A więc - QUO VADIS 3D ? Czy kolejne baty dla 3D w historii ?

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Po raz pierwszy w pokoleniu branży elektroniki użytkowej brakuje "tego czegoś" co w technologii nazywa się przełomem.
Nie tak dawno pamiętamy że "płaskie" telewizory wywoływały okrzyk zafascynowania WOW i powodowały a wręcz wywoływały chęć zakupu nowych modeli.
UE40D7000_596.jpg


Wprowadzenie nowej jakości sygnału przez Blu-ray i prezentacje również wywoływały ten sam okrzyk.
Panasonic%20Blu-ray%20Player.jpg


Wydawałoby się że kolejny przełom przyniesie jakość 3D. Że dzięki temu telewizory z takim wyposażeniem będą sprzedawać się jak ciepłe bułeczki nawet w czasach gospodarczego zastoju.

img_P-sharp-lcd-led-3d-tv-aquos-LC-46LE925_Full_Frontal_View-Logo-960.jpg


A tym czasem nieoczekiwanie okazuje się, że to produkty wytworzone przez Firmę Apple stały się liderem technologii, to obecnie najgorętszy towar na rynku. Powodują nie tylko radość ale również ogromne podniecenie i wypieki na twarzy. Mało tego , również modele innych firm oparte na pomysłach Apple biją rekordy popularności:
http://www.hdtv.com.pl/forum/newsy/69272-samsung-bije-wlasny-rekord-sprzedazy.html


Ale żadne systemy 3D nie powodują takiej gorączki. Nawet więcej,
przy gorączce zakupowej i kolejkach oczekujących na swój nowy iPad 3 czy iPhone 5 - systemy 3D bladną jak przysłowiowe płótno.
Konsumenci którzy widzą płaskie telewizory wiedzą, że kolejny ich zakup to taki model. Konsumenci którzy widzieli 3D wcale nie pragną takiego zakupu za wszelką cenę . Prawie każdy potrafi docenić jakość HD i też marzy o jak największej ilości sygnałów HD. Ale przy 3D nie ma tego charakterystycznego WOW. Dodatkowo nie wszyscy klienci widzą owe 3D.


Okazuje się też że konsumenci nie chcą płacić dodatkowo za technologię 3D mimo że firmy wideo i firmy badawcze chwalą się coraz większą sprzedażą materiałów 3D HD. Zainteresowanie konsumentów widać również po tym czy dokupują nowe okulary które są konieczne przy oglądaniu 3D.
RealD%203D%20cine%20spex-420-90.jpg
Okazuje się że i w tym polu 3D traktowane jest jako jeden z gadżetów w telewizorze. Czy nowe widgety 3D zaproponowane przez Samsunga
002_P1310218.JPG

Teraz lepiej widać ikonka z lewej z napisem Explore 3D. Aplikacja startuje 1.07.2011. - http://www.hdtv.com.pl/forum/newsy/...mart-tv-samsunga-dostepne-od-1-07-2011-a.html "porwą " nowych potencjalnych użytkowników do przyśpieszonej decyzji zakupu, albo wypieków na twarzy z chęci posiadania? . Osobiście wątpię !


Czy Wy lub Wasze dzieci chętnie siedzą w okularach na twarzy przez dwie godziny, że oglądając film?
Badania pokazują że pierwszy impuls zainteresowania technologią jako "nowum" spada.
REALD-728-75.jpg

http://www.hdtv.com.pl/forum/newsy/68518-kryzys-w-kinach-3d.html
Co odczuwalne jest nie tylko w danych statystycznych sprzedaży telewizorów ale również odwiedzinach kin 3D.
Dochodzą jeszcze wątpliwości co do zdrowia oglądających :
http://www.hdtv.com.pl/forum/3d-tv/51950-czy-3-d-jest-szkodliwe-dla-zdrowia.html

Niewybaczalne byłoby nie wspomnienie o technologii pasywnej 3D gdzie oprzyrządowanie kosztuje zdecydowanie mniej. Do tego wojna formatów- pasywne vs aktywne nie przyczynia się do rozwoju technologii 3D stricte.
http://www.hdtv.com.pl/forum/3d-tv/68015-telewizory-aktywne-3d-czy-pasywne-3d-co-wybrac.html


Wytoczona wojna formatów przez LG :
http://www.hdtv.com.pl/forum/newsy/...j-technologii-3d-w-amerykanskich-mediach.html
Też nie zwiastuje wspólnego budowania systemu.

5825_-3D-demo-1.jpg

http://www.hdtv.com.pl/forum/newsy/...-co-mozna-zrobic-dla-rozwoju-konferencja.html

Nie wszyscy pamiętają ale​
3D odniosło w historii już porażkę w 1950 roku.
Konsumenci traktowali to wyłącznie na zasadzie sztuczki i zabawy.
Dziś konsumenci są jeszcze bardziej wybredni i wymagający, za ciężko zarobione pieniądze domagają się niesamowitej wartości elektroniki użytkowej.
Chcą się bawić i radować , chcą krzyczeć WOW na widok jakości 3D . Ale dziś 3D prostu nie jest wystarczająco dobre, aby być warte zakupu nowego zestawu .


Znawcy sami podają w wątpliwość celowość pełnej popularyzacji 3D:
http://www.hdtv.com.pl/forum/newsy/...glowi-czy-sport-3d-moze-wygladac-dziwnie.html

Dobrym rozwiązaniem wydaje się oczekiwanie na obraz 3D na ekranach ale bez okularów.



http://www.hdtv.com.pl/forum/toshib...ucja-toshiba-20gl1-test-lcd-bez-okularow.html
Czy będzie hitem sprzedaży ?


A więc - QUO VADIS 3D ?
na podstawie home theater.
 

bluray

Banned
Obraz 3D jest infantylny.
Nadaje się dla dzieci i w tym kierunku poszli wydawcy Home 3D.
Jednak każdy rodzić wybierze dla dziecka pasywny system LG w trosce o zdrowie.
Dam jeszcze mój ulubiony wątek o bojkocie 3D przez producentów filmów fabularnych w wersji do odtwarzania w domu - czyli na BD.
Mamy więc kreskówki, bajeczki i odgrzewane kotlety IMAX.
 
Do góry