XH9505 problem z WiFi

Kryman

New member
Witam, chciałbym prosić o pomoc w rozwiązaniu problemu w nowo zakupionym telewizorem Sony 65XH9505. Problem polega na tym, że po podłączeniu do sieci WiFi internet działa bardzo wolno, zarówno na 2.4GHz jak i na 5GHz. Próbowałem przywracać ustawienia fabryczne, restartować "na miękko" przytrzymując przycisk włączania na pilocie, zmieniałem kanały w routerze, gdyż dowiedziałem, że, że tv Sony najlepiej działają z pakietami z przedziału od 1-11, niestety wszystko na nic. Wsparcie Sony odpowiada na maila zdawkowo, wysyłając do gotowych formularzy, ale nic nie pomaga. infolinia również nie pomaga.


Internet działa na takiej zasadzie, że po włączeniu Netflixa i załadowaniu filmu, ten odpala się na chwilę w 1080p, czasem, ale bardzo rzadko wskoczy na 1440p, po czym nagle pojawia się kółko od buforowania, po czym momentalnie jakość spada na 480p i przesył 0,53MB/s.


Nie mam pojęcia co może być przyczyną, po kablu wszystko działa prawidłowo i momentalnie materiały odtwarzają się w najwyższej jakości.


Najważniejsze kwestie, o które możecie pytać to:
- internet sumaryczny 70/70;
- router stoi w tym samym pomieszczeniu oddalony o około 2 metry od telewizora;
- model routera: TP-LINK AC1750


Dla uzupełnienia, próbowałem też robić hotspota z telefonu. Wynik ten sam. AirPlay to samo (mimo tego, że na telefonie czy tablecie filmy działają perfekcyjnie). Połączenie z access pointem Unifi daje ten sam rezultat, czyli momentalny spadek jakości na 480p i przesył w granicach 0,53MB/s.


Z góry dzięki za pomoc! ;):niewiem:
 

Agrafka234

New member
YouTube tnie :( Jednak coś z tym WiFi jest nie tak. Na szczęście ma połączenie przewodowo i tu wszystko chodzi bez problemu.
Kolejny minus dla TV ale najgorsze są przyciemnione rogi i refleksy powłoki.
Zobaczymy co jeszcze wyjdzie
 

kola01

Well-known member
Bez reklam
Coś chyba nie tak u Was.
Łącze jakie mam to 300/50 Mbps i tyle faktycznie jest. Mam też AP Ubiquiti UAP-AC-LR, który rozsyła sygnał WiFi ac. AP jest w szafie w innym pomieszczeniu niż TV Dokładnie jest ok 5 metrów dalej, za 1 ścianą i 1 szafą. W dodatku obniżyłem poziom mocy w AP do 20 dbm (ok 80%).
Netflix YT działają na moim TV w 4k poprawnie. Nic sie nie buforuje.
Zarówno Fiber Test jak i test prędkości w Netflix pokazują prędkośc ok 220-280 Mbps.
Nim zainstalowałem AP Ubiquiti w szafie to miałem router ASUSA w pokoju dużo bardziej oddalonym od TV (10 metrów, 2 ściany i szafa) ale ku mojemu zdziwieniu sygnał i zestawiane szybkości były podobne jak mam teraz z AP Ubiquity.
Dodam jeszcze, że mieszkam w bloku z wielkiej płyty i mam w swoim otoczeniu mnóstwo różnych sieci WiFi, czasem po kilka na jednym kanale.

Zainstalujcie jakąś apkę na TV i sprawdźcie z jaką prędkością są zestawiane połączenia.
Oczywiście zakładam, że łączycie swoje TV przez WiFi na 5GHz (802.11. ac) bo na 2,4 GHz, zwłaszcza gdy jest dużo sieci w eterze (jak w każdym bloku czy osiedlu) to zestawiane prędkości będą słabe. Dotyczy to każdego urządzenia.
 
Ostatnia edycja:

Aga92

New member
Sprawdz inny router (nie tplink, a testy telefonem to takie gdybanie bo to jednak LTE). Mielismy troche inny efekt na AP tej firmy (taki 4 antenkowy) - ten model tv i jeszcze jeden punkt (komputer) losowo zrywal i dzialal strasznie wolno (w okolicy momentu zerwania). Zmiana dawcy wifi na mikrotika rozwiazal wszystkie problemy.
 
Ostatnia edycja:

kola01

Well-known member
Bez reklam
LTE u mnie w godzinach szczytu nie osiąga nawet 1 Mbps. Sygnał mam dobry tylko nadajniki są mocno przeciążone.
Była taka apka na Android TV (nie pamiętam nazwy), coś jak WiFi analyser. Pokazywała jakość połaczenia WiFi, szybkość zestawianego połączenia itp. Warto zainstalować, żeby sprawdzić co jest powodem wolnego neta.

TP-LINK akurat nie grzeszy jakością swoich routerów. Zawsze stosował najtańsze SoC i układy radiowe, które napierniczały mocą na maxa ale i tak nie zawsze się dogadywały z wieloma odbiornikami. Polecam routery ASUSA. Taki RT-AC1200G+, u mnie sprawdzał się lepiej niż obecny UBIQUITI, mimo że stał 2x dalej od TV.
 

Kryman

New member
Problem został rozwiązany ... wyłączyłem router i po chwili włączyłem. Wszystko działa tak jak po kablu, jakość najlepsza, nic nie tnie.

Nawet o tej prozaicznej czynności nie pomyślałem, bo przecież na wszystkich innych urządzeniach działa :shock:

W każdym razie dzięki za sugestie. Temat uważam za wyczerpany, więcej uwag to telewizora nie mam, jest MEGA. Teraz jak już wszystko działa to polecam :bober:
 

Jasob

Member
Ja mam łącze 500/25 i po kablu mam prędkość max 95mb/s. Sprawdzałem przed chwilą na speedtest. Co ciekawe z tego samego routera również po kablu w komputerze pokazuje mi 525 mb/s.
 

kola01

Well-known member
Bez reklam
Prędkość 95 mbps o której piszesz wskazuje, że:
- masz uszkodzony (wystarczy już brak styku na 1 żyle) lub niepełny kabel LAN (patchcord 2-parowy), który ogranicza standard do 100 Mbps (w praktyce jest to właśnie ok 95 Mbps).
- masz router, switch lub inne urządzenie, pracujące jedynie na 100 Mbps i w ten sposób ogranicza połączenie do ww. prędkości.
- niektóre speedtesty, zwłaszcza na Android mocno zaniżają wskazania z uwagi na odległe serwery testujące.
 
Ostatnia edycja:

Jasob

Member
Prędkość 95 mbps o której piszesz wskazuje, że:
- masz uszkodzony (wystarczy już brak styku na 1 żyle) lub niepełny kabel LAN (patchcord 2-parowy), który ogranicza standard do 100 Mbps (w praktyce jest to właśnie ok 95 Mbps).
- masz router, switch lub inne urządzenie, pracujące jedynie na 100 Mbps i w ten sposób ogranicza połączenie do ww. prędkości.
- niektóre speedtesty, zwłaszcza na Android mocno zaniżają wskazania z uwagi na odległe serwery testujące.


Dziękuję @kola01 za porady i przepraszam za tak późny odzew. W międzyczasie sprawdziłem wszystko co tylko można. Wszystkie kable lan mam sprawne. Są to kable patchcord lan CAT6 4 parowe. Po podpięciu do kompa pokazuje przeszło 500 mb/s.. Routery mają wyjście lan 10/100/1000. Zainstalowałem na TV fiber test i dalej pokazuje 95 mb/s. Wygląda na to, że w środku siedzi karta 100 mb/s. Powiedz proszę czy kabel lan masz u siebie w TV czy może oglądzasz neta za pośrednictwem jakiegoś huba. Nie mam już pomysłów. W sieci znalazłem dużo wpisów na forach zagranicznych, gdzie ludzie skarżą się właśnie na małą prędkość po sieci lan.

Może masz jakieś sugestie. Dziękuję i pozdrawiam
 

kola01

Well-known member
Bez reklam
Byłem przekonany, że siedzi 1Gbit LAN ale teraz nie mam jak sprawdzić bo TV wisi w sypialni za daleko od routera i nie sięgnę kablem jaki mam.
Niech ktoś inny sprawdzi.
Teraz mam WiFi ac i pokazuje mi prędkość średnio 270 Mbps.

Nawet jeśli karta LAN ma faktycznie te max 100Mbps, to jest to prędkość na tyle duża, że TV nawet w połowie nie jest w stanie jej wykorzystać.
 
Ostatnia edycja:

Jasob

Member
No to mamy już jasność. W środku siedzi na pewno karta lan 100 mb/s.
Podłączyłem TV do neta po wifi i średnia prędkość na 5 GHz oscyluje w okolicy 270 mb/s. To chyba rzadki przypadek, żeby wifi było szybsze od lanu.
Sony powinno się wstydzić, żeby w dzisiejszych czasach pakować do środka kartę 100 Mb/s i do tego we flagowym LCD.
 
Do góry