Wypalona matryca Philipsa 2018

jasssu

New member
Dzięki chłopaki za informacje, jak będę musiał skorzystać z gwarancji to np. co do tej folii to napisaliście sporo pożytecznych informacji.
 

trops55

Member
Kiki jesteś w wielkim błędzie. Właśnie chcę zakupić oleda 65. Dylemat czy kupić Philipsa 804 (854) czy Lg C9. W związku z problemem wypalania skierowałem pytanie do Philips Polska i Lg Polska, jak serwisy rozpatrują ewentualne reklamacje dotyczące wypaleń, zakładając, że użytkujemy TV zgodnie z zaleceniami zawartymi w instrukcji.

Odpowiedz Philipsa
Szanowny Kliencie,
Każde zgłoszenie jest traktowane indywidualnie, zatem trudno odpowiedzieć na Pana pytanie.
Istnieje kilka sposobów na zapobieganie powstawaniu wypaleń (które zamieszczam poniżej), natomiast zdarzają się zgłoszenia dotyczące wypaleń ekranu, które nie są możliwe do usunięcia z poziomu użytkownika i w takich wypadkach najczęściej telewizor jest kierowany do serwisu, gdzie wykwalifikowani serwisanci usuwają usterkę. O sposobie usunięcia usterki decydują serwisanci, ponieważ jest to ściśle zależne od rodzaju oraz zaawansowania powstałej usterki.

Wskazówki, jak przedłużyć najlepszą wydajność telewizora OLED:
• Unikaj wyświetlania statycznych treści przez dłuższy czas (>20 minut).
• Przełączaj telewizor w stan wstrzymania, gdy nie jest używany (nie odłączaj go od źródła zasilania)
• Nie dotykaj wyświetlacza ani w żaden inny sposób nie naciskaj go podczas procesu konserwacji / odzyskiwania.
• Po wyświetleniu monitu o usunięcie pozostałości obrazu, pozwól, aby telewizor wykonał ten proces. Wielokrotne odrzucanie tej opcji przez wybieranie [Potem] może unieważnić gwarancję.
• Nie zaleca się używania telewizora OLED jako monitora PC, aby nie wyświetlać statycznych elementów systemu operacyjnego w jednym miejscu (np. pasek zadań, okna programów, etykiety tekstowe itp.).

Należy też unikać następujących scenariuszy, bez względu na to, które źródło jest używane:
• Wyświetlanie treści w niestandardowym formacie (np. 4:3 spowoduje wyświetlanie czarnych pasów przez długi czas)
• Oglądanie jednego kanału, który wyświetla statyczne logo
• Gry (np. element HUD lub inne statyczne obrazy wyświetlane podczas rozgrywki)
• Inne statyczne element wyświetlane przez kilka minut (wiadomości, aplikacje pogodowe itp.)

Z poważaniem,
Joanna Chodyra
Biuro Obsługi Klienta

Niektóre zalecenia są dla mnie oczywiste, ale niektóre są trudne do zrozumienia.
Użytkownik ma unikać wyświetlania treści w formacie 4:3. To żaden problem, bo w tym formacie nie ma już prawie żadnych filmów w przyzwoitej jakości. Moim zdaniem analogicznie użytkownik powinien unikać także oglądania filmów w formacie kinowym z czarnymi poziomymi pasami np.(Netflix). W pierwszym przypadku będą to pionowe pasy w drugim poziome. Jeżeli tak to zakup leda do oglądaniu filmów mija się z celem. Przecież oled stworzony jest przede wszystkim do oglądania właśnie filmów.
Dlatego ponowiłem pytanie i prosząc o jednoznaczną odpowiedz. Czy muszę unikać filmów z poziomymi pasami.
Do tej pory nie otrzymałem żadnej odpowiedzi, co daje wiele do myślenia.
Mogę znieś rygorystyczne zalecenia stawiane przez Philipsa użytkując oleda, tylko nie zaakceptuje zaleceń dotyczących filmów. Wolę dmuchać na zimne i zdecydować się na zakup Lg, który ma o wiele mniejsze i łagodniejsze wymagania jak użytkować telewizory oled i prawie bezproblemowo wymienia matryce w telewizorach będących na gwarancji.
Wniosek, wywalamy kupę kasy na oleda, który praktycznie posłuży nam dwa lata (przy dobrych chęciach serwisu Philipsa). Pytam się a co dalej ?.

Po ponad półtoramiesięcznym oczekiwaniu otrzymałem wreszcie odpowiedz od Philipsa. Niestety moje przypuszczenia się potwierdziły. Mamy unikać oglądania filmów na NETLIXIe z poziomymi pasami, jak i filmów w formacie 4:3.

Szanowny Kliencie,

Dziękujemy za skontaktowanie się z nami w sprawie państwa zgłoszenia. Chcielibyśmy przekazać państwu następujące informacje.

Przepraszamy za długie oczekiwanie na odpowiedź.

Ogladanie filmów w formacie 4:3 jest niewskazane jak i filmów na NETLIXIe z poziomymi pasami.
Statyczne elementy powodują wypalenie obrazu.
Natomiast napisy nie są elementem tak bardzo statycznym, natomiast mogą wymagać częstszego czyszczenia. I jest to wymog technologii , nie Firmy Philips.

Na ekranie telewizora OLED widać pozostały lub tymczasowo "wypalony" obraz. Pozostały obraz może pojawiać się jako poziome lub pionowe linie w zależności od formatu ostatnio wyświetlanego obrazu (czarne paski filmu, który nie był wyświetlany w trybie pełnoekranowym) lub jako dowolne inne kształty z wcześniej wyświetlanego obrazu.

Byłem zdecydowany na 99 procent na oleda 804, a tu taka kicha
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Od tego masz jeszcze formatowanie obrazu.
Oglądam nie dużo bo nie mam czasu, ale wypaleń brak !
Trzeba robić dokładnie tak jak kiedyś z plazmami.
 

Rodrik_AR

New member
Od tego masz jeszcze formatowanie obrazu.
Oglądam nie dużo bo nie mam czasu, ale wypaleń brak !
Trzeba robić dokładnie tak jak kiedyś z plazmami.


Nie wiem jak jest w przypadku Philipsa, ale w Sony Ag9 funkcja formatowania obrazu jest niedostępna przy materiałach z Netfixa. Z drugiej strony czytałem o różnych przyczynach wypaleń, ale nie spotkałem się jeszcze z wypaleniami powstałymi od poziomych pasów w filmach panoramicznych.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Nic na siłę...
Sam wybierasz .
Na świecie obecnie sprzedają 3.000.000 - tragedii nie ma.
Za rok ma być dwa razy więcej Oledów.
Z dwa lata inne firmy będą produkować matryce więc jeszcze większy udział.
Ale jeśli ktoś ma nawet najmniejsze wątpliwości to lepiej niech sobie odpuści.
 

sajmer

Member
Ja zgłosiłem też 873 65 cali i dostałem taką odpowiedź :
Szanowny Pan Paweł,


Zgłoszona reklamacja wskazuje na utrwalenie obrazu na ekranie OLED, tzw. zjawisko retencji. Powodem powstania tego efektu jest długotrwałe wyświetlanie elementów statycznych, na przykład pasków programów informacyjnych. Zjawisko to nie jest wadą TV a ograniczeniem technologicznym odbiorników wykonanych w technologii Organic LED (OLED) ze względu na właściwości materiału.

Informujemy, że zjawisko to powstaje na skutek niewłaściwego użytkowania produktu, niezgodnie z wytycznymi przedstawionymi w instrukcji obsługi, rozdział "Ochrona Ekranu OLED" oraz „Zaawansowane ustawienia obrazu”.

Aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia zjawiska retencji firma Philips rekomenduje:

1. Dokładne zapoznanie się z instrukcją obsługi, szczególnie rozdziały "Ochrona Ekranu OLED" oraz „Zaawansowane ustawienia obrazu”.

2. Unikanie długotrwałego oraz powtarzalnego wyświetlania:

• Programów telewizyjnych z jednostajnymi paskami informacyjnymi

• Statycznych obrazów takich jak zdjęcia.

• Gier wideo, które mogą wyświetlać statyczny obraz w niektórych częściach ekranu.

• Statycznych treści z aplikacji.

3. Standardowe wyłączanie telewizora poprzez naciśnięcie przycisku zasilania na pilocie zdalnego sterowania, bez odłączania go od sieci zasilającej.

4. Wypełnienie ekranu poprzez ustawienie [Dopasuj do ekranu] innego niż [Oryginalny].

5. Unikanie wyświetlania statycznych obrazów o jasnych kolorach (w tym białego), zegarów lub logo.

6. Ustawienie parametrów obrazu w oparciu o warunki otoczenia. Obraz Standardowy jest zalecany do użytku domowego oraz podczas przeglądania treści, które często wyświetlają logo stacji itp.

7.. Nie ignorowanie komunikatu przypominającego o konieczności czyszczenia ekranu.



Np.: https://www.download.p4c.philips.com/files/5/55oled805_12/55oled805_12_dfu_pol.pdf -> strona 89 i 58


W razie jakichkolwiek innych pytań proszę skontaktować się z nami ponownie.

Pozdrawiam uprzejmie,
Artur,
Philips TV.
 

sajmer

Member
No tak bez obaw to nie bo jakbym po tym mailu odpuścił było by po ptakach ale jak ich przycisnąłem do odpisali :
Szanowny Pan Paweł,

Na zdjęciach widać poziome pasy, są to ślady po wyświetlaniu obrazów statycznych, np. pasków programów informacyjnych. Powodują one zjawisko retencji, typowe dla technologii OLED, które dotyczy wszystkich producentów. Telewizory Philips są wyposażone w najwyższej jakości narzędzia zapobiegające powstawaniu retencji ale do całkowitego jej zapobiegania konieczne jest użytkowanie produktu zgodnie z instrukcją obsługi, szczególnie rozdział „Ochrona ekranu OLED”.
W ramach dobrej woli producent wyraża zgodę na warunkowe uznanie reklamacji na retencję obrazu.


Proszę czekać na kontakt z serwisu do 5 roboczych dni.
Po dostarczeniu TV kurierem z serwisu prosimy sprawdzić, czy w TV niema

Żadnych widocznych mechanicznych uszkodzeń w obecności kuriera.

Zamówienie zostało zarejestrowane pod następującym numerem: xxxxxx. Znany jest również pod następującym numerem xxxxxx

W razie jakichkolwiek innych pytań proszę skontaktować się z nami ponownie.

Pozdrawiam uprzejmie,
Artur,
Philips TV.
 

szajtiis

Member
Mi skolei w 55 calowym POS9000/2/12 też zakupionym w 2018 roku wypalił się napis Nickelodion dzieci mocno ten knał maltretują - widać go na czerwonym i pomarańczowym tle i to tak dość wyraźnie. TV dwuletnią gwarancję utracił w czerwcu. Mam ubezpieczenie dodatkowe wariant pełny na kolejne 3 lata w Hestii. Ciekawe czy przez nich uda mi się uzyskać wymianę lub naprawę matrycy.
 

sajmer

Member
JEdnak Philips uznał reklamację jednak serwis z Radomia chce zabierać do siebie TV - czy to jest normalna praktyka przy 65 calach czy powinni raczej na miejscu ogarnąć temat ( wymiana matrycy ) :
Witam

Odbiornik w każdym przypadku musi zostać zweryfikowany w warunkach serwisowych , Pana reklamacja została zarejestrowana przez infolinię i przekazana do realizacji przez serwis nie zatwierdzona. Odbiornik o przekątnej 65” nie jest obsługiwany w warunkach naprawy domowej dlatego konieczny jest odbiór do serwisu.



Pozdrawiam

Dawid Rola

Koordynator ds. Logistyki

26-609 Radom Chrobrego 22
 

szajtiis

Member
TV zabrany ciekawe jak do tego podejdą. Osobiście nie nastawiam się za na zbyt dużo.

Mi skolei w 55 calowym POS9000/2/12 też zakupionym w 2018 roku wypalił się napis Nickelodion dzieci mocno ten knał maltretują - widać go na czerwonym i pomarańczowym tle i to tak dość wyraźnie. TV dwuletnią gwarancję utracił w czerwcu. Mam ubezpieczenie dodatkowe wariant pełny na kolejne 3 lata w Hestii. Ciekawe czy przez nich uda mi się uzyskać wymianę lub naprawę matrycy.
 

shexbeer

New member
JEdnak Philips uznał reklamację jednak serwis z Radomia chce zabierać do siebie TV - czy to jest normalna praktyka przy 65 calach czy powinni raczej na miejscu ogarnąć temat ( wymiana matrycy ) :
Witam

Odbiornik w każdym przypadku musi zostać zweryfikowany w warunkach serwisowych , Pana reklamacja została zarejestrowana przez infolinię i przekazana do realizacji przez serwis nie zatwierdzona. Odbiornik o przekątnej 65” nie jest obsługiwany w warunkach naprawy domowej dlatego konieczny jest odbiór do serwisu.



Pozdrawiam

Dawid Rola

Koordynator ds. Logistyki

26-609 Radom Chrobrego 22

W przypadku serwisu LG do 65" OLEDa serwis przyjechał do domu z matrycą w celu wymiany na miejscu. Nie wiem jak to jest w przypadku Philipsa. Ogólnie jeśli to zależy od samego lokalnego serwisu wykonującego naprawę to może być to podyktowane obawami serwisanta w czasie pandemii. Zapytaj u źródła co powie infolinia serwisu Philipsa w kwestii serwisu 65" kloca.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Philips wymienia matrycę w serwisie, są tam lepsze warunki.
Jak już dostaniesz telewizor po wymianie napis zna PW podpowiem kilka słów dodatkowo.
 

szajtiis

Member
Dostałem takie info i za bardzo nie wiem jak je rozumieć. "Uprzejmie informujemy, że w związku z czynnościami likwidacyjnymi w ramach szkody o numerze 201001499834, szacowany czas zakończenia naprawy został określony na 22.10.2020. Oczekuj na potwierdzenie terminu przez serwis. Zapewniamy o stałej kontroli przebiegu likwidacji szkody.
Z wyrazami szacunku"

TV zabrany ciekawe jak do tego podejdą. Osobiście nie nastawiam się za na zbyt dużo.
 

sajmer

Member
Udało się :)
Dzwonił serwis - wymiana na nowy 65OLED804 - gwarancja 2 lata liczona od momentu dostarczenia - z zastrzeżeniem, że nie mogę już reklamować na retencję(wypalenie) obrazu bo pewnie, źle go używałem i wyświetlałem statyczne obrazy - bzdura jakaś ale OK przynajmniej będę miął nowy TV.
 
Do góry