Canon HF100 opinie

NoTes

New member
Sam się właśnie zastanawiam, czy lepiej dla szeroko pojętej jakości obrazu ruchomego filmować 25 pełnych klatek na sekundę, czy 50 półobrazów na sekundę. Testów porównawczych nie robiłem, bo mam mało czasu na eksperymenty. Może ktoś już próbował i mógłby podzielić się wrażeniami. Jak znajdę trochę czasu to sam spróbuję i coś napiszę :mrgreen:. Generalnie jest tak, że sygnał progresywny jest lepszy od interpolowanego, ale czy w każdym przypadku?
 

gregory26

New member
Dzięki za pomoc. Rzeczywiście ustawienie parametru na 50i dla dynamicznych scen pomogło. Z kolei P25 z tego co wyczytałem bardziej nadaje się do scen statycznych.
 

darok

New member
Czy ktoś mi powie gdzie można kupić kamere canon hf11 ewentualnie hf10 zdzwoniłem do kilkunastu sklepów i żaden nie ma jej na stanie co gorsza nie wiedzą kiedy będą itd:(,w canon polska nikt nie odbiera telefonu ....
 

marciniozo

Well-known member
Bez reklam
Miałem podobny problem przy zakupie Canona HF100.
Sklepy niby ją miały, ale jej nie było....

Mi pomógł e mail do Canon Polska. Szybko się odezwali i skontaktowali ze sklepem, który miał kamerę w rozsądnej cenie.
Życzę powodzenia w zakupie!!!
 

darok

New member
Słyszałem że canon przenosi magazyny na Słowację stąd te zamieszanie z dostawami do sklepów oby to było to bo nie uśmiecha mi się, zakup nowej serii za krocie i niewiele lepszą jakość.Marciniozo co to za sklep gdzie kupiłeś kamere
 
Ostatnia edycja:

Aquadavilius

New member
Od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem kamery Canon HF100. podobnie jak inni polowałem na nią ponad miesiąc. Zakupiłem w morele.net za 1989 zł , ale już po kilku godzinach nie była dostępna. Ten sklep mogę szczerze polecić, odbiór osobisty już następnego dnia.
Coś mi się wydaje ,że niebawem ta kamera bedzie juz niedostępna (wchodzą nowe modele) w rozsądnej cenie, bo w np.EURO AGD jest za 2699 leżąca tam kilka miesięcy.
 

Flapu

New member
A ja od godziny jestem szczęśliwym posiadaczem kamery Canon HF100. Też zakupiłem w morele.net za 1989 zł ale na raty czyli całkowite koszta z kurierem jakie wyszły to 2204 zł na 10 rat - czyli całkiem nieźle biorąc pod uwagę cenę w EURO AGD lub Media Markt.
Ten sklep mogę szczerze polecić, wszystkie formalności załatwiłem w ciągu 3 dni.
Tak na szybko dwa pytania:
1. Czy jest szansa żeby w tym modelu ustawić 24 godzinny format godziny bez PM i AM i żeby w dacie nazwa miesiąca była po polsku ?
2. Tu pytanie do Aquadavilius - w oryginalnej karcie gwarancyjnej jest jak byk że Canon daje 12 miesięcy gwarancji, natomiast w karcie do wydruku ze strony z zamówieniem z morele.net napisano 24 miesiące. Też tak masz ?

Pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:

Aquadavilius

New member
No to juz wiem czemu kamery tak szybko znikły z oferty
która pojawila się na 1 dzień ;)

Tak zgadza się, w karcie jest mowa o 12 miesiącach gwarancji producenta. Zakładam ,ze sklep bierze na siebie dodatkowy rok gwarancji.
Ponoć teraz w EU obowiązują 2 lata na elektronikę.

Nie zauważyłem takiej opcji przy ustawianiu daty 24 godzinny tryb oraz nazwy miesięcy po polsku.

Flapu to pewnie też masz starszą wersję firmware, trzeba zrobic upgrade ze strony Canona.

Szkoda że zamiast kabelka HDMI dają Component dla mnie nieużyteczny.
Teraz musze dokupic kabelek by obejrzeć próbne nagrania na TV :???:

Pozdrawiam
 

Flapu

New member
...zrobić upgrade ze strony Canona ?
Czy ktoś może rozwinąć temat bardziej ?
Może ktoś już to robił ?
ja niestety nie znalazłem żadnego upgrade'u na europejskiej stronie Canon'a.
 

Aquadavilius

New member
W tym wątku na 23 stronie został podany link który prowadzi do japońskiej strony Canona.

(... :twisted: kurna tu nie pozwoliło mi podać linka a mam ponad 5 wypowiedzi :twisted: ...)

I zgodnie z instrukcją po angielsku można zrobić upgrade do najnowszej wersji 1.0.2.0. Jeszcze tego nie zrobiłem bo zastanawiam się czy wtedy pozostanie język polski w menu.
 

darok

New member
Jak wyłączam kamerę przy otwartym ekranie lcd pojawia się na krótko komunikat,wykonywanie zadania nie wyłączać zasilania też tak macie,kamera nie jest podłączona żadnym kablem zasilającym tak jest za każdy razem jak kończę filmowanie i wyłączam kamerę
 

NoTes

New member
Aquadavilius

Strona 23 tego wątku za Slimak http://www.canon.co.uk/Support/System/Search.aspx?TcmUri=tcm:14-549631&Search=hf100&SearchType=3

Strona jak najbardziej niejapońska, a wręcz przeciwnie, bo angielska :mrgreen: (gdzieś miałem po polsku, ale już teraz nie pamiętam, a instrukcja upgrade-u i tak w każdym przypadku angielska). Odnośnie języka polskiego w menu to też nie pamiętam, czy zostanie polskie menu po aktualizacji oprogramowania, ale na pewno można je zmienić na polskie, bo takie mam.
Przyznam, że jakoś nie przyszło mi głowy żeby sprawdzić, czy po aktualizacji jest inny format godziny i nazwy miesięcy po polsku - aż z ciekawości sprawdzę. Odnośnie komunikatu w czasie wyłączania kamery z otwartym ekranem to też tak mam :mrgreen:.
ZdRuFkA.
 

NoTes

New member
Trochę nie teges, bo odpowiadam sam sobie, ale miałem sprawdzić więc piszę. Po aktualizacji oprogramowania format czasu pozostał taki sam (AM i PM) i nazwy miesięcy jakby nadal mało polskie (i nie wiem jak to zmienić :mrgreen:), ale mnie w tej kamerze akurat to najmniej boli.
 

NoTes

New member
Przede wszystkim daje możliwość współpracy kamery z lampą video VL-5. Na stronie http://www.ceneo.pl/1881519 i nie tylko chyba głupoty piszą, bo po rozwinięciu opisu lampy jest napisane "Canon VL-5 to niewielka i lekka lampa video o mocy 5 watów, przeznaczona do współpracy z kamerami cyfrowymi Canon: między innymi z HF10, HF100, HF11, HG20, HG21oraz innymi modelami wyposażonymi w stopkę Advanced Accessory Shoe" ... co jest nieprawdą, bo lampa po pierwsze primo ma 3 W, a nie 5 W, a po drugie primo współpracuje z kamerami wyposażonymi w Mini Advanced Shoe, co oznacza prawie to samo, a jednak robi dużą różnicę :mrgreen:.
Nic więcej nie zauważyłem, choć przyznam, że tamatem analizy porównawczej obu wersji oprogramowania nie zajmowałem się specjalnie.
 

Aquadavilius

New member
Czy z tą kamerą współpracuje tylko oryginalny kabel Canona HDMI?
Kupiłem inny HDMI mini na aukcji Allegro ( 565885861 ) i niestety nie chce wspólpracować. Ruszając wtyczką obraz kilka razy mignął na ekranie TV a do tego pokazało dziwną rozdzielczość 576 P.
Przypuszczam ,że kabel jest wadliwy a może to coś dodatkowo w kamerze należy ustawić?
 

Flapu

New member
Miałem podobny problem jak kupiłem najtańszy kabel za jakieś 24 zł.
Jak wymieniłem kabel na markowy PROLINK (niestety za 65zł) jak ręka odjął i teraz działa wszystko jak należy. Nic w kamerze nie trzeba ustawiać.

Jak ruszałem wtyczką miniHDMI w gnieździe kamery - u mnie przy tym tanim kablu obraz pojawiał się i znikał.

Powodzenia.
 

Aquadavilius

New member
Dzięki Flapu za poradę. No cóż madry Polak po szkodzie :???:
Szkoda ,że nikt wczesniej nie zasygnalizował ,że mogą byc problemy z tymi kabelkami.
Cóż powołam się na gwarancję i niech przyślą mi taki który działa.
Kiedyś kupiłem niedrogi HDMI -HDMI i do tej pory sprawuje się znakomicie.
 
Do góry