Onkyo TX-NR609 - brak dzwięku

Witam Szanownych Forumowiczów.
Posiadam amplituner kina Onkyo TX-NR609 od trzech lat. Do tej pory sprawował się rewelacyjnie, a jego zakup to strzał w przysłowiową 10.
:hmm:parę dni temu stało się jednak coś dziwnego, czego nigdy wcześniej nie było. Otóż... kompletny brak dźwięku na wyjściu; podłączone do niego w tej chwili jest zestaw kina Klipscha 5.1. Jakiekolwiek wybrałbym źródło (sat, BR, PS3, USB radio) nie słychać nawet szumu w kolumnach przy max głośności. Obraz z BR czy SAT jest "żyleta", tyle że nieme kino. Wszystkie źródła połączone są dobrymi jakościowo HDMI. Przy okazji, co najśmieszniejsze działa funkcja HDMI Throw kiedy amplituner jest wyłączony; sat przez ampli działa bez zarzutu przez głośniki telewizora. Od razu nadmieniam, że ustawieniami się nie bawiłem, zanim "zniknął" dźwięk.
Proszę o radę, może któryś z Kolegów spotkał się z czymś podobnym? Mi skończyły się już koncepcje na sprawdzanie:fool: i zostaje tylko serwis, a tego jak długo się da staram si e unikać, bo wiadomo ... serwis ... to serwis.

Pozdrawiam serdecznie
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Kable tez sprawdzales i dalej nic, to chyba serwis tylko ratuje, ewentualnie przywrócić ustawienia fabryczne i wtedy zobaczyc czy bedzie dzwiek..
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

krzysiek1980

Active member
Bez reklam
Zresetuj ampli i zobacz jeszcze czy po podłączeniu BD kablem optycznym też nie masz dźwięku? W Onkyo bywały problemy z padającymi płytami HDMI.
 

Baltazar Gąbka

New member
Bez reklam
Jak jest na gwarancji to serwis. Jak po gwarancji to pewnie kondensatorki, jest gdzieś na tym forum knowhow + 18zł.
 
U mnie niestety stało się również to samo.
Brak dźwięku na wszystkich wyjściach, sprawdzałem 2 bezpieczniki bo są widoczne, ale to nie pomogło
U mnie już po gwarancji i nie wiem co tak naprawdę robić - wysłać do serwisu Onkyo w Warszawie, czy lepiej normalnie do pierwszego lepszego w Bydgoszczy.

Katastrofa, bo gwarancja skończyła się pół roku temu.

A mogłem kupić Pioneera :(
 

Attachments

  • zdjęcie 1.jpg
    zdjęcie 1.jpg
    513,2 KB · Wyś: 711
  • zdjęcie 2.jpg
    zdjęcie 2.jpg
    688,2 KB · Wyś: 1914
I niech mi nikt nie mówi, że forum jest tylko do opluwania się nawzajem ....

quasimodek jesteś przykładem gościa, który wzmocnił moją wiarę, że takie fora jak HDTV mają sens, a pomoc jest bezinteresowna.

Moje niedzielne popołudnie było beznadziejne, ale Ty to odmieniłeś :)
Całe szczęści zakwalifikowałem się do programu wymiany, bo u mnie ani dźwięku, ani neta (wyszarzenie).

Kocham Cię !!! :D

 
Ostatnia edycja:

quasimodek

Member
Bez reklam
Cieszę się że mogłem pomóc. Daj znać jak sprawa się zakończyła. Sam mam 609 kupioną dwa lata temu. Śmiga bez problemu więc narazie nie sprawdzałem swojego egzemplarza ale liczę się z tym że i na mój przyjdzie czas.
 
Na forum jest temat o akcji serwisowej amplitunerów Onkyo. Sprawdź po nr seryjnym czy się łapie na naprawę.
http://www.hdtv.com.pl/forum/amplitunery-av/112317-dla-posiadaczy-onkyo-info-o-naprawie-wady.html
quasimodek jestes WIELKI!:eek:k: wpisalem serial i na szczescie kwalifikuje sie do naprawy:D:D:D. Szczesliwie moge wkleic to samo co FRANEK.:lol:
529545348521662.jpg


Serdeczne dzieki i zyczenia obys nie mial tego problemu bo widze ze tez 609 w posiadaniu.

U mnie padlo doslownie pare dni po 3-letniej (przedluzonej) gwarancji:niewiem:. Moj NR609 nie dziala juz od 21.05, dzien pozniej rozpoczalem ten temat szukajac pomocy. Wszystko sie odwleklo az do teraz, bo bylem 3 miesiace za granica i nie maila sie tym kto zajac. Po powrocie skontaktowalem sie z EIC i w koncu kilka dni temu dostalem od nich odpowiedz, opisawszy oczywiscie w miare mozliwosci problem... cytuje "[FONT=&quot]Problem może dotyczyć obwodu DSP, proszę dostarczyć urządzenie do serwisu EIC osobiście lub za pośrednictwem firmy kurierskiej ( koszt ponosi właściciel sprzętu) , dokonamy sprawdzenia i przekażemy wszelkie informacje.":banned: [/FONT]Oczywiscie ani slowa o akcji naprawczej Onkyo:banned:. Szczesliwie zanim zadzwonilem po kuriera wrocilem na forum i okazalo sie ze temat calkiem niezle sie rozwinal i to z jakimi efektami.

Czekam wiec na przesylke opakowania z Onkyo i instrukcje odnosnie dostarczenia sprzetu do serwisu na ich koszt (tu uklony w strone Onkyo). Oczywiscie bede na bierzaco informowal o postepach naprawy i wszystkim co sie w miedzyczasie dzieje w temacie.
Jeszce raz serdeczne dzieki za podzielenie sie wiedza z innymi na forum. Szacuneczek!!!:blagam:
 

quasimodek

Member
Bez reklam
Podziękowania należą się koledze DeeBass, któy to poinformował o akcji. Na stronie onkyo.pl ani słychu o tym fakcie co uważam za olewanie polskich konsumentów, jakby nie było klientów Onkyo i dystrybutora EIC... No ale przecież klient już kupił, to teraz niech się buja...

Podzielcie się informacją jak sprawa została zakończona i czy jesteście zadowoleni z obsługi przez EIC.
 
I niech mi nikt nie mówi, że forum jest tylko do opluwania się nawzajem ....

quasimodek jesteś przykładem gościa, który wzmocnił moją wiarę, że takie fora jak HDTV mają sens, a pomoc jest bezinteresowna.

Moje niedzielne popołudnie było beznadziejne, ale Ty to odmieniłeś :)
Całe szczęści zakwalifikowałem się do programu wymiany, bo u mnie ani dźwięku, ani neta (wyszarzenie).

Kocham Cię !!! :D

W zwiazku z tym, ze Kolegi ampli byl zgloszony 2 tygodni wczesniej niz moj, mam pytanie pewnie beda zadawac sobie tez inni zglaszajacy... czy EIC (bo jak rozumiem to oni na terenie na terenie Polski beda zajmowac sie wykonaniem naprawy) juz sie kontaktowalo w sprawie warunkow na jakich ma byc dostarczony sprzet do serwisu? Jak to wyglada od strony technicznej. Onkyo w Terms and Conditions (ktore musielismy zaakceptowac zglaszajac sprzet przez podanie numeru seryjnego) jasno okresla warunki dostawy, przebiegu naprawy i zwrotu sprzetu do serwisu.
Ciekawi mnie jak to wyglada w praktyce; ma Kolega jakies doswiadczenia w tym temacie, ktorymi moglby sie podzielic z innymi forumowiczami?
Z gory dzieki..
 

mirmal

New member
Formularz zgłoszenia Onkyo wysłany, ale co oni proponują w ramach cash-back? Zwrot pieniędzy za uszkodzony egzemplarz jeżeli dokonaliśmy zakupu nowego od 19 sierpnia do 31 grudnia 2014?
 
Witam
Zgłaszał Kolega od razu do Cash Back podczas sprawdzania urządzenia? U mnie nie było takiej opcji przy wpisywaniu seriala.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
Ja się w takim razie nie łapię, bo mój jest starszy.
Próbował się już Kolega kontaktować z EIC w sprawie transportu i naprawy?
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

mirmal

New member
W opcji cashbacku zrozumiałem, że chodzi o możliwość odkupienia uszkodzonego Onkyo jeżeli zakupiłoby się jeden z wymienionych w regulaminie nowych modeli.

Dziś kurier 7-emki zabrał do serwisu sprzęt. EIC odpisało na zgłoszenie emailem, podając dane do zamówienia kuriera -w ok. 2 dni.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
Rozumiem, że na własny koszt dostawa do EIC?
W regulaminie jest napisane, że ... Onkyo (w domyśle serwis) wyśle do posiadacza urządzenia kuriera na koszt Onkyo, z opłaconym opakowaniem i nalepką przesyłka opłacona, aby odebrał urządzenie ...
Ja jeszcze nie wysłałem; bo ostatnio też dostałem maila w odpowiedzi na zgłoszenie ... Proszę dostarczyć urządzenie do serwisu EIC osobiście lub za pośrednictwem firmy kurierskiej siódemka tel. 0-22 777-77-77-, nr klienta 12177724 w opak. zabezpieczającym, ubezpieczeniem, dołączając adres zwrotny, nr tel. kontakt. i opis usterki... Jeszcze jakieś fu#%$n ubezpieczenie??? Wygląda na to że Terms & Conditions odnoszą się tylko do właścicieli sprzętu, bo EIC ma to głęboko...
 
W opcji cashbacku zrozumiałem, że chodzi o możliwość odkupienia uszkodzonego Onkyo jeżeli zakupiłoby się jeden z wymienionych w regulaminie nowych modeli.

Dziś kurier 7-emki zabrał do serwisu sprzęt. EIC odpisało na zgłoszenie emailem, podając dane do zamówienia kuriera -w ok. 2 dni.
Podobnie i ja interpretuję ten punkt, stąd moje wcześniejsze pytanie o zgłoszenie do CashBacka. Zapytałem mailem EIC o dokumenty do CB, w ogóle na ten temat nie odpisali, dostałem podobną odpowiedź jak wcześniej ... [FONT=&quot]Uprzejmie informuję, że serwis EIC jest zobligowany jedynie do wykonania naprawy bezpłatnej po uprzednim potwierdzeniu wystąpienia usterki[/FONT] ... [FONT=&quot][/FONT]a prawdę mówiąc kupiłbym nowy, gdyby coś dorzucili i zabrali stary.

PS. Jaki model? TX-NR609? Jakaś trefna linia, bo sporo ich do naprawy.
 
Do góry