Epson TW 3200 czy Optoma Hd 20 pomozcie nowicjuszowi

marciano

New member
Witam
od paru tygodni probuje wybrac projektor i po paru za i przeciw postanowilem wybrac z pomiedzy tych dwoch.
Jestem kompletnie zielony w temacie i prosze o wasza pomoc w wyborze projektora.

Odleglosc proja od ekranu bedzie to ok 4,5m pokoj srednio zaciemniony sciany jasne( w dzien nawet bardzo jasny) nie dedykowany pod kino domowe.Bede uzywal ekranu rozwijanego 100 lub 120 cali(myslalem o matt grey)

Ktory z tch dwoch projektorow jest lepszy?Ktory wybrac?fundusze gotowe tylko nie chcem pozniej zalowac wyboru.

prosze o pomoc i z gory dziekuje.

pozdro
 

1grzecho

Member
nie mam tej optomki... sam stoje przed zakupem proja i będzię to coś z mitsubishi... albo hc32000 albo jak budżet pozwoli to zakupie hc4000, ale z tych o które pyta autor tematu to samkupiłbym tw3200
 

meszrum

Member
siedem miesięcy temu stałem przed tym samym wyborem. kupiłem więc obydwa [z możliwością zwrotu].
tych projektorów nie można ze sobą w ogóle porównywać - jeden [Optoma] jest małą, głośną zabawką dającą niezły obraz, z kolei drugi [Epson] jest wstępną pozycją poważniejszych modeli dający w pokoju niededykowanym do kina [czyt.: pokój, w którym się normalnie żyje poza oglądaniem filmów] obraz na poziomie EH-TW4400/5500 [im pokój bardziej dedykowany, tym różnica większa].
dla jasności - poniższa fotografia nie jest moja.

na to samo pytanie odpowiedziałem w lutym tak:
tych dwóch projektorów nie można do siebie w ogóle porównywać. Epson to wyższa półka pod każdym względem - tak jeżeli chodzi o jakość obrazu, jak również jeżeli weźmiemy pod uwagę technologię i możliwość kalibracji. w wielkim skrócie można powiedzieć, że Epson to poważny projektor, a Optoma to średnio poważny projektor.

jedyne co jest porównywalne [względnie] to cena.

...jak można je porównywać? :roll:
fa5d4627761c660a.jpg