Ultra LP - czyli winyl, jakiego do tej pory nie było

steeze

steeze
Pomagam
VIP
Chcąc wymyślić jak najbardziej adekwatne intro do tego, co 10. czerwca Jack White z wytwórnią Third Man Records wypuści na rynek, stwierdziłem, że na tą chwilę brakuje mi słów, dlatego po prostu zachęcam do obejrzenia filmu, a poniżej podsumowanie kilku najciekawszych rzeczy:

lazaretto.jpg

- 180 gramowy winyl,
- ukryte utwory, dostępne tylko na płycie winylowej; ukryte w tym wypadku to bardzo właściwe określenie, jako że rowki są "pod etykietą". Do tego, utwory te mają różne prędkości odtwarzania (jeden 78RPM, drugi 45RPM)
- Strona A odtwarzana "od wewnątrz"
- Technologia Dual-groove, która umożliwiała zapis intro do utworu "Just One Drink" w dwóch wersjach. W zależności od tego, na który rowek trafi opuszczona igła usłyszymy intro w wersji elektrycznej lub akustycznej.
- Matowe wykończenie strony B
- Obydwie strony zakończone zapętlonym rowkiem
- Płaska krawędź płyty
- Ręcznie naniesiony hologram widoczny pod odpowiednim kątem
- Nagrywanie, mixowanie i mastering bez kompresji - "analog to analog"
- Różna kolejność utworów oraz pewne różnice w wykonaniu poszczególnych piosenek względem tych zarejestrowanych na CD

[YOUTUBE]i-8B-_Jq2ro[/YOUTUBE]​
 
Ostatnia edycja:

Lemil

Banned
Bardzo oryginalna i pomysłowo zrobiona płyta. Co ciekawe, została zmasterowana bez wykorzystania jakiejkolwiek kompresji. Warto jednak wspomnieć, że pomysł odtwarzania "od środka" płyty nie jest nowy. Trzeba przypomnieć, że w ten sposób wydano już Bolero, co było bardzo dobrym rozwiązaniem, bo dynamika tego utworu wzrasta aż do końca i najbardziej logiczne wydaje się właśnie nacięcie płyty zaczynające się w na końcu. Wydała to wytwórnia Tacet w zeszłym roku “oreloB” = RAVEL: Bolero
 

saint123

Klub HDTV.com.pl
VIP
Co do kompresji dynamiki to polecam nie wtajemniczonym:

The Loudness War: The Loudness War - YouTube

Niestety w dobie cyfryzacji serwują nam coraz większą papkę. Nawet polskie winyle np Perfect brzmi znacznie żywej i dynamiczniej niż to co mamy obecnie na BR Audio 192/24.

Nie twierdze, że obecna technika jest zła bo raczej jakosc obecnie jest juz lepsza niż analog (pomijając kwestie laboratoryjne gdzie na oscyloskopie będzie juz widać kwantyzacje fali) ale kiedy nie ma dobrego zrodla/kiepski mastering nawet DSD nie pomoże.
 
Ostatnia edycja:
Do góry