Ruszyła platforma cyfrowa NW czwartek ruszyła sprzedaż dekoderów platformy cyfrowej N, a o godz. 16 - jej sztandarowy kanał Nsport – pierwszy w Polsce nadający w wysokiej rozdzielczości (HDTV).
Mimo wielomiesięcznych przygotowań debiutowi N towarzyszyły problemy dystrybucyjne. Nie do wszystkich punktów sprzedaży dotarły na czas dekodery. – Nie ma powodów do niepokoju. Firma ADB, która jest producentem dekoderów, nadąża z dostawami. Na razie dociera do nas 7 tysięcy sztuk sprzętu tygodniowo, w przyszłym tygodniu będzie to już 10 tysięcy. Wtedy znikną wszystkie utrudnienia – uspokaja Maciej Sojka, prezes N.
Z satelity jest już dostępna większość stacji telewizyjnych, które zapowiadał nadawca. W najbliższy poniedziałek rozpocznie się emisja Discovery HD, TVN Lingua, 19 października ruszy Comedy Central, natomiast w połowie listopada Wojna i Pokój oraz Discovery Historia. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami N zawarła na targach MIPCOM w Cannes umowę z dystrybutorem kanału filmowego w wysokiej rozdzielczości. Platforma nie chce jednak na razie zdradzać jego nazwy. Według naszych informacji chodzi o amerykański MGM Channel lub Voom HD – obydwaj nadawcy zapowiedzieli na targach we Francji ekspansję na Europę Centralną. – Mogę jedynie zdradzić, że nie jest to kanał filmowy premium z najnowszymi produkcjami, ponieważ my nie wierzymy w przyszłość takich kanałów. Stawiamy na usługi, takie jak video on demand, w których będą dostępne tak samo nowe filmy jak na kanałach premium – tłumaczy Sojka. Video na żądanie w N ruszy w drugiej połowie listopada. W tym samym czasie operator ujawni nazwę nowego kanału dla dzieci. Może nim być Disney Channel, który 2 grudnia br. zadebiutuje w konkurencyjnych platformach. (AG)