Wybór amplitunera.

kalin86

New member
zle doczytalem przepraszam :) a ten Denon wart jest doplaty tych 500zl? i jakie głosniki do takiego amplitunera polecałbys? ktos wspomnial o JBL ale jakis konkret? ja jestem zielony jak trawka na wiosne... a i gdzie mozna takiego sprzetu posluchac? jestem z okolic Lublina...
 

rabit

Active member
Bez reklam
Niestety, ja jestem ze śląska więc nie mam pojęcia gdzie jest w Lublinie jakiś salon audio. Może koledzy się wypowiedzą. Co do Denona, to wszystko zależy z czym to zagra. Bo może okazać się że tańsze Onkyo będzie lepsze. Najlepszy jest odsłuch.
 

panalgsung

New member
Te 240W to max. pobór mocy. A odda pewnie sporo mniej. Ja wiem że to wartość max. i że przy "normalnym" odsłuchu tyle nie pobiera, tylko właśnie mnie chodzi o to że to bardzo mała wartość:) Zobacz jaki pobór mają przyblizone cenowo amplitunery? Jak ampli ma 500W - 600W to jest realne że odda te 50W-60W na kanał, a przy 240W ile może dać na kolumny przy obciążeniu 7 kanałów?


Znowu muszę sprostować :) te 240 W mocy zasilacz może oddać do amplitunera, a z gniazdka może pobrać sporo więcej, bo dochodzi jeszcze sprawność zasilacza (czyli marnowanie części energii na wydzielanie przez niego ciepło).

Załóżmy, że ten zasilacz będzie pracować "na pełnej mocy", czyli będzie oddawać na wyjściu te 240 W i ma sprawność na poziomie 80% - z gniazdka będzie wtedy pobierać 300 W (60 W będzie marnowane na wydzielenie ciepła).

W skrócie: max pobór mocy z gniazdka = max moc zasilacza + strata ciepła
 
Ostatnia edycja:

krzysiek1980

Active member
Bez reklam