Uwaga na sprzęt używany, powystawowy, sprzedawany jako nowy!

D

Deleted member 121090

Guest
Dokonując wczoraj zakupu sprzętu elektronicznego, zastrzegłem w zamówieniu złożonym mailem, że sprzęt ma być oryginalnie zapakowany przez producenta, nieotwierany i niepowystawowy. Czy to chroni mi przed sprzętem ze zwrotu, czy sprzedawca wg Was może się jakoś wywinąć?
Ja robię inaczej.
Najpierw pytam czy ma taki towar, bo tylko takim jestem zainteresowany. Jeśli mi to potwierdzi, to kupuję.
 

tysma

New member
ok, jak robot kosztował 200, 500, 1000 zł to trochę inna sprawa jak tv za 3000, 5000, 7000 zł. A do tego jak facet nie wyrabiał w nim ciasta ani nie ubijał piany to chyba jest ok?

No ok bardziej chodziło mi o to co z takim sprzętem się potem dzieje pewnie producent pakuje jeszcze raz i potem produkt trafia do ponownej sprzedaży czy to jest nowy sprzęt?
 
D

Deleted member 121090

Guest
No to jest dobre pytanie:)
Znamy tylko odpowiedź sieci RTV Euro AGD:
- W naszych sklepach sprzęt pochodzący ze zwrotów w ogóle nie jest sprzedawany. Towar taki ma specjalny status i podlega wyselekcjonowanemu obrotowi, czyli np. jest sprzedawany w salonie Przeceny na ul. Bema w Warszawie, który prowadzi sprzedaż produktów niepełnowartościowych i przecenionych - twierdzi Tomasz Siedlecki dyrektor ds. marketingu Euro-net s

Read more: Pułapki elektromarketów. Sprzedają używany lub zepsuty sprzęt, a z reklamacji nici
 

accu

New member
Bez reklam
No ok bardziej chodziło mi o to co z takim sprzętem się potem dzieje pewnie producent pakuje jeszcze raz i potem produkt trafia do ponownej sprzedaży czy to jest nowy sprzęt?

Witam uprzejmie ,

Pytanie jest tylko , czy produkt zwrócony do sklepu internetowego wraca do producenta ?

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
D

Deleted member 121090

Guest
Witam uprzejmie ,

Pytanie jest tylko , czy produkt zwrócony do sklepu internetowego wraca do producenta ?

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
A dlaczego miałby wracać do producenta.
Co ma producent do zasad sprzedaży jakiegoś sklepu?
 

accu

New member
Bez reklam
A dlaczego miałby wracać do producenta.
Co ma producent do zasad sprzedaży jakiegoś sklepu?

Witam uprzejmie,

Proszę zapoznać się z treścią postu nr #42 .
Nie każdy rozumuje jak Ty , więc wyraziłem swoją wypowiedzią (pytaniem) wątpliwość co napisał jego autor
w poście nr #42 .

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
Przecież nie kupujemy sprzętu od producenta.
Tu nie trzeba rozumowania jak moje:)
Wystarczy logicznie pomysleć. Kupowałeś już jakiś TV, BD od producenta?
Ja wiem, że odpowiadałeś na post kolegi, ale wydaje mi się że on pomylił producenta ze sprzedawcą w swoim zapytaniu.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

tysma

New member
Mi chodzi o to czy jest taka możliwość, że wielka międzynarodowa sieć jaką jest media może mieć jakąś umowe z producentami- może nie wszystkimi, że Ci pakują zwrócony towar jak nowy i potem taki towar wraca znów do sprzedaży. No, bo jak w media jest możliwość zwrotu towaru w ciągu 14dni to na pewno dużo się zdarza takich zwrotów. Byłoby mnóstwo towarów z rozerwanymi foliami itp.
-" Towar zwrócony przez klienta jako pełnowartościowy jest poddawany ocenie pracownika serwisu pod kątem zgodności jego stanu faktycznego ze stanem fabrycznym. Jeśli wszystko jest w porządku, sprzęt jest przekazywany do pracownika działu, który kolejny raz sprawdza towar i wprowadza go do sprzedaży - wyjaśnia Wioletta Batóg, rzecznik prasowy Media Saturn Holding Polska, do którego należą sieci Media Markt i Saturn."

Co to oznacza wprowadza go do sprzedaży?
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Za granica masz wyraznie zaznaczone "z zwrotu", z dopiskiem ze sprzet nie nosi zadnych sladow, usterek itp. Tylko ze to tez jest loteria, jeden zwroci bo mu sie faktycznie odwidzialo, drugi bo np. zauwazyl (np.) w tablecie ze matryca jest lekko zolta. Tak wlasnie bylo z iPadami. Nie podlega to pod "usterke", ale jest mimo wszystko drazniace i nie kazdy akceptuje.
 
Ostatnia edycja:

slawko_23

New member
Bez reklam
Znasz taki przypadek?
Żeby fabryka, magazyn producenta coś takiego wysłał zamiast sprzętu?
A jakby nawet to sprawdzając przesyłkę przy kurierze chyba coś takiego jest łatwo wyłapać.
Sklep może sobie różne tłumaczenia wymyślać. O.K.
Ja mam prawo zażądać, że kupuję sprzęt zapakowany fabrycznie i raczej nie znajdę wewnątrz betonu:)

Tak, znam takie przypadki. Dlatego o tym piszę. Taka samo, jak znam przypadki gdzie między sklepem a klientem, towaru trochę ubyło z o pakowania (żaden problem fachowo przekleić karton) :)
 
D

Deleted member 121090

Guest
Poważnie ktoś kupił TV a dostał kloc z betonu jak napisałeś?
A zwrot,, towaru trochę ubyło'' znaczy że mu trochę TV odrąbali?
tysma, armanig
I właśnie dlatego warto zwracać uwagę na to, żebyśmy kupowali w dziewiczych, fabrycznych, nigdy nie otwieranych kartonach. To nas zabezpiecza przed towarem po raz drugi,, wprowadzanym do sprzedaży''.
Co do tego, że sklepy mogłyby wysyłać do producenta, żeby jeszcze raz zapakował, to raczej niemożliwe. Zbyt skomplikowane logistycznie.
Producent musiałby mieć specjalną taśmę do takiego repakowania.
Łatwiej np.taki TV postawić po zwrocie na półce i na oczach klienta ,, nówkę'' mu zapakować do kartonu.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Oczywiscie, jestem takiego samego zdania. Aczolwiek zdarza mi sie od czasu do czasu poprosic o wyjecie sprzetu i sprawdzenie przed wysylka. Tak kupowalem kiedys wlasnie iPada, znalem problem zoltych ekranow i wyraznie zaznaczylem, ze jak taki dostane, to zwroce i stracimy tylko czas, wyraznie zaznaczajac ze nie interesuje mnie taki towar.
Sprzedawca wiedzial o co chodzi i dokonal takiej analizy przed wysylka, iPad doszedl, dokladnie taki jak chcialem. Ktos powie, ze moze dostalem iPada z zwrotow, byc moze, tego sie juz nie dowiem. Ale to bylo swiadome ryzyko.
Gorzej jak ktos nam wcisnie sprzet ktory byl juz wyciagany, a my nie mamy na ten temat zadnej wiedzy.
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Swój pierwszy tv LCD kupiłem od wiadomo kogo. Prosiłem by sprawdzić przed wysyłką, by nie myło badpixeli, buczenia oraz nierownomiernego podświetlenia. Dostałem egzemplarz bez tych wad. BYl bez naklejek i innych firomwych - "nówkowych" oznaczeń. Nie wiem ile godzin już wcześniej chodził. Domyslam, że jeździł ten egzemplarz na domowe prezentacje, nie wchodziłem w menu serwisowe, ale tv dziala do dziś bez zarzutu ponad 5 lat.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
O wlasnie, tez prosilem przed wysylka tv o sprawdzenie (wiadomo kogo ;) ) i w 100% zadowolenie, zwyczajnie nie chcialem bawic sie w odsylanie takiego wielkiego pudla, ew.usterek podczas transportu itp. Mysle ze kazda taka sytuacja jest rozpatrywana jest indywidualnie przez nas.
 
Do góry