michalmichalmic
New member
Choc forumowicze juz od dawna pisali ze markety podnosza ceny np tv przed wprowadzeniem promocji bezvat zawsze byłem przekonany ze nie wszystkie ale ostatnio cos sie zmieniło i moim zdanie te promocje juz straciły sens całkowicie patrzac od strony klienta.
1. Jeszcze w ubiegłym roku hipermarkety utrzymywały stałe wysokie ceny po to zeby wprowadzic bezvat i manipulacje cenowe nie były az tak widoczne. Teraz nstomiast wprowadzili walke o tzw najnizsza cene np gazetkowa. Np. W MM w gazetce jest sony 46ex500 za 4299zł ale jako ze Euro pezebiło ich oferte w tym samym czasie w swojej gazetce na 3999zł to jadac doMM po tv z gazetki czeka nas niespodzianka bo tv jest za 3998zł i to miła ale jakze razaca niekonsekwencja w ofercie i amatorszczyzna przy planowaniu pro ocji.
2. Przy takiej walce o najnizsza cene i mieszaniu promocji co chwile innych klient zapamietuje ze dany tv był po 4tys a inny np samsung 40c650 za 2789 normalnie na połce wiec to nie jakas gazetkowa specjalna cena i oczekuje w promocji bezvat ze od takiej własnie ceny bedzie odjete 18,03 proc a tu niespodzianka tym razem niemiła bo cena została podwyzszona przed odjeciem promocji bezvat zeby utrzymac granice opłacalnosci.
3. Skutek tego mieszania roznych promocji jest np taki .W MM jest sony 40ex400 w cenie o 1 zł nizszy od oferowanej przez saturn w promocji bezvat w ich gazetce na cały kraj. W sklepach E.WorldMixElect... cena tez spadła na podobna jak nie nizsza bo sklepy reaguja na promocje konkurentow natychmiast i obnizaja. Wolny rynek i konkurencja to piekna rzecz i cieszy bo kupujemy taniej niz np kontrastujac z zakupem pradu.
4. Ale jak sie ma do tego wszystkiego promocja bezvat? Moim zdaniem zatraciła sens kompletenie i jest z punktu widzenia klienta juz praktycznie bezuzyteczna bo juz nie ma mowy o czekaniu na bezvat wiedzac ze jak cena w sklepie stoi np3999zł to odejmujemy18,03 proc i wiemy na co czekamy ile oszczedzamy i ile jadac na promocje zapłacimy. A rzeczywistosc jest obecnie np taka: dzwonie do saturna i pytam o sony 40ex500 i dowiaduje sie ze jest na połce po 3199 zł. Czekam na bezvat na pewniaka ze zaraz kupie tv w promocji bezvat za ok 2600zł a tu zajezdzam do sklepu i cena tv pogalopowała do 3499zł i od tego bezvat co daje ponad 2900 zł a bez zadnych bezvatowych zabiegow stoi w Avans taniej i nikt nie wtyka ciemnoty ze kupiłes taniej o vat.
5. Moze zaraz ktos bronic bezvacia podajac przykład np samsung 46c750 za nie całe 5tys w bezvat w saturn i ze nie ma taniej gdzie indziej wiec rzeczywiscie zaoszczedziłem cene o tzw vat bo był 6tys przed i odjeto bezvat wiec jest to na co czekałem i zgodnie z tym czego sie spodziewałem ale sa to jednostkowe przypadki i polegaja na tym ze ten produkt jest albo nowoscia i dlatego malo dostepny lub staroscia i mało dostepny. Natoniast cala szeroka gama produktow dosepnych na biezaca u dystrybutora nie znajdzie zastosowania w stosunku do tego co oczekujemy jadac do sklepu na bezvatowa promocje bo cena bedzie podwyzszona.
Wniosek; Promocja kupuj bez vat juz straciła swoj zamierzony sens z punktu widzenia klienta.
1. Jeszcze w ubiegłym roku hipermarkety utrzymywały stałe wysokie ceny po to zeby wprowadzic bezvat i manipulacje cenowe nie były az tak widoczne. Teraz nstomiast wprowadzili walke o tzw najnizsza cene np gazetkowa. Np. W MM w gazetce jest sony 46ex500 za 4299zł ale jako ze Euro pezebiło ich oferte w tym samym czasie w swojej gazetce na 3999zł to jadac doMM po tv z gazetki czeka nas niespodzianka bo tv jest za 3998zł i to miła ale jakze razaca niekonsekwencja w ofercie i amatorszczyzna przy planowaniu pro ocji.
2. Przy takiej walce o najnizsza cene i mieszaniu promocji co chwile innych klient zapamietuje ze dany tv był po 4tys a inny np samsung 40c650 za 2789 normalnie na połce wiec to nie jakas gazetkowa specjalna cena i oczekuje w promocji bezvat ze od takiej własnie ceny bedzie odjete 18,03 proc a tu niespodzianka tym razem niemiła bo cena została podwyzszona przed odjeciem promocji bezvat zeby utrzymac granice opłacalnosci.
3. Skutek tego mieszania roznych promocji jest np taki .W MM jest sony 40ex400 w cenie o 1 zł nizszy od oferowanej przez saturn w promocji bezvat w ich gazetce na cały kraj. W sklepach E.WorldMixElect... cena tez spadła na podobna jak nie nizsza bo sklepy reaguja na promocje konkurentow natychmiast i obnizaja. Wolny rynek i konkurencja to piekna rzecz i cieszy bo kupujemy taniej niz np kontrastujac z zakupem pradu.
4. Ale jak sie ma do tego wszystkiego promocja bezvat? Moim zdaniem zatraciła sens kompletenie i jest z punktu widzenia klienta juz praktycznie bezuzyteczna bo juz nie ma mowy o czekaniu na bezvat wiedzac ze jak cena w sklepie stoi np3999zł to odejmujemy18,03 proc i wiemy na co czekamy ile oszczedzamy i ile jadac na promocje zapłacimy. A rzeczywistosc jest obecnie np taka: dzwonie do saturna i pytam o sony 40ex500 i dowiaduje sie ze jest na połce po 3199 zł. Czekam na bezvat na pewniaka ze zaraz kupie tv w promocji bezvat za ok 2600zł a tu zajezdzam do sklepu i cena tv pogalopowała do 3499zł i od tego bezvat co daje ponad 2900 zł a bez zadnych bezvatowych zabiegow stoi w Avans taniej i nikt nie wtyka ciemnoty ze kupiłes taniej o vat.
5. Moze zaraz ktos bronic bezvacia podajac przykład np samsung 46c750 za nie całe 5tys w bezvat w saturn i ze nie ma taniej gdzie indziej wiec rzeczywiscie zaoszczedziłem cene o tzw vat bo był 6tys przed i odjeto bezvat wiec jest to na co czekałem i zgodnie z tym czego sie spodziewałem ale sa to jednostkowe przypadki i polegaja na tym ze ten produkt jest albo nowoscia i dlatego malo dostepny lub staroscia i mało dostepny. Natoniast cala szeroka gama produktow dosepnych na biezaca u dystrybutora nie znajdzie zastosowania w stosunku do tego co oczekujemy jadac do sklepu na bezvatowa promocje bo cena bedzie podwyzszona.
Wniosek; Promocja kupuj bez vat juz straciła swoj zamierzony sens z punktu widzenia klienta.