WERYFIKACJA stanu TV (nowy czy powystawowy) ?

rufus1988

New member
Witam, kilka dni temu zakupiłem TV 55LE8500 od użytkownika allegro ktory jest pracownikiem fabryki LG we wrocławiu. Otrzymałem na tv fakturę, kartę gwarancyjną (pełna gwar. producenta) tv był zapakowany w oryginalne pudełko, jednak sprzedawca zaznaczył iż było otwarte w celu sprawdzenia tv. Zapewniano mnie iż tv jest nówka, absolutnie nie jest powystawowy/testowy itd itp. Nie miał bym wątpliwości gdyby nie to iż TV nie był obklejony żadnymi foliami, czy tak czasami po prostu jest ? Sprzedawca argumentował to tym iż mogę sprawdzić sobie przepracowane godziny w menu serwisowym i tu zaczyna się problem ponieważ zastanawiam się czy taki licznik (godzin) można wyzerować (na forum samsunga czytałem że w sam'ach można), biorąc pod uwagę że jest pracownikiem fabryki LG więc może mieć dostęp do różnych rzeczy. . .jak sądzicie ?
Czy oprócz menu serwisowego i śladów zniszczonej ramki można jeszcze w jakiś sposób wiarygodność zapewnień iż TV jest nowy ? Data produkcji, numer seryjny, jakieś plomby które można zweryfikować?

Proszę podzielcie się doświadczeniami, jestem uczulony na taki oszustwa a nie wiem jak to sprawdzć aby być na 100procent pewnym. . .
 

bielikk

New member
Bez reklam
Pracownicy montowni TV mają prawo zakupu sprzętu tam montowanego, ale jest to sprzęt niepełnowartościowy, który nie może trafić na półki sklepowe tzw. "odrzut". Co to znaczy niepełnowartościowy: - przede wszystkim z uszkodzeniami mechanicznymi a także taki, który na stanowisku diagnostycznym nie zalicza testu - nie spełnia niektórych norm (a nie widać tego podczas bieżącej eksploatacji) .
Mam pytanie: na ile miesięcy obowiązuje gwarancja, czy ewentualne naprawy gwarancyjne wykonywane będą tylko w zakładzie produkcyjnym czy także w autoryzowanym serwisie.
Jaka jest cena na fakturze w porównaniu z ceną rynkową - sklepową.

Odczytaj dane z z tabliczki znamionowej lub prześlij jej foto (e-mail) do montowni do Wrocławia i tam dokładnie powiedzą ci kiedy wyprodukowany był TV.
 

panorafix

Member
W media markt powiedzieli mi,że każdy karton otwierają celem sprawdzenia kompletności.A stopka od niego była jakoś zafoliowana,jakieś naklejki na nim?Ja parę dni temu kupiłem samsunga i też nie bylo żadnych folii poza stopką,ale wszystko było w oryginalnych workach hermetycznie zamknięte mówię o pilocie i bateriach.Żadnych śladów rąk na ekranie czy obudowie.Więc jeżeli nie ma u Ciebie ewidentnych znaków używania,to nie sądzę żeby ktoś katował go przez wiele godzin.
 

rufus1988

New member
Wygląda generalnie jak nówka, czy folia była na stopce i pilocie to nie wiem bo osobiście go nie widziałem (jestem za granicą, Tato odebrał go w PL), nie ma rys, śladów użytkowania. Mówisz że przy Twoim również ekran nie był obklejony ? Właśnie to mnie zastanawia, czy generalnie ZAWSZE powinien być obklejony czy nie koniecznie ? Może zależy to do serii, albo czegoś podobnego ? Co do śladów rąk, wystarczy tak owy przeczyścić szmatką i ich nie będzie. . .powystawówka zawsze ma jakieś rysy itd ? Tak żeby można było je dostrzec ? Generalnie mnie to męczy, ponieważ gdyby był obklejony to nie miałbym żadnych wątpliwości, a tak . . .;/ Zastanawia mnie też ta sprawa menu serwisowego, czy mógł zostać zresetowany licznik godzin w LG. . .wypowie się ktoś na ten temat ?
 

gatar

Active member
Bez reklam
Witam.
Licznik, serwisowo można zresetować. Mam drugi LCD i folii na ekranie nie było. Tak w ogóle, jeśli LCD jest sprawny, brak jakichś widocznych śladów zużycia to po co te nerwy :) Nie lepiej przyjąć, że jest nowiusieńki i ... spać bez koszmarów. Ja także mógłbym myśleć, że mam jakąś używkę, skoro folii nie było ale po co. Czy folia musi być ? Moim zdaniem nie.
 

Guciak

New member
Witam, kilka dni temu zakupiłem TV 55LE8500 od użytkownika allegro ktory jest pracownikiem fabryki LG we wrocławiu.

Taśma do oklejania można kupić, licznik można zresetować, jak TV działa i nie ma wad + pełna gwarancja to sie nie przejmuj. Może to jakieś TV fabrycznie odnawiane :p

Znam handlarza z allegro który ma TV i sprzedaje je jako "POWYSTAWOWE" a w rzeczywistości TV są po naprawach oklejone taśmą przeźroczystą taką jak w fabryce hehhe
 

rufus1988

New member
Heh Panowie podnosicie mnie na duchu :D:D:D I z pewnością macie racje. Jednak mi nie do końca chodzi o to czy TV nowy czy też nie(cena 5600zł także nawet za powystawówkę by się opłacało) ale chodzi mi o uczciwość sprzedawcy. Jestem typem człowieka który ceni uczciwość a i ma spore wymagania wobec sprzętu. Lubię wiedzieć co i w jakim stanie kupuje, nienawidzę oszustów i krentaczy, dlatego też uprzejmie proszę o pomoc w weryfikacji :) hmm, sprawdzenie licznika odpada bo mógłbyć reset, folia o niczym nie świadczy ale wzbudza wątpliwości, czy może można gdzieś sprawdzić datę produkcji ? Bądź numer serii ? albo czy można zweryfikować czy np. był rozkręcany ? Serwisowany ?

Ps. Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie :)
 

bielikk

New member
Bez reklam
Rufus - datę produkcji odczytasz z tabliczki znamionowej - nawet jak jest ona "zaszyfrowana" dla "Kowalskiego" to odczytujesz wszystkie znaki - dzwonisz do montowni, i wszystko wiesz. Dowiesz się nawet czy sprzęt nie zginął np: z magazynu lub czy nie był jednym z 200 szt, które "zginęły" wraz z tirem.

Cena 5600zł. w porównaniu z cenami w necie - znalazłem od 7990 zł. to "dziwna" cena jak na nowy sprzęt.
Chyba nikt mi nie powie, że pracownik montowni TV może kupić sprawny (spełniający wszystkie normy) produkt wart w sklepie 8000 zł, za powiedzmy 5000 zł.

I powtarzam pytanie: czy gwarancja, którą na niego masz upoważnia cię do naprawy tego sprzętu w autoryzowanym serwisie, czy musisz ten sprzęt w razie awarii odesłać do sprzedającego, a ten zobowiązuje się do jego naprawy.
 
Do góry