Yamaha rx-v661 + wzmacniacz stereo

ptysiub

New member
Witam

Potrzebuję pomocy odnośnie pewnego podłączenia , które chciałbym wykonać lecz nie wiem czy jest to mozliwe. Otóż posiadam amplituner wielokanałowy Yamaha RX-V 661 + zestaw głośników 5.1 również firmy Yamaha. Do ogladania filmów ten ampltuner jest super, ale do muzyki to już trochę gorzej. Ostatnio słuchałem swoich kolumn na amplitunerze stereo i była spora różnica na plus. Więc pomyślałem , że kupię sobie wzmacniacz stereo np. http://www.allegro.pl/item726375854_wzmacniacz_pioneer_a_402r_rarytas_dzwieku_440_w.html , lub http://www.allegro.pl/item726254893_pioneer_a_109_markowy_wzmacniacz_stereo.html i podłączę do swojego amplitunera przez PRE OUT i muzykę będę słuchał tylko na frontowych kolumnach przez wzmacniacz stereo a filmy dalej będę mógł ogladać w systemie 5.1 na swojej Yamaszcze. Nie wiem tylko , czy wymienione wzmacniacze to są takie,które mogę tak podłączyć czy to chodzi o zupełnie inny rodzaj wzmacniacza. Proszę o informację.
 

mgoral69

New member
Witaj! Te wzmacniacze nadają się do podłączenia o które pytasz.Ja posiadam yamahe rx-v663 i podłączona jest do wzmac. MARANTZ PM-68 I GRA TO REWELACYJNIE. Podłączenie jest bardzo proste. Yamahe łączysz przez pre-out kablem do obojętnie jakiego wejścia we wzmacniaczu OPRÓCZ PHONO!! Może być to wejście cd lub line 1 czy aux1.Kolumny frontowe oczywiście też idą do wzmacniacza. Przełączasz na wejście do którego podłączyłeś kabel z pre-out yamahy. Głośność wzmacniacza ustawiasz na połowę głośności (kropka gałki volume ustawiona pionowo w górze).Następnie podłączasz mikrofon optymalizujący do amplitunera który jest na wyposażeniu i przy pomocy instrukcji str.29-30 dokonujesz ustawień optymalnej akustyki pomieszczenia. Po tej czynności zawsze gdy włączasz amplituner włączasz też wzmacniacz i jednym pilotem amplitunera regulujesz poziom głośności .Możesz podłączyć kabel sieciowy wzmacniacza do gniazda w amplitunerze i gdy włączasz yamahe włącza się wzmacniacz. Pamiętaj że po pomiarach akustyki nie kręcisz gałką głośności we wzmacniaczu ona ciągle jest w pionie. Dodatkowo u mnie cd i dvd grają na coaxialu. Wszystko gra pięknie. Możesz popróbować z różnymi wzmacniaczami lub samymi końcówkami mocy.
 

squad05

New member
a jak w takim przypadku masz zpodłączone cd i dvd?? do ampli czy wzmacniacza??
zastanawia mnie jak to działa, bo jeżeli cd lub dvd przez ampli do wzmacniacza, to korzystamy z przedwzmacniacza w ampli który zapewne jest słabszy od przedwzmacniacza integry.
Chodzi mi o to czy można czy do czystego stereo można podłączyc cd bezpośredio do wzmacniacza i korzystać tylko z integry a w kinie korzystac z ampli i integry??? może mi to ktoś w łopatologiczny sposób wyjaśnic??
a i jeszcze jedna sprawa: co z impedancją kolumn?
czy moge do ampli podłączyć np 6ohmowe a do wzmacniacza 4 Ohmowe??
 
Ostatnia edycja:

mario1969

New member
Ha, nie jestem pewny czy mgoral69 mnie nie cytował (nie mam żalu :)) nawet Nick i sprzęt ma podobny. Cd podłączony bezpośrednio do wzmacniacza to najlepsze rozwiązanie (ponoć różnie jest z tą jakością wyjść Pre-out u mnie nie odczułem żadnej różnicy czy połączyłem przez optyka do ampli przez pre czy bezpośrednio do wzmacniacza mój wątek http://www.audiostereo.pl/Wyjscie_Pre_Out_z_naszych_ampli_56878.html) obecnie słucham muzyki z cd w bi-ampingu (cd wyjcie optyk do ampli a analog do wzmacniacza), to najbardziej mi odpowiada-ampli w pure -direct. Scieżkę filmów przez sam ampli (przepięcie kabli głośnikowych zajmuje mi max 2 minuty). DVD podłączone do amplitunera.
 
Ostatnia edycja:

mat74

Well-known member
Bez reklam
a czemu kino bez wzmacniacza ?
i tego za bardzo nie rozumiem "bi-amping sygnal optykiem na ampli, a analogami do wzmaka" - to jak ?! kolumny chodza w b-ampie z dwoch zrodel zasilania ?!
objasnij mi to ?!
 

pejotpe

New member
Bez reklam
Najlepiej, by mieć wzmacniacz, który pozwala na podłączenie ampli z ominięciem przedwzmaniacza, ale bez fizycznego rozłączania. Mój NAD C325BEE, niestety, ma osobne wejście main-in, ale podłączenie czegoś do niego wymaga odłączenia przedwzmacniacza. Dlatego do zestawu dodałem switcha audio. I tak: ampli podłączam do switcha, switcha do main-in, a oprócz tego przedwzmaczniacz integry także do switcha (jednocześnie CD analogiem do integry i S/PDif do ampli, dla porównania - chociaż o dziwo samo połączenie ze dużo nie zmienia - łączyłem też analogowo ampli z CD i wielkiej różnicy nie było). Przy tym połączeniu wyraźnie słychać różnicę między przedwzmacniaczami - na korzyść integry (dźwięk znacznie bardziej detaliczny i przestrzenny).
 

mario1969

New member
CD ma 2 wjścia analogowe i optyczne. Tak przy bi ampingu kolumny zasilam z 2 zródeł.
Jako ,że kino to 80% 2-10 godzin dziennie zdarzało mi się zapominać wyłączać wzmacniacza który działał nieraz 24 godziny więc teraz przy kinie korzystam prawie wyłącznie z ampli. Jednak jeżeli trafia sie kąsek w typie nowych Star Wars o super ścieżce audio wtedy korzystam z opcji na maxa 7.1 wzmacniacz z frontami standardowo .

Przy muzyce mam nadwyżkę basu ze 709 już na granicy dudnienia (no inaczej zależy to od realizacji płyty w niektórych jest za mało a w kilku mnie bas męczy) więc tak od czasu do czasu sobie różnie wszystko mieszam aby korygować basiko (więcej lub mniej siłą wzmocnienia samych wzmacniaczy w trybach odcięcia przedwzmacniaczy pure direct w ampli i source direct w wzmacniaczu .
Jeśli chodzi o bi-amping to wczoraj słuchałem takim połaczeniu cd analogowo do pm68 na wysokie i średnie po Procabls25 ,niskie tony poszły też po procabie ls25 z yamahy cd optykiem wpięte do yamahy.
Próby bi amp. w konfiguracji cd optyk lub analog do ampli a potem wyjściem pre z ampli do wzmaka nie grało zle ale żeby usłyszeć tony średnie i wysokie gałka na wzmaku była na godz 15 ( w ampli wyście na fronty level +6DB ) gdzie w 1 powyżej opisanym konfigu tak samo gra wzmak przy godz 10.
mam nadzieję że udało mi sie to napisać zrozumiale.
 
Ostatnia edycja:

mat74

Well-known member
Bez reklam
powiem ci ,ze chcialbym tego posluchac,bo kombinacja wydaje mi sie karkolomna...
niedosc,ze uzywasz dwoch roznych zrodel zasilania, roznie przeciez brzmiacych w dodatku zasilanych sygnalem na dwa rozne sposoby co tez ma wplyw na barwe dzwieku (nie mowie,ze ten jest gorszy ,a ten lepszy- poprostu sa rozne), to partie trudniejsze do wysterowania (basy) dostarczasz z uzadzenia potencjalnie slabszego ?!
 

mario1969

New member
Właśnie bi-amping tak faktycznie polega na napędzaniu kolumn z 2 różnych lub 4 (monboloki) żródeł. Bi amping był znany zaczym powstały aplitunery do kd. W ampli do KD pisza o możliwośći bi-ampingu, dla mnie pseudo bi-ampingu .Nieraz warto poeksperymentować zobaczyć jak to gra . Dla mnie muzyka najlepiej brzmi w bi-amp. Kino brzmi najlepiej przy połaczeniu ampli-pre-wzmak. do codziennego z n-telewizji użytku korzystam z samego aplmi.
pozdr mariusz
 

mat74

Well-known member
Bez reklam
no ok!- tylko ,ze mowimy o calkiem innej sytuacji ! co innego napedzac kolumny roznymi monoblockami do ktorych sygnal dostaczany jest w taki sam sposob i ktore maja takie samo ,lub "zgrane" brzmienie ! i sa do tego dedykowane ! - a przeciez amplituner nie jest do tego dedykowany napewno...?!
 

mgoral69

New member
Witam!! mario1969 nie cytowałem Ciebie po prostu opisywałem w jak najprostszy do zrozumienia sposób połączenia. Dodatkowo wyjaśnie dla zainteresowanych iż u mnie wzmacniacz napędza fronty podczas słuchania KD. Dlatego korzystam z dobrodziejstw YPAO. Wcześniej CD podłączony był do wzmacniacza ale różnicy nie odczułem po przepięciu do ampli,a i obsługa obecnie prostsza Pozdrawiam
 

mario1969

New member
mat74 napisał:
no ok!- tylko ,ze mowimy o calkiem innej sytuacji ! co innego napedzac kolumny roznymi monoblockami do ktorych sygnal dostaczany jest w taki sam sposob i ktore maja takie samo ,lub "zgrane" brzmienie ! i sa do tego dedykowane ! - a przeciez amplituner nie jest do tego dedykowany napewno...?!
yamaya rx-v4600 jakby nie patrzeć też jest "jakimś wzmacniaczem" otrzymała w kilku różnych testach stereo oceny dobre i bardzo dobre. Kładzie na łopatki połowe nowych wzmacniaczy do 2k a nawet niektóre droższe. Nie dopatrzyłem się w niej jakieś wyjatkowej szczegołowości ale bardzo dobrą muzykalność. nie obciązona cąłym zakresem wyśmienicie kontroluje niskie pasmo. Nie wiem jak to wytłumaczyć ale np gwizdki pracują np głośnik wysokotonowy zabiera część pradu sekcjii niskotonowej co jakiś nieznaczny wpływ na głośniki nisko tonowe i odwrotnie. dodatkowo gdzieś wyczytałem z działu fizyki że każdy głośnik pobiera inną czestotliwoś i tak np pracująca cewka elektromagnesu w głośniku wysokotonowy jest "x" szybsza niz cewka głośnika niskotonowego. Przez co zmienia charakterystykę płynącego prądu (czestotliwoć i natężenie i jakieś inne składowe płynacego pradu) pisano też że sama poprze powrót do stanu spoczynkowgo wytwarza minimalny prąd zwrotny.
Naprawdę w przypadku kontroli basu nie ma sie do czego przyczepić jak ma być krótki i sprężysty jest taki, jak w utworze jest przeciągnięty to też jest taki. Poprostu naprawdę jest on dobrze kotrolowany.
Marantz PM68 jest to to samo co pm 7002 ludzie chwala go za szczegółowość muzykalność scenę. Dlatego te zalety staram sie wykorzystać na tonach wysokich i średnich, Ta sama co wyżej teoria wzajemnego na siebie oddziaływania gośników . Gitary i wokalejak dla mnie po poprostu miodzio. Padłączając w bi ampingu staram się z 2 urządzeń wyciągnąc to w czy są najlepsze. Przez ampli kontrolę basu a z marka muzykalność. Takie połaczenie gra bardziej miło dla ucha założmy o 20%-30% niż każde z osobna.
Poprzez połaczenie w bi-wiringu słuchacze poniekąd starają się zrobić podobnie tylko oni chcą zmienić brzmienie poprzez różne rodzaje kabli które uwupuklą odpowiadający im rodzaj dźwięku na wysokich-średnich oraz niskich.
( w przyszłości role ampli przejmie pradopodobnie któryś z harmanów 680,690,6900 lub 665) lub w stereo pójde w lampę.
jest pożno za błady przpraszam nie che mi sie edetowac
 
Ostatnia edycja:
Do góry