daty stwierdzenia usterki na jej usunięcie.
 

adam80

Member
Ja zgłaszałem w poniedziałek, a w piątek już miałem nową matrycę, ale z lenistwa korzystałem z gwarancji, teraz to już pozostało ci czekać do tych 14 dni, i korzystając z braku ich profesjonalizmu - zażądać zwrotu kasy.
 

krzychooo

New member
A czego zażądałeś? Zwrotu kasy, wymiany na nowy czy też naprawy? Bo jak minie owe 14 dni i nie otrzymasz odpowiedzi ze sklepu na piśmie, nie od żadnego serwisu Samsunga tylko od sklepu bo do nich zgłaszałeś roszczenie, to Twoje roszczenie uznaje sie za zasadne. Spokojnie, sklep będzie robił wszystko aby odpowiedzieć w terminie, teraz to im na tym zależy. A jak nie zdążą to dla Ciebie jeszcze lepiej.
 

Wesley1

Member
Bez reklam
Zgłoszenie z tytułu rękojmi było składane w sklepie. Żądałem zwrotu kasy. Trochę mnie dziwi ta opieszałość MM. Najpierw brak reakcji na zgłoszenie reklamacyjne, potem po złożeniu pisma z tytułu rękojmi bardzo szybka reakcja i wizyta serwisu a teraz znowu cisza :(
 

czarek46

Banned
Mi na koniec technik wmawiał że te cienie na matrycy to kurz , a to podświetlenie siadało .... jaja jak berety ,,,,, Teraz licze że w ciągu 2 lat te ,,cienie" wystąpią i zgłosze o zwrot kasy ....
 

czarek46

Banned
Mi na koniec technik wmawiał że te cienie na matrycy to kurz , a to podświetlenie siadało .... jaja jak berety ,,,,, Teraz licze że w ciągu 2 lat te ,,cienie" wystąpią i zgłosze o zwrot kasy ....
A to pismo które dostałem .... I teraz niech mi ktoś madry powie jak wyciągnąć w ramach rękojmi od sklepu zwrot kasy przy np. drugiej awarii czy wykrytej wadzie telewizora ....
 

Attachments

  • 20180521_152753.jpg
    20180521_152753.jpg
    637,1 KB · Wyś: 37

krzychooo

New member
To pismo to normalna formułka jaką stosują sprzedawcy przy pierwszej reklamacji z tytułu rękojmi. Wykorzystują przepis który mówi że sprzedawca moze odmówić wymiany towaru na nowy bądx zwrotu gotówki przy pierwszej reklamacji jeżeli wiązałoby się to z nadmiernymi kosztami. Jednakże przy drugim zgłoszeniu już z tej możliwości skorzytsać nie może. A to pismo które otrzymałes tyczy się tylko i wyłącznie pierwszego zgłoszenia którego dokonałeś.
 

czarek46

Banned
To pismo to normalna formułka jaką stosują sprzedawcy przy pierwszej reklamacji z tytułu rękojmi. Wykorzystują przepis który mówi że sprzedawca moze odmówić wymiany towaru na nowy bądx zwrotu gotówki przy pierwszej reklamacji jeżeli wiązałoby się to z nadmiernymi kosztami. Jednakże przy drugim zgłoszeniu już z tej możliwości skorzytsać nie może. A to pismo które otrzymałes tyczy się tylko i wyłącznie pierwszego zgłoszenia którego dokonałeś.
Ok dobra ale jak brzmią przepisy przy drugiej awarii czy wykryciu usterki ??? ja zgłoszę w ramach rękojmi drugą awarie że chce np. zwrotu kasy to jakie prawa ma sklep ??
 

krzychooo

New member
Gwarancja producenta a rękojmia to dwie różne sprawy.
W Twoim przypadku zgłoszenie z tytułu rękojmi jest pierwszym zgłoszeniem tego typu, więc za pierwszym razie zapewne, jeśli oczywiście zdążą odpowiedzieć w terminie, przyślą Ci taką samą formułkę jak Czarkowi i zaproponują nieodpłatną naprawę. Za drugim razem możecie już skutecznie żadać wymiany na nowy lub zwrotu gotówki, nie ważne jest też w tym przypadku jaka to będzie usterka, nie musi być ta sama.
 

krzychooo

New member
Napisz im ,,Powołując się na zgłoszenie reklamacyjne z tytułu rękojmi z dnia.... nr...... które nie zostało rozpatrzone w ustawowym terminie 14 dni proszę sumę ..... stanowiącą równowartość zakupionego telewizora przelać na konto nr........ Jednocześnie proszę o kontakt w celu umówienia zwrotu przedmiotowego telewizora".
To tak z głowy, powinno wystarczyć. Jeśli chcesz profesjonalnie w necie znajdziesz gotowce, a jak Ci się nie chce szukać to bierzesz swoje zgłoszenie i idziesz do Rzecznika Praw Konsumentów, on Ci za darmo odpowiednie pismo wystosuje.
 

Maniek32

New member
Witam. Panowie i ja musiałem zareklamować swojego samsunga Ks7000 z powodu kilkunastu jaśniej świecących diód, czytając ten wątek postanowiłem skorzystać z rękojmi. Pierwsze moje zdziwienie to Pan w sklepie Rtv Euro Agd poinformował mnie że pismo które sobie wydrukowałem z ich strony mogę zabrać bo on i tak wypełnia zgłoszenie na komputerze, musiałem dopilnować aby zgłoszenie było jako rekojmia bo chciał zgłosić na gwarancję bo nawet nie był łaskaw przeczytać mojego pisma, po dwóch dniach przyjechał Pan z serwisu rzucił okiem na obraz, spakował telewizor i zabrał go ze sobą na serwis. Dzisiaj przeglądając maile zdziwiłem się ponownie i lekko wkurzyłem, otóż dostałem wiadomość że telewizor zostanie naprawiony a później przekazany do sklepu w którym zgłaszałem reklamację i zostanę poinformowany sms-em kiedy będę mógł sobie go odebrać. No to jak jest z tą rękojmią nie przysługuje wtedy gwarancja door-to-door i mam się bujać z 50 calowym telewizorem po mieście? jak panowie było w waszym przypadku, pomijając fakt że niektórym wymieniali matrycę w domu a Ja jestem pozbawiony telewizora już tydzień, to jeszcze mam go sobie odebrać ze sklepu?
 

czarek46

Banned
Witam. Panowie i ja musiałem zareklamować swojego samsunga Ks7000 z powodu kilkunastu jaśniej świecących diód, czytając ten wątek postanowiłem skorzystać z rękojmi. Pierwsze moje zdziwienie to Pan w sklepie Rtv Euro Agd poinformował mnie że pismo które sobie wydrukowałem z ich strony mogę zabrać bo on i tak wypełnia zgłoszenie na komputerze, musiałem dopilnować aby zgłoszenie było jako rekojmia bo chciał zgłosić na gwarancję bo nawet nie był łaskaw przeczytać mojego pisma, po dwóch dniach przyjechał Pan z serwisu rzucił okiem na obraz, spakował telewizor i zabrał go ze sobą na serwis. Dzisiaj przeglądając maile zdziwiłem się ponownie i lekko wkurzyłem, otóż dostałem wiadomość że telewizor zostanie naprawiony a później przekazany do sklepu w którym zgłaszałem reklamację i zostanę poinformowany sms-em kiedy będę mógł sobie go odebrać. No to jak jest z tą rękojmią nie przysługuje wtedy gwarancja door-to-door i mam się bujać z 50 calowym telewizorem po mieście? jak panowie było w waszym przypadku, pomijając fakt że niektórym wymieniali matrycę w domu a Ja jestem pozbawiony telewizora już tydzień, to jeszcze mam go sobie odebrać ze sklepu?
A dostałeś ze sklepu pismo jakies ??? za zgłosiłeś rękojmie ???? mi tv naprawił gość w domu , wymienił cały panel matrycy .....
 

Wesley1

Member
Bez reklam
U mnie panowie z serwisu po stwierdzeniu, że matryca do wymiany powiedzieli, że zabiorą TV do serwisu (65`) Zdziwiony, bo czytałem tutaj, że wymieniają w domu zadzwoniłem na infolinię Samsunga i tam powiedzieli mi, że mam gwarancję "in home" i będą naprawiać w domu. W niektórych przypadkach mogą jednak zabrać TV do serwisu ale w tedy ma moje wyraźne żądanie muszą na czas naprawy zapewnić mi TV zastępczy.
 
Do góry