Canon HF100 opinie

kuang

New member
Witam obecnych! Przymierzam się do kupna HF100 lub HF10, (na kamerę marzeń (HDR FX1000) na razie brak kasy:(). Ale mam pytania do użytkowników Canonów:
Czy konwerter szerokokątny nie zasłania autofokusa i lampek?
Czy przy konwerterze da się zmieniać zoom? (miałem Canona MV750i i fabryczny konwerter i gubił ostrość, gdy ruszyło się choć odrobinę w stronę tele).
Czy nie ma problemu z winietowaniem przy nakręconym filtrze?
 

vvilk

New member
- zasłania
- zależy przy jakim (Raynox HD-5050 Pro) - da się
- przy filtrze nie wiem. Przy samym konwerterze (model jw.) i ustawionej najmniejszej ogniskowej, można zauważyć minimalne winietowanie. Dopiero widoczne po dobrym przypatrzeniu się filmowi.
Mimo wszystko i tak warto :)
 

kuang

New member
Dzięki za odp.
A jakie są konsekwencje zasłaniania autofokusa? Czy to jest tylko lampka doświetlająca, czy ma jakieś inne funkcje?
 

vvilk

New member
Autofocus to nie jest lampka. AF odpowiada za ustawienie ostrości obrazu. Natomiast to co jest w HF100 obok obiektywy to jest AF pomocniczy, przydatny przy szybkim zoomie. Jednak zauwazyłem, że bez niego podstawowy AF też sobie świetnie radzi.
Jeśli chodzi o lampę to jest ona przez mój konwerter porządnie zasłonieta :(
 

Droid

New member
@marcinzio
jak sprawuje się bateria?

poza tym rozglądam się za jakimś małym statywem, może ktoś kupił i może coś polecić?
 

marciniozo

Well-known member
Bez reklam
Bateria OK". Pasuje bez żadnych problemów.
W komplecie ładowarka i ładuje się ją poza kamerą co uważam za duży plus! Prąd "trzyma" spoko dwie godziny.
Tylko / co wiadomo / kamera nie pokazuje pozostałego czasu.
generalnie jest dobrze.
 

NoTes

New member
marciniozo

Wprawdzie zamówiłem już oryginał akumulator BP-819 (kosmiczne pieniądze kosztuje w porównaniu z Kolegi zamiennikiem :shock:) , ale ci co mają go najtaniej na razie go nie mają i muszę czekać albo mogę się rozmyślić :mrgreen:. Mam w związku z tym pytanko, czy wogóle jakąś informację kamera wyświetla odnośnie np. konieczności wymiany baterii, czy po prostu w czasie nagrywania kamera wyłącza się i tyle.
 

NoTes

New member
ErniK28

Wprawdzie http://www.allegro.pl/item537674977_torba_lowepro_nova_2_aw_czarno_szara.html przekracza Twój budżet na torbę, ale ja przymierzam się właśnie do czegoś takiego. Dlaczego właśnie ta, otóż zamierzam kamerę postawić w torbie pionowo łącznie z zakręconym konwerterem szerokokątnym (Raynox HD-5050PRO) i pojemniejszą baterią (BP-819 jest grubsza od standartowej - o ile nie wiem, bo jej jeszcze nie mam) i powinno to się zmieścić. Resztę gratów obok i pewnie jeszcze zostanie sporo miejsca na drugie śniadanie, ewentualnie na coś innego :mrgreen:.
 

NoTes

New member
vvilk napisał:
- zasłania
- zależy przy jakim (Raynox HD-5050 Pro) - da się
- przy filtrze nie wiem. Przy samym konwerterze (model jw.) i ustawionej najmniejszej ogniskowej, można zauważyć minimalne winietowanie. Dopiero widoczne po dobrym przypatrzeniu się filmowi.
Mimo wszystko i tak warto :)

Ja nawet tego winietowania nie zauważyłem, ale zauważyłem inną rzecz, która mnie zaskoczyła, otóż im bliżej krawędzi kadru (obojętnie których) linie w naturze proste (okna, drzwi, ściany itp) na filmie nakręconym z konwerterem (model jw) stają się nieznośnie łukowate :twisted:. Nie wiem czy to wina konwertera, czy tak po prostu ma być i nie ma co zwracać na to uwagi. Bez konwertera w/w linie też nie są proste, ale z konwerterem są wybitnie krzywe (może też dlatego, że dzięki temu konwerterowi powierzchnia kadru zwiększa się o 100% i przez to owe linie są dłuższe i ich krzywizna widoczniejsza).
Jeszcze a propo tego Raynox-a mam pytanko do Kolegi, czy należy go zakręcać bezpośrednio na obiektyw kamery, czy za pośrednictwem dołączonego pierścienia 37-37, bo da się i tak i tak, a jak powinno być to nie wiem :mrgreen:.
 

NoTes

New member
Droid napisał:
@marcinzio
jak sprawuje się bateria?

poza tym rozglądam się za jakimś małym statywem, może ktoś kupił i może coś polecić?

Ja mam dobry, chyba tylko dlatego, że tani statyw i niekoniecznie mały, ale do kamery zupełnie się nie nadaje. Przede wszystkim dlatego, że głowica nie pracuje tak jak przy kamerze pracować powinna tzn. lekko, bez zacięć i szarpnięć, co jest niezbędne przy poziomej i pionowej zmianie ujęć przy filmowaniu i oczywizda przy panoramowaniu. Precyzyjna praca głowicy przy kamerze to podstawa. Ostatnio mało białej gorączki nie dostałem przy kręceniu imprezy babcino-dziadkowej zorganizowanej przez przedszkolaki (mój przedszkolak się produkował ;)), z wykorzystaniem właśnie mojego taniego i dobrego statywu. Do aparatu jest idealny: lekki, szybko się rozkłada :mrgreen:, ma rozmiar "prawie kieszonkowy" po złożeniu :mrgreen:, ale do kamery zupełnie się nie nadaje, no chyba, że ujęcia bez ruchu kamery.
Żeby zbyt nie szaleć :mrgreen: chyba zainwestuję w coś takiego: chyba najtaniej tu: http://fotoforma.pl/velbon-statyw-cx-686-o_361.html albo Allegro: http://www.allegro.pl/item532524346_velbon_cx_686_pokrowiec_statyw_video_f_vat.html
 

vvilk

New member
NoTes napisał:
Ja nawet tego winietowania nie zauważyłem, ale zauważyłem inną rzecz, która mnie zaskoczyła, otóż im bliżej krawędzi kadru (obojętnie których) linie w naturze proste (okna, drzwi, ściany itp) na filmie nakręconym z konwerterem (model jw) stają się nieznośnie łukowate :twisted:. Nie wiem czy to wina konwertera, czy tak po prostu ma być i nie ma co zwracać na to uwagi. Bez konwertera w/w linie też nie są proste, ale z konwerterem są wybitnie krzywe (może też dlatego, że dzięki temu konwerterowi powierzchnia kadru zwiększa się o 100% i przez to owe linie są dłuższe i ich krzywizna widoczniejsza).
Jeszcze a propo tego Raynox-a mam pytanko do Kolegi, czy należy go zakręcać bezpośrednio na obiektyw kamery, czy za pośrednictwem dołączonego pierścienia 37-37, bo da się i tak i tak, a jak powinno być to nie wiem :mrgreen:.

To i wina konwertera i tak po prostu ma być :)
Taki urok konwerterów, że im mają współczynnik mniejszy od 1, tym większe zniekształcenia produkują (beczkowatość obrazu).
Konwerter polecam nakręcać przez pierścień, ponieważ w HF100, po mocnym dokręceniu bez niego, szkło soczewki opiera się na elemencie ruchomym zasłaniającym obiektyw kamery.
 

NoTes

New member
vvilk

Teraz chyba musimy trochę doprecyzować temat tych konwerterów (szczególnie szerokokątnych takich czy innych firm), ponieważ czytając nasze posty przyszły adept "poszerzenia kąta" przestraszy się jego użycia i zrezygnuje z zakupu :mrgreen:. Otóż pragnę uspokoić, że owa "beczkowatość" obrazu (jak to Kolega słusznie ujął ;)) fachowo nazywana jest dystorsją, czyli są to zniekształcenia widoczne na brzegach zdjęcia (kadru), spowodowane niedoskonałością układów optycznych i to nie jest efekt tzw. rybiego oka.
Definicja za Wikipedią bardzo proszę :mrgreen:: http://pl.wikipedia.org/wiki/Dystorsja
Do takiego efektu zniekształcenia obrazu jest bardzo daleko, a ten efekt, który występuje jest widoczny dla wprawnego oka, które wie gdzie ma patrzeć i czego szukać. Dla laika (zwykłego oglądacza nakręconego materiału filmowego) przypuszczam, że ten efekt jest niewidoczny. Dodać należy jeszcze, że akurat w przypadku tego konwertera (wspólczynnik 0,5), tak jak już wyżej napisałem, pole widzenia kamery zwiększa się o 100%, a to jest bardzo dużo w stosunku do nieuzbrojonej kamery. Generalnie faktycznie jest tak, jak Kolega tutaj napisał, że im mniejszy współczynnik konwertera (liczba mniejsza od 1) tym większa "beczkowatość" obrazu, ale co należy tutaj koniecznie dodać, poszerza się znacznie kąt widzenia kamery, który przy współczynniku konwertera 0,3 może wynieść nawet 180 stopni!!! Ja osobiście bałbym się zakręcać tego ostatniego, bo to byłby dla mnie sport ekstremalny :mrgreen:. Konwerter 0,5 jest to dla mnie max co można zakręcić do tej kamery, biorąc oczywizda pod uwagę kąt widzenia kamery i poziom zniekształceń na brzegach kadru, tym bardziej, że dedykowanym konwerterem do tej kamery jest optyka szerokokątna o wspólczynniku 0,7 :). Na koniec dodam, że optyka firmy Raynox to sprzęt bardzo dobrej jakości i naprawdę nie znalazłem nic tej jakości za takie pieniądze i nie mam żadnego interesu żeby tak pozytywnie o niej pisać :mrgreen:.
:hmm: ni z gruszki, ni ... wyszedł mi z pomocą Kolegi vvilk wykład na temat optyki, ale mam nadzieję, że komuś jeszcze się przyda :mrgreen:.
ZdRuFkA
 

ErniK28

Member
NoTes napisał:
ErniK28

Wprawdzie http://www.allegro.pl/item537674977_torba_lowepro_nova_2_aw_czarno_szara.html przekracza Twój budżet na torbę, ale ja przymierzam się właśnie do czegoś takiego. Dlaczego właśnie ta, otóż zamierzam kamerę postawić w torbie pionowo łącznie z zakręconym konwerterem szerokokątnym (Raynox HD-5050PRO) i pojemniejszą baterią (BP-819 jest grubsza od standartowej - o ile nie wiem, bo jej jeszcze nie mam) i powinno to się zmieścić. Resztę gratów obok i pewnie jeszcze zostanie sporo miejsca na drugie śniadanie, ewentualnie na coś innego :mrgreen:.

wezme Lowepro Rezo 120 - podobno w zupelnosci styknie na wszystkie akcesoria...
 

gregory26

New member
Od 3 dni jestem szczęśliwym posiadaczem kamery canon hf 100. Jest to moja pierwsza kamera cyfrowa, dlatego proszę o wyrozumiałość jeśli pytanie okaże się trywialne.
Chodzi mi o uzyskanie pewnego efektu podczas kręcenia.
Otóż w wielu samplach załączonych w sieci jest taki efekt, że pierwszy plan jest ostry podczas gdy drugi plan jest rozmyty. Po najechaniu na drugi plan ten rozmyty staje się ostry, a ten który był ostry staje się rozmyty.
Jakiej funkcji należy użyć, aby uzyskać taki efekt ?
Czy może bardziej chodzi tutaj o ustawienia przesłony ?

Z góry dziękuje za odp.
 

ErniK28

Member
gregory26 napisał:
Od 3 dni jestem szczęśliwym posiadaczem kamery canon hf 100. Jest to moja pierwsza kamera cyfrowa, dlatego proszę o wyrozumiałość jeśli pytanie okaże się trywialne.
Chodzi mi o uzyskanie pewnego efektu podczas kręcenia.
Otóż w wielu samplach załączonych w sieci jest taki efekt, że pierwszy plan jest ostry podczas gdy drugi plan jest rozmyty. Po najechaniu na drugi plan ten rozmyty staje się ostry, a ten który był ostry staje się rozmyty.
Jakiej funkcji należy użyć, aby uzyskać taki efekt ?
Czy może bardziej chodzi tutaj o ustawienia przesłony ?

Z góry dziękuje za odp.
chociaz tez mam kamerke od tygodnia to prawdopodobnie tak, im mniejsza przeslona tym mniejszy 'zakres/pole' ostrosci... czyli efekt powinien byc taki jak chcesz...
 
Do góry