Wady telwizorów Sony KDS

foamclene

New member
Witam,
Szukam polskich posiadaczy/udręczonych zgniłozieloną rzeczywistością telewizorów Sony KDS/KDF
z wadą fabryczną modułu optycznego (optical block)
w celu wymiany doświadczeń towarzyszących dochodzeniu swoich praw i ew. zgrupowaniu sił.
Znalazłam na forum kilka postów dotyczących zakupu i wymiany lamp oraz opini na temat jakości obrazu, wnoszę więc, że jest w polsce kilku "szczęśliwych" posiadaczy ;).
Sama posiadam KDSa 55" z serii 2000A kupiony w grudniu 2006 roku i jedyne co mi pozostało to delektować się zieleniną serwowaną mi po uruchomieniu odbiornika :(. Miałam machnąć ręką, ale po przemysleniu sprawy i lekturze postów użytkowników, którzy zdecydowali się dochodzić swoich praw w innych krajach postanowiłam spóbować i zgłosiłam wadę do Sony Polska (obecnie czekam na odpowiedż jaki mają stosunek do całej sprawy i jak wygląda procedura postepowania w przypadku tej wady fabrycznej).
Proszę wszytskich właścicieli którzy nabyli owe buble (i nadal są w ich posiadaniu) w polsce o kontakt.
 

foamclene

New member
.......Masz Sony? Twój portfel zostanie odchudzony!.......

:)

Dostałam wycenę naprawy od Serwisu Sony:
koszt modułu optycznego 7 000zł ( 7 tys zł!!! Za to mozna mieć już chyba nowy ;) oprty na technologiach wolnych od nieeliminowalnych wad fabrycznych? ;))
plus (niewielkie) koszty przyjazdu technika w celu zabrania tv i koszty transportu: niestety naprawy 55" i 70" w systemie "in home" to mit, można wybrać taką opcję przy rejestracji naprawy i na tym owa usługa się kończy :) przynajmniej w przypadku wymiany modułu ...choć kiedy wcześniej zgłaszałam chęć wymiany lampy również zostałam poinformowana, że tv muszę dostarczyc do serwisu ze względu na skomplikowaność operacji wymiany lampy ;))
Jedyną dobrą wiadomośćią jest to, że naprawa nie trwa długo 2-3 dni ściągnięcie modułu i 2 dni na prace instalatorskie (???)

Nie przyjęłam warunków finansowych zaproponowanych przez Sony Polska (tak podpowiada mi rozsądek) i nadal prowadzę korespondecję (cały czas jednak łudzę się, że skoro wada została uznana za fabryczną na całym świecie u nas także naprawa zostanie wykonana na koszt producenta). Korespondencja odbywała sie dośc sprawnie do czasu kiedy po raz drugi stanowczo odrzuciłam warunki finasowe naprawy i przeslałam treść oświadczenia Sony z oficjalnych stron Sony z krajów gdzie prowadzona była akcja serwisowa bezpłatnej wymiany... Sony Poland twierdzi, że telewizory Sony KDS 55" nie posiadają żadnych wad fabrycznych ;). Poprosiłam z oficjalną informację i kontak z rzecznikiem prasowym firmy w tej sprawie i od tamtej pory cisza...

Mam nieodparte wrażenie ;), że takich osob jak ja jest więcej ;) (było sporo uzytkowników KDSów (deklaracje na forach), a ponieważ wszytskie moduły "padają" i jest to tylko kwestią czasu (przebiegu) ponieważ wada okazała sie nie do wyeliminowania - stąd rezygnacja z produkcji owych modeli podejrzewam, że większośc z tych telewizorów które osiagnęły juz przebieg w którym moduł zaczyna szwankować zaczyna zdradzać objawy awarii.
Zastnawia mnie jednak, dlaczego jest tak cicho na temat tej sprawy na polskich forach? Jednocześnie w sieci, aż gęsto jest od opisów wady, zdjęć plam i zielonego obrazu umieszczanych przez uzytkowników na całym świecie... czyżby tak niewiele tych telewizorów sprzedało się u nas? Czy jesteśmy mniej wylewni?
 

Mike25

New member
@foamclene

Jak długo masz ten telewizor?
Współczuję Ci i jednocześnie napisze, że nie jest to kwestia Sony, lecz ogólnej mentalności i podejścia firm do polskich konsumentów. Niestety nadal okupuje u nas pogląd, że konsumenta można wykiwac jak się chce i wcisnąć mu każde tłumaczenie, jednocześnie bardzo chętnie wykorzystywana jest strategia "na zniechęcenie", tzn maksymalne przedłużanie odpowiedzi, ciągnięcie korespondencji w nieskończoność itd. W krajach bardziej rozwiniętych taka sytuacja jak opisujesz byłaby nie do pomyślenia, zresztą jak sama wskazujesz ten problem za granicami naszego kraju jest w sposób normalny rozwiązywany przez tamtejsze oddziały Sony na korzyść klienta. Nie wiedzieć czemu Polska nadal jest niechlubnym wyjatkiem w takim, a nie innym podejściu do klienta. Jak pisałem nie jest to kwestia Sony, tylko ogólnie ludzi i pracowników, którzy reprezentują typową polską mentalność. Oczywiście wizerunek firmy na tym traci, ale wierz mi, że i tak są znacznie gorsze serwisy od Sony, jeśli chodzi o TV i ogólnie sprzęt elektroniki użytkowej.

Życzę pozytywnego dla Ciebie zakończenia tej sprawy i radzę od razu uderzyć z grubego działa, tj. najlepiej skontaktuj się ze stosowanymi urzędami do pomocy w takich sprawach.



pzdr
 

foamclene

New member
Telewizor mam od grudnia 2006 roku.
Był objety rozszerzoną na 3 lata gwarancją. Pech chciał, że wada wylazła zaraz po tym gwarancja wygasła :) (ale to chyba dość powszechne :) jak chmura komarów na mazurach)
Z pewnością wykorzystam wszystkie dostepne środki i możliwości. Postanowiłam odszukac innych pokrzywdzonych uzytkowników :) w kupie siła (z kontaktów, które udało mi się nawiązać do dnia dzisiejszego wnioskuję, że na razie każdy z nas próbuje negocjować we własnym zakresie, część ma rozszerzone na 5 lat gwaracje co jak się okazuje po lekturze opisów podobnych przypadków na świecie w praktyce ma niewielkie znaczenie w przypadku wymiany owego modułu, ponieważ Sony nie ma niewadliwych i to właśnie ta niemożność wyeliminowania wad spowodowała wycofanie się z produkcji tylenj projekcji :), a na każdy wymieniony moduł Sony musi dać kolejną gwarancję :) i tak mogą wymieniac do wyczerpania zapasów ;)- tak to niestety wyglądało w stanach do czasu zbiorowego pozwu przeciwko Sony, po którym to musieli wypłacić klientom gotówkę za wadliwy spzręt),
z pewnością i my z polsce mamy większe szanse współpracując, tym bardziej, że istnieje juz mozliwość składania zbiorowych pozwów wsytaczy 10 uzytkowników wadliwych KDSów.

Oczywiście poproszę UOKiK o pomoc. W przyszłym tygodniu będę juz po konsultacjach u regionalnego Rzecznika Praw Konsumenta i postaram sie napisać co wynika z tych wstępnych ustaleń. Sprawa jest przykra :( dziś otrzymałam kolejną odpowiedż odmowną od działu obsługi klkienta Sony Poland o terści:
"... na terenie Europy nie była i nie jest zamieszczona informacja odnośnie wady fabrycznej niżej wspomnianych modeli telewizorów.Akcje naprawcze na rynku amerykańskim nie dotyczą modeli europejskich.Wykładnią postępowania są procedury Centrali Europejskiej.
Zgadza się modele amerykańskie są podobne w nazewnictwie, ale są produkowane przez zupełnie inne fabryki i konstrukcyjnie różnią się od modeli europejskich."

Tym samym zawiadamiam, że wniosek reklamacyjny złożony przez Panią został odrzucony."

I co o Tym myślicie? :) Specjalne linie produkcyjne z inną technologią sprzedawane pod tym samym oznaczeniem modelu dla nas europejczyków? :). Gdyby tylko amerykanie wiedzieli, że w Polsce mozna kupić niewadliwy model ;)

link dla zainteresowanych szczegółami: http://sites.google.com/site/sonylcdrptvproblems/optical-block-defects
 

foamclene

New member
Cześć,
Nie wiem jak reszta posiadaczy sony kds, ale domyślam się że podobnie jak u mnie :). Sony wyszło z twarzą z całego zamieszania po interwencji rzeczniczej wymieniło mi moduł :).
 

FremenPL

New member
witam
mam do ciebie prosbe mozesz mi powiedziec jak to zrobilas, wywalczylas od Sony. Mam podobny problem od 2 miesiecy SONY KDS-55A2000 ma zielony obraz! Z tego co czytam masz juz duze doswiadczenie i jesli moglabys mi pomoc i opisac- wyslac gdzie z kim i jak przystapic do ataku Sony i co pisac, bo widze ze jest to usterka typowa wiec powinna byc usuwana nawet po gwarancji (ktora mi sie skonczyla) bede wdzieczny za pomoc
 

Kijek1

Member
Ja na serwis sony narzekać nie mogę. Kupiłem 40w4720 w grudniu 2008, gwarancja na 5 lat. W marcu tego roku zaczęła mi się psuć matryca. Przyjechał serwisant i powiedział że matryca do wymiany, ale matryc nie ma i dostanę nowy telewizor. Na początku kwietnia dostałem 40ex720. Serwis z wawy, ADDER.
 

FremenPL

New member
Ja na serwis sony narzekać nie mogę. Kupiłem 40w4720 w grudniu 2008, gwarancja na 5 lat. W marcu tego roku zaczęła mi się psuć matryca. Przyjechał serwisant i powiedział że matryca do wymiany, ale matryc nie ma i dostanę nowy telewizor. Na początku kwietnia dostałem 40ex720. Serwis z wawy, ADDER.[/QUOT


to masz szczescie ja juz stwierdzilem ze sprzetu sony nie kupie, jest to bardzo slaby sprzet kupilem w tym samym czasie 3 rozne sprzety :TV, PS3, Kamerke i wszystkie mi padaja jak muchy!!! i najgorsze ze TV juz druga usterka, PS3 juz 3 razy padla i kamerka raz padla a inne firmy ktore posiadam Philips, Yamaha, czy XBox, Nintendo itd po kilka lat i wiecej sa urzywane i nic sie nie dzieje!!! kiedys mi kolega powiedzial ze Sony to szajs i dopiero na wlasnej skurze sie przekonalem ze mial racje najgorsze ze TV sporo kosztowal i szkda wywalac pieniadze w bloto wiec musze sprobowac naprawic ale napewno nie za takie pieniadze jak chce Sony!
 

Kijek1

Member
Nie jestem jakimś wielkim fanem sony, po prostu na model w4500 (a właściwie w4720) była promocja. Sony mam jeszcze PS3 i jak na razie nic złego się nie dzieje. Co do wady o jakiej piszesz, to spytałem serwisanta, ile by kosztowała wymiana matrycy, bez gwarancji (z ciekawości). Odpowiedział mi, że nic... Mają teraz taką akcję, ze względu na brak matryc, wymieniają na nowy telewizor. Nie wiem czy chodzi tylko o serie W, czy o wszystkie (pewnie tylko W). Warto zadzwonić i się spytać.
 

FremenPL

New member
szkoda ze nie ma osoby ktorej sie udalo wywalczyc slusznie, z fabryczna usterka SONY KDS 55A2000, ale gdyby ktos taki sie znalazl prosilbym o kontakt
 

stci

New member
Witam Wszystkich zainteresowanych tym tematem.
Jestem jednym z tychktórzy oglądają na zielono Sony KDS 55.
Po zapoznaniu się z kilkoma historiami znalezionymi w necie,postanowiłem powalczyćo swoje prawa.
Wysłałem list do działu obsługi klienta Sony,teraz czekam na odpowiedź.
Mam nadzieję że zostanę potraktowany jak klienci w USA i inni na zachodzie( może wschodzie) gdzie uznano ten feler za wadę fabryczną.
Będę opisywał rozwój wypadków, może innym się to przyda.
Pozdrawiam
 

mariusz67

Member
Bez reklam
Stci ja mam uwalona matryce w SONY LCD 40X 3500 walczylem z tym serwisem i z bolaczkami matryc oleja cie jak wszystkich .Jak im napisalem co trzeba zrobic to oni mi zebym zaplacil za nowa matryce 1600 zeta wiec poczytalem i poprostu znalazlem dorazny sposob dociskam albo wale i dziala i powodzenia z serwisem
 

stci

New member
Dzięki za mentalne wsparcie. Na razie nie ma odpowiedzi serwisu.Wkrótce mija miesiąc ,może odopwiedzą? na mój miły list.
 

stci

New member
Ciąg dalszy kds55

Dzięki za mentalne wsparcie. Na razie nie ma odpowiedzi serwisu.Wkrótce mija miesiąc ,może odopwiedzą? na mój miły list.

Witam Zaintersowanych
Minął miesiąc odpowiedzi nie mam.
Teraz spróbuję z rzecznikiem konsumenta.
Nie robię sobie wielkich nadziei ale postanowiłem sprawę dokończyć.
Może dla innych będzie to dobry przykład ,którą firmę wybrać wydając swoje często nie małe pieniądze.
Pozdrawiam
 

stci

New member
Mam wrażenie że dla sony sprawa zakończona.Brak odpowiedzi na zarzut że jest to wada fabryczna, na świecie tak, w Polsce nie wystepuje.
Przykre, telewizorek z prawie 8 tys nadaje się na złom.
Dla tych którzy zaglądają na takie fora nie tylko aby się doszkolić z nowości, przestroga, nie kupujcie w sklepach licząc na awarancję bo po upływie gwarancji i tak na 90% sprzęt padnie , na aukcjach dostaniecie w cenach które wam zrekompensują brak gwarancji.Co do sony to już nie ta sama firma ,która produkowała walkmany i trinitrony.
Pozdrawiam
 
Do góry