Czas reakcji Plazmy a 400Hz i podobne

bandi

New member
Kupiłem plazmę bo te mają reakcję 0.001ms. Jak się okazuje w praktyce jest gorzej, niż na moim 3 letnim LCD LG 8ms!

Np przy napisach końcowych z gry widać jak są one "zduszkowane" przy przesuwaniu. Na LCD nie miałem tego efektu. Nic nie daje uruchomienie trybu GRA, który według instrukcji zwiększa reakcję na sygnał

Wydaje mi się, że wszystkiemu winny jest ten parametr 400Hz. Ten cały Intelligent Frame Creation, jednak wyłączenie jego w opcjach dla sygnału HDMI nic nie zmienia. Na złączu PC nawet nie ma tej opcji w menu a efekt też niestety występuje.

Najgorsze jest to, że jak przesuwam kamerą w jakiejś szczegółowej grze, np miasto w Banjo Kazooie to obraz robi się koszmarny (cały obraz się troi jakby się robił pod okulary 3D)

Da się to jakoś wyregulować? Jeśli nie to czy mogę po 7 dniach od zakupu z tego powodu zwrócić TV do sklepu?

Mój model TV to TX-P42S10ES, sygnał z konsoli X360 720p, 1080p przy 50Hz (nie da się zmienić na 60) oraz przez VGA przy 60Hz

Testowane gry, Mass Effect 2 (nie przeszkadza ale występuje) i Banjo Kazooie (nie da się wręcz grać, a na LCD było pięknie)
 
Ostatnia edycja:

Max78

New member
Te 400Hz, to chwyt marketingowy :) Jest to suma odświeżania dla kilku podpól, na które dzielony jest ekran przez układ kreujący obraz.
Informację powinieneś znaleźć w instrukcji.

Te nowsze plazmy - 600Hz, to to samo - ekran dzielony jest na bodajże 6 podpól (subfields), które każde ma odświeżanie 100Hz :D
 

danch

New member
Nawet mnie nie strasz, tyle ludzi gra na plazmie i ja zachwala do takiego zastosowania (no moze poza podwidokami), a Ty mowisz o jakis duszkach. Duzo czytalem o plazmach w temacie uzywania jako ekran dla konsoli i jedyne problemy jakie znalem to zielone obraz przy szybkich ruchach kamera (malo widoczny przy w nowych modelach, czesc ludzi go zwyczajnie nie zauwaza) oraz niebezpieczenstwo podwidkow (wiadomo, gry czesto maja HUD i czesto jest on bialy).
Ciekaw jestem opini innych posiadaczy serii S plus xbox/ps3 na temat duszkow i "trojenia sie" obrazu.
 

bandi

New member
Te 400Hz, to chwyt marketingowy :)

Te nowsze plazmy - 600Hz, to to samo - ekran dzielony jest na bodajże 6 podpól (subfields), które każde ma odświeżanie 100Hz :D

12, bo to tak na prawdę 600 / 50Hz a nie 100 bo to też marketing jak przeczytałem na AVForum

Chyba trochę panikuję, bo odpaliłem PS3 i WipeOut HD i nie ma tego efektu - tam jest ultrapłynna grafika w HD

Jest jednak efekt zmieniania się czarnych elementów przy białych na zielone przy przesuwaniu obrazu ale to już wypatrzyłem nie w grze tylko w przeglądarce zdjęć w konsoli

Co mnie dalej męczy - co z tym Xbox-em - dlaczego obraz tak klatkuje i czemu te 8 subfields w przypadku 42S10E nie poprawia obrazu?
 

Tomaszz

New member
IMO za mały fps osiągają te gry. W wipeoucie jest 60 fps i jest ultra płynnie. W normalnych grach multiplatformowych gry działają w dużo mniejszym fps i stąd taki obraz potrójny (NIE JEST TO GREEN GHOSTING). To jest to samo co judder.

Teraz jak wiesz już czego szukać to zobacz na jakimś starym, mniejszym tv - jak się przyjrzysz to zobaczysz, że też tak jest tylko jest dużo mnie widoczne. Niestety duży obraz eksponuje wszelkie ułomności obrazu :(
 

bandi

New member
Dzisiaj przetestowałem grę Forza Motorsport 3 na Xbox 360 i muszę napisać, że wszystko jest ok, zero klatkowania, nie widać green ghostingu.

Czyli to zależy od gry, widocznie kiedyś mieli w głębokim poważaniu plazmy i deweloperzy skupiali się tylko na LCD i to 8ms (pewnie Samsung, bo w końcu oni współpracują z Microsoftem :)

Tak więc wydaje mi się, że temat jest zamknięty - żadne ustawienia nic nie poprawią. Postaram się odkopać jeszcze kabel Component i zobaczymy jak na nim sprawy się mają. Jest to analogowe źródło 720p więc kto wie, może IFC zadziała
 

boby7

Member
...Intelligent Frame Creation, jednak wyłączenie jego w opcjach dla sygnału HDMI nic nie zmienia.
Sorki, że trochę obok tematu.
Już wcześniej pisałem... Włączenie IFC przy sygnale TV na HDMI działa (1080i, nie wiem jak przy innych formatach) , ale trudno znaleźć ewidentne momenty, w których widać jego działanie. Jeżeli ktoś ma Polsat Sport, to zapraszam do oglądania i wyczekania na moment, w którym pojawi się u dołu ekranu zielony pasek ze skrolowanym, białym napisem. Szybciutko klikamy menu i przełączamy opcję IFC on/off. Przy IFC on napis będzie wyraźnie ostrzejszy.
Tyle zauważyłem.
 

bandi

New member
boby7 zgadza się, na nSport też często jest przewijany czarny tekst na białym tle tak jak przed chwilą - sprawdziłem zarówno na 720p jak i 1080i po HDMI - IFC działa! Znacznie poprawił wyrazistość tekstu
 

Tomaszz

New member
Dzisiaj przetestowałem grę Forza Motorsport 3 na Xbox 360 i muszę napisać, że wszystko jest ok, zero klatkowania, nie widać green ghostingu.

Czyli to zależy od gry, widocznie kiedyś mieli w głębokim poważaniu plazmy i deweloperzy skupiali się tylko na LCD i to 8ms (pewnie Samsung, bo w końcu oni współpracują z Microsoftem :)

Tak więc wydaje mi się, że temat jest zamknięty - żadne ustawienia nic nie poprawią. Postaram się odkopać jeszcze kabel Component i zobaczymy jak na nim sprawy się mają. Jest to analogowe źródło 720p więc kto wie, może IFC zadziała

Przecież wyraźnie napisałem, że to zależy od FPS (liczby klatek na sekundę), a Ty wymyślasz jakieś teorie :roll:.
Forza działa w 60 fps, dlatego obraz jest taki płynny!!! :eek:k:
 

bandi

New member
Tomaszz zgadza się, ale starałem się to całe zamieszanie podsumować. Wszak IFC niby dodaje klatki przejściowe więc powinno sobie jakoś z tym radzić, jak widać nie ma cudów ale IFC działa.
 

frufru

New member
Z pustego nawet Salomon nie naleje. Jeśli w sygnale wyjściowym nie ma jakiejś informacji to jej nawet bardzo inteligentny system nie dorobi. Musiał by to być jakiś ultra-hiper-duper procesor aby, tak sobie, na poczekaniu, renderował pośrednie obrazki.
 

bandi

New member
No nie przesadzajmy, przydałby się np. delikatny filtr motion blur, który by rozmył tą kaszanę, czyli przeciwieństwo IFC które wyostrza. Gdyby zrobić jeszcze aby duże elementy w szybkim ruchu były lekko rozmywane a małe wyostrzane, to moglibyśmy dostać rewelacyjny obraz ale to tylko teoria, chociaż manualny wybór różnych trybów rozmycia i wyostrzenia by się przydał
 
Do góry