"Używane" telewizory sprzedawane przez sklepy jako "nowe".

electro69

New member
Witam
Chciałbym poruszyć wydaje mi się ważny problem (nie wiem czy to jest do końca dobry dział na ten temat w razie czego proszę o przesunięcie go do właściwego ).
Chcę kupić telewizor natomiast co mnie przeraża to sytuacja w której mogę dostać telewizor tzw. "używany" (mam na myśli sytuacje że ktoś sobie zamawia telewizor "testuje" go na wszystkie możliwe sposoby przez te kilka dni po czym spokojnie go oddaje) a później taki tv ląduje u mnie np. jako NOWY nie używany. Może to komuś nie przeszkadza ale wydaje mi się że dla decydowanej większości osób taka sytuacja jest nie dopuszczalna. Nie po to wydaje duże pieniądze 3 tys zł (wiem dla kogoś to jest "śmieszna" kwota ale ja muszę na to ciężko zarabiać i to nie jeden miesiąc).
Wiadomo ludzie są różnie wychowani jeden będzie "szanował" ten tv a drugi w ramach "testu" poprzyciska go wszędzie sprawdzając jego obudowę czy panel LCD, zapakuje go byle jak itp. nie będzie się przejmował.
Według mnie sprzedawca w takiej sytuacji powinien informować klienta że tv był już "używany" przez kogoś i zwrócony ... i wtedy albo ktoś się zgadza go kupić (w co wątpię) albo powinna zostać cena tego modelu obniżona.
Może podzielicie się w tym temacie Swoimi spostrzeżeniami na ten problem mile widziane opinie osób które pracują w sklepach rtv :D ?
Pozdrawiam
Dziękuję z góry za odpowiedzi
ps. chcę kupić TV Panasonic może ktoś się podzielić swoim doświadczeniem z zakupu jak te telewizory są zapakowane oryginalnie (czy mają jakieś specjalne taśmy zabezpieczające np. z logo Panasonic) i na co szczególnie zwracać uwagę podczas sprawdzania tv.
 

Słaby

New member
Witam,

szukając TV z tego co pamiętam to w EURO AGD poinformowano mnie że nie mogę oddać sprzętu sprawnego bez podania przyczyny (mówię o sklepie stacjonarnym). Może jest to opcja dla Ciebie:)

pozdrawiam darek:)
 

xeo151

New member
Bez reklam
Przecież to widać, że TV nie jest fabrycznie zapakowany. W dodatku w niektórych TV można sprawdzić ilość godzin pracy, włączeń itp.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Panasonic nie ma specjalnych taśm, ani zabezpieczeń.
Wystarczy zastrzec że telewizor ma być nierozpakowywany.
Ale też masz ryzyko - bo może przyjść z wadami jeśli nie sprawdzą przed wysyłką.(to się rzadko -ale zdarza)
 

Blind.One

New member
A co z sytuacja kiedy sklep ma tylko jedna sztuke np. drogiego telewizora i spzedaje go jako nowy mimo, że stoi na polce juz ponad pol roku i chodzi siedem dni w tygodniu od 8 do 21? Maja prawo taki towar jako nowy sprzedawac?
 

arturtypiak

New member
no niestety tak jest, sam kiedys sie na takie cos natknalem minowicie kupilem zestaw logitech klawiatura i mysz bezprzewodowa wszystko byla fabrycznie zapakowane a w domu otworzylem i widac bylo ze to ze zwrotu nawet mysz byla umazana marmolada, poszedlem zrobilem awanture a pani w punckie obslugi powiedziala ze to nie mozliwe etc
 

PeteShadow

New member
Bez reklam
Eh ta polska mentalność. Rozumiałbym wasze pretensje do sprzedawców, gdyby producent dostarczał na półkę każdego sklepu sztukę każdego telewizora w formie demo do prezentacji. Ale tak nie jest! Chcecie mieć możliwość przetestowania, dotknięcia sprzętu w sklepie, to musicie się liczyć z tym, że ktoś go rozpakuje, wystawi na półkę, uruchomi i... ktoś przed wami go obejrzy. W wielu dyskusjach na forach pojawiają się często porady typu, nie podoba się to zwróć do sklepu. I jak myślicie, co sklep potem z takim sprzętem robi? Jeśli wydaje się wam, że może go również zwrócić dalej, to jesteście w błędzie. Cały ciężar takiego zwrotu leży po stronie sprzedawcy. Bo polskie prawo w tym zakresie jest bardzo kulawe. Chroni interesy klientów detalicznych, ale nie dotyczy klientów prowadzących działalność gospodarczą. Tak "klientów", bo sklep też kupuje ten towar i również jest klientem, tyle że praktycznie bez żadnych praw wobec swoich dostawców. Chciałbym zapytać tych wszystkich poszkodowanych. Co, będąc na miejscu właściciela sklepu, zrobilibyście gdyby ktoś wam z uśmiechem na twarzy przytargał do sklepu telewizor powiedzmy za 9000 zł na którym zarobiliście 300 zł i zażądał zwrotu gotówki "bo tak"? Zapewne wszyscy samarytanie z forum, dopłaciliby z własnej kieszeni do interesu przeceniając go o 20% i wystawiając jako używany. Tu nie ma idealnych rozwiązań. Każdy stara się wyjść jakoś na swoje, pozostając w taki czy inny sposób w zgodzie ze swoim sumieniem i portfelem.
 

Marcin2000

New member
Bez reklam
Witam
Chciałbym poruszyć wydaje mi się ważny problem (nie wiem czy to jest do końca dobry dział na ten temat w razie czego proszę o przesunięcie go do właściwego ).
Chcę kupić telewizor natomiast co mnie przeraża to sytuacja w której mogę dostać telewizor tzw. "używany" (mam na myśli sytuacje że ktoś sobie zamawia telewizor "testuje" go na wszystkie możliwe sposoby przez te kilka dni po czym spokojnie go oddaje) a później taki tv ląduje u mnie np. jako NOWY nie używany. Może to komuś nie przeszkadza ale wydaje mi się że dla decydowanej większości osób taka sytuacja jest nie dopuszczalna. Nie po to wydaje duże pieniądze 3 tys zł (wiem dla kogoś to jest "śmieszna" kwota ale ja muszę na to ciężko zarabiać i to nie jeden miesiąc).
Wiadomo ludzie są różnie wychowani jeden będzie "szanował" ten tv a drugi w ramach "testu" poprzyciska go wszędzie sprawdzając jego obudowę czy panel LCD, zapakuje go byle jak itp. nie będzie się przejmował.
Według mnie sprzedawca w takiej sytuacji powinien informować klienta że tv był już "używany" przez kogoś i zwrócony ... i wtedy albo ktoś się zgadza go kupić (w co wątpię) albo powinna zostać cena tego modelu obniżona.
Może podzielicie się w tym temacie Swoimi spostrzeżeniami na ten problem mile widziane opinie osób które pracują w sklepach rtv :D ?
Pozdrawiam
Dziękuję z góry za odpowiedzi
ps. chcę kupić TV Panasonic może ktoś się podzielić swoim doświadczeniem z zakupu jak te telewizory są zapakowane oryginalnie (czy mają jakieś specjalne taśmy zabezpieczające np. z logo Panasonic) i na co szczególnie zwracać uwagę podczas sprawdzania tv.

Może kup TV w znanym sklepie internetowym, firmy nie posiadającej zwykłych sklepów np. electro.pl lub oleole.pl zastrzegając w zamówieniu, że TV ma być nowy, fabrycznie zapakowany i nie otwierany.

Ja tak kupuje od lat i nie widzę problemów oraz ryzyka, trzeba tylko pamiętać by koniecznie obejrzeć przy kurierze czy nie ma wad fizycznych (tego gwarancja nie obejmuje), ma się na to 10 minut przy dostarczeniu to obowiązek kuriera. Poza tym wiele sklepów internetowych daje raty jak ktoś jest zainteresowany i można płacić też kartą on-line no i 7 dni na zwrot towaru jak nie spełnia oczekiwań a nie ma najczęściej tej możliwości w sklepach stacjonarnych, trzeba tylko pamitać by jak najmniej zniszczyć opakowanie i inne elementy...!!! :krol:
 

RONIN36

New member
Nie wiem w czym macie problem ,ja kupowałem w Neonecie ,ten model co mnie interesował był tylko jeden na wystawie ,zapytałem czy mogą sprowadzić fabrycznie zapakowany nie ma problemu .
Czekałem jeden dzień i musiałem zapłacić 10% wartości ,przed sprowadzeniem.
TV przyjechał nowy ,przy mnie go wyciągnęli ,podłączyli obejrzałem wszystko ok.zapłaciłem resztę tv. do samochodu i do domu.
 
Do góry