Wypalone napisy w Panasonic TX-40AS640E

johny1000

New member
Cześć koledzy. Zakupiłem dzisiaj Panasonic TX-40AS640E, ostatni egzemplarz z ekspozycji. Obejrzałem go w sklepie i wszystko wydawało się ok. Jednak dzisiaj podczas oglądania Ultimatum Bourne'a dostrzegłem wypalone napisy "Ekranu głównego TV".

Od kiedy takie coś występuje w LED'ach?? Czy istnieje szansa, żeby zniknęło?? A jeśli nie, to czy podlega to reklamacji??

Mam problem z dołączeniem zdjęć do tego wątku, ale można to zobaczyć w:
http://www.hdtv.com.pl/forum/panaso...nia-wszystko-na-temat-serii-as-640-a-159.html
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Jeśli faktycznie kilkanaście godzin dziennie przez rok grał non stop na tym samym programie to widziałem ten sam efekt wypalenia.
Jeśli poinformowali Cię o tej wadzie to nie możesz reklamować ,jeśli nie było takiej informacji masz prawo do zwrotu.
Na rynku są dostępne nowe modele.
 

johny1000

New member
Oczywiście, że mnie nie poinformowali. Mówili, że wszystko jest ok i za długo nie grał na ekspozycji. Oprócz tych wypaleń, nie mam do TV żadnych zastrzeżeń. Ile czasu mam na zwrot i jak się bronić jak pójdę, jakich używać argumentów?? Na fakturze mam pieczątkę, że "Towar sprawdzony w obecności klienta. Uszkodzeń i braków nie stwierdzono" i mój podpis. Nie mam pojęcia czy dają takie pieczątki jak się kupuje zapakowany towar czy tylko jak z ekspozycji. Boję się, że będą się zasłaniać tą pieczątką. Proszę o rady.
 
Ostatnia edycja:

accu

New member
Bez reklam
Oczywiście, że mnie nie poinformowali. Mówili, że wszystko jest ok i za długo nie grał na ekspozycji. Oprócz tych wypaleń, nie mam do TV żadnych zastrzeżeń. Ile czasu mam na zwrot i jak się bronić jak pójdę, jakich używać argumentów?? Na fakturze mam pieczątkę, że "Towar sprawdzony w obecności klienta. Uszkodzeń i braków nie stwierdzono" i mój podpis. Nie mam pojęcia czy dają takie pieczątki jak się kupuje zapakowany towar czy tylko jak z ekspozycji. Boję się, że będą się zasłaniać tą pieczątką. Proszę o rady.

Witam uprzejmie,
Sprawdzić ile godzin telewizor pracował . Proszę popatrzyć , niżej link ;

www.hdtv.com.pl/forum/1024916-post2.html





Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

Stanley

Member
Bez reklam
Kolego kto kupuje telewizor z ekspozycji:blagam:
Wiesz, myślę wszystko kwestia ceny... Za 1, a może nawet i 100 zł pewnie sam bym wziął, może nawet wiedząc o tych powidokach ;)
Zasuwaj do sklepu i próbuj reklamować.
@johny1000: innej opcji raczej nie ma... Choć myślę, że Twojego podpisu na kartce nie omieszkają użyć przeciwko Tobie, w końcu po coś go brali... ;) Możesz jak tu wspomniano, próbować użyć argumentu, że o tej wadzie nie zostałeś poinformowany, ani jej nie zauważyłeś w sklepie... Ale oni też mogą powiedzieć, że też nie wiedzieli, nie zauważyli. Możesz zatem oddać sprzęt na reklamację z tytułu rękojmi lub gwarancji producenta, ale to będzie oznaczało Twoją zgodę na całą transakcję... Z kolei w świetle obowiązującego prawa, przy zakupie w sklepie stacjonarnym, tylko od dobrej woli sprzedawcy zależy, czy przyjmie zwrot, odstąpi od umowy... Sam już nie wiem, może jakiś rzecznik praw konsumenta coś doradzi...
Powodzenia.

P.S. Tak z innej strony, technicznej: ciekawe czy by tu coś pomógł jakiś program, zdaje się są takowe do "naprawy" pikseli, generujące na ekranie losowo zmieniające się "wzory"? Zdaje się można w nich nawet definiować obszary, w których wzory ("patterny") mają być wyświetlane.
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Jeśli faktycznie kilkanaście godzin dziennie przez rok grał non stop na tym samym programie to widziałem ten sam efekt wypalenia.
Jeśli poinformowali Cię o tej wadzie to nie możesz reklamować ,jeśli nie było takiej informacji masz prawo do zwrotu.
Na rynku są dostępne nowe modele.

Dokładnie nic nie powiedzieli to niech biorą go sami sprzedawcy.
 

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

Ile ma godzin przepracowanych Twój telewizor ? W końcu sprawdziłeś ?
Przecież napisałeś , że mówili , że niedługo grał na ekspozycji .
Jeżeli na liczniku jest liczba godzin przepracowanych przez telewizor duża ,
to jest dla Ciebie silny argument , domagać się aby Twoja reklamacja
została uznana .

Pozdrawiam,:)
accu:kom:
 

johny1000

New member
Telewizor ma przelatane 2020 godzin, przyjmując 10 godzin dziennie daje nam prawie 29 tygodni, więc nie mało. W niezłym szoku byłem jak je wczoraj zobaczyłem. Myślałem, że takie rzeczy to tylko w plazmach ;)

No nie poinformowali mnie o Tej wadzie, ale przecież oglądałem go w sklepie. Muszą mnie informować o takich rzeczach? Jest jakaś podstawa prawna? Zawsze mogą przecież mi powiedzieć, że widziałem co brałem...

A to, że długo nie grał na ekspozycji, argumentowali tym, że nawet z tyłu nie jest zakurzony :)

Dobrze, że sklep dzisiaj czynny. Mam nadzieję, że uda mi się coś załatwić
 
Ostatnia edycja:

pierwszyy

Member
no nie możliwe, że takie rzeczy dzieją się w panasonikach ;) ledwie 2000 godzin w dodatku lcd i wypalenia... wg mnie może być ciężko z reklamacją i jesteś zdany na dobrą wolę sprzedawcy... kupiłeś tv z ekspozycji o czym zostałeś jak mniemam poinformowany, powinieneś go sprawdzić dokładnie...
 

Stanley

Member
Bez reklam
wg mnie może być ciężko z reklamacją i jesteś zdany na dobrą wolę sprzedawcy... kupiłeś tv z ekspozycji o czym zostałeś jak mniemam poinformowany, powinieneś go sprawdzić dokładnie...
A moim zdaniem, tak jak tu już wcześniej pisano, w przypadku nabycia towaru po obniżonej cenie, z wyprzedaży, ekspozycji, itp., reklamacji nie podlegają tylko te wady, o których klient został poinformowany. Ponieważ w tym przypadku telewizor został sprzedany jako pełnosprawny (przynajmniej tak wynika z wypowiedzi @johny1000), a już na pewno nie było mowy o jakichś dziwnych i nieplanowanych "efektach" na matrycy, podlega w pełni reklamacji: albo u sprzedawcy z tytułu rękojmi, albo gwarancji producenta (do wyboru).
Polecam poniższy artykuł , co prawda pisany w czasach "niezgodności towaru z umową" (czyli przed 2015r), teraz jest rękojmia, ale myślę, że ogólnie zasady reklamowania towaru nabytego po obniżonej cenie, z wyprzedaży, itp. się nie zmieniły:
Federacja Konsumentów

P.S. Myślę, że niedługo się dowiemy od samego stwórcy topicu... ;)
 
Ostatnia edycja:

jędrzejj 1957

Active member
Bez reklam
Telewizor ma przelatane 2020 godzin, przyjmując 10 godzin dziennie daje nam prawie 29 tygodni, więc nie mało. W niezłym szoku byłem jak je wczoraj zobaczyłem. Myślałem, że takie rzeczy to tylko w plazmach ;)

No nie poinformowali mnie o Tej wadzie, ale przecież oglądałem go w sklepie. Muszą mnie informować o takich rzeczach? Jest jakaś podstawa prawna? Zawsze mogą przecież mi powiedzieć, że widziałem co brałem...

A to, że długo nie grał na ekspozycji, argumentowali tym, że nawet z tyłu nie jest zakurzony :)

Dobrze, że sklep dzisiaj czynny. Mam nadzieję, że uda mi się coś załatwić


No jakie wieści ?
 

johny1000

New member
Telewizor zwrócony bez najmniejszego problemu. Pieniądze oddane. A wypaleniem byli zszokowani, pierwszy raz widzieli coś takiego w Ledzie. I teraz zastanawiam się co kupić. Tego czy plazmę Panasonic Viera TX-P42X60E
 

WuMike

New member
Bez reklam
Telewizor zwrócony bez najmniejszego problemu. Pieniądze oddane. A wypaleniem byli zszokowani, pierwszy raz widzieli coś takiego w Ledzie. I teraz zastanawiam się co kupić. Tego czy plazmę Panasonic Viera TX-P42X60E

Plazma? To musi być model powystawowy, więc możesz trafić z deszczu pod rynnę, mówiąc kolokwialnie.

Dałbym jeszcze jedną szansę AS640. To naprawdę świetny TV. Sytuacja wygląda na tzw. "One in a million". Może ktoś sprzedawał plazmę, w obudowie LCD? ;)
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Wystarczy kupić nowy i użytkować go "normalnie" jako telewizor a nie jako monitor. I będzie grać bez problemów ponad 20 lat.
Modele nowe są dostępne. Plazma może być w gorszym stanie nawet niż ten zwrócony model Panasonica.
 

Stanley

Member
Bez reklam
I będzie grać bez problemów ponad 20 lat.
Hm, dałbyś 20 lat gwarancji na współczesną elektronikę? Raczej nie jest tajemnicą, że obecne produkty są z rozmysłem projektowane tak, aby klient się nimi przesadnie długo nie cieszył ;) Zwłaszcza zazwyczaj wyżyłowanym, przegrzanym układom zasilającym nie wróżę długiego żywota.
Wystarczy kupić nowy i <...>
Modele nowe są dostępne.
No tak, aby biznes się kręcił, trzeba go jakoś reklamować... I ja się temu nie dziwię, rozumiem, z czegoś trzeba żyć. Tylko, że nowe modele zazwyczaj mają nowe ceny. Które owszem kiedyś spadną, jak te nowe modele już nie będą takie nowe, bo są już dostępne jeszcze nowsze w nowych cenach i... tak w koło... ;)

EDIT
P.S. A'propos zakupów z ekspozycji, czy w ogóle w elektromarketach, propnuję rzucić okiem tu:
http://www.wykop.pl/ramka/1245773/j...w-sklepie-rtv-agd-poradnik-bylego-sprzedawcy/
 
Ostatnia edycja:
Do góry