DT60, problem DVB-S, znikają zadania nagrywania, EPG

robertw222

Klub HDTV.com.pl
VIP
Witam
Testowałem dzisiaj Regułę Stanleya trzykrotnie i stwierdziłem 100% powtarzalność , z tym , że od momentu zaświecenia kontrolki na dysku do momentu zmiany koloru z pomarańczowego na czerwony upływa ok 1 minuty. Pozostała część testu przebiega identycznie.
 

robertw222

Klub HDTV.com.pl
VIP
Do wszystkich użytkowników serii DT , pozostałych modeli Panasonica i innych producentów TV , którzy mają podobny problem.
Obecnie jestem w trakcie testów , ale po objawach wg. Regułki Stanleya drogą dedukcji i po wcześniejszej rozmowie z P.Jerzym , serwisantem z Białegostoku i obecnych ustawieniach w moim DT podaję ścieżkę dostępu co należy zmienić w ustawieniach: MENU/KONFIGURACJA/SYSTEM MENU/AUTO WYSZ AKTUAL W TRYBIE GOT/WYŁĄCZONY (była 1 godzina)
Wg. ww regułki telewizor po upływie ok 58-59 minut podaje zasilanie na podłączony dysk (świeci stale kontrolka) ale dysk nic nie robi. Wg. wcześniejszych ustawień w menu telewizora po 1 godzinie w trybie gotowości TV rozpoczyna wyszukiwanie aktualizacji, której i tak niema bo TV ma najnowszą wersję oprogramowania. Zachodzi duża zbieżność tych zdarzeń, dlatego należy wyłączyć tą funkcję. Oprócz tego wprowadziłem dodatkowe zmiany :
1.MENU/SIEĆ/KOMMUN. O NOWYM OPROGR./WYŁĄCZONY
2.MENU/MENU STROJENIA DVB-S/INFORMACJA O NOWYM KANALE/WYŁĄCZONY.
W trakcie pierwszego testu kontrolka dysku po upływie 58-59 minut nie zareagowała , pomarańczowa kontrolka stanu gotowości TV nie zmieniła koloru na czerwony . Po upływie 1,5 godziny wg. założeń testu i sprawdzeniu Czasowego programowania nic nie zostało usunięte, jednak po ponownym wyłączeniu TV , kontrolka zmieniła kolor na czerwony (uśpiony) zamiast pomarańczowego (st. gotowości). Proszę wypróbujcie te ustawienia i dajcie znać co Wam wyszło.
Pozdrawiam.
 
Ostatnia edycja:

Stanley

Member
Bez reklam
podaję ścieżkę dostępu co należy zmienić w ustawieniach: MENU/KONFIGURACJA/SYSTEM MENU/AUTO WYSZ AKTUAL W TRYBIE GOT/WYŁĄCZONY (była 1 godzina)
<...>
Proszę wypróbujcie te ustawienia i dajcie znać co Wam wyszło.

robertw222 - TO CHYBA JEST TO!

Na podstawie Twoich informacji metodą dedukcji coś mnie tknęło, wpadłem na jeszcze inny pomysł. Efekt czyszczenia Timera uzyskuję teraz po kilku minutach! . Mianowicie:
1. Programujemy w Timerze jakieś dowolne zadanie nagrywania - ja ustawiałem na 1-2 dni w przód
2. Uruchamiamy natychmiastowe wyszukiwanie aktualizacji sytemu
Menu>Konfiguracja>System menu>Aktualizacja systemu>Szukaj aktual. systemu teraz
3. Czekamy (u mnie ok. 5 minut) na komunikat "Gotowe! Bieżąca wersja oprogramowania x.xxx jest aktualna"
4. Sprawdzamy Timer - WYCZYSZCZONY! :shock:

Zrobiłem do tej chwili trzy próby z DVB-S - skuteczność 100% !

Na dowód załączam fotki. Jak widać pomiędzy zaprogramowaniem zadania (które miało się nagrać dopiero za 2 dni), a jego usunięciem minęło zaledwie około 6 minut...

Proszę innych użytkowników o dalsze testy, potwierdzenia. Sądzę jednak, że wyłączenie wyszukiwania aktualizacji firmware powinno rozwiązać problem czyszczenia Timera.
Pozdrawiam.
 

Attachments

  • 2369-2371_Zaprog_zadania_i_aktualiz_firware_rs.jpg
    2369-2371_Zaprog_zadania_i_aktualiz_firware_rs.jpg
    91,7 KB · Wyś: 57
  • 2372_2374_wesja_firware_aktualna_i_pusty_Timer_rs.jpg
    2372_2374_wesja_firware_aktualna_i_pusty_Timer_rs.jpg
    85,9 KB · Wyś: 51
Ostatnia edycja:

robertw222

Klub HDTV.com.pl
VIP
Chyba nie do końca. Co z sygnalizacją statusu TV: pomarańczowa - czerwona?
Dodatkowo po sprawdzeniu Timera (3 pozycje nieskasowane) włączyłem EPG i dodałem pozycję z TVPolonia , która miała zacząć się za 10 min i wtym momencie wyczyściło listę z poprzednimi pozycjami zapamiętując bieżącą.Sprawdź to proszę. Jutro jestem umówiony na kontynuację rozmowy z serwisantem.
 
Ostatnia edycja:

Stanley

Member
Bez reklam
Chyba nie do końca. Co z sygnalizacją statusu TV: pomarańczowa - czerwona?
Zgadza się, pamiętam o tym, ale w kontekście całkowitego usuwania zadań uważam za "mały pikuś". Aczkolwiek też zauważyłem, że czerwona dioda czasem pojawia się po włączeniu/wyłączeniu telewizora, mimo, że zadanie(nia) nadal oczekuje w Timerze. A także (najczęściej): jeśli mamy kilka zadań, po wykonaniu pierwszego, o ile jakimś cudem z włączoną aktualizacją oprogramowania nie zostało(y) wcześniej usunięte. Innymi słowy pomarańczowa dioda świadczy, że coś na pewno oczekuje do realizacji. Natomiast czerwona - w sumie nie wiadomo: może oczekuje, może już wyczyściło, a może nic nie było zaprogramowane. Było już o tym w wątku. Oczywiście uważam za objaw nieprawidłowy - dopóki są jakieś zadania, w stanie gotowości tv dioda uważam powinna być zawsze pomarańczowa.
Dodatkowo po sprawdzeniu Timera (3 pozycje nieskasowane)
Ale jak robiłeś próbę "czyszczenia" Timera? Metodą z mojego poprzedniego postu? U mnie "regułka #2 Stanleya" nadal działa ze 100% skutecznością, w międzyczasie zrobiłem kolejne 4 próby.

Dla mnie to wszystko uklada się w logiczną całość: jeśli efekt czyszczenia Timera występuje przy próbie aktualizacji oprogramowania, co standardowo ma miejsce 1h po wyłączeniu telewizora w stan gotowości (co potwierdzają nasze wcześniejsze obserwacje dziwnego załączenia się dysku po ok 58min, teraz wiemy dlaczego), to także powinien wystąpić przy próbie aktualizacji natychmiastowej. I u mnie występuje.
Przy czym uwaga: aby efekt czyszczenia wystąpił już po najwyżej kilku minutach, aktualizację należy przeprowadzać z :
Menu>Konfiguracja>System menu>Aktualizacja systemu>Szukaj aktual. systemu teraz
Gdyż jest jeszcze druga droga do aktualizacji softu:
Menu>Sieć>Aktualizuj oprogramowanie
Jeśli spróbujemy w ten sposób, zobaczymy inny ekran (szare tło, w pierwszym sposobie niebieskawe), operacja sprawdzenia wersji softu przebiega znacznie szybciej (u mnie kilka-kilkanaście sekund), a przede nie ma wpływu na zawartość Timera, przynajmniej nie zauważyłem.

włączyłem EPG i dodałem pozycję z TVPolonia , która miała zacząć się za 10 min i wtym momencie wyczyściło listę z poprzednimi pozycjami zapamiętując bieżącą.
Znaczy się jak mam zrobić: zaprogramować kilka jakichś pozycji, i potem dodać z EPG TVP Polonia, zaczynającą się za ok. 10min?
Sprawdź to proszę.
A Ciebie proszę o sprawdzenie "regułki#2 Stanleya": czyli czyszczenia Timera przy próbie natychmiatowego aktualizowania oprogramowania - w sposób jak opisałem wyżej. Test zajmuje kilka minut.
Jutro jestem umówiony na kontynuację rozmowy z serwisantem.
OK.
Na noc zrobię kilka testowych zadań na wyłączonym telewizorze (znaczy się w stanie gotowości, wiemy o co chodzi). Czyli w warunkach podobnych jak poprzednio, gdy czyściło Timer jak najęte. Oczywiście już wyłączyłem w Menu>Konfiguracja automatyczne wyszukiwanie aktualizacji. Ciekaw jestem jakie będą efekty. Ustawiłem już tablet na nagrywanie. Pozdrawiam.
 
Ostatnia edycja:

robertw222

Klub HDTV.com.pl
VIP
Próbę robiłem wg. 1,5 godzinnej opcji , o której wcześniej wspominałeś oczywiście przy wyłączonej opcji aktualizacji w stanie gotowości TV (pomarańczowy kolor kontrolki). Tak jak już pisałem , 58-59 min. żadnej reakcji dysku i później kontrolki pomarańczowej.Dopiero po 1,5 godzinie sprawdziłem stan timera i to co zaprogramowałem nie zniknęło . Po wyłączeniu TV zmiana z pomarańczowego na czerwony, ponowna kontrola timera , bez zmian. Dopiero próba dodania kolejnej pozycji wyczyściła listę timera pozostawiając dodawaną pozycję. Proszę o próby przy wyłączonej opcji aktualizacji w stanie gotowości TV w ciągu najbliższych godzin + powyżej 24 godzin i po kilku godzinach od początkowego programowania dodać nowe pozycje do listy. Czy skasuje w tym momencie pozostałą listę ?
Czyli uzupełnij swój plan o dodanie nowej pozycji po wykonaniu pierwszych nagrań.
A Ciebie proszę o sprawdzenie "regułki#2 Stanleya": czyli czyszczenia Timera przy próbie natychmiatowego aktualizowania oprogramowania - w sposób jak opisałem wyżej.
Zrobię to jutro po południu ale i tak znamy efekt.
 
Ostatnia edycja:

darlen

Member
Witam, odpowiadając tak na szybko to u mnie aktualizacja oprogramowania była ustawiona przeze mnie w tryb natychmiast i wszystkie opisywane testy były robione wtym trybie. Teraz wyłącze ją i potystuje - ponagrywam przy najbliższej okazji i się pochwalę.
Dotychczas interwał pomiędzy zaprogramowaniem a nagrywaniem do ok 4 godzin z przeskokiem zmiany dnia powoduje dłuższego nagrania, dłuższy interwał z wielokrotnym wyłączeniem odbiornika kasuje program-timer - przynajmniej u mnie. Jakk już pisałem sprawa jest bardziej złożona niż możliwości obsługi odbiornika.
 

Stanley

Member
Bez reklam
u mnie aktualizacja oprogramowania była ustawiona przeze mnie w tryb natychmiast i wszystkie opisywane testy były robione wtym trybie. Teraz wyłącze ją i potystuje - ponagrywam przy najbliższej okazji i się pochwalę.
@darlen, powiedz: a jaki jest problem zaprogramować cokolwiek w Timerze i zaraz potem uruchomić funkcję wymuszenia procesu aktualizowania oprogramowania już teraz, w tej chwili? Tak jak opisalem w poście #83? Wynik masz już po najwyżej kilku minutach: jeśli zadania w Timerze zostaną wyczyszczone masz winowajcę - przynajmniej na ten problem.
Dodam, że wczoraj do wieczora przeprowadzałem taki test chyba z 10 razy i za każdym ten sam wynik: Timer pusty.
Dotychczas interwał pomiędzy zaprogramowaniem a nagrywaniem do ok 4 godzin z przeskokiem zmiany dnia powoduje dłuższego nagrania, dłuższy interwał z wielokrotnym wyłączeniem odbiornika kasuje program-timer - przynajmniej u mnie. Jakk już pisałem sprawa jest bardziej złożona niż możliwości obsługi odbiornika.
Natomiast te dłuższe nagrania oraz czasami wykonywane o innych godzinach niż były planowane są być może u Ciebie innym problemem. Być może w ogóle nie mają związku z aktualizacją oprogramowania i czyszczeniem Timera. U siebie czegoś takiego nie zaobserwowałem, tzn. tylko raz, na trochę "dziwnym" zagranicznym, rosyjskojęzycznym kanale FTA, może to była kwesta różnic stref czasowych, nie wiem.
Jak już kilka razy tu zaznaczałem masz jednak inny model Panasa. Zatem pewne bolączki mogą być zbieżne, ale niektóre różne.
 
Ostatnia edycja:

darlen

Member
Eeeee, u mnie jak zwykle żadnej normy, zrobiłem kilka razy wymuszenie aktualizacji, większość razy skasowało się zaprogramowanie, ale nie zawsze - kilka razy mi się nie skasowało - inna sprawa że jakis problem mam w wyszukiwaniu aktualizacji - jakoś dziwnie dłużej to robi Proszę czekać trwa bardzo długo mniej więcej tyle ile skanowanie kanałów - może to wina serwerów.
Ale ten trop to żadna nowość dla mnie, bo jak się włączy nagrywanie to wszystko się blokuje - internet, timer, zmiana kanałów, aktualizacje itd. Stąd pewnie i w drugą strone jest - podczas wymuszonej aktualizacji kasuje sie zaprogramowanie.
 

Stanley

Member
Bez reklam
Eeeee, u mnie jak zwykle żadnej normy, zrobiłem kilka razy wymuszenie aktualizacji, większość razy skasowało się zaprogramowanie, ale nie zawsze - kilka razy mi się nie skasowało - inna sprawa że jakis problem mam w wyszukiwaniu aktualizacji - jakoś dziwnie dłużej to robi Proszę czekać trwa bardzo długo mniej więcej tyle ile skanowanie kanałów - może to wina serwerów.
A widzisz, u mnie wymuszenie aktualizacji działa bezbłędnie, tzn. za każdym razem kasuje Timer. Przez ostatnie prawie 2 dni zrobiłem chyba już kilkanaście prób i skuteczność 100%.
Natomiast jeśli chodzi o trwanie wyszukiwania aktualizacji, u mnie też trwa długo, rzędu kilku minut (ok.5) zanim pokaże się komunikat, że wersja jest aktualna. Pod warunkiem, że funkcję aktualizacji uruchamiam z menu:
Konfiguracja>System menu>Aktualizacja systemu>Szukaj aktual. systemu teraz
- wtedy następuje usunięcie zadań z Timera (w DT60 jest jeszcze inna ścieżka uruchamiania aktualizacji, z menu Sieć, wówczas nie czyści i znacznie szybciej wyszukuje, pisałem wcześniej)
Ale ten trop to żadna nowość dla mnie, bo jak się włączy nagrywanie to wszystko się blokuje - internet, timer, zmiana kanałów, aktualizacje itd. Stąd pewnie i w drugą strone jest - podczas wymuszonej aktualizacji kasuje sie zaprogramowanie.
No widzisz, a u mnie nagrywanie nic nie blokuje, tzn. jedynie nie mogę oglądać innego kanału na DVB-S. gdyż z "satki" korzystam w trybie pojedynczego tunera. Lecz mogę w tym czasie bez problemu przełączyć się np. na DVB-T i stamtąd oglądać inny program; mogę zajrzeć do Timera czy Epg. Albo włączyć internet - przegladarkę, YT, i inne aplikacje. Lub np. oglądać inne nagranie z dysku, lub nawet już to samo z przesunięciem czasowym - nic to bieżącemu nagrywaniu nie przeszkadza.
@darlen: już kilka razy pisałem, masz jednak inny model, starszy o 2 lata, zatem przyczyny problemów (i rozwiązania) mogą być inne, choć niektóre objawy podobne. Nie odbierz tego źle, miło, że towarzyszysz w topicu, jednak zauważ, że tytuł tematu zaczyna się od "DT60" i jest kierowany głównie do posiadaczy tego modelu lub pokrewnych, np. WT60.
Uważam jednak, że skoro proces wyszukiwania aktualizacji u Ciebie także czyści zadania w Timerze, może nie za każdym razem, ale powiedzmy częściej czyści niż nie czyści, powinieneś powiadomić o tym serwis. Niech próbują coś zaradzić, samo się przecież nie naprawi.

===========

Wracając konkretnie do modelu DT60.
Powiem tak: rozwiązanie, o którym napisał robertw222 w poście #82 TUTAJ, czyli wyłączenie automatycznych aktualizacji systemu w trybie gotowości, u mnie jak na razie w 100% skutecznie zażegnało problem "dziwnego" znikania zadań. :) Nic się już nie dzieje niedobrego po godzinie ("regułka Stanleya" z postu #60), - co jest dla mnie logiczne, skoro opcja wyszukiwania aktualizacji po 1h jest wyłączona, oraz właśnie proces wyszukiwania aktualizacji powoduje czyszczenie zadań w timerze.
Dodam, że wypróbowałem także opcję aktualizacji "Natychmiast" po przejściu telewizora w tryb gotowości:
Konfiguracja>System menu>Aktualizacja systemu>Auto wysz. aktual w trybie got>Natychmiast
Rezultat łatwy do przewidzenia: po wyłączeniu telewizora dioda na pomarańczowo, potem po ok. 4 minutach na czerwono, zadania w Timerze wyczyszczone. Czyli taki sam efekt jak przedtem w "regułce Stanleya" po 1h, tylko teraz widoczny już po paru minutach. Oraz stanowiący kolejny dowód, że za usuwanie zadań z Timera odpowiada proces wyszukiwania aktualizacji systemu. Przynajmniej w modelu DT60.

Natomiast pozostały jeszcze inne kwestie, np. zachowanie się diody, która gdy są zaprogramowane jakieś zadania, w trybie gotowości tv powinna świecić na pomarańczowo, a czasem z bliżej niewyjaśnionych powodów świeci na czerwono. Zauważyłem np., że jeśli mamy w Timerze ustawionych kilka zadań, często zapala się na czerwono po wykonaniu pierwszego, ale nie zawsze, czasem jest jak należy nadal na pomarańczowo.

Kolejną sprawą jest "dziurawe", znikające EPG, w którym początkowo upatrywaliśmy przyczyn problemu czyszczenia Timera. Wydawało się logiczne: skoro w Timerze znika i w EPG też znika, to pewnie jest jakiś związek. Chociaż w Timerze znikało także po zaprogramowaniu zadań całkowicie ręcznym, bez udziału EPG... W każdym razie dziurawe EPG uważam za temat kwalifikujący się na inny topic.

Uff. Pozdrawiam.
 
Ostatnia edycja:

robertw222

Klub HDTV.com.pl
VIP
Cyt.
Kolejną sprawą jest "dziurawe", znikające EPG, w którym początkowo upatrywaliśmy przyczyn problemu czyszczenia Timera. Wydawało się logiczne: skoro w Timerze znika i w EPG też znika, to pewnie jest jakiś związek. Chociaż w Timerze znikało także po zaprogramowaniu zadań całkowicie ręcznym, bez udziału EPG... W każdym razie EPG uważam za temat kwalifikujący się na inny temat.

EPG nic nie ma do pracy Timera , jest tylko ułatwieniem podczas programowania (zamiast ręcznego wprowadzania czasu rozpoczęcia/zakończenia i nr. kanału) i dodatkowo do nagranego programu dostarcza informacji opisowych , jeżeli są w EPG , ale już o tym pisałem.
 

Stanley

Member
Bez reklam
EPG nic nie ma do pracy Timera , jest tylko ułatwieniem podczas programowania (zamiast ręcznego wprowadzania czasu rozpoczęcia/zakończenia i nr. kanału) i dodatkowo do nagranego programu dostarcza informacji opisowych , jeżeli są w EPG , ale już o tym pisałem.
Wiesz, jeśli byś spojrzał na początek dyskusji, ten trop od razu również wydawał mi się fałszywy. Chociażby dlatego, że jak też już o tym pisałem, zadania były usuwane bez względu czy zostały zaprogramowane za pomocą EPG, czy bez, lub czy dany kanał w ogóle posiadał EPG. Lecz sam na pewno wiesz, że jeżeli coś uparcie nie wychodzi, nie daje się pokonać, rozwiązać, przychodzą do głowy coraz dziwniejsze teorie i pomysły. Zostawmy jednak EPG.

=========

Wracając do problemu zasadniczego - znikania zaplanowanych zadań. 3 dni to może jeszcze zbyt krótko, żeby wieścić triumf. Jednak przez ten czas już widzę, że telewizor zachowuje się całkiem inaczej: nic nie znika, a jeśli już, to całkowicie pod kontrolą. Zaczęły funkcjonować, ożyły cykliczne zadania-przypomnienia typu "Memento", które u mnie były pierwszym objawem, po którym się zorientowałem, że coś jest nie tak.
Myślę zatem, że wyłączenie tych nieszczęsnych automatycznych wyszukiwań aktualizacji było strzałem w dziesiątkę. Przynajmniej w modelu DT60. Przypomnę ustawienie likwidujące problem:
Menu>Konfiguracja>System menu>Aktualizacja systemu>Auto wysz aktual w trybie got-->Wyłączony (domyślnie było "Po 1 godzinie")

robertw222 - masz u mnie skrzynkę browara. Podaj tylko czas i miejsce ;)
Pozdrawiam.

P.S. Pozostaje jeszcze ta czerwona dioda. Najważniejsze uważam zostało pokonane - teraz przynajmniej wiem, że jeśli coś zaprogramuję, nagra się na 100%, o ile nie zabraknie prądu, nie spadnie satelita, czy wydarzy inny kataklizm ;)
 
Ostatnia edycja:

dkalata

New member
witam po dłuższej przerwie.
Nie odzywałem się ponieważ zgłosiłem problem do serwisu i czekałem na jego przyjazd. Wczoraj był Pan i co zrobił? Zresetował TV, tłumaczył, że NC+ w lutym zmieniło system nadawania EPG a tv prawdopodobnie gdzieś w pamięci ma stare ustawienia i odrzuca nowe dane. Jestem już siódmym klientem który zgłasza taki problem. Zalecił ponowny format dysku do nagrywania. A teraz najważniejsze ja jako zadowolony z tego, że serwisant wie jak usunąć usterkę przystąpiłem do testów. No i po zaprogramowaniu po 1h timer wyczyszczony, skomentowałem to językiem łacińskim. następnie wyłączyłem automatyczne aktualizacje tak jak zasugerował @robertw222 i wszystko się nagrało. EPG załadowane na full 7 dni. Serwisant powiedział, że jeśli problem nie ustąpi to mam to do nich zgłosić. Dzisiaj dalej testuję i zobaczymy jaki będzie efekt.
pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:

Stanley

Member
Bez reklam
@dkalata - właśnie takich działań serwisu się obawiałem. Że trzeba zresetować tv, sformatować dysk, że na pewno to wina nc+ i EPG (i/albo modulu), i tak dalej. Dlatego wstrzymywałem się powiadomieniem supportu, robiłem próby z wyjętym modułem, oraz w trybie skanowania kanałów nie mającym nic wspólnego z nc+, i tym podobne cuda na kiju, łącznie z wyminą dysku. Co wykazywało, że problem nie ma nic z tym wszystkim wspólnego. Doszedłem do momentu, że coś się dzieje nie tak po 1h - dziwne załączanie dysku oraz po tym czyszczenie Timera. Już byłem gotów zgłaszać te ustalenia do serwisu (raczej bez słowa o module i nc+), ale na szczęście powrócił na forum robertw222 - ciąg dalszy znany :)

A co do testów: proponuję Ci na początek wykonać najprostszy, o którym wspominałem w poście #83, trwa góra kilka minut. Czyli zaprogramować jakieś zadania w Timerze, a następnie wymusić wyszukiwanie aktualizacji systemu, w tej chwili, teraz:
Menu>Konfiguracja>System menu>Aktualizacja systemu-->Szukaj aktual. systemu teraz
Idę o zakład o jasne z pianką, że Timer zostanie wyczyszczony. Jeśli tak, logiczne jest, że wyłączenie automatycznego wyszukiwania aktualizacji pozwala ominąć problem.

Pozdrawiam.

P.S. Swoją drogą zastanawiam się czy i jak mimo wszystko powiadomić o problemie support. Bo na przykładzie widać, że serwisy (albo ich część) recepty na rozwiązanie nie zna.
 
Ostatnia edycja:

dkalata

New member
Tak jak napisałem w poście wyżej serwisant zaznaczył, że jeśli problem znowu się pojawi to mam to zgłosić. @Stanley nie wiem dlaczego telefon do supportu zostawiasz jako ostateczność. Próbowaliśmy rozwiązać problem własnymi siłami, ale od czego jest serwis? Chyba od tego żeby pomagać i naprawiać. Dlatego odłączyłem się od testów, żeby zobaczyć co na to serwis. Fajnie, że @robertw222 znalazł przyczynę tej usterki. Z przyjemnością spotkałbym się i przy browarze podyskutował z wami.
Co do serwisu pan przyjechał z Bielska-Białej ja mieszkam w okolicach Zakopanego to jest ok. 180km nie było w ogóle mowy o zabieraniu telewizora do serwisu.
 
Ostatnia edycja:

Stanley

Member
Bez reklam
Tak jak napisałem w poście wyżej serwisant zaznaczył, że jeśli problem znowu się pojawi to mam to zgłosić. @Stanley nie wiem dlaczego telefon do supportu zostawiasz jako ostateczność. Próbowaliśmy rozwiązać problem własnymi siłami, ale od czego jest serwis? Chyba od tego żeby pomagać i naprawiać.
@dkalata, zgadza się, lecz gdyby problem był trywialny, działo się coś "widocznego od razu", np. coś się stało z obrazem, dźwiękiem, nie można było włączyć tv, itp. - na pewno bym dzwonił do supportu natychmiast.
Natomiast tu uważam mieliśmy do czynienia z przypadkiem tzw. trudnym, objawem występującym jakby w sposób nieprzewidywalny, problem nawet ciężko było zwięźle opisać. Wiele czynników potencjalnie mogło mieć wpływ, przynajmniej tak się wydawało, np. moduł, operator, EPG, GMT, dysk, itp., nawet gdybaliśmy o podtrzymaniu zegara (o ile coś takiego w tym tv jest). Zobacz co sam napisałeś w poście #2. Miałem duże obawy, że serwis nie zna rozwiązania*, czy chociażby obejścia* i potraktuje sprawę standardowo: reset do ustawień fabrycznych, format dysku, zwalanie winy na operatora, itp, itd.. I to się w 100% u Ciebie potwierdziło. Zresztą tak czułem już po odpowiedzi mailowej z supportu, którą cytowałeś tu na forum (zresetować tv, bla, bla, bla...). Tak naprawdę serwis nic u Ciebie nie zrobił, strata czasu z obu stron. Uważam, że serwisant powinien chociaż poczekać tę godzinkę, aby osobiście sprawdzić czy usterka nadal występuje (rozumiem, że mówiłeś gościowi, że objaw występuje zazwyczaj po 1h). Zaś, że zaznaczył, że masz zgłosić jeśli problem się powtórzy - a co miał powiedzieć - "proszę do nas więcej nie dzwonić"? ;)
Dlatego przed zgłoszeniem założyłem temat na forum, starałem się zebrać jak najwięcej obserwacji. Myślę, że moje spostrzeżenie, że coś jest nie tak najczęściej po godzinie od wyłączenia (efekt naszych wspólnych testów), też przybliżyło do pokonania problemu.

Jednak mniejsza już o to, co kto kiedy i jak - telewizor u mnie kolejny dzień żyje nowym, lepszym życiem :) Właśnie spoglądam: nawet dioda o dziwo po nocy świeci na pomarańczowo, coś tam chyba jest zaprogramowane, chyba na jutro :)

Pozdrawiam.

P.S. * - piszemy: "rozwiązanie" problemu. Moim zdaniem jest to raczej obejście. Mam na myśli całkowite wyłączenie automatycznych aktualizacji w opcjach konfiguracji telewizora. Uważam jakiś błąd znajduje się w samym procesie wyszukiwania aktualizacji systemu, którego efektem jest czyszczenie Timera. Prawdziwym rozwiązaniem byłoby wydanie przez producenta nowej, poprawionej wersji oprogramowania telewizora, która usunie ten błąd i zlikwiduje usterkę u wszystkich użytkowników. Gdyż być może jeszcze wielu ma ten sam problem i nie wie jak sobie z nim poradzić, obejść.
 
Ostatnia edycja:

darlen

Member
Z ciekawostek, u mnie aktualizacja kanałów DVB-S - skanowanie podczas aktualizacji - też kasuje wszystko w timer-ze - w trakcie aktualizacji-skanowania - pomimo, że kanały które były zaprogramowane nie zmieniły swoich parametrów - po przeskanowaniu nie pojawiły się na końcu listy.
Natomiast nawiązując do zmian EPG w lutym przez NC+ to u mnie pod koniec marca serwis resetował TV a problem jest jak opisywałem.
Właściwie każdy "argument" serwisu można odbić-obalić - tacy są profesjonalni
 
Ostatnia edycja:

darlen

Member
A dziś po trzydniowym trzymaniu w pamięci programu walki stulecia dziś od 4.45 do 6.00 nagrało się cacy - bez dodatków, oczywiście po wyłączeniu aktualizacji oprogramowania.
 

Stanley

Member
Bez reklam
Witam

Nie odzywałem się przez parę dni, gdyż trochę odpoczywałem od telewizorów, nagrywania, a nawet internetu ;) Jednak przed wyjazdem zaprogramowałem testowo parę zadań, mniej więcej jedno dziennie. Wszystkie się wykonały jak należy. Zatem uważam można uznać, że ten problem został definitywnie rozwiązany. Aczkolwiek nadal będę bacznie obserwował ;)

Pozostaje (gdyby się czepiać...) kwestia pomarańczowej diody, która czasem robi się na czerwono, mimo, że w pamięci jeszcze oczekują następne zadania.
Kolejną sprawą jest EPG - niestety po powrocie widocznych wiele "dziur", na niektórych kanałach w ogóle brak. Sytuacja niewiele się zmieniła nawet po kilku godzinach po normalnym włączeniu i użytkowaniu tv. Uważam jednak, że EPG (jeśli już) to temat na osobny temat. Wiem ogólnie, że sprawa jest złożona, jest kilka standardów, itp., etc.

Najważniejsze, że telewizor nareszcie nagrywa wszystko co zostało mu zaprogramowane. Wcześniej funkcja była praktycznie bezużyteczna.

Pozdrawiam.
 

darlen

Member
Nagrywanie cacy

U mnie też po tej wyłączonej funkcji automatycznej aktualizacji oprogramowania - działa git nagrywanie - zaprogramowane rzeczy nawet kilka dni są w pamięci - kasują się wyłącznie czasami jak samemu aktualizuje kanały (mam włączoną automatyczną aktualizację kanałów - ale działa różnie - częściej nie działa i muszę samemu skanować całe pasmo, żeby wyłapać nowe kanały) - czyli skanuję wszystko - to zdarzyło mi się dwa razy - ale nie zawsze - jeszcze nie wiem z czego to wynika -czy jakieś zmiany kanałów są -chyba już tego to nie dojdę.
Jak się nic nie robi z TV - oprócz normalnego oglądania, skakania po kanałach i wyłączania/włączania - to z zaprogramowaniem/timer nic się złego nie dzieje - nie usuwa programów.
 
Do góry