Gdzie te szczegóły w cieniach...
Cześć.
Meloman,
W moim przypadku piszę o prostej kalibracji, której sam dokonałem. Wyraźnie widać efekt, o którym napisałem na różnych planszach testowych. Czerń jest dobra jak na ten przedział cenowy ale zadaję sobie pytanie dlaczego mitsu ma tak kiepskie szczegóły w cieniach a to akurat zbiega się z opinią zamieszczoną choćby tutaj: Mitsubishi HC4000 DLP Projector | Home Theater. Co więcej próba wyciągniecia tych szczegółów powoduje pjawnienie sie szumu w czerni a nadal szczegóły pozostawiaja wiele do życzenia.
Weżmy np. inny tryb - Sport. Czerń natywna bez szumu a jasność początkowych stopni wieksza. Niestety tryb sport rozjaśnia cały pozostały obszar i nie nadaje sie do skalibrowania proja do oglądania filmów. Więc to na co zwróciłem uwage to po prostu krzywa gama, którą ja osobiście wolałbym mieć w zakresie poziomów o najniższej jasności trochę wyższą.
Wika Powiem grzecznie. Nie to jest najważniejsze w mojej wypowiedzi, że coś widać z bliska tylko sprawa dotyczy problemu szczególowości w cieniach, który starałem sie przedstawić jak najdokładniej informujac co dzieje sie z czernią i odcieniami szarości na etapie dokonywania podstawowej kalibracji proja. Mam nadzieje, że mój post nie umniejszy twoim wrażeniom przy oglądaniu obrazu na HC4000 i mimo jego wad będzie cieszyć twoje oko
Wiatrak,
Zanim napisałem moją opinie przebrnąłem przez tematyke "color space" poczynając od wątków o XBMC dystrybucji openelec, przez karty graficzne intela, ati i gf na odpowiednich forach. Ten temat ogólnie nie jest prosty jak by sie wydawało. Trzeba by było założyć nowy wątek by bliżej się zagadnieniu przyjrzeć. W skrócie.
XBMC wyświetla wszystko w zakresie 0-255, czyli na logikę dokonuje sam konwersji filmów w formacie 16-235 na zakres szeroki (pytanie czy dobrej ). Nie udało mi się mimo info na wikipedii dostarczyć na wejście proja zakresu 16-235. To by było widać na planszy testowej. Mało tego, w ustawieniach proja mitsu jest możliwość ustawienia jednego z dwóch trybów pod warunkiem, że dostarczamy obraz w formacie RGB. Przełączajać w ten tryb obraz robi się fioletowy - lipa (wydaje się, że na wejście proja nie jest podawane RGB). Moim założeniem było by skalibrować proja do źródła dostarczającego w 16-235. Przy obecnym sprzecie nie mam takiej możliwości, nie znalazłem sposobu mimo zmiany pliku konfiguracyjnego jak na wiki openelec.
Podszedłem do tematu inaczej. Wiekszość oglądam na dekoderze cyfrowym a nie na kompie z XBMC. Tu sprawa wygląda tak. Obraz na utwieniu RGB jest fioletowy. Dobrze jest na ustwieniu proja w tryb YCBCR. Zatem pozostaje dokonać kalibracji tylko przy tym ustawieniu. Efekt opisany w moim poprzednim poście.
Cześć.
Meloman,
W moim przypadku piszę o prostej kalibracji, której sam dokonałem. Wyraźnie widać efekt, o którym napisałem na różnych planszach testowych. Czerń jest dobra jak na ten przedział cenowy ale zadaję sobie pytanie dlaczego mitsu ma tak kiepskie szczegóły w cieniach a to akurat zbiega się z opinią zamieszczoną choćby tutaj: Mitsubishi HC4000 DLP Projector | Home Theater. Co więcej próba wyciągniecia tych szczegółów powoduje pjawnienie sie szumu w czerni a nadal szczegóły pozostawiaja wiele do życzenia.
Weżmy np. inny tryb - Sport. Czerń natywna bez szumu a jasność początkowych stopni wieksza. Niestety tryb sport rozjaśnia cały pozostały obszar i nie nadaje sie do skalibrowania proja do oglądania filmów. Więc to na co zwróciłem uwage to po prostu krzywa gama, którą ja osobiście wolałbym mieć w zakresie poziomów o najniższej jasności trochę wyższą.
Wika Powiem grzecznie. Nie to jest najważniejsze w mojej wypowiedzi, że coś widać z bliska tylko sprawa dotyczy problemu szczególowości w cieniach, który starałem sie przedstawić jak najdokładniej informujac co dzieje sie z czernią i odcieniami szarości na etapie dokonywania podstawowej kalibracji proja. Mam nadzieje, że mój post nie umniejszy twoim wrażeniom przy oglądaniu obrazu na HC4000 i mimo jego wad będzie cieszyć twoje oko
Wiatrak,
Zanim napisałem moją opinie przebrnąłem przez tematyke "color space" poczynając od wątków o XBMC dystrybucji openelec, przez karty graficzne intela, ati i gf na odpowiednich forach. Ten temat ogólnie nie jest prosty jak by sie wydawało. Trzeba by było założyć nowy wątek by bliżej się zagadnieniu przyjrzeć. W skrócie.
XBMC wyświetla wszystko w zakresie 0-255, czyli na logikę dokonuje sam konwersji filmów w formacie 16-235 na zakres szeroki (pytanie czy dobrej ). Nie udało mi się mimo info na wikipedii dostarczyć na wejście proja zakresu 16-235. To by było widać na planszy testowej. Mało tego, w ustawieniach proja mitsu jest możliwość ustawienia jednego z dwóch trybów pod warunkiem, że dostarczamy obraz w formacie RGB. Przełączajać w ten tryb obraz robi się fioletowy - lipa (wydaje się, że na wejście proja nie jest podawane RGB). Moim założeniem było by skalibrować proja do źródła dostarczającego w 16-235. Przy obecnym sprzecie nie mam takiej możliwości, nie znalazłem sposobu mimo zmiany pliku konfiguracyjnego jak na wiki openelec.
Podszedłem do tematu inaczej. Wiekszość oglądam na dekoderze cyfrowym a nie na kompie z XBMC. Tu sprawa wygląda tak. Obraz na utwieniu RGB jest fioletowy. Dobrze jest na ustwieniu proja w tryb YCBCR. Zatem pozostaje dokonać kalibracji tylko przy tym ustawieniu. Efekt opisany w moim poprzednim poście.