DVB-T - Z czym to się je

danek_szy

New member
Witam.
Z góry przepraszam za wszelakie głupie pytania...;) Niestety jestem kompletnie zielony w tym temacie, więc przyda się wasza pomoc.
Mam kilka pytań:
Zakładam, że DVB-T wymaga dekodera - Jaki powinienem wybrać aby odbierać sygnał w HD?
Nie będę ponosił żadnych opłat poza zakupieniem dekodera?
Czy w W-Wie dostępne są jakieś kanały w HD?
Czy mieszkając na Ursynowie (parę km od centrum) będę w stanie odebrać sygnał w przyzwoitej jakości bez dodatkowych anten? (Niestety nie za bardzo mam możliwość montażu czegoś poza oknem...)
Z góry dziękuję za odpowiedzi :)
Jeżeli coś mi się jeszcze przypomni to będę miał kolejne pytania...
 
Ostatnia edycja:

zn21

Member
Warszawa to idelne miejsce dla DVB-T ponieważ dwa program nadawane są w HD a mianowice: TVP HD oraz Polsat Sport HD, poza tym w standarcie SD mamy: TVP1, TVP2, TVP3, TVP Sport, Polsat, TVN, TV4.
Anteny na analog i DVB-T są takie same. Musisz sam sprawdzić jak wygląda sprawa z odbiorem. Tuner na DVB-T musi mieć MPEG-4 aby HD odbierać. Jeżeli nadawca nie będzie kodować to odbiór wymienionych kanałów będzie oczywiście darmowy.
 

danek_szy

New member
OK, dzięki wielkie. :)
A uważacie, że opłaca się teraz w to inwestować, czy lepiej poczekać na rozwój wydarzeń i więcej kanałów?
 
J

Judash

Guest
DVB-T w Polsce dopiero sie rozwija i trudno przewidziec, co bedzie mozna w przyszlosci ogladac.
 

zn21

Member
kupuj śmiało, sprzęt nie jest drogi a jak będziesz czekał to w końcu nie zauważysz, że życie Ci się skończyło, he he. Koniecznie HD!!!
 

p@well

New member
Czytałem, ale może jeszcze nie doczytałem, więc z góry przeproszę za offtopic.
Temat założony dla laika, więc...
... co potrzebuję oprócz anteny analogowej by odbierać programy DVB-T. Mam telewizor CRT i plasma - oba oczywiście bez tunera. Czy i za ile mogę dokupić jakiś zewnętrzny tuner/dekoder by móc skorzystać z w/w dobroci. Jak mam zmontować zestaw i może inne porady, które przydadzą się również innym.