Dotyczy każdego kto kupuje LCD Sharpa - ważny komunikat Sharp Polska

Patrycjusz

New member
Z tą gwarancją to sprawa faktycznie jest bardzo dziwna.
Widać, że Sharp i inne firmy ograniczając gwarancję terytorialnie, mają całkiem dobry biznes w Polsce. Zysk Sharpa jest oczywisty i nikt nikomu nie broni zarabiać, ale jeżeli opłaca się o wiele bardziej kupić ze sklepu internetowego (sprzęt z za naszej granicy) to jaką ma przebitkę Sharp Polska, skoro kupując o wiele taniej w necie, nadal zarabia Sharp, zarabia sprzedawca np. z niemiec, nadal zarabia firma, która sprowadza sprzęt, w cenie jeszcze jest przecież jakiś transport i końcowy klient kupuje taniej niż w Polsce!!!!
Rozumiem dbałość Sharpa o dystrybutorów w Polsce, ale może jednak tak obniżyć w końcu te ceny naprawdę do poziomu zachodniego (pomijam już kwestie o wiele mniejszych zarobków u nas, zupełnie nieadekwatnych do zarobków za granicą) i problem ograniczenia gwarancji myślę, że zniknie.

A tak wogóle to myślę, że zawsze zostaje jeszcze Janusz Weiss, może on coś powęszy :)
 

baranskia

Member
w tym temacie to jednak DZWONIĘ... w TYPOWEJ sprawie, niestety! :(

Patrycjusz napisał:
Z tą gwarancją to sprawa faktycznie jest bardzo dziwna.
Widać, że Sharp i inne firmy ograniczając gwarancję terytorialnie, mają całkiem dobry biznes w Polsce. Zysk Sharpa jest oczywisty i nikt nikomu nie broni zarabiać, ale jeżeli opłaca się o wiele bardziej kupić ze sklepu internetowego (sprzęt z za naszej granicy) to jaką ma przebitkę Sharp Polska, skoro kupując o wiele taniej w necie, nadal zarabia Sharp, zarabia sprzedawca np. z niemiec, nadal zarabia firma, która sprowadza sprzęt, w cenie jeszcze jest przecież jakiś transport i końcowy klient kupuje taniej niż w Polsce!!!!
Rozumiem dbałość Sharpa o dystrybutorów w Polsce, ale może jednak tak obniżyć w końcu te ceny naprawdę do poziomu zachodniego (pomijam już kwestie o wiele mniejszych zarobków u nas, zupełnie nieadekwatnych do zarobków za granicą) i problem ograniczenia gwarancji myślę, że zniknie.

A tak wogóle to myślę, że zawsze zostaje jeszcze Janusz Weiss, może on coś powęszy :)

:krol:
Popieram w całości kolegę przed-pisarza (bo przecież nie przedmówcę ;) )
a reszta: jak w tytule... :roll:
BARDZO NIESTETY!

PS:
Panie i Panowie: ktoś ma jakiś pomysł JAK UZDROWIĆ TĘ NIEZDROWĄ SYTUACJĘ W POLSCE - na początek chodzi mi o te zwariowane ceny podniebne sprzętu :hmm: a potem, kto wie ... może nawet założymy "Partię HD IV RP" z hasłem: Tanie HD dla każdego Polaka!" :krol:

I pozdrawiam forumowiczów!

8)
 

deniro24

Member
Bez reklam
Panowie, którzy siedzą w temacie proszę odpowiedźcie mi na te dwa czysto teoretyczne pytania (bo chyba coś nierozumiem...):

1. Niemiec kupuje w Anglii nowego Sharpa np. XL1 w sklepie, z gwarancją. Wiezie go do swojego kraju. Po jakimś czasie sprzęt się psuje, więc zgłasza to do serwisu w Niemczech. Czy serwis w Niemczech będzie honorował gwarancję na tv zakupiony w Anglii?

2. Niemiec kupuje w Polsce nowego Sharpa np. XL1 w sklepie, z gawarancją Sharp Polska. Wiezie go do swojego kraju. Po jakimś czasie sprzęt się psuje, więc zgłasza to do serwisu w Niemczech. Czy serwis w Niemczech będzie honorował gwarancję Sharp Polska?

----------------------------------------------------------------

Jeżeli w obu przypadkach serwis w Niemczech honoruje gwarancję to dla mnie sytuacja w Polsce jest poprostu skandaliczna.
 

baranskia

Member
deniro24 napisał:
Panowie, którzy siedzą w temacie proszę odpowiedźcie mi na te dwa czysto teoretyczne pytania (bo chyba coś nierozumiem...):

1. Niemiec kupuje w Anglii nowego Sharpa np. XL1 w sklepie, z gwarancją. Wiezie go do swojego kraju. Po jakimś czasie sprzęt się psuje, więc zgłasza to do serwisu w Niemczech. Czy serwis w Niemczech będzie honorował gwarancję na tv zakupiony w Anglii?

2. Niemiec kupuje w Polsce nowego Sharpa np. XL1 w sklepie, z gawarancją Sharp Polska. Wiezie go do swojego kraju. Po jakimś czasie sprzęt się psuje, więc zgłasza to do serwisu w Niemczech. Czy serwis w Niemczech będzie honorował gwarancję Sharp Polska?

----------------------------------------------------------------

Jeżeli w obu przypadkach serwis w Niemczech honoruje gwarancję to dla mnie sytuacja w Polsce jest poprostu skandaliczna.

====================================================

:hmm: @deniro24
Hej, a jakie jest Twoje 3. teoretyczne pytanie?

edit: [sorki, coś mi sie z numeracją poprzestawiało]

PS:
ja akurat nie odpowiem na nie, bo nie jestem Niemcem...
[żart, ale taki sobie zresztą]
:krol:
NTNR!
 
Ostatnia edycja:

Musio1968

Member
Bez reklam
Czytając ten wątek, zaczynam myślec że żyjemy w Bangladeszu a nie w europejskim kraju ! Po co nam UE skoro jesteśmy szykanowani przez rodzimych przedstawicieli wielkich koncernów elektronicznych którzy boją się stracić monopol na astronomiczne ceny na Polskim rynku ! :-D :-D :-D
Ps. Gdzie urząd ochrony konsumenta - też " macza " w tym palce ?
 

ortax360

New member
Witam

ODP: tak .

LCD zak. przez np: Niemca w Polsce , bedzie miało gwarancje Euro(jestesmy w UNI) i GWAR. bedzie respektowana w Niemczech.

Wiem bo mam kontakt ze znajomym (mieszka na stałe w Niemczech )
1.5 roku temu kupił lcd Sony 40v2000 w Polsce - Miał problem z podswietleniem i usterka została naprawiona przez serwis Niemiecki.

Ciekawe jest co innego - lcd 40v2000 kupiony w Polsce miał 12 mies gwrancji -przewieziony do Niemiec 2 lata :) .

Jeszcze jedno - lcd kupił w sklepie internetowym - paragon plus gwarancjia z pieczatka sklepu - .

Pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:

macieks

New member
Nie wszystkie firmy tak robią. Znam z autopsji warunki eurogwarancji SONY i PANASONIC. Jedynym wymaganym przez sewis dokumentem jest rachunek od dystrybutora - nieistotne z jakiego kraju UE (ja miałem rachunki z Niemiec).
 

Patrycjusz

New member
Tom0000 napisał:
No to jak ? Bojkot ?
1. Co masz dokładnie na myśli??
2. Czy po tym forum przechadza się jakiś prawnik, który potwierdzi nasze dywagacje?
3. Kto ma czas i ujmie to zwięźle i pięknie w telefonie do Weissa. (nie idzie mi tu konkretnie o Sharpa, ale o ten konkretny przypadek gwarancji, gdzie jesteśmy traktowani faktycznie jak z Bangladeszu)
W końcu jak pójdzie to na całą Polskę, to może coś się wreszcie zmieni.

Numer automatycznej sekretarki to:
022 622 01 51
JAK KTOŚ DOGADA SIĘ Z WEISSEM TO DAĆ ZNAĆ, KIEDY AUDYCJA

pozdro
 

klolik

New member
Tom0000 napisał:
(Ciekawe jak klient przed zakupem ma sie upewnic ze dostanie produkt z wazna gearancja?
Więc tak-można sprawdzić czy produkt jest z gwarancją Sharp Polska - ja tak zrobiłem. Po telefonie od pana ze sklepu, że TV juz czeka na mnie poprosiłem o podanie nr seryjnego, przedzwoniłem do serwisu Sharpa: (22) 545 81 81 podałem nr mojego nabytku, panowie sprawdzili i potwierdzili ewidencję w ich bazie. Po tym odebrałem sprzęt ze sklepu (sprawdzając oczywiście czy podany mi nr dotyczy na pewno mojego TV).
Problem jest tylko jeden - łatwo o coś takiego przy osobistym odbiorze sprzętu, nie wiem jak to wygląda przy przesyłce do domu. Udzielenie tej informacji przed wysyłką do zamawiającego tylko dobrze by świadczyło o danym sklepie.

Pozdrawiam
 

helper

New member
Panowie,

z całym szacunkiem dla wszystkich wypowiadających się, ale coś Wam się pomieszało.

To DETALISTA odpowiada za realizację gwarancji. Jak ktoś kupuje w sklepie internetowym, to za realizację gwarancji odpowiada sklep a nie Importer! Obowiązkiem Importera jest natomiast wywiązywanie się z umów handlowych z Detalistami, z którymi ma podpisane umowy handlowe i w których są też warunki związane z zapewnieniem serwisu na terenie Polski. Jeśli Detelista importuje towar na własną rękę, to nie zwalnia to go z obowiązku ZAPEWNIENIA SERWISU, a czy ten serwis będzie zrealizowany w Polsce czy za granicą to nie problem Klienta. Inna kwestia, że co innego sprzedać towar, a co innego zatroszczyć się o Klienta jak ma problem.
 

zwirek75

New member
klolik napisał:
Problem jest tylko jeden - łatwo o coś takiego przy osobistym odbiorze sprzętu, nie wiem jak to wygląda przy przesyłce do domu. Udzielenie tej informacji przed wysyłką do zamawiającego tylko dobrze by świadczyło o danym sklepie.
W przypadku przesyłki można prosić kuriera aby był świadkiem przy odpakowywaniu paczki. Patrzymy na numer na pudełki i z tyłu na TV. Jak sie nie zgadza to piszemy protokół.
Tak zrobiłem i fruuuu 46xl2e pojechał z powrotem do sklepu, który na 100% twierdził ze Sharp Polska będzie świadczył gwarancje.....:???:
Tomek
ps. ja miałem akurat przypadek ze z tyłu na 46xl2e była nalepka 42x20e, na pudłeku były prawidłowe ... ale to chyba inna bajka :)
 

emeryt21

New member
Gwarancja a zakup internetowy

Miesiac temu kupilem Sharp LC-46XL2E.Kurier dostarczyl,otworzylem,odczytalem numer i kazalem mu czekac.Zadzwonilem do Sharpa i zapytalem czy jest w rejestrze.Czlowiek z serwisu najpierw niezbyt grzecznie powiedzial,ze slyszalem dzwon a nie wiem gdzie on a nastepnie sprawdzil i na szczescie potwierdzil.
Kurier oczywiscie nie chcial czekac wiec powiedzialem mu,ze moze sobie zabrac dostawe,bo nie podpisze odbioru bez sprawdzenia.Dla mnie to nie telewizor lecz cegla.To jest dla mnie kosmiczna paranoja,ale to Polska!!!!
Zrobilem tak,bo kupilem wczesniej amplituner Onkyo,mial byc z polska gwarancja.Byl owszem z polska gwarancja sklepu internetowego_Onkyo nie uznaje takich.Gdyby nawalil musialbym zaplacic za naprawe a potem dochodzic swego od sklepu.Skorzystalem z prawa "10 dni" i zwrocilem amplituner.Na pieniadze czekalem dwa miesiace,po wielu telefonach.Nigdy wiecej takich zakupow,bez gwarancji poskiej gwarancji.
icon13.gif
 

gonia

New member
No, to niewesoło... :sad:
Jutro dzwonię do Sharpa, bo maile czytają, ale nie odpowiadają :twisted:

Sklep, w którym kupiłem, nie dał mi ŻADNEJ gwarancji, twierdząc że musi być razem z instrukcją, w pudle (ciekawe jakby ją podbił :???:).
 

mensir67pl

Member
Bez reklam
gonia napisał:
Sklep, w którym kupiłem, nie dał mi ŻADNEJ gwarancji, twierdząc że musi być razem z instrukcją, w pudle (ciekawe jakby ją podbił :???:).

powinna byc przyklejona w przezroczystej kopercie na pudle

znaczy jest 2 "karteluchy" na modelem tv i gwarancja
 

gonia

New member
No, tak miałem z DVD Panasonic.
A tu lipa na całego. Jeżeli sklep nic nie zaradzi w ciągu 3 dni, to wystawię im odpowiedni komentarz wszędzie, gdzie się da :evil:
 

gonia

New member
SHARP obiecał przysłać nowy blankiet gwarancji, a sklep podbije i wystawi gwarancję - wszystko jest na dobrej drodze, ufff :)
 

mirzaw

New member
Do Helper i innych zainteresowanych:
GWARANCJA - jest to dobrowolna deklaracja producenta.
W gwarancji producent może określić, rozszerzyć prawa konsumenta określone w Ustawie. Sprzedawca zobowiązany jest zaś Ustawą określającą tzw "niezgodność towaru z umową"
Tak więc wcale konsument nie musi (nie ma obowiązku) korzystać z zapisów gwarancji - może wybrać inny tryb reklamacji wynikający właśnie z ogólnych przepisów prawnych - obowiązujących w Polsce - a mówiących o "niezgodności towaru z umową"
Oczywiście ograniczanie zapisów gwarancji jest przykre, jednak jak wspomniałem wcześniej jest to zapis dowolny producenta, więc może wpisać co chce.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
od jutra będziemy wyrywkowo sprawdzać sklepy internetowe po numerach fabrycznych produktów z gwarancją Sharp Polska.
 

mirzaw

New member
Kiki - z całym szacunkiem dla prowadzonej przez Ciebie działalności handlowej - kogo straszysz takimi hasłami?
Primo: Firma która w ten sposób zachowuje się w stosunku swoich klientów (co najciekawsze tylko na wybranych relatywnie słabiej rozwiniętych rynkach) w mojej opinii powinna być całkowicie wykreślona przez świadomego konsumenta. Ograniczając zakres terytorialny gwarancji - ogranicza de'fakto prawa konsumenta. Oczywiście wybór należy do Klienta.
Po drugi Primo - jeśli klient ma do wyboru - niższą cenę na rynku w innym kraju UE z gwarancją na tym terytorium, oraz wyższą o np.30% cenę na rynku polskim, to chyba powinien wybrać dla siebie lepsze rozwiązanie - a w wielu przypadkach będzie to właśnie zakup poprzez tych nieautoryzowanych "dystrybutorów".
Swoją drogą, jako że "siedzisz" mocno w branży, wyjaśnij jeśli możesz: z czego wynika tak wielka pazerność światowych marek na polskim rynku - w końcu koszty są niższe (pracy, transportu), podatki płacą tam gdzie chcą, ilość towaru na stanie magazynowym jest znacznie mniejsza niż w krajach na zachód od Odry, koszty produkcji są znacznie niższe itp. A taki LCD potrafi być droższy o 20 - 30% niż w Niemczech?
 
Do góry