Xr65x90j podświetlenie

Czere92

New member
Cześć.
Od 2 msc posiadam model z tematu. Zauważyłem ostatnio że matryca w w pewnym miejscu jest jakby mocniej podświetlona, jakby Ledy w tym miejscu świeciły mocniej.
Przy oglądaniu filmów czy grach nie jest to tak zauważalne co przy statycznych obrazach w jednolitym kolorze, najbardziej ciemno szarym.
Czy ktoś też ma coś podobnego?
Jak dla mnie nadaje się to do reklamacji.
Proszę o opinię.
 

Attachments

  • IMG_20220202_174241.jpg
    IMG_20220202_174241.jpg
    624,2 KB · Wyś: 65
  • IMG_20220202_174347.jpg
    IMG_20220202_174347.jpg
    466,7 KB · Wyś: 69
  • IMG_20220202_174935.jpg
    IMG_20220202_174935.jpg
    381,5 KB · Wyś: 81
Ostatnia edycja:

YakiTaki

New member
Tak to ewidentna wada matrycy. U mnie to pojawiło się po około miesiącu od zakupu. Na szczęście Sony stanęło na wysokości zadania i w ramach reklamacji bardzo szybko wymienili mi tv na nowy.
 

Attachments

  • IMG_1692.jpg
    IMG_1692.jpg
    507 KB · Wyś: 58

Czere92

New member
Dzięki za odpowiedź.
W takim razie zgłaszam reklamację, mam nadzieję, że też będzie wymiana anie naprawa.
Chyba mam pecha bo wcześniej mialem Philipsa 55pus7334 i tam dwa razy reklamacja w ciągu 2 lat na brudzącą się matrycę więc zmieniłem na Sony licząc na brak podobnych akcji ;).
 

YakiTaki

New member
Będzie na 100% wymiana na nowy ponieważ serwisant jak był u mnie to od razu mi powiedział, że matryc w tym modelu się nie wymienia ponieważ są klejone. Mnie na plus zaskoczyła szybka realizacja reklamacji przez firmę Sony. Od momentu zgłoszenia reklamacji w Sony do wymiany tv minęło niecałe dwa tygodnie.
Żeby Ci ułatwić podpowiem, że najpierw dzwonisz na infolinię Sony i tam zgłaszasz reklamację. Oni umawiają serwis z którym współpracują najbliżej twojego miejsca zamieszkania. Serwis ma obowiązek zgłosić się do Ciebie i ciągu trzech dni roboczych. Przyjeżdża serwisant robi zdjęcia i tyle. Po około tygodniu przyjeżdża ten sam serwisant z nowym Tv. Stary oczywiście zabiera :) Zostawia Ci jedynie pilot i stopki ze starego TV. Wszystko szybko , sprawnie i bez zbędnych pytań. Przynajmniej tak było u mnie. Powodzenia.
 
Ostatnia edycja:

Czere92

New member
Dzisiaj był serwisant.
Porobił zdjęcia i stwierdził, że to całkowicie normalne.
Tak zwane "DSE".
Nie liczę już raczej na wymianę ale czekam na ostateczna odpowiedź od SO y.
 

YakiTaki

New member
Dzisiaj był serwisant.
Porobił zdjęcia i stwierdził, że to całkowicie normalne.
Tak zwane "DSE".
Nie liczę już raczej na wymianę ale czekam na ostateczna odpowiedź od SO y.


Powiem Ci, że jestem zaskoczony tym co powiedział Ci serwisant. Wygląda na to, że co serwis to inna opinia. Śmieszą mnie Ci wielcy sewisanci którzy po ocenie swoim "fachowym" okiem na koniec mówią "panie ten typ tak ma" Ty wydajesz kupę kasy na nowy tv a w razie problemów przychodzi wielki serwisant po zawodówce i mówi ci że to jest normalne. Najgorsze jest jest to, że od jego opinii może zależeć cały proces reklamacji. Wychodzi na to, że ja miałem farta i trafiłem na gościa który od razu uznał to za wadę matrycy. Myślę, że powinieneś się odwoływać i dalej próbować walczyć w Sony. Moim zdaniem problem nie stanowi firma Sony tylko te podrzędne pseudoserwisy które dla nich współpracują.
 

Czere92

New member
Dostałem odpowiedź taka jak się spodziewałem, czyli, że nie jest to żadna wada tylko cecha telewizorów LCD.
Będę się odwoływał od tej decyzji.

Jestem szczerze zawiedziony.
 

roqq1994

New member
To zadne DSE nie jest oglądając Twoje zdjęcia, ja w swoim modelu mam lekki DSE efekt brudnego ekranu robiąc testy na yt.
Oni zawsze twierdzą, ze to cecha produktu. To samo miałem z LG cx.
 

Biegan19

New member
Witam, ja posiadam od 6miesiecy sony xr-65x94j i mam taki o to problem. Czy nadaje sie to na gwarancje? Na zdjeciach moze az tak twgo nie widac ale w ciemnym pomiesczeniu prawie pol ekranubtak wyglada. Pozdrawiam
 

Attachments

  • IMG_20220314_214601.jpg
    IMG_20220314_214601.jpg
    205 KB · Wyś: 37
  • IMG_20220314_214330.jpg
    IMG_20220314_214330.jpg
    298,7 KB · Wyś: 42

AG100

New member
Praktycznie taki sam objaw miałem w TCL miniLED 825 65" i beż żadnego problemu TCL uznało reklamację, serwis od razu stwierdził, że to uszkodzona matryca, włączył serwisowy czerwony kolor i przez środek była jaśniejsza plama 1/3 ekranu. Widać że SONY leci sobie w kulki z klientami, pewnie mają przekaz z góry na odrzucanie reklamacji, po wysypie reklamacji na moduł CAM CI+
 

tutoslaw

New member
Ja mam podobny problem z 75x90j. Pierwszy egzemplarz przyjechał rozbity, sklep na szczęscie wymienił bez problemu, drugi mam odtygodnia i ostatnio zauważyłem, że na ciemnym tle ewidentnie widać jasne plamy. W filmach / grach tego nie widać, ale np. w menu wyboru profili Netflixa, wygląda to kiepsko. Może na zdjęciu wyszło troche przerysowane, ale mniej wiecej tak to wygląda:




20220425-233737.jpg

vZ4BwJb


Jutro zgłoszę to do Sony i zobaczymy. Na poprzednim TV Sony KD-65XH9096 nie było takich problemów.


edit: cos nie mogę dodac fotki
 
Ostatnia edycja:

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Masz nie doświetlone rogi.
W klasie cenowej jeśli zależy Ci na idealnym podświetleniu to wymień na Oleda. Nie musisz się wówczas doszukiwać podświetlenia.
Ile dałeś kasy ?
 

tutoslaw

New member
Mam raczej przęświetlone niektore miejsca, najbardziej prawy dolny róg. To nadal LED ale z droższych, dałem 7300, myslalem o OLED, ale ceny 75' to narazie nieporozumienie. Zgłosiłem reklamacje przez stronę Sony i zobaczymy co powiedzą. Niestety nie mogę wrzucić linka do zdjęć.
 

Czere92

New member
Misja zakończona sukcesem. Zgłosiłem reklamację jeszcze raz, przyjechał ten sam serwisant i tym razem uznał ze jest to wada matrycy.
Za dwa dni telefon od Sony że tv zostanie wymieniony na nowy.
Jutro akurat mam wymianę, oby tylko nowy egzemplarz okazał się sprawny ;).
 
Do góry