Atak Amazona na fałszywe recenzje: postępowanie prawne przeciwko ponad 10 000 grup na Facebooku.
Celem grup jest rekrutacja osób, które w zamian za pieniądze i darmowe produkty są skłonne pisać fałszywe recenzje i „odurzać” rzeczywistą jakość sprzedawanych produktów.
Amazon wszczął postępowanie prawne przeciwko administratorom ponad 10 000 grup na Facebooku, które powstały w celu tworzenia fałszywych recenzji w zamian za pieniądze lub darmowe produkty.
Zaangażowane były grupy na Facebooku działające na stronach Amazon w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Hiszpanii czy we Włoszech.
W rzeczywistości grupy mają na celu rekrutację osób chętnych do pisania fałszywych recenzji za pieniądze lub otrzymywania darmowych produktów, być może tych samych, które zostały zrecenzowane.
Amazon nie wyjaśnił sposobu działania i zarobków pozwanych grup na Facebooku. Wskazał tylko na grupę Amazon Product Review, która miała ponad 43 000 użytkowników i prosiła o recenzje, zanim została zamknięta przez Meta na początku tego roku.
Ciągła walka z fałszywymi pięcioma gwiazdkami
To nie pierwszy raz, kiedy Amazon walczy z zaaranżowanymi recenzjami. Niedawno zaatakowała strony AppSally i Rebatest, które według firmy zachowują się niezgodnie z prawem, podobnie jak grupy na Facebooku.
Amazon przeciwko „fałszywym brokerom recenzji” produktów: zadenuncjowany AppSally i Rabatest
AppSally poprosił osoby które chcą napisać fałszywe recenzje za 20 USD, dostarczając im zdjęcia do przesłania wraz z recenzjami .
Z kolei Rebatest oferowałby pieniądze użytkownikom Amazona, którzy piszą pięciogwiazdkowe recenzje , ale tylko wtedy, gdy te ostatnie zostaną zatwierdzone przez firmy sprzedające dane produkty.
Amazon oficjalnie walczy z fałszywymi recenzjami od 2018 roku, kiedy dochodzenie Washington Post ujawniło system oparty na zwrotach tanich produktów od zadowolonych sprzedawców, jeśli opublikowana recenzja była pozytywna.
Fałszywe recenzje na Amazon, więc zorganizowane grupy oszukują firmę i użytkowników
Jeśli chodzi o grupy fałszywych recenzji, od 2020 r. Amazon zgłosił Meta ponad 10 000 , co wyeliminowało ponad połowę z powodu naruszeń swojej polityki, jednocześnie nadal badając pozostałe.
W 2021 r. Amazon zaczął wypierać znane chińskie marki, takie jak Aukey i Mpow, ze swojego e-commerce, które chociaż nigdy nie zostały oznaczone przez firmę jako fałszywe, możliwe, że były wykorzystywane do finansowania rynku fałszywych recenzji . Ogólnie rzecz biorąc, Amazon wyrzucił ze sklepu ponad 50 000 chińskich sprzedawców w 2021 roku.
Amazon ma problem: wiele produktów jest takich samych, ale pod różnymi markami. W 2021 r. wyrzucił 50 000 chińskich marek
Za tymi działaniami firmy Amazon stoi zespół 12 000 osób, które są ogólnie zaangażowane w ochronę klientów, marek, partnerów handlowych i sklepu przed podrabianiem, oszustwami i innymi formami nadużyć.
Część zespołu, jak twierdzi firma, jest w szczególności poświęcona badaniu fałszywych systemów recenzji w mediach społecznościowych , w tym Facebooku, Instagramie, TikTok i Twitterze, i regularnie zgłasza tym firmom nadużycia.
dday
Amazon wszczął postępowanie prawne przeciwko administratorom ponad 10 000 grup na Facebooku, które powstały w celu tworzenia fałszywych recenzji w zamian za pieniądze lub darmowe produkty.
Zaangażowane były grupy na Facebooku działające na stronach Amazon w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Hiszpanii czy we Włoszech.
W rzeczywistości grupy mają na celu rekrutację osób chętnych do pisania fałszywych recenzji za pieniądze lub otrzymywania darmowych produktów, być może tych samych, które zostały zrecenzowane.
Amazon nie wyjaśnił sposobu działania i zarobków pozwanych grup na Facebooku. Wskazał tylko na grupę Amazon Product Review, która miała ponad 43 000 użytkowników i prosiła o recenzje, zanim została zamknięta przez Meta na początku tego roku.
Ciągła walka z fałszywymi pięcioma gwiazdkami
To nie pierwszy raz, kiedy Amazon walczy z zaaranżowanymi recenzjami. Niedawno zaatakowała strony AppSally i Rebatest, które według firmy zachowują się niezgodnie z prawem, podobnie jak grupy na Facebooku.
Amazon przeciwko „fałszywym brokerom recenzji” produktów: zadenuncjowany AppSally i Rabatest
AppSally poprosił osoby które chcą napisać fałszywe recenzje za 20 USD, dostarczając im zdjęcia do przesłania wraz z recenzjami .
Z kolei Rebatest oferowałby pieniądze użytkownikom Amazona, którzy piszą pięciogwiazdkowe recenzje , ale tylko wtedy, gdy te ostatnie zostaną zatwierdzone przez firmy sprzedające dane produkty.
Amazon oficjalnie walczy z fałszywymi recenzjami od 2018 roku, kiedy dochodzenie Washington Post ujawniło system oparty na zwrotach tanich produktów od zadowolonych sprzedawców, jeśli opublikowana recenzja była pozytywna.
Fałszywe recenzje na Amazon, więc zorganizowane grupy oszukują firmę i użytkowników
Jeśli chodzi o grupy fałszywych recenzji, od 2020 r. Amazon zgłosił Meta ponad 10 000 , co wyeliminowało ponad połowę z powodu naruszeń swojej polityki, jednocześnie nadal badając pozostałe.
W 2021 r. Amazon zaczął wypierać znane chińskie marki, takie jak Aukey i Mpow, ze swojego e-commerce, które chociaż nigdy nie zostały oznaczone przez firmę jako fałszywe, możliwe, że były wykorzystywane do finansowania rynku fałszywych recenzji . Ogólnie rzecz biorąc, Amazon wyrzucił ze sklepu ponad 50 000 chińskich sprzedawców w 2021 roku.
Amazon ma problem: wiele produktów jest takich samych, ale pod różnymi markami. W 2021 r. wyrzucił 50 000 chińskich marek
Za tymi działaniami firmy Amazon stoi zespół 12 000 osób, które są ogólnie zaangażowane w ochronę klientów, marek, partnerów handlowych i sklepu przed podrabianiem, oszustwami i innymi formami nadużyć.
Część zespołu, jak twierdzi firma, jest w szczególności poświęcona badaniu fałszywych systemów recenzji w mediach społecznościowych , w tym Facebooku, Instagramie, TikTok i Twitterze, i regularnie zgłasza tym firmom nadużycia.
dday
Ostatnia edycja: