Zysk LG Electronics w drugim kwartale spada o 12 procent w związku z niskim popytem i wysokimi kosztami logistyki.

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Zysk LG Electronics w drugim kwartale spada o 12 procent w związku z niskim popytem i wysokimi kosztami logistyki.

Zdjęcie pliku dostarczone przez LG Electronics Inc. 22 lutego 2022 r. przedstawia cyfrowy billboard reklamujący telewizory LG OLED na Times Square w Nowym Jorku.

Firma LG Electronics Inc. poinformowała w piątek, że jej zysk operacyjny za drugi kwartał spadł o 12 procent w stosunku rok do roku w związku z szalejącą inflacją, która zaszkodziła popytowi konsumentów na telewizory i inne urządzenia gospodarstwa domowego.

Jej dochód operacyjny wyniósł 792 miliardy won (609 milionów USD) za kwartał kwiecień-czerwiec, co nie spełniło oczekiwań analityków ankietowanych przez Yonhap Infomax, firmę zajmującą się danymi finansowymi agencji informacyjnej Yonhap.
Przychody wzrosły o 15 procent w stosunku do poprzedniego kwartału do 19,5 biliona wonów, najwyższego od drugiego kwartału, dzięki solidnej sprzedaży wysokiej jakości sprzętu AGD i części samochodowych.
LG poinformowało, że jego działalność telewizyjna skurczyła się na okres trzech miesięcy do czerwca, ponieważ wzrosły koszty marketingu i ludzie spędzali mniej czasu w domu.
Jej sektor rozrywki domowej odnotował stratę operacyjną w wysokości 18,9 miliarda wonów, podała firma, co odzwierciedla wzrost „inwestycji marketingowych w odpowiedzi na wzmożone warunki rynkowe”.
Podczas gdy ogólny popyt konsumencki spadł, firma twierdzi, że sprzęt AGD klasy premium nadal cieszy się dużym popytem, ​​zwłaszcza w Ameryce Północnej, i nadal zapewnia dwucyfrowy wzrost.
W drugiej połowie firma zapowiedziała, że ​​skupi się na „efektywnym zarządzaniu wydatkami marketingowymi i rozwijaniu segmentu telewizji premium, szczególnie w okresach szczytowych sprzedaży, w tym podczas Mistrzostw Świata FIFA i świąt”.
Analitycy przedstawiali LG mniej optymistycznie na pozostałą część roku, ponieważ stłumiony popyt na telewizory wywołany pandemią osłabł, a podwyżki stóp procentowych w największych gospodarkach w celu walki z niekontrolowaną inflacją osłabiły siłę nabywczą konsumentów.
Oczekuje się również, że wysokie koszty wysyłki w związku z zakłóceniami w łańcuchu dostaw będą nadal negatywnie wpływać na wyniki finansowe firmy.
Jeśli chodzi o surowce, LG powiedział, że niepewność będzie się utrzymywać, częściowo z powodu przedłużającego się konfliktu na Ukrainie.
„Nieustannie zabezpieczamy ryzyko poprzez wzmocnioną współpracę z kluczowymi kanałami. Jednocześnie pracujemy nad poprawą podstawowej struktury kosztów, na przykład poprzez przyjęcie materiałów o większej oszczędności kosztów” – poinformowała firma podczas piątkowego wezwania do wyników.

To zdjęcie pliku zrobione 7 kwietnia 2021 r. pokazuje budynek centrali LG Group, LG Twin Towers, w Seulu. (Yonhap)

Dział komponentów do pojazdów elektrycznych (EV) firmy LG znacznie poprawił swoje wyniki w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie ze strony klientów, w tym Mercedes-Benz AG i General Motors, oraz zwiększył rentowność.
W drugim kwartale dywizja odnotowała 50 miliardów wonów zysku operacyjnego, osiągając zysk po raz pierwszy od czasu wejścia LG na rynek w 2013 roku, z wyjątkiem czwartego kwartału 2015 roku.
LG powiedział, że spodziewa się „dodatkowego popytu, ponieważ niedobór półprzewodników samochodowych wykazuje oznaki łagodzenia, również napędzany zwiększonymi inwestycjami w infrastrukturę”.
Na początku tego miesiąca firma LG poinformowała, że ​​w pierwszym półroczu pozyskała nowe zamówienia na części i rozwiązania do pojazdów elektrycznych o wartości 8 bilionów wonów.
Sprzedaż komponentów EV wzrosła w ubiegłym roku o 24 procent w porównaniu z rokiem poprzednim, pomimo spadku produkcji samochodów w związku z globalnym niedoborem chipów.
Firma spodziewała się, że do końca roku skumulowany portfel zamówień osiągnie 65 bilionów wygranych, czyli o 8 procent więcej niż rok wcześniej.
(Yonhap, Korea bizwire)
 
Do góry