NVIDIA DLSS 3.5 od 21 września w Cyberpunk 2077 i Chaos Vantage.

ar2

Wsparcie
Członek Załogi
HD Squad
phantom liberty cyberpunk 2077.jpg


NVIDIA DLSS 3.5 sprawia, że gry nie tylko wyglądają lepiej i działają płynniej. Nowością jest funkcja Ray Reconstruction, wykorzystująca do działania sztuczną inteligencję i znacząco udoskonalająca jakość ray tracingu. Również w aplikacjach ulepszono podgląd obrazu w czasie rzeczywistym, dzięki czemu twórcy mogą sprawniej wizualizować efekty swojej pracy przed przystąpieniem do czasochłonnego renderowania. Funkcja Ray Reconstruction jest dostępna dla użytkowników wszystkich kart graficznych GeForce RTX oraz NVIDIA RTX.

Poinformowano także, że debiutujące w tym tygodniu gry Lies of P, Party Animals, Warhaven oraz Witchfire otrzymują wsparcie techniki DLSS od dnia premiery. Gracze mogą także zapisać się na otwarte testy wersji beta The First Descendant, która będzie akcelerowana przez DLSS 3.

NVIDIA DLSS 3.5 oficjalnie od 21 września

NVIDIA po raz kolejny dokonuje znaczącego postępu w technikach renderowania dzięki wprowadzeniu DLSS 3.5 z funkcją Ray Reconstruction. Działa ona w oparciu o nowy model SI, który usprawnia jakość ray tracingu w grach i aplikacjach, które go wykorzystują.

Ray Reconstruction zastępuje wykorzystywane do tej pory ręcznie dostrajane reduktory szumu (denoisery) siecią neuronową, wytrenowaną przez superkomputer NVIDIA, która generuje piksele wyższej jakości pomiędzy próbkowanymi promieniami.

Technika DLSS 3.5 została wyszkolona na pięciokrotnie większej ilości danych niż DLSS 3. Z tego względu doskonale rozpoznaje różnorodne efekty ray tracingu, przez co podejmuje inteligentniejsze decyzje dotyczące wykorzystania danych czasowych i przestrzennych. Pozwala także utrzymać wysoką częstotliwości przepływu informacji, co umożliwia zdecydowanie sprawniejsze skalowanie obrazu.

Cyberpunk 2077 otrzymuje 21 września aktualizację z DLSS 3.5


Już jutro zostanie wydana aktualizacja 2.0 do gry Cyberpunk 2077, która wprowadzi masę usprawnień, w tym technikę DLSS 3.5. Pozwoli to na osiągnięcie w trybie graficznym RT: Overdrive niezwykłej jakości i przejrzystości odbić. Globalne oświetlenie będzie jeszcze dokładniejsze, a cała rozgrywka stanie się bardziej realistyczna i immersyjna.

Zaledwie kilka dni później, a mianowicie 26 września, zadebiutuje płatny dodatek Cyberpunk 2077: Widmo wolności z pełnym ray tracingiem oraz DLSS 3.5 z funkcją Ray Reconstruction. Na graczy czeka zupełnie nowa przygoda utrzymana w klimacie szpiegowskiego thrillera.

„Dzięki inteligentnej technice DLSS 3.5, napędzanej mocą renderowania SI, możesz doświadczyć najnowszej lokalizacji Dogtown w Cyberpunk 2077: Widmo wolności w najlepszej odsłonie, z ostrzejszym obrazem, bardziej precyzyjnym oświetleniem i najwyższą możliwą liczbą wyświetlanych klatek na sekundę”, powiedział Jakub Knapik, wiceprezes ds. artystycznych oraz dyrektor artystyczny w CD PROJEKT RED.

Wielu graczy będzie również rozważać zakup nowej karty graficznej. Dobrym wyborem dla gier wykorzystujących DLSS 3.5 jest GeForce RTX 4070, dostępna już od 2899 zł. W Polsce dostępne są również karty referencyjne z linii Founders Edition.

Aby dowiedzieć się więcej o technice DLSS 3.5 oraz rekonstrukcji promieni zastosowanej w Cyberpunk 2077 oraz dodatku Cyberpunk 2077: Widmo wolności, zajrzyj do artykułu na ten temat oraz obejrzyj najnowszy zwiastun Cyberpunk 2077: Widmo wolności pokazujący wykorzystanie technik RTX.


DLSS 3.5 dla twórców: od 21 września w Chaos Vantage oraz od października w NVIDIA Omniverse

Platformy i aplikacje kreatywne zawierają szeroką gamę treści, które sprawiają trudności tradycyjnym reduktorom szumu, ponieważ wymagają one ręcznego dostosowania do każdej sceny. W efekcie jakość obrazu w trakcie poglądu nie jest optymalna. Dzięki DLSS 3.5 sieć neuronowa jest w stanie samodzielnie rozpoznać typ sceny i stworzyć obraz o wysokiej jakości jeszcze przed ostatecznym renderingiem.

Chaos Vantage to popularne narzędzie do wizualizacji 3D, które umożliwia twórcom eksplorację dużych scen w środowisku z pełnym ray tracingiem. Vantage jest akcelerowany przez karty graficzne RTX dzięki odszumianiu NVIDIA OptiX oraz technice NVIDIA Super Resolution. Natomiast 21 września otrzyma aktualizację ze wsparciem funkcji dla Ray Reconstruction, zapewniającej jeszcze lepszą jakość obrazu twórcom nawigującym w skomplikowanych scenach.

NVIDIA Omniverse USD Composer to w pełni konfigurowalna aplikacja do tworzenia wirtualnych światów w formacie OpenUSD. Pozwala ona na swobodne komponowanie, oświetlanie, symulowanie i renderowanie scen na dużą skalę. Już w październiku otrzyma wsparcie techniki NVIDIA DLSS 3.5.


Jeszcze więcej gier z DLSS

  • The First Descendant – otwarte testy wersji beta z DLSS 3 właśnie się rozpoczęły
    • Wideo prezentujące efekt zastosowania techniki DLSS 3:
  • Warhaven – wczesny dostęp od 21 września z DLSS 3
    • Wideo prezentujące efekt zastosowania techniki DLSS 3:
  • Witchfire – wczesny dostęp od 20 września z DLSS 3 oraz Reflex
  • Party Animals – premiera 20 września z DLSS 2 i Reflex


Kolejne ogłoszenia już w następnym tygodniu

Minęło 5 lat od premiery techniki NVIDIA DLSS, która rozpoczęła nową erę w renderingu neuronowym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Od tego czasu DLSS usprawnia działanie już ponad 340 gier i aplikacji. DLSS 3.5 to kolejny krok do wykorzystania pełnego potencjału SI, a zaczyna się on od Cyberpunk 2077, Cyberpunk 2077: Widmo wolności oraz Chaos Vantage.
 
Do góry