tx-p50v20e degradacja obrazu

gregart

New member
Witam!

Od około 4 miesięcy jestem posiadaczem plazmy jak w temacie.
Przez około 2 miesiące obraz był perfekcyjny - do czasu zabawy z ustawieniami. Po wyłączeniu i włączeniu tv, na panelu wyskoczyły zielone plamy, widoczne na białych, szarych, w miarę jednolitych tłach. Następnie po tygodniu padło zasilanie.
Przebieg to 315h w ciągu około 4 miesięcy.

Według dwóch serwisów - tak ma być i wszystko jest w normie. Zresztą według obydwóch serwisantów tak było od początku tylko nie zwracałem na to uwagi (masakra po prostu!).

W związku z tym mam pytanie do użytkowników tego telewizora, jak to u was wygląda?
Czy obraz ma w miarę równomiernie kolory?
I ewentualnie jak to reklamować? Po telewizorze tej klasy spodziewałem się czegoś więcej.

dziękuję i pozdrawiam

Nie wiem czy mogę linka w ten sposób zamieścić chwilowo (nie spamuje),
ale bez zdjęcia ciężko będzie to sobie wyobrazić:
img72 . imageshack . us / img72 / 4135 / txp50v20e.jpg
 

don111

Banned
na tym zdjęciu jest czysty ekran
spróbuj podesłać kolejne, choć generalnie jeśli coś "wyskoczyło" na ekranie i nie znika to nie jest to normalne...
 

gregart

New member
na tym zdjęciu jest czysty ekran
spróbuj podesłać kolejne, choć generalnie jeśli coś "wyskoczyło" na ekranie i nie znika to nie jest to normalne...

Rzeczywiście, sprawdziłem, na monitorze z matrycą TN nic nie widać.

Mocno nasycone zdjęcie (podczas oglądania tv, najbardziej boli pionowa plama po lewej stronie):

img214 .imageshack .us /img214 /1083 /txp50v20enasycony.jpg


zamieszczam również obrazki którymi testowałem ekran, gdyby ktoś miał ochotę przetestować u siebie (rozdzielczość fullHD):

img543 .imageshack .us /img543 /3936 /szarym.jpg
img214 .imageshack .us /img214 /9608 /bialyn.jpg
 

hcl4

New member
Mam od lipca tv i czegoś takiego nie ma. A przywracałeś ustawienia fabryczne?? Może "zresetować" trzeba i jeszcze raz tryb wybrać??
Jeśli nie pomoże, to ja bym reklamację składał.
 

gregart

New member
Mam od lipca tv i czegoś takiego nie ma. A przywracałeś ustawienia fabryczne?? Może "zresetować" trzeba i jeszcze raz tryb wybrać??
Jeśli nie pomoże, to ja bym reklamację składał.

Był resetowany, testowana inna płyta główna, itd.
Problem leży, według mnie, w samym panelu. Nagle "wypaliło" mu się takie coś, pomiędzy wyłączeniem i włączenie tv. Odstęp czasowy około minuty.

Kolejny problem jest taki, że według serwisów nie ma podstawy, do wymiany tv.
Problem ma się niby mieścić w normie. Zastanawiam się tylko jak wygląda ta norma, oraz jak to zbadano (łatwa sprawa przy bad pixelach). A z tego co widziałem to badano na oko i mając w pamięci obraz z innych telewizorów, że niby też tak świecą.

A to już druga reklamacja z mojej strony. I z tego powodu ten wątek.
 

gregart

New member
a nie stwierdzili przypadkiem że to się pojawiło z winy użytkownika (wypalenie) ?

Nie, nic takiego nie sugerowali. Raczej, że z biegiem czasu tv zaczyna mniej równomiernie świecić i takie tam. Na ekranie nie ma też żadnych wypaleń z winy zbyt długo wyświetlanego statycznego obrazu.
 

Palpiboy

New member
Na prawie rocznym odbiorniku nie występują opisane w tym wątku zjawiska. Doradzałbym jednak kolejną reklamację.

Pozdrawiam
 

Pikus

New member
Jezeli jeszcze tego nie zrobiles to zglos reklamacje do centrali Panasonica w Polsce. Na stronie Witamy w Panasonic Polska znajdziesz numer infolinii gdzie podadza Ci wszelkie szczegoly. Naprawde potrafia ruszyc wiele spraw, z ktorymi serwisy maja dziwne problemy.
 

gregart

New member
Jezeli jeszcze tego nie zrobiles to zglos reklamacje do centrali Panasonica w Polsce. Na stronie Witamy w Panasonic Polska znajdziesz numer infolinii gdzie podadza Ci wszelkie szczegoly. Naprawde potrafia ruszyc wiele spraw, z ktorymi serwisy maja dziwne problemy.

A tak... dzwoniłem dzisiaj rano. Mają przesłać firmware który ma zniwelować trochę tę przypadłość.
Zobaczymy czy coś to poprawi. W przyszłym tygodniu tv wraca z serwisu, więc wtedy coś jeszcze napiszę.
Na razie dziękuje za wszystkie porady i testy.
 

gregart

New member
Tv wrócił z serwisu. Po kontakcie z centralą, miejscowy serwis coś tam pokombinował i w rezultacie plamy są mniej dokuczliwe. Niestety wciąż nie jest to ta sama jakość jak sprzed usterki.

Na przyszłość, niestety będę unikał tej marki. Piszę "niestety" bo jak do tej pory, poprzedni, posiadany w rodzinie sprzęt Panasonica był raczej bez zastrzeżeń.

pozdrawiam wszystkich, temat uważam za zamknięty
 

don111

Banned
mniej dokuczliwe ale jednak są nadal... skoro to nie jest normalne wypalenie po oglądaniu, to na Twoim miejscu bym tak tego nie zostawił
 

serwacy

New member
gregart, nie odpuszczaj tematu. Jezeli lokalne serwisy dały ciała, napisz pismo do głównej siedziby panasa dokładnie opisując że tv jest niesprawny. Takie samo pismo napisz do uokik-u. Oczywiście na pismie skierowanym do panasa zamiesc na końcu info, że adresatem jest też uokik. Nie miałem jeszcze sytuacji żeby jakis problem sie "sam" nie rozwiązał. Wstępnie możesz zadzwonić do uokiku o radę (jest to bezpłatne i kobitki naprawde są miłe i uczynne)
 
Do góry