UE60J6240 (i potencjalnie inne) - ARC przestał działać

bart12117

New member
Cześć,

dzięki Waszej pomocy udało mi się już jakiś czas temu pozbyć Philipsa opartego na Android TV i zastąpić go Samsungiem jw. Telewizor super, spełnia moje amatorskie wymagania w 100%. Niestety kilka dni temu pojawił się problem, którego nie mogę wytłumaczyć.

TV jest podłączony kablem HDMI do amplitunera Onkyo NR545. Przez parę miesięcy wszystko działało idealnie - dźwięk wracał po ARC a ampli rozsyłał go na głośniki. Kilka dni temu zauważyłem, że funkcja ARC i CEC nie działają - amplituner przestał się włączać z telewizorem. Klasyczne kroki - odłączenie zasilania na dłuższą chwilę, factory reset amplitunera i telewizora, inny kabel. Funkcja CEC po wielu próbach zaczęła działać ponownie (amplituner jest znowu sterowalny z poziomu pilota TV), dźwięk teoretycznie jest przesyłany ale ampli nic nie słyszy (nie wyświetla nawet informacji nt formatu dźwięku a w głośnikach cisza).

Jedyne co przychodzi mi do głowy, to jakaś cicha aktualizacja telewizora (automatyczne update'y są włączone), która spowodowała taki błąd. Na pewno nie doszło do ingerencji osób nieznających się na temacie ani uszkodzeń fizycznych.

Co robić? Czekać na nową aktualizację, reklamować to?

PS. Tak, mogę podłączyć dźwięk opticalem i sterować multi-pilotem ale chciałbym wytłumaczyć to zjawisko:-(


EDIT: Naprawione!! Jeszcze jeden format amplitunera i TV, przepięcie kabli i ręcznie wymuszona synchronizacja anynet. Efekt - pojawił się dźwięk:) Nie potrafię sobie wytłumaczyć tego zjawiska.

Admin - temat do zamknięcia.
 
Ostatnia edycja:
Do góry