Atak Amazona na fałszywe recenzje: postępowanie prawne przeciwko ponad 10 000 grup na Facebooku.

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Atak Amazona na fałszywe recenzje: postępowanie prawne przeciwko ponad 10 000 grup na Facebooku.

amazon-logo.jpg
Z

895622_AmazonQuad2.jpeg

29ef00_coer_pexels-andrea-piacquadio-3769747_copia.jpg
Celem grup jest rekrutacja osób, które w zamian za pieniądze i darmowe produkty są skłonne pisać fałszywe recenzje i „odurzać” rzeczywistą jakość sprzedawanych produktów.

Amazon wszczął postępowanie prawne przeciwko administratorom ponad 10 000 grup na Facebooku, które powstały w celu tworzenia fałszywych recenzji w zamian za pieniądze lub darmowe produkty.
Zaangażowane były grupy na Facebooku działające na stronach Amazon w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Hiszpanii czy we Włoszech.
W rzeczywistości grupy mają na celu rekrutację osób chętnych do pisania fałszywych recenzji za pieniądze lub otrzymywania darmowych produktów, być może tych samych, które zostały zrecenzowane.
Amazon nie wyjaśnił sposobu działania i zarobków pozwanych grup na Facebooku. Wskazał tylko na grupę Amazon Product Review, która miała ponad 43 000 użytkowników i prosiła o recenzje, zanim została zamknięta przez Meta na początku tego roku.

Ciągła walka z fałszywymi pięcioma gwiazdkami
To nie pierwszy raz, kiedy Amazon walczy z zaaranżowanymi recenzjami. Niedawno zaatakowała strony AppSally i Rebatest, które według firmy zachowują się niezgodnie z prawem, podobnie jak grupy na Facebooku.
895622_AmazonQuad2.jpeg


Amazon przeciwko „fałszywym brokerom recenzji” produktów: zadenuncjowany AppSally i Rabatest

AppSally poprosił osoby które chcą napisać fałszywe recenzje za 20 USD, dostarczając im zdjęcia do przesłania wraz z recenzjami .

Z kolei Rebatest oferowałby pieniądze użytkownikom Amazona, którzy piszą pięciogwiazdkowe recenzje , ale tylko wtedy, gdy te ostatnie zostaną zatwierdzone przez firmy sprzedające dane produkty.
Amazon oficjalnie walczy z fałszywymi recenzjami od 2018 roku, kiedy dochodzenie Washington Post ujawniło system oparty na zwrotach tanich produktów od zadowolonych sprzedawców, jeśli opublikowana recenzja była pozytywna.
recensioni_thumb.jpg


Fałszywe recenzje na Amazon, więc zorganizowane grupy oszukują firmę i użytkowników

Jeśli chodzi o grupy fałszywych recenzji, od 2020 r. Amazon zgłosił Meta ponad 10 000 , co wyeliminowało ponad połowę z powodu naruszeń swojej polityki, jednocześnie nadal badając pozostałe.

W 2021 r. Amazon zaczął wypierać znane chińskie marki, takie jak Aukey i Mpow, ze swojego e-commerce, które chociaż nigdy nie zostały oznaczone przez firmę jako fałszywe, możliwe, że były wykorzystywane do finansowania rynku fałszywych recenzji . Ogólnie rzecz biorąc, Amazon wyrzucił ze sklepu ponad 50 000 chińskich sprzedawców w 2021 roku.
0664d9_covr_small_pexels-karolina-grabowska-5412294_copia.jpg


Amazon ma problem: wiele produktów jest takich samych, ale pod różnymi markami. W 2021 r. wyrzucił 50 000 chińskich marek

Za tymi działaniami firmy Amazon stoi zespół 12 000 osób, które są ogólnie zaangażowane w ochronę klientów, marek, partnerów handlowych i sklepu przed podrabianiem, oszustwami i innymi formami nadużyć.
Część zespołu, jak twierdzi firma, jest w szczególności poświęcona badaniu fałszywych systemów recenzji w mediach społecznościowych , w tym Facebooku, Instagramie, TikTok i Twitterze, i regularnie zgłasza tym firmom nadużycia.
dday
 
Ostatnia edycja:
Do góry