banding? czy należy wymienić matrycę/tv

xplod1x

New member
Witam saturn poprosił o ponowną ekspertyzę tego samego serwisanta przyjechał i stwierdził ze wszystko jest w porządku zostaje mi sąd

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
 
D

Deleted member 121090

Guest
Jeśli masz opinię niezależnego specjalisty-rzeczoznawcy, że Twoja matryca ma wady, to się nie zastanawiaj i pozywaj sklep.
 

Ghost589

New member
Witam saturn poprosił o ponowną ekspertyzę tego samego serwisanta przyjechał i stwierdził ze wszystko jest w porządku zostaje mi sąd

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Jeżeli jesteś przekonany co do wady i masz pozytywną dla siebie opinię rzeczoznawcy to się nie zastanawiaj tylko do dobrego prawnika i po sprawie. Nie ma opcji żeby oglądać TV i patrzeć na jakieś gówno co przeszkadza. Ja ze swoim Panasoniciem też miałem przeboje opisane w tym temacie : http://www.hdtv.com.pl/forum/serwis/120174-panasonic-tx-55cs630-problem-z-obrazem-6.html
Chyba trzy razy go reklamowałem. Za pierwszym razem wymieniona matryca - jeden defekt zniknął, ale drugi w postaci kratownicy na całej matrycy widocznej na wszystkich jasnych tłach pozostał. Ostatnia reklamacja to była dla nich ostatnia szansa. Oczywiście odrzucona - ale dostałem informacje że TV pękł podczas transportu i dostane kasę.
Później co się okazało była to wada technologiczna matryca. A według serwisanta wszystko ok - jak zawsze.
Od czasu zakupu do zwrotu pieniędzy minął prawie rok. Zraziło mnie to na tyle, że nie kupiłem sobie do tej pory następnego TV. I chyba jeszcze długo nie kupie. Bo to co nam wciskają to po prostu buble i tyle. Dodatkowo jeszcze nie chcą ponosić za to żadnej odpowiedzialności.
Także nie dawaj się i próbuj bo to w końcu Twoje pieniądze. Ja sobie mówiłem jak przegram to przegram, ale przynajmniej próbowałem walczyć o to by dostać towar zgodny z oczekiwaniami. No ale w końcu obeszło się bez sądu ale było blisko miałem już umówionego prawnika.
 

xplod1x

New member
Taką opinię wystawił

f15c6df305e5d7cba5b11c89c1fbdee5.jpg


Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
 

xplod1x

New member
A to napisali po wysłaniu zdjęć do samsunga i opisaniu wady

Rozumiem Pana, obserwowana niejednorodność wyświetlanego obrazu, widoczna zwłaszcza na jednolitych tłach w postaci ciemniejszych pionowych pasów nosi nazwę „Mury” lub „Bandingu”.

***

Zjawisko to jest integralną cechą technologii wyświetlaczy ciekłokrystalicznych LCD i jest konsekwencją niemożliwych do zupełnego wyeliminowania mikro-naprężeń mechanicznych ekranu, powstałych podczas procesu produkcji oraz nagrzewania się jego struktury podczas pracy. W różnym stopniu jest ono obecne w każdym ekranie LCD, bez względu na producenta. Ponieważ jest to cecha związana z produkcją paneli LCD może być widoczna również w wymienianych podczas naprawy ekranach zamiennych. Z uwagi na konstrukcję układów podświetlania krawędziowego, zjawisko to może być widoczne w większym stopniu w urządzeniach typu LED TV korzystających z tego typu podświetlenia.

***

Z tych względów zjawisko „Mury” nie jest traktowane jako uszkodzenie gwarancyjne (wada własna materiału lub montażu na linii produkcyjnej) i nie podlega naprawie w ramach gwarancji



Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
 

C.marcin

Member
Czyli wychodzi na to ze skoro technologia jest niedopracowana to trzeba sie nauczyć z tym żyć. Jak z zamachami. Wkurza mnie to bo wydajac 10k powinien byc to produkt bez wad technologii a nie jakieś ....
 

rafcio76r

New member
Bez reklam
Skoro producenci nie potrafią zrobić dobrego LED-a za niemałe pieniądze, to powinni sobie dać spokój z tą ułomną technologią. Producenci powinni się skupić na rozwoju OLED-ów, a w LED-ach zostawiać jedynie dolną półkę (TV za maks. 3000 zł). Nie dziwię się wku.... ludziom, którzy wydali na TV LED grubo ponad 10k i zmagają się bandingami, cloudingami, DSE i innego typu badziewiem, a przez serwis karmieni są bredniami typu: "Szanowny Panie, technologia LED tak ma". A skoro ma, to po jakiego grzyba takie dziadostwo produkować za taką kasę??? Jak dla mnie logiki w tym nie ma za grosz. Dopóki jednak będą chętni konsumenci na bardzo drogie i ułomne "wynalazki" LED-owe, tak długo producenci będą "doić" takich konsumentów. Z punktu widzenia producenta taniej wyprodukować LED-a i więcej na tym zarobić, niż inwestować w kosztowną technologię OLED. Po co się więc wysilać, skoro chętni zakup bardzo drogich, ułomnych LED-ów i tak się znajdą.
 

xplod1x

New member
Jeżeli mój Samsung by stał na wystawie w sklepie to nikt by go nie kupił przez efekt akwareli i pixelozy u mnie jest poprostu wada fabryczna a pan serwisant twierdzi ze to wina sygnału nadawanego przez telewizję internetową i kompresję plików

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
 

xplod1x

New member
A i jeszcze jedno opisuje wadę z pixeloza i akwarelą a podpisują na temat bandingu

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
 

xplod1x

New member
Tak jak myślałem Saturn podtrzymał opinię serwisu.
Jestem już po rozmowie z prawnikiem który ma wysłać jeszcze raz pismo do Saturna o wymianę Tv na nowy jeżeli się nie zgodzą to sąd i zwrot gotówki

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
 

Cauti

Member
Szkoda, że tą wadę odkryłeś dopiero po miesiącu, ponieważ Saturn ma 30 dni na zwrot produktu bez podania przyczyny.

Wysłane z mojego SM-P605 przy użyciu Tapatalka
 

xplod1x

New member
Jestem ciekaw czy te naprawy były z gwarancji czy rękojmi bo karta gwarancyjna jest nie wypełniona co do Tv uważam że to jest nie do zaakceptowania zwłaszcza w nocy gdyż obraz jest naprawdę fatalny przy ciemnych scenach

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
 

xplod1x

New member
Prawnik ma wysłać pismo do Saturna może coś pomoże jeżeli nie to sąd
Wiecie może jakie mogą być koszty sprawy sądowej

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
 
Do góry